Kirjoittaja Aihe: Nyt 27  (Luettu 12974 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #45 : 09.02.21 - klo:21:43 »
Lämmitin meille saunan. Klapeja siinä kului, kun ulkona on 24,9 miinuksella ja saunaan tuli loppujen lopuksi loikoiluamme varten melkein 90 plussalla.
Saunaan on nyt kivempi mennä, kun olen valolähteitä lisännyt. Nyt olisi nähnyt ilman keinovaloakin, sillä taivas on ihan auki.

Hienolta kuulostaa!   :039:

Voisin tietysti yrittää samaa kotimökillä, voi olla että keväämmällä....kahtotaan

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #46 : 09.02.21 - klo:21:58 »
Kylve vain kesällä, sillä se on yksinkertaisempi juttu,kun saa pirtistä lähteä melkein Aatamin asussa. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #47 : 10.02.21 - klo:11:00 »
Kun tarkemmin ajattelen, neuvosi voi olla ihan viisas huru-ukolle!    :icon_biggrin: :039:

Muistan kyllä hyvin miltä siellä tuntui 65 vuotta sitten saunasta käydä välillä sukeltamassa
lumihankeen...olisihan se nytkin mahdollista, mutta taidan jättää suunnitteluasteelle...

Aamusella piti käydä hammashoitajalla, olihan se taas omanlaisensa kokemus, mutta
hyvä kun tuli käytyä.
Eilen tuli muistutustekstari, ilman sitä olisi mennyt lahjakkaasti ohitse, on pidettävä kalenteria
paremmin hallinnassa, alan ilmeisesti vanhemmiten herpaantumaan päivien tilanteista.

Iltapäivällä koitan selvitä kävelylenkille, eilen illalla tuli totuteltua -19 säässä, sujuihan se
ilman kasvojen paleltumista.
Hiihto saa odottaa leudompia kelejä.
Ja jos lähistöllä avautuisi retkiluistelumahdollisuus saatan lähteä sitäkin kokeilemaan.

Tänään alkaa myös ampumahiihdon mm-kisojen seuranta.
Alppihiihtoakin voisin katsella jos sääolot siellä sallii.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #48 : 10.02.21 - klo:11:48 »
Mielestäni Sinä olet melkoinen Ruuti-Ukko. :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #49 : 10.02.21 - klo:12:20 »
Mielestäni Sinä olet melkoinen Ruuti-Ukko. :039:

Jäi loppulauseen osa pois; siis tehokas ja aikaansaapa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #50 : 10.02.21 - klo:22:17 »
Tarkoittaakohan ruuti-ukko samaa kuin duracell-pupu?    :003:

No, en tiedä miten minuun istuu sellainen, tahti on kyllä osin hidastunut ja rauhoittunut,
ja jotain uuttakin kyllä tullut. Aika ei ole vielä tullut pitkäksi.
Taidan olla kyllä välillä räjähdysherkkä ruutitynnyrikin jos kiehahtaa yli.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #51 : 11.02.21 - klo:08:17 »
Duracel-ukko kerta jaksat työelämässä painaa väsymättä. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #52 : 11.02.21 - klo:18:10 »
Nyt on eilen ja tänään tullut tehtyä tunnin kävelylenkit kipakassa pakkassäässä, tänään -16.
Kohtuu hyvin sujui. Ehkä viikon lopulla hiihtokelejäkin mullekin sopivaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #53 : 13.02.21 - klo:18:49 »
Tänään päivällä oli lämpötila kohonnut -5 asteen tuntumaan.
Aivan loistava ulkoilusää ja sainkin lähdettyä hiihtämään noin viikon tauon jälkeen.
Hiihtämässä käynnit sen verran mulla tänä talvena yleistyneet että puhun tauosta jos jää
vähän väliin.
Olin naapurikaupungin alueella vanhassa tutussa ulkoilupaikassa, en ollut yksin.
Parkkipaikat täysi autoja ja ihmiset metsälenkillä ja jääladuilla.
Minäkin lähdin jääladulle ja se olikin hyvä homma, jaksoin tunnin mennä hiljaista vuorotahtia
pari pientä hengähdystaukoa välillä, on hiihto kuitenkin vähän rankempaa kuin kävely,
riippuu tietysti vauhdista. Sanoisin että hiihto ja pyöräily on mulla aikalailla samanlaisia
rasittavuudeltaan.
Eipä näkynyt vielä retkiluistelubaanaa, jospa tulisi vielä.

Kurkkasin täällä muissakin ketjuissa viestejä.
Tulipa mieleeni, millähän pystyisin olemaan oma itseni sillä tavoin etten anna muiden
negatiivisten kirjoitusten vaikuttaa omaan mieleeni masentaen tai suututtaen.
Olisi hyvä muistaa Jeesuksen antama pelastus, rohkaisu, toivo.
Jeesus antoi meille lähetyskäskys...menkää...Hän ei sanonut luovuttakaa, paetkaa, laiskotelkaa...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #54 : 14.02.21 - klo:08:26 »
Kylmä pakkasaamu, kun Nepin kanssa koirankirjeitä luimme. Oli toinenkin pari kulussa, joten sain juteltua vähäsen koira-asiaa. Joen varren jäälle oli tullut ihmisten jälkiä aika vaarallisen näköisesti. En taida sittenkään olla kaikisten umpiluisin asukas.

Nepi tutki yhtä paikkaa tarkoin ja kerran kuopaisi tassullaan, niin sieltä lumipaakun alta lähti kipittämään pieni hiiri. Nepi säikähti ja peräytyi. Yritn opettaa äidinkieltä "se on hiiri".

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #55 : 14.02.21 - klo:23:16 »
Viikonloppu meni pitkälti urheilua seuratessa, ampumahiihtoa varsinkin.
Tänään jäi oma ulkoilu sikseen pitkästä aikaa, no, välipäivä paikallaan.
Tutustuin juuri paikkakunnan latukarttoihin.
Löytyy tästä lähempääkin hyvä jäälatu ilmeisesti, ensi viikolla ehkä katsomaan Lehijärvelle.
Retkiluisteluratakin taitaa olla kunnossa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, saa nähdä miten äijän käy, polvisuojukset ja hiihtokenkiin
kiinnitettävät terät on kyllä tuolla kaapissa odottamassa....siis muut kuin "nurmiset"

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 27
« Vastaus #56 : 15.02.21 - klo:08:24 »
Eilen olin vaimoni kanssa hiihtämässä. Minä jatkoin vielä, kun vaimoni meni jo kotiin. Kun yhdessä hiihdämme, pyrin siihen, että vaimo on edellä ja minä hänen perässään, koska silloin jos joku hiihtää meidän ohi, syy hitaaseen hiihtoomme on ikäänkuin vaimoni niskoilla, eikä minun. Minun tosin välillä silti pitää pikkiriikkisen tsempata, jotta pysyisin vaimon perässä, mutta onneksi muut hiihtäjät eivät sitä minusta tuolloin tiedä. Totuus hitaudestani paljastuu vasta silloin, kun olen yksin hiihtämässä. Mieluiten hiihdän sellaisilla paikoilla, joissa ei muita hiihtäjiä ole. Pidän rauhallisesta hiihdosta ilman kovaa rääkkiä ja suksien voitelukaan ei ole paras mahdollinen, on sukset kyllä voideltu joskus kauan sitten.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #57 : 15.02.21 - klo:11:25 »
^
Samma här. :039:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 27
« Vastaus #58 : 15.02.21 - klo:12:34 »
Minä hiihtelen hankia hiljakseen,
ja aurinko maillehen vaipuu,
minun mieleni käy niin murheisaks,
minun rintani täyttää kaipuu.
Latu vitkaan vie.
Vai vääräkö lie?
Niin pitkä on yksin hiihtäjän tie.

...

Ja kuusien varjot ne tummentuu.
Tuul' hiljaa heittävi lunta.
Joko kotihin korpien hiihtäjä sai,
vai ollutko lie vain unta?
Uni tuskat vie.
Päivä loppunut lie
ja loppunut yksin hiihtäjän tie.

(Eino Leino: Yksin hiihtäjä, runosta ensimmäinen ja viimeinen (10.) säkeistö. Kokoelmasta Hiihtäjän virsiä.)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #59 : 15.02.21 - klo:14:12 »
Muistan abitalven, kun kokeilimme rahkeitamme tuleviin kirjoituksiin. Olisi ollut hyvä kirjoittamasi runo E L;n  listalle muistaa. Kirjoitin sitten Snelmannista.