Kirjoittaja Aihe: Keitä te ootta...?  (Luettu 67125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #105 : 17.11.10 - klo:18:31 »
Leena on minä ja minut saa tavata livenä ja silloin saa tietää sukunimen... mutta kantsii miettiä kannattaako nähdä se vaiva... on hauska leikkiä että jotain on sentään salannukkin...   :044: :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #106 : 18.11.10 - klo:13:21 »
juhani on salainen... körttiläisten sekunda-aluehäirikkö syntiseltä pääkaupunkiseudulta...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #107 : 18.11.10 - klo:14:24 »
Tähän juhanin luonnehdintaan täytyy osallistua.
 Arvelempa ettei körttiläs-priimaa ole olemassakaan.

Vaikka kuinka on satuttaneet eräät luonnehdinnat "syntymä-sekundasta" ym. uskon meidän jaksavan . Meitä on myös oman elämän sekundaksi lohkomia, toisten elämällään aikaansaamia rikottuja, vanhuuttaan lohkeilevia ja murenevia. Kaikki tyynni, sairaita, heikkoja ja onnettomia.

Siis rohkeasti juttusille kaikki työn ja kuormien uuvuttamat, sairauden tuttavat. Yhteiseen hoitotupaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #108 : 18.11.10 - klo:15:09 »
Riita-mummi on hienon ajatuksen lausunut. Lutteeruskin oli samalla kannalla. Hän sanoi, että me ihmiset olemme kaikki sairastuvalta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #109 : 18.11.10 - klo:15:38 »
Riita-mummi on hienon ajatuksen lausunut.
Jos nyt kuitenkin kahdella teellä. Olen kokenut mummin enimmäkseen ihan sovinnollisena.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #110 : 18.11.10 - klo:16:33 »
Vaikka oonki aina ollu sitä miältä ettei savolaaset ja karjalaaset oo oikeeta ihimisiä , niir Riitan kohoralla on pakko myäntää jotta  on se oikee ihiminen ja viälä parahasta päästä! Ja tarkootan myäs mitä sanon! Tämei oo mitään irvaalua, sanon sen syrämmen pohojasta. :001:

(jos täälon muitaki savolaasia, nii äläkää ottako nokkihinne!)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #111 : 18.11.10 - klo:16:35 »
Aikaisempaan esittäytymiseen voisin lisätä, etten ole juuri mistään kotoisin. Isäni puolelta olen satakuntalaista ja äitini puolelta pohjoiskarjalaista ja uusmaalaista sukua. Itse synnyin melkein kauriin kääntöpiirillä. Ndi shi ongame omundonga omunayena aniwa.

;;äÄitini puolelta Oulusta.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #112 : 18.11.10 - klo:21:09 »
Olen lahtelaistunut savolais (½) -kainuulais ( os Heikkinen) - hämäläinen (1/8). Meme tule ambokielestä ja tuolla kielialueella vietimme aikaa reilut pari vuotta aikoinaan. Etunimenä tottelen nimiä Hanna (tai Hanni). Kotona on minun lisäksi kolme eri ikäistä miestä ja leivän ansaitsen kuntoutuksen parista.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #113 : 18.11.10 - klo:21:15 »
Jampe, mitenkäs, kun äiti on Vimpelistä ja isä Säyneisistä ja pojalle on tullut molemmista ne parhaat puolet geeneistä? Onko sitä enemmän poojalaanen vai... Kumpaa tästä kysymyksestä voisi päätellä? Kiero savolainen vai hieman kehuva pohjalainen? :-\

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #114 : 18.11.10 - klo:22:12 »
Minä olen sekä äidin että isän puolelta kainuulainen, useammassa sukupolvessa. Mutta sittemmin helsinkiläis-tukholmalais-espoolaistunut. Eija on oikea nimeni. :039:

Esikoinen muutti tänä syksynä körttikotiin Helsinkiin ja pikkuveljensä viikoiksi Hämeenlinnaan, joten nyt vain miehen ja kissan kanssa koetetaan elää.  

EDIT: Ja niinpä nimimerkkini on _kertakaikkiaan_vanhentunut...
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #115 : 18.11.10 - klo:23:17 »



  Jokseenkin kaikki esi-isäni ja esiäitini on siunattu Simpsiön hautausmaan multiin Lapualla! :kahvi:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #116 : 19.11.10 - klo:04:29 »
Meitsi on meiltä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #117 : 19.11.10 - klo:19:44 »
Jampe, mitenkäs, kun äiti on Vimpelistä ja isä Säyneisistä ja pojalle on tullut molemmista ne parhaat puolet geeneistä? Onko sitä enemmän poojalaanen vai... Kumpaa tästä kysymyksestä voisi päätellä? Kiero savolainen vai hieman kehuva pohjalainen? :-\

Olisko kiero pohojalaanen?

 :icon_wink:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #118 : 19.11.10 - klo:21:01 »
Minä olen sekä äidin että isän puolelta kainuulainen, useammassa sukupolvessa. Mutta sittemmin helsinkiläis-tukholmalais-espoolaistunut. Eija on oikea nimeni. :039:

Esikoinen muutti tänä syksynä körttikotiin Helsinkiin ja pikkuveljensä viikoiksi Hämeenlinnaan, joten nyt vain miehen ja kissan kanssa koetetaan elää.  

EDIT: Ja niinpä nimimerkkini on _kertakaikkiaan_vanhentunut...

Haluaisitko vaihtaa nimimerkkisi lisäämällä påari vokaalia kuten esim imaami?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #119 : 19.11.10 - klo:21:20 »
Olisko kiero pohojalaanen?

 :icon_wink:

Minulla oli kerran Suomen suorin myyntimies nimeltään Veijo Kiero. Ihan kelpo kaveri todellisuudessa. Raahessa oli Kodinkoneliike Epäilys, joka on Pyhäjärveläinen sukunimi, mutta aina herää silti pieni epäilys.

Kaiken tämän alkupuheenvuoron jälkeen voin kertoa, että olen 1/8 Paimiosta (puolet Sauvosta ja toinen puoli Paimiosta), 1/8 Lempäälästä, 1/8 Nurmijärveltä, 1/8 Vihdistä (isälinja tuli 1640 Saksasta), 1/8 Kainuusta (Nurmes), 1/8 Sortavalasta, 1/8 Tammela (1/2 Tuulos ja toinen puoli Hämeenlinna) ja 1/8 Raahen Koskenkorva. Teorian mukaan ei ole perinnöllisiä tauteja tai sitten niitä on vähintään kahdeksan erilaista. Ongelma on vain mitä olen perinyt mistäkin.   
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi