Kirjoittaja Aihe: TULEVAISUUS ???  (Luettu 26195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
TULEVAISUUS ???
« : 25.09.14 - klo:17:49 »
Tulkaa yhteen oi kirjoittelijat ja profetoivat, niinku mä, jotka profetoitte kynillä "sanokaa missä ajassa mennään"?

Jotenkin tuntuu, että ajat ne muuttuu?

http://www.youtube.com/watch?v=QqvUz0HrNKY

« Viimeksi muokattu: 25.09.14 - klo:17:54 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #1 : 25.09.14 - klo:20:05 »
Nyt näyttää ikävästi siltä, että kaikenlaiset vastakohtaisuudet kärjistyvät. Tätä tapahtuu valtioiden välillä ja niiden sisällä. Toisaalta kansainvälisyys levittää näitä ihmisten välisiä kuiluja joka puolelle palloamme. Suomikaan ei ole täysin irti mistään tuhansien kilometrien päässä leimahtavasta kriisistä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #2 : 25.09.14 - klo:21:46 »
Vastakohtaisuudet kärjistyy pienissäkin puitteissa.
Jotenkin tuntuu että tänä päivänä tulevaisuuden ennustaminen on entistä vaikeampaa.
Eipä ole "maailman meno" ihmisen "hallinnassa" enää siten kuin on kuviteltu.
Jotain "ennustamatonta" saattaa tapahtua entistä herkemmin.

Mutta yksi on mikä kestää ja pysyy!!   :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #3 : 25.09.14 - klo:21:51 »
Juuh, näin kai se on.

Jonkun jenkkisarjan kun katoin, niin siinä jenkit jutteli, et Suomihan on L A forche us, eli kait liittolainen. Onko se nyt sit niin?

Maailma ei ole sama kuin sillon mun nuoruudessa jolloin oltiin joku vasemmalla tai oikealla.
Nyt kait oon oikealla, mut en Stubin oikealla, mut meidän tanskalaisten, saksalaisten ja muiden fransuskien oikealla.

Minusta maailma on menossa sotaan tai rauhaan, vale rauhaan.

Ota nyt selvää enään mistään..

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #4 : 25.09.14 - klo:22:12 »
.-
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #5 : 26.09.14 - klo:07:18 »
Ihminen on pohjimmiltaan aina sama. Rakastaa ja vihaa. Se ilmenee hyvissä teoissa tai pahuuden valtaan antautumisena. Olen näihin "ikäänkuin" tottunut.

Luonnonilmiöt jotka voidaan nähdä joko " lopunajan merkkeinä "  tai  tiedottamisen nykyisessä nopeudessa ovat jo huolestuttavampaa.

Kehittymisen nopeus, etenkin tekniikassa, sen keksinnöissä, lääketieteessäkin, on ollut valtaisan nopeaa.
Kun sateliitit kartoittavat, tietokoneiden ohjaamat täsmäpommittajat osuvat tarkasti kohteisiin, älypuhelimilla voi toimia vaikkapa pomminrakentaiseksi. Tämä huolestuttaa minua.

Tiedemiehet tuntevat jo avaruuden asiat, mutta harvat heistä tuntevat Jumalaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #6 : 26.09.14 - klo:09:42 »
Luonnonilmiöt jotka voidaan nähdä joko " lopunajan merkkeinä "  tai  tiedottamisen nykyisessä nopeudessa ovat jo huolestuttavampaa.

 :017:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #7 : 26.09.14 - klo:11:31 »
Raamattu: Kun nätte tämän  tapahtuvan, niin ... Luukas 21:28.  Fundamentalistit pitävät näitä merkkejä tärkeinä, ja voivat  ne ollakin .
Olen vain taipunut ajattelemaan median tiedottamisen nopeutta ympäri maapallon. Kaikki tsunamit, maanjäristykset ja tulvat rekisteröidään. Raaatun aika oli toinen.
En kuitenkaan voi kieltää näitä ennustuksia, sillä ne sanoi Jeesus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #8 : 26.09.14 - klo:16:03 »
Raamattu: Kun nätte tämän  tapahtuvan, niin ... Luukas 21:28.  Fundamentalistit pitävät näitä merkkejä tärkeinä, ja voivat  ne ollakin .
Olen vain taipunut ajattelemaan median tiedottamisen nopeutta ympäri maapallon. Kaikki tsunamit, maanjäristykset ja tulvat rekisteröidään. Raaatun aika oli toinen.
En kuitenkaan voi kieltää näitä ennustuksia, sillä ne sanoi Jeesus.

Nämä nähtiin myös esimerkiksi varhaisella 1500-luvulla, jota ennen ruttoepidemiat niittivät väestöä mutteivat vielä olleet unohtuneet, sodittiin usealla suunnalla, vieläpä oli Amerikka löydetty ja intiaanit käännytetty, eli evankeliumi "levinnyt maanääriin",  paavin kirkko aika heikoilla mitä uskonoppiin tulee, paavissa jo hussilaiset näkivät Antikristuksen, taivaalla näkyi komeettaa ja planeettainkonjunktiota.  Ne tallensi meille Jeesuksen sanomina Matteuksen evankeliumin tuntematon kirjoittaja. On oletettu että hän joutui näkemään juutalaissotien kauhut.

Istutetaan edelleen omenapuita, vaikkei siihen Luther meitä  neuvonutkaan  :icon_biggrin:  vaan viisas perimätieto.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #9 : 26.09.14 - klo:19:24 »
Abraham Achrenius, tule ulos haudastasi!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #10 : 26.09.14 - klo:19:26 »
Olikos se rukoilevaisten (ainakin ennen) laulukirja nimeltään "Halullisten sielujen laulukirja" ?
Ihan ulkomuistista pukkasi tuon nimen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #11 : 26.09.14 - klo:19:27 »
Niin siis eikös Abraham ja Antti Achrenius olleet Länsi-Suomen rukoilevaisten edellä kävijöitä ?

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #12 : 26.09.14 - klo:19:32 »
Mulle tuli nuorempana muutaman vuoden sellainen lehti kuin olikohan Länsi-Suomen Herännäislehti kun eräs vanhempi kristitty sitä silloin suositteli.
Rukoilevaisuus taisi alkaa voimakkaana Euran, Rauman ja sillä seudulla.
Kirjoittelinkin kirjoituksia siihen aikaan siihen lehteen ja sieltä kaksi "isää" vanhempia henkilöitä halusi toimituksesta yhteystietoni ja kirjoiteltiin useita vuosia...laittoivat minulle mm Svebeliuksen katekismuksen ja muuta luettavaa ja Brummacherin kirjan Elia Tisbeläinen ja pienempiä kirjasia myös ja kirjeenvaihtoa harrastimme niin kauan kuin he elivät...kun siirtyivät ajasta ikuisuuteen heidän kummankin tyttärensä ilmoitti asiasta.
Ja kolmas oli esirukoilijanani ja kuuntelijanani nuorena.
Olen kiitollinen heistä ja jakamastaan kokemuksesta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #13 : 26.09.14 - klo:19:39 »
Saunaporukassa nuori mies haastoi meidät äijät pohtimaan, miten käy, kun automaatio pyyhkäisee suuren osan perinteisistä työtehtävistä tarpeettomiksi. Keskustelu oli kiivasta, ja kun poistuin, pyysin, että saan kuulla ongelman ratkaisun viikon päästä.

Mitenkäs se meni se kehityksen ennustamisen laki: lähiajan muutokset yliarvioidaan, pitkän ajan muutokset aliarvioidaan.

Mt


Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #14 : 26.09.14 - klo:19:45 »
Olikos se rukoilevaisten (ainakin ennen) laulukirja nimeltään "Halullisten sielujen laulukirja" ?
Ihan ulkomuistista pukkasi tuon nimen.

Halullisten sielujen hengelliset laulut. Niitä on mukana Siionin virsissäkin.

Kiinnostuneille: oheisen linkin takana on kyseinen kirja (12:nes Ylöspano, 1830) 9 megatavun pdf-tiedostona, olkaapa hyvä. Skannaus allekirjoittaneen.
http://tinyurl.com/mfa6x23

Mt