Kirjoittaja Aihe: Rukoustoiminta  (Luettu 35636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #60 : 12.12.11 - klo:17:03 »
Sarain kirjoitus

Olen hyvin paljon samaa mieltä! Valitettavasti minulla on myös kokemus tuosta kun eräs "ystävä", siitä lähtien kun minua alettiin "luopiona" pitää, -sai silloin tällöin näitä kokemuksia että pitää soittaa minulle. MIlloin hän oli kokenut että nyt minulla on jokin erikoinen hätä eikä meinannut millän uskoa ettei minkäänlaista hätää tms. ole. Hän oli kerran kokenut niin ja kuulemma oli uskottava enemmän Jumalaa kuin minua... -Rasittavaa se on enimmäkseen ollut sillä minulla oli aika paljon tuttuja jotka "kokivat" kaikenlaista ja joilla oli parempia yhteyksiä yläkertaan kun keskivertotallustajalla. Yksikin oli erottelevinaan henkiä ja ajoi itsestään riivaajia ulos...-toisen kotona piru hakkasi kuulemma lämmityspattereita... -on tässä kaikenlaista kuultu ja nähty.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #61 : 12.12.11 - klo:21:08 »
 :-\  Nojaa, arvaa olenko minä puolestani...   Jotain hyvin tutunomaista on...  kaikella kunnioituksella kaikkia kohtaan joskin Sadetta näin kerran pelasti henkeni - mutta se oli hyvin outo tapauskulku.  Hän siis pelasti ruumiillisen elämäni, ei nähnyt haasteeksi pelastaa lainkaan sieluani - soittaa minulle vain -  aivan toisinhan  ilmeisesti nämä... hm... etäisesti tutut yrittävät sinun sieluparkaasi,...  


. Ja käsitin että serkku auttoi Saraita jonakin syvän surun hetkenä?  tai masennuksen, joka kyllä on henkeä uhkaava sekin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #62 : 13.12.11 - klo:00:10 »
Jampe, mullakin on kokemusta myös niistä ihmisistä jotka taitamattomasti tunkevat "tietämistään" tilanteeseen jossa sen paikka ei ole, tai ainakin tavalla joka lähestyy henkistä väkivaltaa.

Tuon tilanteen serkkuni kanssa kerroin esimerkkinä siitä, miten hän vaikka mielestään olikin saanut viestin Jumalalta, oli ilmeisesti saanut sen mukana myös käyttöohjeet eikä minkäänlaista väkisinrukoilun tunnetta tullut. Yritin siis sanoa sitä, että uskon että on mahdollista että joku esim. rukouksessa saa Jumalalta kehoituksen rukoilla jonkun toisen puolesta tai jopa profetian tms. siitä että toisella on jokin asia huonosti. Samalla uskon, että jos Jumala antaa tällaista tietoa, hän antaa myös taidon käyttää sitä oikein. Minun kohdallani serkkuni tiesi että voi luontevasti soittaa minulle ja kysyä mitä kuuluu, ja kuultuaan että ei ihan hirveän hyvin mennyt, uskalsi sanoa aavistelleensa jotain sen suuntaista. Minulla ja serkullani on erittäin läheiset välit, vähän kuin olisimme kaksosia, joten ymmärrämme toisiamme hyvin pienistä vinkeistä. Jossain toisessa tilanteessa jonkun toisen ihmisen kohdalla serkkuni olisi ehkä saattanut vain rukoilla ihmisen puolesta edes kertomatta tälle että epäilee tällä olevan jotain hätänä. Sehän sitten taas on aika turvallinen tapa rukoilla.

Silloin kun ihminen taas saa vastaavaa tietoa ja käyttää sitä väärin, vallan välineenä, herää kyllä kysymys myös siitä mistä lähteestä tieto on peräisin. Valitettavasti.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #63 : 13.12.11 - klo:05:37 »

   Siinä on Kristus, risti. Tiet risteävät. Ihminen kohtaa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #64 : 13.12.11 - klo:08:12 »
Erilaisia kokemuksia on useita enkä halua niistä monista edes kertoa niin lähellä noituutta ne minusta olivat. Sitten oli sellaisia jossa ihminen halusi olla profeetta. Esimerkki, eräs nainen kuiskutti minulle: Anna Riitta itsesi Herran käyttöön, sinusta tulee jotakin s u u r t a.  Arvaatte että
se vaivasi pitkään, että mitä ja miten pitäisi toimia. Ei minusta ole mitään tullut, ei ainakaan suurta. Miksi pitäisikään tulla suurta kun pieni lapsi oli meille esikuvana.

Mutta olen minä esirukouksen kautta saanut parantua astmastani seitsemäksi vuodeksi. Tapahtumapaikka oli kirkon takapenkki. Rukoilija itse halvaantui joitakin vuosia myöhemmin. Ja astmakin palasi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #65 : 13.12.11 - klo:12:30 »
Rukous voi olla myös huokausta ja sydänten tutkija ja tuntija tietää mikä on huokauksien sisältö. :eusa_pray:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #66 : 17.12.11 - klo:20:40 »
Esirukouskin on ihmeellinen asia. :eusa_pray: :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #67 : 19.12.11 - klo:15:30 »
Mulla olisi yksi asia, johon toivoisin, että joku huokailisi Jumalalle siitä.
Liittyy vakuutusasiaan ja lisäperukirjan laadintaan.

Siunausta kaikille kirjoittajille.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #68 : 05.01.12 - klo:16:45 »
Sekin on suuri Jumalan lahja että saa pyytää esirukousta ja itsekin muistaa toisia ihmisiä kantaa rukoillen Jumalan eteen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #69 : 01.02.12 - klo:13:12 »
Näin se on.  Kiitos mallalle ja muille mukana rukoilleille ! Ystäväni Leena on parantunut vaikeasta komplikaatiosta polvileikkauksen jälkeen. Hän on myös terveen kirjoissa syöpäleikkauksiensa jälkeen. Tänään sain iloisen uutisen ja kiitän taas ruokoukset kuullutta Jumalaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #70 : 01.02.12 - klo:17:49 »
Riitta-mummi, olipa hienoa kuulla tuollaisesta.
Siunausta Sinulle itsellesikin. :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #71 : 01.02.12 - klo:23:17 »
Jampe, mullakin on kokemusta myös niistä ihmisistä jotka taitamattomasti tunkevat "tietämistään" tilanteeseen jossa sen paikka ei ole, tai ainakin tavalla joka lähestyy henkistä väkivaltaa.


Jobin ystäviä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #72 : 06.02.12 - klo:14:44 »
Job joutui vielä lopulta rukoilemaankin noiden "lohduttaja-ystäviensä" puolesta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #73 : 09.02.12 - klo:08:32 »
Psalmi 50:15

Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

Ajankohtainen rukous monille näinä päivinä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #74 : 09.02.12 - klo:13:19 »
Olen itse muutamassa vaikeassa elämänvaiheessa "ollut rukoiltavana", en rukousklinikalla mutta erään karismaattisen liikkee rukoustapahtumissa. Kertaakaan en ole saanut niistä muuta kuin pahan mielen. Yleensä tilaisuuden alussa on kuvailtu millä lailla ihmiset tuntevat pyhän hengen vaikutuksen noissa tapahtumissa, kuinka esim. kipeässä jalassa tuntuu lämpöä kun se paranee, kuinka ihmiset tuntevat hengen laskeutuvan päälleen jne. Minä en ole koskaan tuntenut mitään.

Sama täällä.
Olen ollut joissakin karismaattisissa kokoukissa/tapahtumissa ja on sairauksienikin puolesta rukoiltu, mutta en ole kokenut mitään enkä saanut mitään - paitsi pettymystä. Uskonelämäni alussa kävin helluntailaistenkin kokouksessa, parantamiskokouksessa. Saarnaaja sai minut kaatumaan kyllä - siten, että painoi peukalollaan lujaa otsaani niin että aloin horjua ja sitten, ryhmäpaineen takia etten erottuisi kaatuilevasta joukosta ainoana pystyyn jääneenä, annoin itseni kaatua. Mitään ylimaallista en siinä kokenut eikä sairauteni ollut moksiskaan mokomasta kaatamisesta.

Enää ei tuollainen kiinnosta.