Kirjoittaja Aihe: mietintämyssystä  (Luettu 8766 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #15 : 16.12.12 - klo:09:40 »
Kyyninen mielipiteeni on että ihmisten varaan ei pidä laskea mitään eikä ihmisiin ylipäätäänkään pidä luottaa. Mitä vanhemmaksi tulen, sen enemmän minulla on vaikeuksia sietää ihmisiä, omia perheenjäseniäni lukuun ottamatta.

Olen erittäinkin samaa mieltä Jampen kanssa.  :icon_confused:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #16 : 16.12.12 - klo:10:30 »
Olen huomannut, että on täsmälleen kahdenlaisia ihmisiä. Niitä, jotka vastaavat kaikkiin sähköposteihin heti ja niitä, jotka eivät vastaa ikinä mihinkään eivätkä edes kuittaa saaneensa viestiä.

Kolmenlaisia. Kolmannet vastaavat, kun ja jos palveluntarjoaja suostuu välittämään viestin.  :icon_sad:

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #17 : 16.12.12 - klo:10:58 »
Minulla on taipumus nähdä ja kertoa ajatuksiani usein vertauksin ja kuvauksin.

Pappi, paimen, voi olla hyvä tai vähemmän hyvä tehtävässään. Hyvä paimen vaalii laumaansa, tarkastaa lampaiden kunnon, hoitaa ja voitelee haavat, nyppii piikkipensaiden oksat turkista, antaa juotavaa, ohjaa ruokaisille laitumille.

Vähemmän hyvä paimen, jolle työ ei ole "kutsumusammatti", hoitaa kyllä sen minkä laki määrää. Vie niitylle, hakee taas lammasnavettaan.
Mutta laitumella hän istahtaa lukemaan kirjaansa ja syö evästään. Silloin lampaat, tyhmiksi mainitut elikot, voivat olla vaara-tilanteissa, etenkin
nuoret uteliaat karitsat voivat lähteä vaaralliseen seuraan.

Paimenien isäntä tietää kyllä miten laumaa hoidetaan. Hän  näkee sen lauman  kunnosta.  Toivotaan että epäkelvot saavat potkut, ja muita uudelleenkoulutetaan paremmiksi ammattilaisiksi.

Onneksi isäntä käyttää myös paimenpoikia ja paimentyttöjä joista on paljon apua paimenille.


Kauniisti kirjoitettu, kiitos.

Tielleni osuneet paimentytöt ja -pojat ovat lähes kaikki olleet uskonnottomia.

Lähes: rippipappini, rauha hänen muistolleen, ei ollut leipäpappi. Hän välitti laumastaan. Eri mieltä sai olla (ja yllättäen olimme, lähes joka asiassa), tyhmyyksiä tehdä (teimme, yllättäen). Olen myöhemmin ymmärtänyt, että hänen kutsumuksensa ei ollut uralla eteneminen vaan pappeus.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #18 : 16.12.12 - klo:11:14 »
Kolmenlaisia. Kolmannet vastaavat, kun ja jos palveluntarjoaja suostuu välittämään viestin.  :icon_sad:


Neljäs vaihtoehto: vastaavat sitten, kun lukevat postin.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #19 : 16.12.12 - klo:11:34 »
Mulle kävi niin että kun erosin 10v kestäneestä suhteesta niin löysin erään messun jatkoilta uusia kavereita,
vaikka elin kriisi-aikaa:)
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #20 : 16.12.12 - klo:11:49 »
Mulle kävi niin että kun erosin 10v kestäneestä suhteesta niin löysin erään messun jatkoilta uusia kavereita,
vaikka elin kriisi-aikaa:)

Vanha viisaus sanoo, että muutos on mahdollisuus
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #21 : 16.12.12 - klo:12:25 »
Vanha viisaus sanoo, että muutos on mahdollisuus

Olen kuullut tuon muodossa: "Kriisi on mahdollisuus." Kiinaksi kuulemma sama sana. En tiedä, onko totta vai urbaanilegendaa. Konsultit ja muutosjohtajat tuota ahkerasti viljelevät, kun perustelevat, miksi taas iso osa väestä saa kenkää. "Nyt on pari päivää vähän vaikeeta, voi voi, mut positiivisesti ajattelemalla löytyy uusii mahollisuuksii, nokka pystyyn ja hymyä huuleen, hei."

Paras ja viisain kuulemani lohdun sana: "Tuo on paha paikka. Tule pois sieltä, tässä käsi." Se havahdutti.



Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #22 : 16.12.12 - klo:17:16 »
Kiitos. Nyt minulla on uusi poikaystävä ja yritän taas päästä töihin.
Elämä kypsyttää meitä ymmärtämään myös elämän rosoista puolta.
Jos ne papit, joista puhuit eivät ole tarpeeksi joutuneet sitä vielä kohtaamaan
tai heitä ei kiinnosta raskas totuus maailmasta.
Kypsyyttä vaaditaan ymmärtämään heikkoa, kurjia, vaivaisia ja sairaita.
Jos on elänyt niin että on nähnyt sitä lähipiirissä niin osaakin kohdata sitä huomattavasti paremmin.
Jos sitä ei ole oikeasti joutunut läheltä kohtaamaan niin on helppo arvostella noita kurjia.
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: mietintämyssystä
« Vastaus #23 : 06.02.13 - klo:03:32 »

   Tähän olen tullut. Tässä olen. Näillä menen, nimittäin.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024