Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 3. erä  (Luettu 52614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Urheiluhullut, 3. erä
« : 29.08.15 - klo:19:52 »
Jäipä tänään reisun takia kisat katsomatta.
Teksti-tv:stä äsken lueskelin.
Miesten pikaviestissä aina sattuu ja tapahtuu...USA yleensä möhlii...tällä kertaa
Jamaikakin, mutta Bolt on vaan voittamaton...
Gladiaattorien kamppailu hyvässä toverillisessa hengessä on hienoa seurattavaa...
ja ME-tuloshan siinä tuli.
Kävely on aika raastavaa, elimistö koetuksella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #1 : 30.08.15 - klo:16:01 »
Pidin kovasti näistä Pekingin MM-kilpailuista. Järjestelyt olivat hyvät, saksalaisen täsmällisesti aikataulut pitivät, joskus oli järjestys liki tiukan oloista.

Stadion on kauneimpia mitä olen kuvissa nähnyt. Kiinalaiset ovat iloisia ja värikkäästi pukeutuvia, vapaan tuntuisia entisiin ilmeisiin verraten.

Suomi oli mitalitilastossa paras Pohjoismaa, ei tunnu juuri pettymystä. Ruuskaselle olisin antanut mitalin, niin puolueellinen olen  ' kotiinpäin' .

Ensi vuonna tulee jalkapallon EM-kisat. Niitä odotellessa, tai ehkä jo talvilajien parissa tavataan. Jos Luoja suo. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #2 : 30.08.15 - klo:23:27 »
Jep!   Riitta-mummia peesaillen...hienot kisat oli!!
Kohta Suomi-Ruotsi maaottelu...
Ensi vuonna myös Rion olympialaiset!
Eikä siitä ole kauaakaan kun lonkkaleikkauksesta toipuen katselin Lontoon olympialaisia...
kun ei vaan Rio menisi samoissa tunnoissa...aika näyttää...Jumalan hoidossa ollaan
 :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #3 : 01.09.15 - klo:18:01 »
Lopulta sain katsottua kisat loppuun, joten uskallan kommentoida.

Pidin kovasti näistä Pekingin MM-kilpailuista. Järjestelyt olivat hyvät, saksalaisen täsmällisesti aikataulut pitivät, joskus oli järjestys liki tiukan oloista.

No jaa, itse en oikein pitänyt. Se Boltin lanaaminen oli aika paksua, joku kamera oli radalla juoksijoiden esteenä myös naisten 800 metrillä (jonka ei ole tarkoitus olla estematka). Penkkiurheilijana kaipasin tv-ruutuun väliyhteenvetoja kenttälajien tilanteista enemmän.

Viesteistä tykkäsin, sekä naisten pika-aitojen yllärimitalikolmikosta. Se ilahduttaa aina, että mitaleille pääsee uusia maita. Mitalitilaston voitti Kenia, mikä sekin oli uuttta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #4 : 01.09.15 - klo:19:13 »
Joko ne ensi vuonna ovat Kesäolympialaiset taas ?  Riosta olen kuullut monien kotimaisten kilpailuiden tuloksista puhuttaessa, mutta että jo näin pian taas !

Olen odotellut jalkapallosta isoja kisoja ja tietenkin hiihtolajeja, kai välipaloiksi ja vaihteeksi.

Oikein listasin googlesta Kesäolympialaiset. Muistan seuranneeni ensimmäisen kerran radiosta Helsingin kisoja. Äiti ja isä kävivät stadionilla enon kanssa. Eno valokuvasi Suomen Kuvalehdelle tapahtumia . Minulla on tallessa se lehden aukeama .

Niistä alkaen muistan jonkin mielikuvan kaikista muista paitsi Montrealin kisoista.
Taisi olla aikaeroeste tuolloin, töissä kun olin.

Näin tarkkaan kuin nyt olen harvemmin katsonut laji lajilta. Nyt aikataulut olivat hyvät aamuvirkulle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #5 : 01.09.15 - klo:19:37 »
^Johan ne ovat ensi vuonna taas. Aika rientää! Jalkapalloilun maailmanmestaruudesta kisattiin viime vuonna. Ensi vuonna on EM-kisat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #6 : 01.09.15 - klo:21:19 »
Mä muistan kesäolympialaiset selkeästi "vasta" vuodesta 1964 Tokio alkaen.
Muistan kun lehdessä oli "kympin suoritukset": 100 m Bob Hayes 10,0  ja 10000 m
voittaja Bill Mills, molemmat jenkkejä.
Pauli Nevala ja Pentti Linnosvuo.

Onhan mulla Helsingin olympialaisiin liittyen sellainen peräti harvinaisuus:
Nahkavyö jossa stadionin torni ja vuosi 1940. Hgin kisat piti olla tuolloin, sota siirsi.
Sain tuon vyön äidiltäni, oli ollut sodassa kaatuneella enollani.
Mitähän tuokin vyö nykyään maksaisi, on kyllä kulunut ja käytössä edelleen, ettenpä
taida myydä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #7 : 11.09.15 - klo:20:31 »
Tänään katsomme netissä  MTV Katsomosta Timanttiliigan . Tässä uudessa läppärissä pelaa Areenakin joka minulta loppui vanhassa läppärissä.

Pitkämäki heittää keihästä siellä Brysselissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #8 : 11.09.15 - klo:20:35 »
Samaa meinaan kohta katsoa.
Pitkämäen lisäksi siellä kaiketi Teemu Wirkkala ja Sandra Eriksson.
Viikonloppuna sitten maaottelua seurataan.
 :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #9 : 11.09.15 - klo:20:49 »
Eipä katsotakaan. Sinne täytyy kirjautua ja olen unohtanut sähköpostini salasanan tässä koneenvaihtohötäkässä. Lisäksi MTV laskuttaa liki 10 euroa 1 vrk katselusta.

Sport 1  meni meillä pimeäksi kun Matti rukkaili MTV Max n sopimusta. Myös Max lta on urheilu poistettu. Eurosport näkyy, mutta sieltä tulee enimmäkseen pyöräiluä ja tennistä.  Odottelen hiihtoja YLE ltä.
Tämä on tätä bisnestä... :119:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #10 : 11.09.15 - klo:23:22 »
Tuli katsottua tv:n sport 1:ltä...hienot kisat oli.
Harkinnassa kyllä jos tuosta luopuisi kun yleltä kuitenkin paljon näkyy ja eurosport taas
pelittää...
Pitkämäki on ainoa kansainvälinen huippu ja voittajatyyppi suomalaisessa yleisurheilussa  :023:
 :eusa_clap:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #11 : 12.09.15 - klo:06:57 »
Tero voitti, kertoi aamun texti-tv.

DNA Welho huiputti meitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #12 : 14.09.15 - klo:11:36 »
^Johan ne ovat ensi vuonna taas. Aika rientää! Jalkapalloilun maailmanmestaruudesta kisattiin viime vuonna. Ensi vuonna on EM-kisat.

Ne ovat yksinkertaiset kisat... 22 pelaajaa tahkoavat 90 minuuttia. Ja Saksa voittaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #13 : 18.09.15 - klo:09:27 »
Ne ovat yksinkertaiset kisat... 22 pelaajaa tahkoavat 90 minuuttia. Ja Saksa voittaa.

No ei se noin yksinkertaista ole! Viimeksikikin piti moneen kertaan tahkota yli 90 minuuttia. Eikä Saksakaan lopuksi onnistunut siinä ajassa voittamaan; jatkoajalle mentiin. Samoin kuin neljännesvälierässään Saksalle ei se 90 minsaa piisannut.

Kahdeksasta neljännesvälieräottelusta viisi eteni jatkoajalle, ja kahdessa tapauksessa sekään ei riittänyt, vaan piti etsiä ratkaisu rangaistuspotkuista.
« Viimeksi muokattu: 18.09.15 - klo:09:30 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 3. erä
« Vastaus #14 : 21.09.15 - klo:11:48 »
No ei se noin yksinkertaista ole! Viimeksikikin piti moneen kertaan tahkota yli 90 minuuttia. Eikä Saksakaan lopuksi onnistunut siinä ajassa voittamaan; jatkoajalle mentiin. Samoin kuin neljännesvälierässään Saksalle ei se 90 minsaa piisannut.

Kahdeksasta neljännesvälieräottelusta viisi eteni jatkoajalle, ja kahdessa tapauksessa sekään ei riittänyt, vaan piti etsiä ratkaisu rangaistuspotkuista.

Kuule, niinhän se oli. Musta-puna-keltaisten silmälasien läpi nähtynä oli tämä toisenlaista.
wilhelmi niskasen jäljillä