Kirjoittaja Aihe: Tänään 2  (Luettu 32682 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 2
« Vastaus #120 : 17.08.11 - klo:21:11 »
Tiitiäiselleni  :eusa_clap:  :109:

Myö kerättiin kurkkusatoa tänään n. 18 kg. En osannut varautua moiseen ja sain vain 11 kg säilöntäliemeen. Etikkaa ei riittänyt enempään. Ei auta kuin mennä huomenna puotiin etikan ostoon.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #121 : 17.08.11 - klo:22:32 »
Teho-Tirpukka on ollu paikalla! Ensin pari tuntia kamojen roudausta oikeaan osotteeseen, sitte kolme koneellista pyykin pesua alakerran pesutuvassa ja lakanoiden manklausta...sitte kaupassa käynti ja maallisen omaisuuden inventointia...ite tehty pizza tähän mennessä puoliksi syöty ja nyt alkaa tuntua siltä, että tänään en ole juur joutanu alas istahtaa...

Iloitsen siitä kuinka jaksan touhuta! Energiaa löytyy...ihanaa! Ja nyt olis aplodien paikka...miulle on iskeny tarve muuttua järjestelmällisemmäksi...aion ostaa huomenna mappeja joihin isken tärkeät paperit ja laatikoita joihin saan organisoitua omaisuuteni jollaki säällisellä logiikalla...villasukat yhteen laatikkoon, huivit yhteen, leggarit-sukkikset ja erotiikantappajat yhteen...  :eusa_clap: päivä jota olemme saaneet odottaa jo pitkään...Tiitiäinen aikoo siirtyä hallitusta kaaoksesta hallittuun järjestykseen...  :icon_lol:

Voi Tiitikkäiseni, minkä elämyksen tarjosit...   se koko käynti Metsolan kirkossa oli niin erikoinen. Minulla oli tosissaan semmonen olo kuin olisin siinä 17 ja kattelisin ketä tuttuja pukkaa tähän kirkkoon...   ja sielä lähettiin nuoruudenystävän kanssa vielä jatkamaan matkaa sopivasti, käytiin siivoamas hänen äidillään ja poikettiin  yhden meistä haudalla, samalla tsiidattiin omat tulevat hautamme eli perhehaudat jonne on varattu paikat... eivät ole ihan vierekkäin, mutta varsin lähellä...   ja sitten pudotti minut Kouvolaan.  Kuulin kaikenlaista, mitä ihmisille kuuluu, eli se oli hie-no viikonloppu.

Oli erikoinen, toinen kokemuksemme siellä hautuumaalla,  kun kuljettiin ja katseltiin... hei, Peksi on täällä... muistatko vielä missä Monza, aijoo, tuolla,  joo, tonne minä meen... hei käydään vielä siellä minne minä...   kato tuossa.  Nimi ei kyllä mahdu...   Eija muuten kuoli, joo minä kuulin, se haudataan tähän.  

Kai koskaan kuolema ei ole ollut meille aivan niin helppo juttu...  se oli erikoista...   Kuin oltaisiin oltu menossa Oronmyllylle ja varailtu etukäteen petipaikkoja. "Minä haluun sitte Myllytupaan/joo mutta sut on buukattu tuonne..."

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 2
« Vastaus #122 : 17.08.11 - klo:23:03 »
Nyt on alle vuosi kulunut 30v päivistäni ja jo 2. synttärijuhlijoistani on kuollut.
Saimme tänään suruviestin Otosta, kun poikaystäväni epäili hänen joutuneen masennuksen takia sairaslomalle
töistä. Olemme tunteneet hänet jo n. 9 vuoden takaa mielenterveys-yhdistyksestä.
Hän oli erityisen kriittinen ihmistyyppi, jolle oli suotu matemaattisialahjoja, mutta ihmissuhdetaidoissa
oli hieman parantamisen varaa.Kemia-insinööri linjan keskeytyttyään hän ei käynyt enää mielenterveys-yhdistyksessä
vaan karttoi näitä piirejä. Hän leikki terveämpää ja vahvempaa eikä kehdannut valittaa pahaa oloaan kuin hyvin harvoille valituille.
Naisista hän etsi äiti-hahmoa. Ota Luoja hänet hoiviisi.
Huomenna on klubitalon virkistyspäivä Naantalissa!
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tänään 2
« Vastaus #123 : 18.08.11 - klo:04:27 »


               Tarinat eivät ole vain mukavia, ne ovat happea mielelle ja öljyä sielulle. Kiitos Leena ja AKUANKKA313!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 2
« Vastaus #124 : 18.08.11 - klo:07:51 »
Hautausmaalta mekin saimme eilen "vertaistukea". Miten ne ortodoksit luostareissa ennen elivätkään, ruumisarkuissa. Muistaakseen kuolemaans.
Siihen ajatukseen on totuttautuminen. Minulla se alkoi n. 40-vuotiaana. En sitä joka päivä ajattele, mutta sopivasti.

Tänään uuden elämän taimet, Lotta ja Martta tulevat meitä riemastuttamaan. Ja nelituntisen jälkeen olemmekin työpäivämme tehneet. Suihkuun, ja vaaka-asentoon on pakko päästä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #125 : 18.08.11 - klo:09:37 »
...sataa

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #126 : 18.08.11 - klo:21:15 »
...sataa

...ja olen saanut tarpeekseni tästä rakkinefoorumista ja siirryn kivemmälle puolelle takaisin kotiin eli HIPPEIHIN jeee  :109:  :)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #127 : 19.08.11 - klo:21:46 »
Nyt on tilattu joulun lentoliput, joten se valinta on tehty. Tytär on varannut loma majoituksen ja osa ollaan pojalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 2
« Vastaus #128 : 20.08.11 - klo:12:40 »
Hyvää Joulua Sepolle !  Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Meillä oli siivous-aamu.  Tiskasin mm. kaikki koriste-esineeni ja kynttiläjalkani. Olisiko Joulu alitajunnassa jo minullakin.
Kävimme Mukkulan ostarilla. Sielä oli vain yksi torimyyjä. Nuori tyttö jolla oli kauden parhaat tuotteet. Persiljaa, tilliä, sipuleita ja mahtavia syysastereita joita ostin kaksi nippua. Hinta oli a´3 euroa. Sain vitosella kaksi.
Kun on kunnolla siivottu, syöty on kohta päiväunien vuoro. Matti kuorsaa jo. Sitten katsotaan suunnistusviestejä Ranskasta. Ja vaihteeksi saunomme täällä Lahdessa. Huomena pääsen messuun omaan kirkkoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #129 : 20.08.11 - klo:17:09 »
Jatkolentojen varaus meni huonommin. Kun olin varmistamassa Visamaksua katkesi yhteys kesken kaiken. Tunnin päästä tein sen uudestaan ja sitten onnistui. Aamulla oli jo kerran mennyt pieleen, kun lentoyhtiön koneella oli vika. Soitin lentoyhtiöön ja käskivät yrittää kolmen tunnin kuluttua uudestaan. Onneksi Skype puhelu ovat halpoja kauskin 1.9c/min. Vastoinkäymisissä on tullut kaikkea sopimatonta mieleen, mutta nyt alkaa helpottaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään 2
« Vastaus #130 : 21.08.11 - klo:19:59 »
"Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: 11 päivää, 0 minuuttia."
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #131 : 22.08.11 - klo:09:31 »
 :icon_biggrin: Tiitiäinen tervehtii: Tänään heräsin Leenalta! Palvelu oli siinä määrin loistavaa, että sain heti herättyäni höyryävän teekupin vuoteeseen tuotuna!  :kahvi: Enpä ole tainnut ikinä vastaavaa palvelua saada. Vähän venähti "pikavisiitti" Leenan tykönä, kun piti saaha haastaa suu hyvän makuseks...  :003: Ja kun huomasin, että kellohan on jo sata yöllä, niin Leena ei suinkaan sanonut:"että mihinkähän aikaan vieras olis kotona, jos nyt lähtee..." vaan ryhtyi puuhaamaan tilaa, että pääsen yöpuulle.   :eusa_pray: Tiitiäinen on saanut suojaa pään päälleen ennenkii foorumin kautta...kauheen näppärää...samalla voin syödä kaikki pahuudet kaapeista kuleksimasta esim.halvan ja hapankorput....  :003: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #132 : 22.08.11 - klo:09:34 »
Kyllä tänne saa tulla kaikki...    :026:  Dosentti käyttäytyy vieraita kohtaan paremmin kuin kotiväkeä, ja Kissa  :P  on aina yhtä ystävällinen ja sitä saa silitellä jos on tressiä...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #133 : 22.08.11 - klo:16:03 »
Tänään on ihanan aurinkoinen  :icon_sunny: päivä ja lämpöä parikymmentä astetta. Tällaisista syyskesän päivistä pidän eikä kämppäkään kuumene liikaa, koska yöt on jo aika viileitä. Illat on olleet täällä päin myös hienoja. Ihmiset (lue naiset) kulkee kaupungilla taas osittain aika vähissä kesäkamppeissa, mikä on aivan ihanaa  :003:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään 2
« Vastaus #134 : 22.08.11 - klo:17:33 »
Pääsin Raahen musiikkiopistoon pianotunneille :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna