Kirjoittaja Aihe: Nyt 27  (Luettu 11711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #15 : 25.01.21 - klo:11:01 »
Kankaalassakin meni lämpötila plussalle, joten se tekee lumesta karkeata ja vähän tiivistääkin. Uutta lunta tulee vielä monta kertaa , eihän olla vielä helmikuussakaan.
Kirjoittelen Oulun asunnolla, sillä olen menossa katsomaan lääkäriäni. Onkohan vuosi vanhan vanhattanut? :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #16 : 26.01.21 - klo:14:59 »
Tässä koneella jälleen iltapäivää viettämässä, alppihiihtoa samalla seuraten.

Tuli käytyä huviajelulla koronahiljaisuuden piristykseksi, eli Mansessa lankakaupassa.
Minä säästin maskin ja kävin pienellä kävelylenkillä odottaessani.
Äsken vähän kolailemassa pihaa, oli vähän sohjokerrosta, nollakeli niin oli tiukassa
mutta sain vähän tasoitettua.
Siirsin pari naapurin vuorollaan kolaamaa kasaa seinustalta toiseen paikkaan, on hyvä
miettiä pitkällä tähtäimellä missä kevään viimeiset lumikasat on suotavaa olla,
eli pois naapureiden krookus ja narsissipaikoilta.
Niin, ja tuo sohjokerroksen tasaus oli hyvä ajatellen loppuviikkoa, minun vuoroviikolla
saattaa vielä olla pari kolauskertaa sääennusteen mukaan.

Jep, tällaista tällä kertaa...jutustelkaahan rakentavassa ja suvaitsevassa hengessä...  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #17 : 30.01.21 - klo:18:45 »
Lämmitin isolle sakilleni saunan. Kun se pitää tuunata kuntoon juuri tiettyyn aikaan, niin saa sitä rientää. Koska aloitan kansallispuisto-ohjelman seuraamisen, niin sain käydä ekana. Sitten mummi ja Laura ja viimeiseksi nuoremmat miehet.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #18 : 30.01.21 - klo:20:36 »
Minä sain katsottua vain alun. Katson areenasta kunhan jahka...kuten muutkin luonto-ohjelmat
areenasta saan seurattua.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #19 : 31.01.21 - klo:10:34 »
Pojan poika on rippikoululainen. Nyt seuraamme Karjasillan kirkon asianomaista Jumalan palvelusta.

Kerkesin alta pois kantaa puut ja saunasta vedet, etteivät jäädy ja tulevat myöhemmin käytetyiksi. Viisi ämpärillistä, jonkun verran senttejä ehkä säästän. Tärkeintä on liike keholle, että en rampeudu.

Pihan linkoajakin tuli, juteltiin tovi ja sen aikana muistin kertoa, että olemme viikon poissa Kankaalasta ja saamme asua kivimuurissa ison joen partaalla. Saapa nähdä, että saako mummi jälkikasvun hiihtämään vai riittääkö niille potkuttelu rustingin ympäri.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #20 : 01.02.21 - klo:13:21 »
Olen osiossa "patikointia Serujan polulla" vastannut Luterilaisen kirjoituksiin vasta nyt, mea culpa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #21 : 01.02.21 - klo:23:02 »
Melkein unohtui....hoksasin kun kurkkasin kalenteria.

Nimpparionnittelut tänään Riitta-mummille!  Voimia ja terveyttä!   :eusa_angel: :039:

Samoin kaikille muillekin foorumilaisille helmikuun ekan päivän merkeissä!
Lumityöt ja hiihtokelit jatkuu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #22 : 01.02.21 - klo:23:12 »
Kiitos omasta puolestani.
Olen itse vastaavasti lumia paossa kaupungissa tämän viikon. Hoidan taloyhtiöni asioita.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 27
« Vastaus #23 : 02.02.21 - klo:10:19 »
Silakkaruukku uunista tuoksuu viekoittelevasti. Vielä puoli tuntia se kypsyy ja sitten hautuu jonkin aikaa.

Meilläkin on maskeja auton hanskalokerossa. Minä en nyt saa ajaa kolmeen kuukauteen. Miten sen jälkeen, en vielä tiedä.

Näköhäiriöt elävät omaa hiljaista elämäänsä, nyt näen hieman helpommin.
Oli se sairaalakokemus kova. Sen yhden yön neurologian osastolla valvoin ja kamppailin Jumalan kasvojen edessä. Armo pelasti !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 27
« Vastaus #24 : 02.02.21 - klo:10:56 »
Kovasta kohtalostasi joudut kirjoittamaan, mutta osaat ottaa asian ilman kapinaa. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #25 : 03.02.21 - klo:22:52 »
Tänään tuli käytyä talven kolmas hiihtolenkki, tosin aika hitaasti ja vain 5 kilsan lenkkejä.
Jos hiihtotalvi viikkoja vielä jatkuu niin ehkä totun ja jaksan paremmin, on äkkiseltään
erilaista ja rankkaa liikuntaa vuosien tauon jälkeen.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 27
« Vastaus #26 : 03.02.21 - klo:23:00 »
Tein taas tänään polkupyörälenkin, parikin. Oli asiaa.
Kun on kovin paljon lunta pyörätiellä, kulku on hidasta ja joskus ei pääse eteenpäin muuten kuin pyörää työntämällä. Tänään oli kohtalaisen hyvät olosuhteet.
Eilen kaaduinkin, jää yllätti etupyörän alla. Ensimmäinen kerta tänä vuonna.
Tänä vuonna ajettu varmaan noin 140 km, ei ole paljon, keskimäärin noin 4 km per päivä.
Tavoite on korkeammalla, mutta tarkoitus ottaa se kiinni viimeistään kun talvi hellittää.

Yleensä jos kaadun pyörällä, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että näkikö kukaan. Sen jälkeen sitten käy mielessä, että sattuiko.
Eilen ainakin 3 henkilöä oli siinä lähes vieressä, en ehtinyt paljon nolotella sillä kertaa.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 27
« Vastaus #27 : 03.02.21 - klo:23:07 »
Mun tavoite on keskimäärin tunnin liikunta päivässä vuoden mittaan, viime vuonna
onnistui hyvin.
Ja toinen tavoitteeni on laulaminen pari tuntia viikossa, yleensä 2xtunti, aika hyvin sekin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 27
« Vastaus #28 : 03.02.21 - klo:23:15 »
Tunti päivässä kuulostaa hyvältä.

Minä otin tämän vuoden tavoitteeksi 3650 km pyöräilyä. Luku tulee siitä, että se on keskimäärin 10 km päivässä.
Toivottavasti ylitän tuon.
Paljon pyöräilen siten, että ei ole tarkoituskaan tulla kovaa hikeä, ajan ja yritän nauttia.

Hiihtäminenkin on kivaa, vaan en ole saanut aikaiseksi vuosiin sitä harrastaa. Latu alkaisi kyllä 500 metrin päästä.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Nyt 27
« Vastaus #29 : 03.02.21 - klo:23:16 »
Täytyy pistää lusikkansa tähänkin soppaan ja sanoa, että syksyllä 81-vuotta täyttävä kaverini on hiihtänyt tänä talvena jo 400km. Minusta se on sen ikäiselle paljon.

Isänihän se juoksi kesäisin aina ennen saunaa 10km lenkin ja lopulta lääkäri kielsi sen, kun löytyi vikaa sydämestä. Taisi kyllä juosta joskus kielloista huolimatta. Oli myös kova hiihtäjä. Lapsuudessani hiihdettiin paljon, kun kouluun piti joku 3km hiihtää. Pimeään metsään aamulla oli lähtö ja siitä pellon laitaa ja yhden suon yli ym.  :icon_cool: