Kirjoittaja Aihe: Mietteitä körttifoorumista  (Luettu 32275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #30 : 20.05.10 - klo:21:43 »
Loistavaa. Ykkönen varsin usein ja paha kyllä epäilen että kasi plussalla.
Fooruministi!   Mitäs puhutte Jumalasta. Teidän syytä kaikki.
Mutta mitenkäs tämä kun minun kanssani on nykyisin helpompaa tulla toimeen? :003:
« Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo:21:46 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #31 : 21.05.10 - klo:06:26 »
1. Tarvitsenko foorumia seuraavana aamuna?    kyllä
2. Olenko menettänyt työaikaa foorumin takia?   kyllä
3. Häiritseekö foorumin seuraaminen perhettäni?    hiukan
4. Haluanko kirjoittaa tai lukea viestejä määrättyyn aikaan päivästä?      kyllä
5. Saanko hepulin, jos en saa jatkaa foorumilla oloa?   kyllä
6. Onko foorumi tehnyt minusta ärtyisän?    joskus
7. Aiheuttaako foorumilla olo välinpitämättömyyttä perheen hyvinvoinnin suhteen?    Ehkä joskus
8. Onko foorumi muuttanut persoonallisuuttani?   ehkä
9. Tekeekö foorumi minut levottomaksi?   joskus
10. Aiheuttaako foorumi unettomuutta?      ei
11. Vähentääkö foorumi itsekontrolliani?   hiukan
12. Onko kunnianhimoni vähentynyt kun aloitin foorumin seuraamisen?   kyllä
13. Onko sisuni ja/tai päämäärätietoisuuteni vähentynyt foorumin vuoksi?   kyllä
14. Olenko foorumilla saavuttaakseni helpotusta sosiaalisessa kanssakäymisessä? (arat, ujot,   pelokkaat, vaivaantuneet)      kyllä
15. Olenko foorumilla saadakseni itsevarmuutta? (esiintyy ihmisissä joilla on alemmuudentuntoa)     kyllä
16. Olenko foorumilla helpottaakseni riittämättömyydentunnettani?      kyllä
17. Onko seksuaalinen kykyni/haluni kärsinyt foorumin vuoksi?   ei
18. Osoitinko vastenmielisyyttä ja vihaa kun rekisteröidyin foorumille?   en
19. Olenko pahantuulinen foorumin seurauksena?   en
20. Onko tehokkuuteni laskenut kun aloin seurata foorumia?   ei
21. Onko foorumi tehnyt minusta tunteilevan?   ehkä
22. Onko minun kanssani vaikeampaa tulla toimeen sen jälkeen kun liityin foorumille?  ei
23. Vaarantaako foorumi terveyteni?   ei
24. Vaikuttaako foorumi mielenrauhaani?       ei
25. Tekeekö foorumin seuraamiseni perhe-elämän onnettomaksi?   ei
26. Vaarantaako foorumi liiketoimeni?   ei
27. Varjostaako foorumi maineeni?   ehkä
28. Häiritseekö foorumi elämäni tasapainoa?   ei

Jos olet vastannut kyllä yhteenkään testikysymykseen, olet vaarassa foorumisoitua. Jos olet vastannut kyllä mihin tahansa kahteen testikysymykseen, on mahdollista, että olet fooruministi.
Jos olet vastannut kyllä kolmeen tai useampaan testikysymykseen olet varmasti fooruministi. Huomio: Kysymykset eivät ole AA-kysymyksiä, vaan ne toimivat suuntaa-antavina vihjeinä John Hopkinsin Yliopistollisen sairaalan tutkijoille heidän päätellessään, onko henkilö fooruministi vai ei.

Näiden testikysymysten lisäksi me AA:ssa saatamme kysyä paljon muitakin kysymyksiä. Tässä vielä joitakin:

29. Onko sinulla ollut koskaan täydellistä muistin menetystä foorumin aikana tai foorumin jälkeen?     ei
30. Onko sinusta koskaan tuntunut, foorumilla olon aikana tai jälkeen, olevan vaikeuksia keskittyä mihinkään?   ei
31. Oletko koskaan tuntenut katumusta foorumille kirjoittamisen jälkeen?   kyllä
32. Onko lääkäri koskaan hoitanut sinua foorumin takia?   ei
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #32 : 21.05.10 - klo:11:59 »
X2...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #33 : 21.05.10 - klo:15:08 »
Nämä kymmenen kysymystä selventävät tarkemmin foorumisoitumisesi merkityksen. Älä vastaa näihin muuten kuin mielessäsi.
1. Muistatko ulkoa vähintään viiden foorumilaisen nimimerkin?

2. Oletko muodostanut mielikuvan vähintään yhdestä foorumilaisesta jota et ole tavannt koskaan? (ikä-sukupuoli- hiusten väri- pituus-paino  saa osoittautua erehdykseksi myöhemmin koska kyse on mielikuvista)

3. Oletko muodostanut mielikuvia foorumilaisten ajatusmaailmasta ja tnne-elämästä (funtsailija - kiihkeä asiassaan- sovitteleva - äkkipikainen- periksiantamaton asiassaan -  poliittisesti sitä ja sitä ---jälleen, saa erehtyä)?

4. Oletko kokenut jotkut foorumilaiset helpommin lähestyttäviksi kuin toiset?

5. Ujosteletko tai arasteletko ketään foorumilaista?

6. KJäytkö koskaan katsomassa, onko joku ihan tietty/tietyt nimimerkit kirjoittaneet jotakin?

7. Käytkö koskaan katsomassa olisiko kukaan paikalla?

8. Käytkö koskaan katsomassa/ilahdutko löytäessäsi jonkun ihan tietyn juuri sillä hetkellä ?

9. Toivotko voivasi pitää näitä henkilöitä siten ystävinäsi, että heidän ajattelnsa sinusta ei ole yhdentekevää --- toivot ettet ole loukannt/että sinusta pidetään/mitä hyvänsä vastaavaa ja yritätkö ikinä sovittaa käytöstäsi täällä sen mkaan?

10. Koetko että ylipäätään on järkevää ilmaista asiat käyttäen termiä "foorumilainen"?

Jos vastasit yhteenkin kysymykseen ensimmäisen lisäksi myöntävästi, on foorumilla sinulle sosiaalisen verkoston arvo ja merkitys.  Kuuuut yhteen yhteisöön enemmän kuin kuuluisit ilman foorumia. Foorumisoitumisesi merkitys on terveyttä lisäävä ja hyvinvointia ylläpitävä. Jatka samaan malliin.

Muista kuitenkin, ettet häärää muidenkaan ystäviesi kanssa työajalla - ratkaise tapauskohtaisesti, onko foorumilla pistäytyminen rinnastettavissa kahvi- tai tupakkataukoon työtoverien kanssa.
Sama koskee perhe-elämää - asetat sen yleensä kavereiden edelle, ainakin jos lapsesi ovat pieniä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #34 : 21.05.10 - klo:17:15 »
 :017: :017: :017: :017:öööö
1. Muistatko ulkoa vähintään viiden foorumilaisen nimimerkin?
-------

Juu helposti ja enempikin ja tosi rakkaita jokainen..Näin kaukaa..
-------
2. Oletko muodostanut mielikuvan vähintään yhdestä foorumilaisesta jota et ole tavannt koskaan? (ikä-sukupuoli- hiusten väri- pituus-paino  saa osoittautua erehdykseksi myöhemmin koska kyse on mielikuvista)
....
Kyllä mutta lähinnä ällin mukaan ja hyväsydämisyyden mukaan olen miettinyt mielikuvat..
...
3. Oletko muodostanut mielikuvia foorumilaisten ajatusmaailmasta ja tnne-elämästä (funtsailija - kiihkeä asiassaan- sovitteleva - äkkipikainen- periksiantamaton asiassaan -  poliittisesti sitä ja sitä ---jälleen, saa erehtyä)?
.........
 No en, varsinkaan tunne elämästä, kuka niistä tietää..
...

4. Oletko kokenut jotkut foorumilaiset helpommin lähestyttäviksi kuin toiset?
------
En päinvastoin. Luulen että noissa ihminen erehtyy aivan totaalisesti. Joku voi vaikuttaa jyrkältä, mutta uskoisin että luonnossa voi olla helppokin lähestyä.
...

5. Ujosteletko tai arasteletko ketään foorumilaista?
:::::
Ujous? Mitä se on?
:::::
6. KJäytkö koskaan katsomassa, onko joku ihan tietty/tietyt nimimerkit kirjoittaneet jotakin?
::::
No een, en ja en..
........

7. Käytkö koskaan katsomassa olisiko kukaan paikalla?
------
ehen.
-----
8. Käytkö koskaan katsomassa/ilahdutko löytäessäsi jonkun ihan tietyn juuri sillä hetkellä ?
-----------
Ehkä joskus alussa oli sellaisia tuntemuksia, mut hän ei ole kirjoitellut pitkääään aikaan.
-------

9. Toivotko voivasi pitää näitä henkilöitä siten ystävinäsi, että heidän ajattelnsa sinusta ei ole yhdentekevää --- toivot ettet ole loukannt/että sinusta pidetään/mitä hyvänsä vastaavaa ja yritätkö ikinä sovittaa käytöstäsi täällä sen mkaan?
-----
Ihan sama
------

10. Koetko että ylipäätään on järkevää ilmaista asiat käyttäen termiä "foorumilainen"?

Mikä nyt sitten on järkevää on suuri psykologinen mysteerio.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #35 : 21.05.10 - klo:17:40 »
 :icon_eek:
 :-\

 :023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #36 : 21.05.10 - klo:18:16 »
 :-\ Oikeesti mitä mieltäkö olen foorumista?
Jos ihan totta Mosses sen sanon.

Eihän tämä ole mikään Soomi 24, mutta ei kait mikään poikkitieteellinen lopullinen totuuskaan?

Mua silti hermostuttaan, kun tuntuu että olen ainoa ei niin akateeminen.
Täällä on rikki ja muuten fiksua porukkaa kun kirjoittelee, mutta kuinka moni kirjoittaa kun on esimerkiksi leipäjonossa tai kulmabaarissa?
Niitä suurinosa suomalaisista kuitenkin on, vain eikö?

On ihmisiä kun on yksinhuoltajia, kuten,, Jussiin vie jäljet kantakapakkaan ja muita joilla ei mene niin hyvin.
Jotenkin tuntuu, et täällä viisastellaan liikaa ja kirjoitetaan jostain teologisesta mistä Maija meikä ei vaan tajuu.

Sit nuoret? Missä on Jere joka skegee eli skeittaa tai muut?
Nuoret kaikkine ihmissuhdedraamoineen ja muineen?
Miks ei ne kirjoita täällä?

Jotenkin tuntuu, et joku ihme viisastelu on saanut liikaa valtaa ja tavalliset ihmiset ei mahdu körttifoorumille?





No, kunhan purkauduin. :-\

Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #37 : 21.05.10 - klo:18:36 »
Miks ei täältä voi poistaa seko viestejään?

Ei mulla mitään ole foorumia vastaan. Ihan kiva ja mukavia ihmisiä..
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #38 : 21.05.10 - klo:18:48 »
Miks ei täältä voi poistaa seko viestejään?

Ei mulla mitään ole foorumia vastaan. Ihan kiva ja mukavia ihmisiä..

Se ettei vciestejä voi poistaa on järjestelmän ominaisuus. Näin on useimissa foorumeissa sillä välistä poistettu viesti sotkee koko keskustelun.

Seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #39 : 21.05.10 - klo:19:19 »
No onhan se noinkin, mut tälläsille impulsiivisille ihmisille tää on vaikeeta. :-\
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #40 : 21.05.10 - klo:19:24 »
No onhan se noinkin, mut tälläsille impulsiivisille ihmisille tää on vaikeeta. :-\
Äääh..mitä sitä vertailemaan. Täs on nähty tähän ikään sen verran, että tietää yhden varman paikan jonne kaikki diplomit ja tittelit voisi levollisin mielin loppusijoittaa. Joskus on pantu kouluun ja käsketty lukea ja vähän isompana ruokaa ei annettu ellei ihminen lukenu...sitten ei joillakin ole ollut muutakaan tekemistä...

Ja on se tämmösillekin implsiiviselle ihmiselle vaikeaa. Ota rusina, se helpottaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #41 : 21.05.10 - klo:19:33 »
 :-\ Pistetään vitsailuksi.

Joku juutalainen luki körttifoorumia ja tuli seppos ja kysy, et mitäs sä tätä?
 Isonenä: No kun meen taivaaseen ni tiedän miten olla ja sanoa.

seppos, et no mitäs jos joudut helvettiin??
Penninvenyttäjä: No, käväsin suomi 24:jässä ja tiiän miten siellä jutskataan. :-\ :icon_confused: Olikohan asenteellinen?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #42 : 21.05.10 - klo:21:14 »
Taisit käyttää vanhaintavarainkauppias Shlomo Silbersteinista aika asenteellisia nimityksiä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #43 : 21.05.10 - klo:21:34 »

Mua silti hermostuttaan, kun tuntuu että olen ainoa ei niin akateeminen.


Et ole ainoa. Akateemisuus on minusta hyvin kaukana. Minulla on vuoden ammatillinen koulutus, enkä ole edes siinä ammatissa, joten kirjaviisautta ei meikäläisellä ole. Olen vain maalaismuija, en kyllä käy leipäjonossa. Leivän teen itse. Enkä käy lähikapakassa, kun sinne pääsee vain autolla ja sitten ei voi ajaa jos ottaa. Eikä se ottaminen niin tärkeää ole muutenkaan. Enkä juuri matkustele ulkomailla, jos ei joku vaikka työnantaja satu tarjoamaan matkaa.  :003:

Minä kyllä pidän foofumistamme ja olen luonut mielikuvia foorumilaisista ja pidän tätä jollakin lailla yhteisöllisenä. Minä kyllä haluaisin teitä ihan tavata nokatusten. Odotan siis mielenkiinnolla Kiuruveden juhlia ja tapaamista.  :023:
Pyryharakka

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #44 : 21.05.10 - klo:22:29 »
Taisit käyttää vanhaintavarainkauppias Shlomo Silbersteinista aika asenteellisia nimityksiä.
Ai Solomoa?
Heh

Tuleeko siellä lähetysmailla noin viisaksi Pena, kuten sinä?
Afrikkalaisten kauppamiesten kanssa pitää aina tosiaan miettiä.

 Pena et ole ensimmäinen ja ainot jonka tapaan.
Te vaan ootta niin fiksuja.

Afrikkalaisten kanssa pitää olla varovainen näin kauppamiehen, kun teillä on toi joku isku jota vaan ei osaa aavistaa jos ei tajua.
Ja jos ei tajua alkaa se kauhee painostus, miksi et maksa kun puhuimme, et jos ja jos aioit ja lupasit...
Ja sit lakaaa painostus ja monta muuta temppua.

Jos afrikkalaiset luottaisitvat meihin suomalaisiin businesmiehiin, niin vois heillä mennä hyvinkin??
Mullakin ois hyviä asioita joilla saada maa tuottamaan, mutta aina toi  mistä löytää rehellinen firma?

Olen ihan sata varna, jos Pena antaisi jonkun luotettavan kaverin yhteistiedot voisin alkaa vaikka milaisia hyviä busineksiä..

Afrikkalainen mentaliteetti vaan on llian monioikukas.., :)
Tik toc.