Kirjoittaja Aihe: Rukoustoiminta  (Luettu 35632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #90 : 13.04.12 - klo:14:34 »
Kyllä Lauerma tuntee ihmisen kiireestä kantapäähän.

Mt

Vakuuttava hän ainakin on, tämä Lauerma! Toki lukenut ja tutkinut myös. Mutta onkohan tällä pallollla 100-prosenttista tuntijaa ja tietäjää? Otaksun, että 2000 vuoteen ei ole ollut. Niitä on kyllä ollut ja on, jotka suuntaa-antavasti ymmärtävät ja tietävät ja tuntevat. :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #91 : 14.04.12 - klo:11:33 »
Kerran Lauerma kirjoitti meilin, kun arvostelin hänen sanomisiaan jostain uskonasioihin liittyvästä. Oliko lestadiolaisiin liittyvä asia.
Ilmeisesti joutunut ottamaan kantaa useammankin kristityn tekemisiin.

Hänhän on vankilassa psykiatrina mitä olen ymmärtänyt.
Varmaan siinä tulee synkäksi ja maailman kuva taitanee olla aika pessimistinen ja usko ihmiseen aika heikko.

Körttien rukous veisaamalla on kyllä hieno tapa rukoilla.
Mutta ei varmaan ainut ja Raamatussa on paljon erilaisia rukouksia. Jeesuksenkin kerrotaan uhranneen rukouksia kovalla äänellä ja suuressa tuskassa. En muista paikkaa ulkoa, mutta Jeesuksen rukous ei aina ollut Isä meitin tapaan lausuttua tasapaksua toistoa.

Psalmit on minusta hienoja. Kiva huomata että alussa psalmeissa on paljon valitusta ja huutoa Jumalan puoleen pyyntöineen, mutta 100 noin psalmista eteenpäin alkaa olla ylistystä ja kiitosta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #92 : 14.04.12 - klo:12:16 »
Jeesuksen sanoina ei isämeitäkään ollut toistoa. Hän oli se alkuperäinen. Me muut toistamme.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #93 : 14.04.12 - klo:12:41 »
Ilmeisesti joutunut ottamaan kantaa useammankin kristityn tekemisiin.
Hänhän on vankilassa psykiatrina mitä olen ymmärtänyt.
Varmaan siinä tulee synkäksi ja maailman kuva taitanee olla aika pessimistinen ja usko ihmiseen aika heikko.

Vuosi - pari sitten lukaisin pikapikaa läpi Lauerman haastattelun jostain "kunnon" lehdestä (tyyliin Suomen Kuvalehti, valitettavasti en muista tarkemmin mistä), ja siitä sain vähän toisenlaisen käsityksen, nimittäin myötätuntoisen ja myös toiveikkaan. En sitä juttua nyt löydä mutta tässä toinen. Kiireisille poimin siitä yhden lauseen:
”Valtaosaa potilaista voi auttaa, ja heillä on mahdollisuus parempaan elämään".

Itsekin mietin joskus psykiatrin ja psykiatrisen sairaanhoitajan työtä siltä kantilta, että eikö se tunnu toivottomalta, kun samalla potilaalla sairaalajaksot toistuvat ja toistuvat eikä mitään paranemista tapahtu. (Työssäni sairaalanörttinä aina toisinaan laadin listauksia potilaista ja heidän hoitojaksoistaan, tämä siihen ajatukset johti.) Mutta yhtenä yönä tänä vuonna jotenkin valaistuin ja ajattelin että se nyt vain on joidenkin elämää, että välillä eletään kotona ja väillä sairaalassa, ja että yhdessä elämme ja jotkut välillä tarvitsevat tuonlaatuista kantoapua, ei se sen kummempaa. Ettei lääkäri tai hoitaja ole työssään epäonnistunut, jos sama potilas tulee uudelleen hoitoon, vaan - tekee vain työtään, mahdollistaa potilaalle hänen elämänsä. Vaikea kuvata tämän oivalluksen sisältöä paremmin.

Minä nyt olen ihan terve (paitsi päästäni varmasti en) joten minulla ei oikein olisi kanttia sanoa näin, mutta mietin olisiko (vaika rukouksella saavutettavaa) ihmeparanemista suurempi ihme, jos löytyy ympäristö jossa saa olla ja osallistua kaikkine sairauksineen ja vikoineen.

Lauermahan on kirjoittanut myös vääristyneestä uskonnollisuudesta teoksessaan Usko, toivo ja huijaus. Itse en ole lukenut, mutta taisin vilkaista muutaman jakson sen pohjalta tehtyä TV-sarjaa. Tämä näin ikään kuin paluuna ketjun alkuperäiseen aihepiiriin.
« Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:12:45 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #94 : 06.06.12 - klo:00:10 »
Pitkästä aikaa tätä aihetta, haluan tähän muutaman sanan laittaa, jakaa, pyytää esirukoustakin.

Täällä aikaisemmin on kerrottu kokemuksia mm. kaatumisista tai kaatumattomuuksista.  En osaa siihen sen enempää kommentoida, itse olen enemmän hiljainen heikko huokailija.
Yksi aika ikävä kokemus itselläni on, joskus 15-20 vuotta sitten kävin pienen porukan mukana eräässä
kokouksessa, oli ulkomaalainen vieras puhumassa, koin ilmapiirin jotenkin suggeroivana, painostavana.
Monet kaatuivat, itse olin myös menossa eteen, koin että puhuja tuijotti minua tiukasti, ehkä "näki" että
en ollut "läsnä oikeassa hengessä", tai jotain sellaista, lähdin pois, pakenin siitä tilanteesta...
muistan vaan sen vieläkin elävästi vaikka aikaa on kulunut.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #95 : 06.06.12 - klo:08:39 »
Pitkästä aikaa tätä aihetta, haluan tähän muutaman sanan laittaa, jakaa, pyytää esirukoustakin.

Täällä aikaisemmin on kerrottu kokemuksia mm. kaatumisista tai kaatumattomuuksista.  En osaa siihen sen enempää kommentoida, itse olen enemmän hiljainen heikko huokailija.
Yksi aika ikävä kokemus itselläni on, joskus 15-20 vuotta sitten kävin pienen porukan mukana eräässä
kokouksessa, oli ulkomaalainen vieras puhumassa, koin ilmapiirin jotenkin suggeroivana, painostavana.
Monet kaatuivat, itse olin myös menossa eteen, koin että puhuja tuijotti minua tiukasti, ehkä "näki" että
en ollut "läsnä oikeassa hengessä", tai jotain sellaista, lähdin pois, pakenin siitä tilanteesta...
muistan vaan sen vieläkin elävästi vaikka aikaa on kulunut.


Huh huh, hyvä että lähdit.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #96 : 06.06.12 - klo:20:14 »
ommmmmm.... koen että tällä palstalla on vastahenki (=väärähenki). ommmmmm... :opettaa:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #97 : 15.06.12 - klo:15:23 »
Rukous on luottamusta ja luottamisen asettamista Kaikkivaltiaaseen ja hyvään Jumalaan.
Ja jäämistä Hänen tahtonsa alle.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #98 : 15.06.12 - klo:15:47 »
Ihminen jättää rukouksessa toiminnan Jumalalle.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #99 : 15.06.12 - klo:20:43 »
Yhdessä rukoileminen avaa silmät muiden vaikeuksille ja lisää suvaitsevaisuutta heikompia kohtaan.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #100 : 17.06.12 - klo:18:13 »
Yhdessä rukoileminen avaa silmät muiden vaikeuksille ja lisää suvaitsevaisuutta heikompia kohtaan.

 :023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #101 : 17.06.12 - klo:19:57 »
Yhdessä rukoilemista koin tänään siinä kun kesäjuhlat päättyivät yhteiseen Herran siunaukseen
siten että pidettiin lähellä olevaa ihmistä kädestä kiinni.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #102 : 17.06.12 - klo:20:40 »
Yhdessä rukoileminen on mielestäni ihan eri asia kuin kokoontuminen 'esirukoustähden' parannuskokoukseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #103 : 17.06.12 - klo:20:51 »
Messua kehoitetaan: Rukoilkaamme! Uskon että useat silloin rukoilevat, omien ja yhteisten asioiden puolesta. Minä pidän tästä vanhasta tavasta kirkossa. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Rukoustoiminta
« Vastaus #104 : 17.06.12 - klo:21:01 »
Riita-mummi voitaisiin nimetä körttifoorumin käytännällisen teologian professoriksi. Kristinusko ei ole mitään omakeskeistä, narsisitista ja nationalistista pyyntöjen lähettämistä Jumalan postiosoitteeseen. 
wilhelmi niskasen jäljillä