Kirjoittaja Aihe: kaatosade  (Luettu 3573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
kaatosade
« : 29.07.23 - klo:16:44 »
Olen mökissä Kuhmoisten kunnassa ja vettä tulee rajusti ja pitkään. Onneksi sijaitsemme rannalla eikä maa ole savista eli liety ja maa kaiken lisäksi tekee hyvin pohjavettä. Kyseessä on ilmeisesti vuosisadan sade Suomessa ja voittaa viime öisen 100mm sateen Jyväskylässä. Tutkakartalla näyttää kauhealta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: kaatosade
« Vastaus #1 : 29.07.23 - klo:16:50 »
Joo. Olen kaverin kanssa mökillä Virroilla, ja tänään olisi kotimatka Tampereelle. Voiko tuolla edes ajaa? Poliisi varoittaa vesiliirron riskistä.

Tavarat pitäisi kantaa autoon, jonne on muutaman kymmenen metrin matka ylämäkeä. Kaukaa viisaasti jätettiin auto sinne, sillä sateella rinne liejuuntuu ajokelvottomaksi. Tässä odotellaan, jos tulisi edes hetki vähän vähemmän tuota taivaanantia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: kaatosade
« Vastaus #2 : 29.07.23 - klo:19:05 »
Olen Mukkulassa. Täällä ei mielestäni ole ollut mitään kaatosadetta. Stadionilla on Kaleva Kisat menossa ja siellä äsken satoi kovasti. Silti 400 m juoksuissa niin naiset kuin mihet juoksivat henkilökohtaisia ennätyksiään.

Sade tekee hyvää luonnolle, myöa metsäpalovaaran vuoksi. Lahti on tähän asti ollut hurjan kuiva paikka. Sen näkee nurmikoista. Niitä ja sienisatoa ajatellen on sade tervetullutta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: kaatosade
« Vastaus #3 : 29.07.23 - klo:20:59 »
Onnistuimme pujahtamaan matkaan jokseenkin kuivina, ja olen kotona. Nyt taas tuleekin vettä.

^ Minäkin kyllä tykkään siitä, että välillä sataa. Ankein kesä on, jos on kovin kuivaa ja kaikki palaa karrelle. 2010 taisi olla sellaista.

Luulisi, että moni yleisurheilulaji on tuollaisessa sateessa vaarallinen. Ella Junnila näköjään jätti sään takia hyppäämättä kokonaan. Ehkä viisas päätös.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: kaatosade
« Vastaus #4 : 30.07.23 - klo:07:06 »
Tänään paistaa aurinko.
Se paistaa niin pahoille kuin hyvillekkin.

Eilen olin mustikassa ja harmitti sade, no tänään tarkoitus uudestaan.

Ensiviikoksi on luvattu sadetta koko viikoksi.
Aika yksi ja sama, kun töissä on.
Jääpähän aikaa kirjoitella vaikka foorumille ja treidata osakkeilla ja öljyllä, kun ulos ei pääse.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: kaatosade
« Vastaus #5 : 30.07.23 - klo:08:16 »
treidata osakkeilla ja öljyllä, kun ulos ei pääse.

Joidenkin tutkimusten mukaan suurimmalla osalla näistä treidaajista olisi kannattanut jättää treidaamatta, mikäli kyse on taloudellisesta hyödystä.
Jos taasen haluaa jännitystä eikä samalla tuhoa talouttaan, niin se on toki eri asia.

Jos haluaa vaurastua mukavasti ajan kanssa, kannattaa sijoittaa esim. indeksirahastoihin.
Ei tule lyhyessä ajassa tähtitieteellisiä voittoja, ei tosin valtavia tappioitakaan.
Pitkällä tähtäimellä tosin voittaa reilusti lähes jokaisen treidaajan.
Näin ymmärrän.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: kaatosade
« Vastaus #6 : 30.07.23 - klo:13:09 »
Joidenkin tutkimusten mukaan suurimmalla osalla näistä treidaajista olisi kannattanut jättää treidaamatta, mikäli kyse on taloudellisesta hyödystä.
Jos taasen haluaa jännitystä eikä samalla tuhoa talouttaan, niin se on toki eri asia.

Jos haluaa vaurastua mukavasti ajan kanssa, kannattaa sijoittaa esim. indeksirahastoihin.
Ei tule lyhyessä ajassa tähtitieteellisiä voittoja, ei tosin valtavia tappioitakaan.
Pitkällä tähtäimellä tosin voittaa reilusti lähes jokaisen treidaajan.
Näin ymmärrän.

Ymmärsit oikein, mutta poikkeuksellisia treidaajiakin on.

Tämähän nyt ei liittyne sateeseen tai sateen määrään mitenkään.

Tänään kannattaa ottaa kaikki irti ulkoilusta, koska ensi viikoksi luvattu sadetta koko viikoksi.

Pitää kai alkaa rakentamaan arkkia.
, En tiedä Norjassa oli puhallettavat kanootit kovasti muodissa, josko sellaisen hommaisi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: kaatosade
« Vastaus #7 : 30.07.23 - klo:15:01 »
Mökin naapurustossa oli ohrapeltoa mennyt rumasti lakoon. Onneksi se ei koskenut pahasti koko vainiota, vain metsän reunassa olevaa alavaa nurkkausta.