Kirjoittaja Aihe: Herännäisyyden julkisuuskuva  (Luettu 12098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #30 : 28.11.20 - klo:16:08 »
Katsoin Herättäjä- Yhdistyksen pääsivustoa ja se yllätti minut positiivisesti.
https://www.h-y.fi/

Sivustoihin on todella panostettu, esimerkiksi tämän vuoden 2020 etäherättäjäjuhlien verkkosivut.
https://herattajajuhlat.fi/ ovat minusta onnistuneet yli odotuksen.

Ohjelmaan voi lähemmin tutustua seuraavasta sivustosta    https://herattajajuhlat.fi/4951-ohjelma

Olen edelleenkin samaa mieltä, vaikka elonkin erkaantunut körttiläisyydestä.

Mutta joukkoon tummaan mahtuu kaikenlaista jopa minä joka olen syntinen ihminen, mutta Armon saaneena ja sitä ei vie kukaan pois minulta .

Ei mummot eikä papat.

 :icon_cool:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #31 : 29.11.20 - klo:19:48 »
Herättäjäjuhlat Isossakyrössä 2012 olivat esimerkki että rajat on rikottavissa.

Hevimessu jyrähtää kivikirkossa.

"Jumalanpalveluksen ydin ja Jumalan sana ovat muuttumattomia, mutta ilmaisutavat voivat vaihdella.
Isonkyrön vanhan kivikirkon täyttävät lauantaina 7. heinäkuuta yhtä aikaa hevimusiikki ja Jumalan sana.

− Hevimessu on sisällöltään ja sanomaltaan aivan tavallinen messu: se kutsuu kaikkia kuulemaan sanaa, lapsista vanhuksiin, kertoo ryhmän esilaulaja Marja Palo. Hevimessu sisältää  hevimusiikkiin sovitettuja virsiä, joita kirkon etuosassa soittava bändi säestää.

Eri-ikäisten messu

Marja Palo ymmärtää, että joitakin kirkkoon tuotu hevimusiikki saattaa säikäyttää, mutta hänen mukaansa erikoismessuilla on oma tärkeä paikkansa jumalanpalvelusten joukossa.

− Hevimessun pääkohderyhmä on varmastikin nuoret, rippikoululaiset ja nuoret aikuiset, mutta vuosien varrella olemme nähneet messussa niin lapsiperheitä kuin vanhuksiakin. Siksi juuri erikoismessuja tarvitaan: tavoittamaan kansaa joka ikäluokasta.
Marja Palo muistuttaa, että jumalanpalveluksen ydin ja Jumalan sana ovat muuttumattomia, mutta tavat ilmaista niitä voivat olla nykyaikaisia.

− Toisinaan rytinällä tuleva musiikki herkistää ihmisen kuulemaan messun puhuttua sanaa aivan eri tavalla. Mikäli jossakussa herää pienikin uusi kipinä hevimessussa käytyään, se on mahtava asia.

Hienoja kokemuksia

Hevimessubändissä on mukana seitsemän ylistarolaislähtöistä muusikkoa. Bändin jäsenet ovat toisilleen tuttuja jo vuosien takaa, joten oli helppoa koota kaikkia kiinnostava tapa tehdä messua.
Ryhmän jäsenet säestivät vuonna 2005 nuorten messuja Ylistaron kirkossa.

− Niihin aikoihin alkoi ilmaantua erilaisia messuja. Ryhmämme innostui kokoamaan messua, jonka virret on sovitettu raskaaseen musiikkiin, heviin ja metalliin.

Vuonna 2008 ryhmä piti ensimmäisen hevimessun Ylihärmän kirkossa, ja silloin mukaan tuli liturgiksi pastori Jaakko Linko, joka on ollut muutamissa hevimessuissa mukana siitä lähtien. Hän osallistuu messuun myös Isonkyrön herättäjäjuhlilla.

− Sinä vuonna pidimme muutamia hevimessuja nimellä Pohjanmaan työryhmä, bändin kantava voima Sami Nortunen muistelee.

Hienoin hevimessukokemus lienee vuodelta 2010.

− Saimme kutsun valmistaa perjantai-illan messun Maata näkyvissä -festivaaleilla, joka on Pohjoismaiden suurin kristillinen nuorisotapahtuma, Sami Nortunen kertoo.

– Lähes 9 000 nuorta veisasi kanssamme Herraa hyvää kiittäkää ja Jeesus, luona armopöydän. Se oli kokemus!

Juhlille avoimin mielin

Nyt ryhmä on ottanut vastaan ”kivikirkkohaasteen” Isonkyrön herättäjäjuhlilla. Kyseessä onkin melko ainutlaatuinen menneen ja nykyisyyden yhdistelmä, kun keskiaikainen kivikirkko kajahtaa metallimusiikista.

− Olen iloinen ja kiitollinen, että meitä on pyydetty tapahtumaan avoimin mielin. Tosin myös hiukan jännittää. Mutta tärkeintä on se, että jokainen voisi kokea Jeesuksen pelastustyön koskettavan omaa sisintään, Marja Palo miettii.
Ryhmän muut jäsenet ovat Juha Palo (basso), Maiju Kaartinen (koskettimet), Janne Karhunen (kitara), Ville Karhu (rummut) ja Juho Saari (viulu)".


Taru Kivineva

https://herattajajuhlat.fi/635-hevimessu-kivikirkossa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #32 : 29.11.20 - klo:20:05 »
Olin silloin mukana tuossa hevimessu-tilaisuudessa ja koin ihan hyvänä.
Pieni kirkko oli täynnä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #33 : 29.11.20 - klo:20:19 »
Marja Palo ymmärtää, että joitakin kirkkoon tuotu hevimusiikki saattaa säikäyttää, mutta hänen mukaansa erikoismessuilla on oma tärkeä paikkansa jumalanpalvelusten joukossa.

− Hevimessun pääkohderyhmä on varmastikin nuoret, rippikoululaiset ja nuoret aikuiset


No ei  :icon_lol:. Eihän alle nelikymppiset heviä kuuntele. Räppiä sen nuorisolle olla pitää!

Rolling Stones nyt ei ole heviä, mutta rockia kuitenkin, ja heidän Suomen-vierailustaan oli jo aikaa sitten pilakuva, jossa konsertissa pappa käskee toista pistämään kuulolaitetta lujemmalle, sillä nyt tulee Satisfaction. Tai ehkä toinen oli mamma eikä pappa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #34 : 29.11.20 - klo:20:19 »
Ei saatanallisuus olekaan kitaroissa, rummuissa ja vahvistimissa. Se ei ole kiivaassa rytmissä eikä karheassa laulutavassa. Saatana ei ole muodossa vaan sisällössä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #35 : 29.11.20 - klo:20:27 »
Ei saatanallisuus olekaan kitaroissa, rummuissa

Euroopassa viulu oli hieno klassisen musiikin soitin, joka sopi siis hengelliseenkin musiikkiin, toisin kuin viihdemusiikin kitara. Yhdysvalloissa oli toisin päin, pelastusarmeijan ym. kitarakuorot kyllä tunnettiin, mutta "pirunviululla" tahditettiin tanssia. Urutkin ovat roomalaisten teatterisoitin alkujaan. Ilmankos ortodoksit eivät hyväksy muuta kuin ihmisäänen. Sillä ne pahimmat loukkaukset tosin on esitetty.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #36 : 29.11.20 - klo:21:20 »
Suomessa taisi harmonikka olla se viimeisenä kirkkoon hyväksytty soitin.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #37 : 29.11.20 - klo:21:59 »
Herättäjäjuhlat Isossakyrössä 2012 olivat esimerkki että rajat on rikottavissa.

Hevimessu jyrähtää kivikirkossa.

– Lähes 9 000 nuorta veisasi kanssamme Herraa hyvää kiittäkää ja Jeesus, luona armopöydän. Se oli kokemus!

https://herattajajuhlat.fi/635-hevimessu-kivikirkossa

9000 nuorta huom.

Poikkean vähän asiasta, mutta se ei kaiketi ole mikään poikkeus vaan sääntö että keskustelu rönsyilee aivan suunnattomasti foorumilla.

Niin tuntuu siltä kuin eräät nimimerkit  ovat saanet käsityksen että hehkuttaisin saatanan palvontaa.
Voin tunnustaa pyyteettömän rehellisesti että olen hyvin kaukana siitä.
Metalli musiikkiin saralla on monta eri tyyliä, enkä minäkään kuuntele kaikkea "paskaa".

On tullut lainattua sanoja kappaleista tälle foorumille ( metalli musiikki osiolle).
Itselleni sanat merkitsevät että niissä näkyy kuinka paha ihminen on / olen.

Olen tainnut joskus keskustella lyhyesti tästä asiasta nimimerkin Juhanin kanssa, voi olla myös että muistan väärin.
Mutta asia on aikaisemmin  ollut kyllä esillä foorumissa.

Ei saatanallisuus olekaan kitaroissa, rummuissa ja vahvistimissa. Se ei ole kiivaassa rytmissä eikä karheassa laulutavassa. Saatana ei ole muodossa vaan sisällössä.

Olen jälleen erimieltä teidän kanssa.

Jos esimerkiksi  afrikkalainen  tai jamaikalainen poppamies hehkuttaa rummuillaan kylän väkeä transsitilaan, niin voin sanoa kyllä omasta puolestani että aika kaukana ollaan hyvyydestä.
Samoin on myös länsi maisessa kulttuurissa esimerkiksi Wagnerin ja Adolf Hitlerin suhde ja kyllä näitä esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.

Pelkällä  kitaroiden, rumpujen, viulujen, vahvistimissa jne.  saadaan kyllä paholainen esille, ei siinä sanoja tarvita.

Mutta meillähän on erilaisia näkemyksiä asioista ja aina ne omat näkemykset asioista eivät ehkä näytä sivustakatsojasta hyvältä.

ps. himputti että piti tähänkin asiaan kommentoida, aivan turhaa.

     

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #38 : 29.11.20 - klo:22:37 »
Suomessa taisi harmonikka olla se viimeisenä kirkkoon hyväksytty soitin.
Harmonikkaa kutsutaan joissakin uskonnollisissa piireissä myös pirunkeuhkoksi.  :icon_xmaslol:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #39 : 29.11.20 - klo:22:42 »
Lyhyt kommentti vielä....oma mielipiteeni...en malta olla sanomatta...

Pyydän...oikaiskaa minua jos olen väärässä.

Pahuus lähtee aina pelkästään ihmisen sydämestä, ja vain sieltä, ei mistään muualta.

Ei soittimista lähde pahuutta...vain soittajista...tai kuulijoista.
Sama koskee kaikkia mitä ihminen on rakentanut, ei niissä ole pahuutta, vain ihmisessä.
Ei myöskään luonnossa, eikä eläimissäkään ole pahuutta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #40 : 30.11.20 - klo:05:30 »
Lyhyt kommentti vielä....oma mielipiteeni...en malta olla sanomatta...

Pyydän...oikaiskaa minua jos olen väärässä.

Pahuus lähtee aina pelkästään ihmisen sydämestä, ja vain sieltä, ei mistään muualta.

Ei soittimista lähde pahuutta...vain soittajista...tai kuulijoista.
Sama koskee kaikkia mitä ihminen on rakentanut, ei niissä ole pahuutta, vain ihmisessä.
Ei myöskään luonnossa, eikä eläimissäkään ole pahuutta.

Luulenpa, että olet oikeassa. Ainakin minun mielestäni se kuulostaa järkevältä. Tulikaan ei ole paha, ja ihminen, joka panee kätensä siihen saa syyttää vain itseään. Ihminen, joka ahdistuu kuuntelemalla sellaista musiikkia, jossa on kiroilua ja saatananpalvonnan ihailua saa syyttää itseään siitä ahdistuksesta, eikä muita ihmisiä tai jonkun foorumin tilaa tai julkisuvia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #41 : 30.11.20 - klo:05:57 »
9000 nuorta huom.

Poikkean vähän asiasta, mutta se ei kaiketi ole mikään poikkeus vaan sääntö että keskustelu rönsyilee aivan suunnattomasti foorumilla.

Niin tuntuu siltä kuin eräät nimimerkit  ovat saanet käsityksen että hehkuttaisin saatanan palvontaa.
Voin tunnustaa pyyteettömän rehellisesti että olen hyvin kaukana siitä.
Metalli musiikkiin saralla on monta eri tyyliä, enkä minäkään kuuntele kaikkea "paskaa".

On tullut lainattua sanoja kappaleista tälle foorumille ( metalli musiikki osiolle).
Itselleni sanat merkitsevät että niissä näkyy kuinka paha ihminen on / olen.

Olen tainnut joskus keskustella lyhyesti tästä asiasta nimimerkin Juhanin kanssa, voi olla myös että muistan väärin.
Mutta asia on aikaisemmin  ollut kyllä esillä foorumissa.

Olen jälleen erimieltä teidän kanssa.

Jos esimerkiksi  afrikkalainen  tai jamaikalainen poppamies hehkuttaa rummuillaan kylän väkeä transsitilaan, niin voin sanoa kyllä omasta puolestani että aika kaukana ollaan hyvyydestä.
Samoin on myös länsi maisessa kulttuurissa esimerkiksi Wagnerin ja Adolf Hitlerin suhde ja kyllä näitä esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.

Pelkällä  kitaroiden, rumpujen, viulujen, vahvistimissa jne.  saadaan kyllä paholainen esille, ei siinä sanoja tarvita.

Mutta meillähän on erilaisia näkemyksiä asioista ja aina ne omat näkemykset asioista eivät ehkä näytä sivustakatsojasta hyvältä.

ps. himputti että piti tähänkin asiaan kommentoida, aivan turhaa.

   

Jos tarkoituksesi oli niin puhdasta, et olisi tarvinnut ruveta hyökkäämään minua vastaan henkilökohtaisesti, kun ystävällisesti huomautin, että jotkut pitävät musiikia tärkeänä eikä vain sanoja. Käytit tilaisuutta hyökätä myös käännöstyötäni vastaan. En ollut puuttunut metallimusikkiin, vaikka huomasin sinun postittavasi sitä tänne jo vuosikausia. Olet kauan saanut päivittäin syyttää ihmisiä siitä, että ovat muka panneet minut kulta jalustalle Siioninvirsien kääntämisen takia, vaikka käännökseni ei ole herättänyt tietääkseni mielenkiintoa missään muualla kuin sillä ketjulla, johon ne laiton, enkä ole saanut mitään hyötyä tai huomiota eikä kiitostakaan muuten siitä. Enkä ole tavoittanutkaan sellaista.
On selvä, että tarkoitus on jopa yliampua yrityksissäsi vähentää Siioninvirsien käyttöä ja arvoa. Tässäkin kirjoituksessa ylistät metallimusiikin arvoa armon kerjäämisessä Siioninvirsien kustannuksella. Olen sitä mieltä, ettei metallimusiikkia ole ikinä käytetty Jumalan kunniaksi tai ihmiskunnan hyväksi. Olen siitä asiasta ollut vaiti vuosikausia tällä foorumilla. Ainoastaan kun olet saanut ison lauman ihmisiä, joita pidin ystävinäni, ilman syytä hyökkäämään minua vastaan, olen ruvennut esittämään tätä mielipidettä. Olemme eri mieltä. Mielestäni suuri lauma nuoria, jotka kokoontuvat metallimusiikin nimissä ei löydä oikeata tietä armon kerjäämiseen vain tietä toiseen suuntaan. Jään käyttämään Siioninvirsiä. Jokainen saa itse käyttää mitä haluaa. Mutta tämän foorumin hyökkäyksen jälkeen, katson oikeutetuksi reagoida tuomitsemalla metallimusiikin käyttöä, koska se on johdattanut ihmisiä tuomitsemaan pyytteetöntä toimintaani Siioninvirsien kääntämisessä. Seisoinpa vaikka yksin, olen sitä mieltä, että Siioninvirsien kääntäminen oli Jumalan työtä eikä minun. Siis halveksitte Jumalaa ettekä minua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #42 : 30.11.20 - klo:06:03 »
Herättäjäjuhlat Isossakyrössä 2012 olivat esimerkki että rajat on rikottavissa.

Hevimessu jyrähtää kivikirkossa.

"Jumalanpalveluksen ydin ja Jumalan sana ovat muuttumattomia, mutta ilmaisutavat voivat vaihdella.
Isonkyrön vanhan kivikirkon täyttävät lauantaina 7. heinäkuuta yhtä aikaa hevimusiikki ja Jumalan sana.

− Hevimessu on sisällöltään ja sanomaltaan aivan tavallinen messu: se kutsuu kaikkia kuulemaan sanaa, lapsista vanhuksiin, kertoo ryhmän esilaulaja Marja Palo. Hevimessu sisältää  hevimusiikkiin sovitettuja virsiä, joita kirkon etuosassa soittava bändi säestää.

Eri-ikäisten messu

Marja Palo ymmärtää, että joitakin kirkkoon tuotu hevimusiikki saattaa säikäyttää, mutta hänen mukaansa erikoismessuilla on oma tärkeä paikkansa jumalanpalvelusten joukossa.

− Hevimessun pääkohderyhmä on varmastikin nuoret, rippikoululaiset ja nuoret aikuiset, mutta vuosien varrella olemme nähneet messussa niin lapsiperheitä kuin vanhuksiakin. Siksi juuri erikoismessuja tarvitaan: tavoittamaan kansaa joka ikäluokasta.
Marja Palo muistuttaa, että jumalanpalveluksen ydin ja Jumalan sana ovat muuttumattomia, mutta tavat ilmaista niitä voivat olla nykyaikaisia.

− Toisinaan rytinällä tuleva musiikki herkistää ihmisen kuulemaan messun puhuttua sanaa aivan eri tavalla. Mikäli jossakussa herää pienikin uusi kipinä hevimessussa käytyään, se on mahtava asia.

Hienoja kokemuksia

Hevimessubändissä on mukana seitsemän ylistarolaislähtöistä muusikkoa. Bändin jäsenet ovat toisilleen tuttuja jo vuosien takaa, joten oli helppoa koota kaikkia kiinnostava tapa tehdä messua.
Ryhmän jäsenet säestivät vuonna 2005 nuorten messuja Ylistaron kirkossa.

− Niihin aikoihin alkoi ilmaantua erilaisia messuja. Ryhmämme innostui kokoamaan messua, jonka virret on sovitettu raskaaseen musiikkiin, heviin ja metalliin.

Vuonna 2008 ryhmä piti ensimmäisen hevimessun Ylihärmän kirkossa, ja silloin mukaan tuli liturgiksi pastori Jaakko Linko, joka on ollut muutamissa hevimessuissa mukana siitä lähtien. Hän osallistuu messuun myös Isonkyrön herättäjäjuhlilla.

− Sinä vuonna pidimme muutamia hevimessuja nimellä Pohjanmaan työryhmä, bändin kantava voima Sami Nortunen muistelee.

Hienoin hevimessukokemus lienee vuodelta 2010.

− Saimme kutsun valmistaa perjantai-illan messun Maata näkyvissä -festivaaleilla, joka on Pohjoismaiden suurin kristillinen nuorisotapahtuma, Sami Nortunen kertoo.

– Lähes 9 000 nuorta veisasi kanssamme Herraa hyvää kiittäkää ja Jeesus, luona armopöydän. Se oli kokemus!

Juhlille avoimin mielin

Nyt ryhmä on ottanut vastaan ”kivikirkkohaasteen” Isonkyrön herättäjäjuhlilla. Kyseessä onkin melko ainutlaatuinen menneen ja nykyisyyden yhdistelmä, kun keskiaikainen kivikirkko kajahtaa metallimusiikista.

− Olen iloinen ja kiitollinen, että meitä on pyydetty tapahtumaan avoimin mielin. Tosin myös hiukan jännittää. Mutta tärkeintä on se, että jokainen voisi kokea Jeesuksen pelastustyön koskettavan omaa sisintään, Marja Palo miettii.
Ryhmän muut jäsenet ovat Juha Palo (basso), Maiju Kaartinen (koskettimet), Janne Karhunen (kitara), Ville Karhu (rummut) ja Juho Saari (viulu)".


Taru Kivineva

https://herattajajuhlat.fi/635-hevimessu-kivikirkossa

Herännäisyys on oikealla asialla, kun se julkaisee ja käyttää Siioninvirsiä, niin kuin se on tehnyt Malmivaarasta lähtien tähän päivän saakka. Ne jotka erehtyvät hevimetalliin sen sijaan ovat erehtyneet. Armahtakoon Jumala heitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #43 : 01.03.21 - klo:20:22 »
Uudistunut HK, nyt Henki,  on hengittänyt hyvää henkeä. Sen totesin kun selasin sen äsken. Luin myös muutaman jutun, joista körttiläisyyden poliittisuudesta kirjoitetun luin ensimmäisenä.

Lehden ulkonäkö on nyt edukseen, olematta tyrkyttävä. Hyvää muutosta pienin askelin.

Samuli Korkalaisen kirjoitus Siionin virsien uuditamisesta oli avointa ja pohdiskelevaa. Keskustelu aktiiviveisaajan kanssa oli rehellistä, molemmat sanoivat mielipiteensä niin kuin ajattelevat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Herännäisyyden julkisuuskuva
« Vastaus #44 : 01.03.21 - klo:22:14 »
Jos tarkoituksesi oli niin puhdasta, et olisi tarvinnut ruveta hyökkäämään minua vastaan henkilökohtaisesti, kun ystävällisesti huomautin, että jotkut pitävät musiikia tärkeänä eikä vain sanoja. Käytit tilaisuutta hyökätä myös käännöstyötäni vastaan. En ollut puuttunut metallimusikkiin, vaikka huomasin sinun postittavasi sitä tänne jo vuosikausia. Olet kauan saanut päivittäin syyttää ihmisiä siitä, että ovat muka panneet minut kulta jalustalle Siioninvirsien kääntämisen takia, vaikka käännökseni ei ole herättänyt tietääkseni mielenkiintoa missään muualla kuin sillä ketjulla, johon ne laiton, enkä ole saanut mitään hyötyä tai huomiota eikä kiitostakaan muuten siitä. Enkä ole tavoittanutkaan sellaista.

On selvä, että tarkoitus on jopa yliampua yrityksissäsi vähentää Siioninvirsien käyttöä ja arvoa. Tässäkin kirjoituksessa ylistät metallimusiikin arvoa armon kerjäämisessä Siioninvirsien kustannuksella. Olen sitä mieltä, ettei metallimusiikkia ole ikinä käytetty Jumalan kunniaksi tai ihmiskunnan hyväksi. Olen siitä asiasta ollut vaiti vuosikausia tällä foorumilla. Ainoastaan kun olet saanut ison lauman ihmisiä, joita pidin ystävinäni, ilman syytä hyökkäämään minua vastaan, olen ruvennut esittämään tätä mielipidettä. Olemme eri mieltä. Mielestäni suuri lauma nuoria, jotka kokoontuvat metallimusiikin nimissä ei löydä oikeata tietä armon kerjäämiseen vain tietä toiseen suuntaan. Jään käyttämään Siioninvirsiä. Jokainen saa itse käyttää mitä haluaa. Mutta tämän foorumin hyökkäyksen jälkeen, katson oikeutetuksi reagoida tuomitsemalla metallimusiikin käyttöä, koska se on johdattanut ihmisiä tuomitsemaan pyytteetöntä toimintaani Siioninvirsien kääntämisessä. Seisoinpa vaikka yksin, olen sitä mieltä, että Siioninvirsien kääntäminen oli Jumalan työtä eikä minun. Siis halveksitte Jumalaa ettekä minua.
Metallimusiikki on saatanasta mutta Siioninvirret ovat herännäisyyden hengessä seitsenkertaisesti tulessa puhdistettua Jumalan sanaa. :eusa_pray: