Kirjoittaja Aihe: Nyt 20  (Luettu 25043 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 20
« Vastaus #60 : 15.06.19 - klo:22:39 »
Pari pientä arjen tapahtumaa. Sain runsas kuukausi sitten Kelalta kirjeen, että lääkeideni maksukatto on ylittynyt. Vastasin välitttömästi asiallisesti kirjeeseen ja kun ei mitään kuulunut soitin ja kyselin. Minulle kerrottiin, että kirjeeni on kirjattu saapuneeksi 15.5., mutta kukaan ei ole tehnyt sille mitään. Keskustelimme vähän aikaa aika "ystävällisesti". Minulle luvattiin, että nyt asialle tehdään jotain ja tilillepanosta päätellen sille on tehty heti. Miksi tällaisia hölmöilyjä. Minulla ei ollut kuitteja, joita pyydettiin liittenä, vaan olin neuvonnasta tarkistanut, ettei tarvitse olla, kun olen käynyt vain yhdessä apteekissa. Tämä ettei ollut mitään tehty oli selvää pottuilua. Virkailija ei arvannut kuinka hankala asiakas oli kyseessä.

Hauskempi juttu. Menin Prismaan ostamaan mustia sukkia. Käytän vain mustia sukkia. No tein löydön 20 paria niitä hintaan 9,95€ eli 25 centtiä per sukka ja kaiken lisäksi tuntuvat hyviltä jalassa ensimmäisen käyttöpäivän kokemuksella. Nyt voi käyttää kolmen viikon ajan, vaikka joka päivä uudet sukat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 20
« Vastaus #61 : 16.06.19 - klo:00:10 »
Kiitos seppos vinkistä. Olen myös mustien sukkien käyttäjä, noi on jo niin halpoja että kannattaa "investoida tulevaisuuteen", muutamalla nipulla pärjää lähes loppuelämän, vaikka Herra elonpäiviä soisikin, ja kun sukat on samanlaisia niin parittomien sukkien ongelmakin on lakaistu ns mullan alle, suotakoon tällainen maanläheinen ilmaisu tässä tilanteessa  :icon_lol:.
Täältä kuitenkin lähdetään virran yli valkoisissa sukissa. Sen verran olen vainajia vaatettanut että sukat on mielestäni puuvillaa -on tässä materiaalin tunnistamisessa hieman heikkouksia-, ja klabbit tuskin tuonpuoleisessa hikoo, olemmehan matkalla sinne viileämmälle puolelle  :023:.

Mullakin alkaa maksukatto olla liki, en tiennyt että siihen pitää jollain tavalla reagoida? Luulin että se hoituu itsestään, että lääkkeet halpenee. Mun hankinnat on parille apteekille, kun toi Kalasataman apteekki on sen verran pieni ettei sieltä saa 3kk satsia kerralla jos ei etukäteen tilaa, niin olen keskittänyt ostokset pääasiassa Ympyrätaloon.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 20
« Vastaus #62 : 16.06.19 - klo:17:51 »
Ahaa, herrat tunnustautuvat mustasukkaisiksi.  :icon_lol:   Ei sen puoleen, töisää mustien pitkien housujen kanssa käytän aina mustia sukkia minäkin.  :icon_lol:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 20
« Vastaus #63 : 16.06.19 - klo:21:31 »
Ahaa, herrat tunnustautuvat mustasukkaisiksi.  :icon_lol:   Ei sen puoleen, töisää mustien pitkien housujen kanssa käytän aina mustia sukkia minäkin.  :icon_lol:

Tunnustan. On niin helppoa parittaa yksittäisiä sukkia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 20
« Vastaus #64 : 21.06.19 - klo:13:13 »
Matkalla Anttolan viettämään juhannusta. Hyvää Jussia kaikille!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #65 : 21.06.19 - klo:15:43 »
Kiitos  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #66 : 21.06.19 - klo:18:13 »
Kävimme sateisessa ukkossäässä Jussin ajelulla. Yritin löytää Vaalan kunnan entisen Kaihlasen kyläkoulun. Minun tuurillani se ei nyt onnistunut. Sivutiet olivat merkintöjä vailla.
Huomiseksi parempaa säätä tiedossa.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 20
« Vastaus #67 : 21.06.19 - klo:20:50 »
Tosi helteinen päivä on ollut. Pesin mattoja pihalla. Loppuviimeksi hain kaupasta ihania voikroissantteja ja purkin ohrapirtelöä - ja kaverille kanssa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 20
« Vastaus #68 : 21.06.19 - klo:23:30 »
Hyvää juhannusta!

Oltiin Jussin ajelulla Loviisassa, Porvoossa, Kirkkonummella, Espoonlahdella...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 20
« Vastaus #69 : 22.06.19 - klo:11:08 »
Hyvä juhannus . Kokko ei ollut tarpeen, mutta lasten perheiden tapaaminen sen sijaan oli tärkeää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 20
« Vastaus #70 : 22.06.19 - klo:14:28 »
Meilläkin on ollut kivaa, kaksin. Tylleröt lähtivät aamutuimaan Berliiniin, Toinen tytär lähtee Toscanaan huomena ja toinen on Kemiönsaaressa.  :003:

Me olemme kävelleet taas Vanhalla Hautausmaalla, kunnes alkoi sataa. Olemme syöneet hyvää ja myös kostuttaneet kieltä Proseccolla.

Nyt kun kaulan vasemman puolen tulehduskin alkaa helpottaa, on vieläkin mukavampaa.
Unohdin taas että kuumassakin säässä minun pitää suojata kaulaa tullelta ja vedeolta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 20
« Vastaus #71 : 23.06.19 - klo:17:26 »
Puoli tuntia meni ennen kuin päästiin Nelostien kolaripaikan ohi. Kolme autoa oli tehnyt ketjukolarin ja paikalla oli kolme ambulanssia, kolme paloautoa ja kaksi poliisiautoa. Hälytysajoneuvot joutuivat ajamaan tukossa olevan ruuhkan läpi, mutta hyvin teki kansa tilaa. Onneksi moottoritiellä oli toinen kaista auki kolaripaikan kohdalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 20
« Vastaus #72 : 24.06.19 - klo:13:37 »
Kohta pääsen tukkaani lyhennyttämään. Kyllä onkin vaivalloista kun hiukset kasvavat ' yli', sitä ei millään saa enää tottelemaan.

Kampaamoon on 200 m, sama apteekkiin ja lähikauppaan. Kirjastoon on n. 300 m.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 20
« Vastaus #73 : 24.06.19 - klo:14:39 »
Mullattuani perunan otin päikkärit. Jos menen ulos, niin joudun senkan tarkistukseen :003: :017:.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 20
« Vastaus #74 : 24.06.19 - klo:20:22 »
Mullattuani perunan otin päikkärit. Jos menen ulos, niin joudun senkan tarkistukseen :003: :017:.

Ei kai kukaan yritä ottaa sinulta senkkaa nenästä?  :107:
Pyryharakka