Kirjoittaja Aihe: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.  (Luettu 28869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #135 : 01.11.19 - klo:19:40 »
Hehheh, pistit ylävitosen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #136 : 01.11.19 - klo:21:29 »
Hehheh, pistit ylävitosen.

Ehkä, tai sitte en tai heitit sen kommenttiin joka ei tule näkyville. Ainut ikävä juttu vaikuttaa pahasti olevan, että realiteeteille on huono tehdä väkivaltaa.  On kurja juttu että ilmaston ylilämpeneminen ei ole vapaasti valinnainen kuin oppiaine koulussa tai pihvi lautasella, auto tai ei autoa, ruokahävikki tai hallitumpi ostaminen jotta sitä ei tule, ravintolassa tai hotelliaamiaisella lautanen tyhjäksi, varsinkin jossain noutopöytärymyissä, shoppailun ja muun kuin kierrätysvaatteen tilalle ajatus vaikka siihen, tuleeko jouluna lunta.

 :002:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #137 : 01.11.19 - klo:21:31 »
Tämä on pelkomme veli sopraano.

No mutta. Tänne meni yläfemma, ja nyt, te kuoroni naiset! Huomio nuottiin.  :003: :003:  Olen syntynyt basso sielussani sillä vihasin kälkättäviä naisia harkoissa yli kaiken kuviteltavissa olevan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #138 : 01.11.19 - klo:21:36 »
Testosteronitasommme on laskenut huolettavasti viime vuosina samaa tahtia kasvissyönnin etenemisen kanssa. Ajaudummeko sukupuuttoon vagaaniemme kanssa?

Kyl, kyl näin aivan varmasti tulee tapahtumaan, sillä kasvissyöntiä suoranaisesti veganismia harjoittaa uhattuna uhanalainen naissalaseura find your secred eggs.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #139 : 01.11.19 - klo:22:01 »
Näin aika on muuttunut Lady Leena, mutta eletään muitten kiusalla omalla tavallamme. Muutama vuosi sitten opetin poja tyttärelle hänen ihmetellessä karvoja yläkropassani, että minustahan meinattiin apinaa, mutta karvat loppuivat vähän kesken ja häntä kasvoi väärälle puolelle.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #140 : 01.11.19 - klo:22:15 »
Näin aika on muuttunut Lady Leena, mutta eletään muitten kiusalla omalla tavallamme. Muutama vuosi sitten opetin poja tyttärelle hänen ihmetellessä karvoja yläkropassani, että minustahan meinattiin apinaa, mutta karvat loppuivat vähän kesken ja häntä kasvoi väärälle puolelle.

Kuule, se on jo jaeltu nettiin eli odota vain, odota, kohta ovellasi pörrää ainakin lauma  Kevätpörriäisen toimittajia.  Voin olla lady jos se jotenkin helpottaa   :003:  vaikka emme koskaan perineet siihen oikeuttavaa aatelisnimeä emmekä koskaan, edes mummunajan muistoissa, olleet aivan niin fiinejä. Saattoivat ne parit sodat himmentää kaikkinaista lavasäteilyä kun vielä piti ruokkia kymmenhenkinen perhe. Siksi ja vain siksi on jäänyt ritarikunnan komentajamerkki tammenlehvin saamati.

Loputon joustavuus jne ja ne lukemattomat huoneet ja kun sinun pitää kuitenkin minua sietää, niin jos se käy helpommalla noin niin, kyllä, mutta DTP eli don’n tell papa.  :003:
(DTM: ssa käy minulla nin huono flaksi, en syytä ymmärrä, mutta miehet on hyvää laatuluokkaa, eivät vain minua huomaa. )
« Viimeksi muokattu: 01.11.19 - klo:22:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #141 : 02.11.19 - klo:07:17 »
Lady on englantia ja ymmärrykseni mukaan merkitsee rouvaa. Palvellessani B&H:ssa kaikkia maalaismummojakin ladyteltiin. Ei se tuntunut erikoiselta.
Vitsintapaisen lanseerasin nyt toisen kerran, apinajutun siis. Edellellisellä kerralla taisit pitää kirjoittelussasi taukoa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #143 : 02.11.19 - klo:18:44 »
Ja minun näkemykseni ja lukemukseni mukaan koska me sen aiheutamme, sopisi hyvin, että me myös pelastaisimme mitä pelastettavissa on.  Ehkä ei enää päästä millään nieluilla alle kahden asteen lämpenemisen, mutta siihen olisi pysäytettävä. Jos joku osaa kertoa parempia uutisia kuin tuon kaksi astetta, olen hyväntuulinen loppuelämäni ja koko viikon ajan vain onnellinen, hyvin suuresti ja syvästi.

Tuo me yhdessä - ajattelu on niin syvästi jostain juurtunut, etten osaa enempää enää. Meidän tulee tämä jokaisen osaltamme yrittää tehdä. Nyt olen ensimmäisen kerran hyvilläni siitä, ettei minulla koskaan ollut autoa.

Autot kuuluvat teille, mutta miksi niitä on joka kadunääri tukkeissa?  Hyviä kalliita merkkejä, kyydissä mies ja attaseasalkku? Minä katsoin, en lukenut tätä mistään. En nähnyt missään äitiä joka vie lapsilaumaansa harrastuksiin tai ihan vain päiväkodista kotiin. Bussissa on perinteisesti iso joukko näitä ns autonkäyttäjiä.
Juuri näin! Tuolla aikaisemmin tässä ketjussa Penakin sanoi, miten "Hidastaminenkin kannattaa. 'Itseään ruokkivan mekanismin' ruokkiminen ei."

Lähde

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5016.60

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #144 : 02.11.19 - klo:19:00 »

   Yrittänyttä ei laiteta.

Parempi katsoa kuin katua.

Hyvin uskallettu on puoliksi voitettu.

Ahkeruus kovan onnen voittaa.

Ei hullulla huolta ole.

Ei hätä ole tämän näköinen.

Ei ketulta keinot lopu.

Ei oppi ojaan kaada, eikä tieto tieltä työnnä, neuvokasta syrjään sysätä.

Ei hätä ole tämän näköinen.

Ei ketulta keinot lopu.


https://www.siuro.info/vapaa-sana/762-suomen-kansan-sananlaskuja-

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #145 : 02.11.19 - klo:19:07 »
Tässä ketjussa käynnistynyt keskustelu ilmastonmuutoksesta velloo monella eri tasolla, ja on täysin selvää, miten ihminen omilla toimenpiteillään on tuhoamassa maapalloa, ja samalla itsensä. Jos kysymme, mikä on syntiä, niin tässä on oivallinen esimerkki. Lihankulutuksesta käytävä debatti tässä ketjussa jakaa mielipiteitä eri suuntiin, ja näyttäisi siltä, miten joidenkin mielestä asiasta keskusteleminenkin on turhaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #146 : 03.11.19 - klo:08:24 »
Lady on englantia ja ymmärrykseni mukaan merkitsee rouvaa. Palvellessani B&H:ssa kaikkia maalaismummojakin ladyteltiin. Ei se tuntunut erikoiselta.
Vitsintapaisen lanseerasin nyt toisen kerran, apinajutun siis. Edellellisellä kerralla taisit pitää kirjoittelussasi taukoa.

Niinpä, ja saa minua rouvitella, minähän jo totesin, suomeksi ihan tai ladytella, jos se on sitä viinimpää vinkelskaa :003:.  Johan minä sen sinulle lupasin, kun sinun kumminkin täytyy minua sietää. Pitääkö meitin muitten vatsavuoroon sirittää sinua?  :003:  kohtelias pitää aina olla ja sitähän me jos kuka. 
« Viimeksi muokattu: 03.11.19 - klo:08:31 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #147 : 03.11.19 - klo:08:35 »
Sietämisessäsi ei ole ongelmia, ei todellakaan nyt enää. Enkä ole ikäkulu mokkeri, koska olen koiras vielä  :003:. Sitäpaitsi minulle mokkeri meriteeraa enemmän jalkaväkisoturia kuin viestiaselajin esiupseeria. Totean heti, että näitä finessejä et voi ladyn kokemuksella ymmärtää, että en suinkaan ilvettä kustannuksellasi pidä.
Lisään vielä tähän loppuun, että ei tarvitse siritellä. Olen tasavaltalaisen maaseutumenon kannattaja.
« Viimeksi muokattu: 03.11.19 - klo:08:42 kirjoittanut 1944 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #148 : 03.11.19 - klo:08:48 »
Sietämisessäsi ei ole ongelmia, ei todellakaan nyt enää. Enkä ole ikäkulu mokkeri, koska olen koiras vielä  :003:. Sitäpaitsi minulle mokkeri meriteeraa enemmän jalkaväkisoturia kuin viestiaselajin esiupseeria. Totean heti, että näitä finessejä et voi ladyn kokemuksella ymmärtää, että en suinkaan ilvettä kustannuksellasi pidä.

Juuuh, minähän jo sitä valitin ettei tyttöjä sivistetä  :003: sinä siritysmiehemme maailmalla! Aliupseeri olisi, tosi on, tutumpi. Niin se maailma muuttuu ja armeijan komennot nyt aina.

Vaan näin ei maailma pelastu, tosin hän jo kertoi etenevänsä loppumetreillä maratoniansa vanhaan malliin.  Sota, tämäkään, ei sitä yhtä miestä oikeastaan kaipaa.  Tehdään me toiset vähän enemmän.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luonnon ja ympäristön suojele vol 3.
« Vastaus #149 : 03.11.19 - klo:08:55 »
Tässä ketjussa käynnistynyt keskustelu ilmastonmuutoksesta velloo monella eri tasolla, ja on täysin selvää, miten ihminen omilla toimenpiteillään on tuhoamassa maapalloa, ja samalla itsensä. Jos kysymme, mikä on syntiä, niin tässä on oivallinen esimerkki. Lihankulutuksesta käytävä debatti tässä ketjussa jakaa mielipiteitä eri suuntiin, ja näyttäisi siltä, miten joidenkin mielestä asiasta keskusteleminenkin on turhaa.

Niin se heidän mielestään onkin, tämä edustaa siten hyvää poikkileikkausta yhteiskunnasta.  Et sinä koskaan saa väkeä siivoustalkoisiin mukaan. Et saa sinä, en saa minä.  Siihen ei auta kuin tehdä heidän puolestaan vähän enemmän sitten.

Tai annas, kyllä joku kohta muistaa vaikka kuinka monet pirskeet joissa väki jonotti luutia ja moppeja vaikka vasta kuuli että juhlat oli pidetty.   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.