Äänestys

Mikä / mitkä vaihtoehdoista pitävät mielestäsi paikkansa?

Foorumilla kukin voi ilmaista mielipiteitään ihan vapaasti, ajattelipa asioista mitä vain
1 (9.1%)
Foorumilla ei saa keskustella vapaasti, ellei edusta liberaalia raamatuntulkintaa
4 (36.4%)
H-Y:n nykylinjan kritisointi tulkitaan vihapuheeksi ja siitä joutuu puhutteluun
3 (27.3%)
Foorumilla on ylläpito puuttunut ainoastaan vapaiden suuntien edustajien julistamiseen
1 (9.1%)
Foorumin keskustelut ovat oikein hedelmällisiä ja niihin on mukavaa osallistua
2 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 6

Äänestys päättynyt: 08.08.17 - klo:10:38

Kirjoittaja Aihe: Körttifoorumin keskustelukulttuuri  (Luettu 34658 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #30 : 11.08.17 - klo:16:28 »
Foorumin kerma ?

Mitä se on ?

Eiköhän me täällä olla ihan arkisia ihmisiä omine juttuinemme.
Tai sanon siis sen positiivvisessa hengessä, että arkisia.

Itse kirjoitan paljon toisinaan, mutta en ole koskaan mielestäni enkä missään kokenut itseäni ainakaan kermaksi, en edes täällä vaikka tuotan sanoja ja lauseita usein perä  jälkeen useitakin.

Jokainen on oma persoonallisuutensa, täälläkin.
Ja minusta ylläpito sallii kyllä erilaisiakin mielipiteitä.

Ja joo, joo...en mielistele ylläpitoa enkä nettitoimikuntaa, kun tästä toistuvasti mainitsen, vaan minusta täällä on aika salliva ilmapiiri.

Ja eihän erilaisia mielipiteitä tarvitse kokea, että ne jotenkin uhkaavat minua.

Ja ei minua tarvitse kaikkien koko aikaa aamentaakaan.
Tai toimia "joo-joo-miehinä tai -naisina"...keskustelua syntyy jos on syntyäkseen, aitona jutustelunakin.

Ja ehkä joskus erilainen mielipide haastaa ajattelemaan, mutta ei minun siltikään ole pakko muuttaa omaa käsitystäni...voin oppia ehkä toisilta, mutta omaankin mielipiteeseen saa olla lupa.

Vaikka olenkin laillaan kaiketi sopeutuja, en kovin rajujen mielipiteisewn esittäjä....paitsi joskus ehkä musiikin siivittämänä...elän jotain, elän jopa toisinaan nuoruuttani, vaikkei se elämätön ole ollutkaan.
Mukavaa se nuoruus oli.

Mutta nykyäänkin on ihan hyvää aikaa elää...vaikkei ihan teini enää olekaan.

Hyvää viikonloppua Bengt & muu Foorumin väki.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #31 : 11.08.17 - klo:16:32 »
Oho, uuups, tulipas muutama kirjoitusvirhe-erhekin mukaan, mutta tekevälle sattuu, vai sanoisinko, sanovalle ja kirjoittavalle tapahtuu.  :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #32 : 11.08.17 - klo:17:04 »
Foorumin kermaksi sanoisin sellaisia henkilöitä, jotka osallistuvat kirjoitteluun, mutta  eivät anna periksi koskaan, vaan tiukan paikan tullen saavat joukkovoimaista apua tutuiltaan.  Tällä tavalla kirjoittelu saadaan  toiselle osapuolelle raskaaksi, jopa mahdottomaksi. Esim Steal ja Pirskakin. Olen kokenut samaa kirjoittelua itsekin, mutta haluan olla lojaali Herättäjlle ja tälle, monelle henkilölle tarpeelliselle, alustalle kirjoittaa kerta on tarvetta ja aikaa. Jouduin aikoinaan koville Israel-myönteisyydestäni Gazan sodan aikana. Toisen kerran, kun kirjoitin Kölnin saksattarien, monta sataa muuten, joutumisesta kourinnan kohteiksi uuden vuoden juhlinnan yhteydessä enimmäkseen maahan muutaneiden toimesta. Tämän jälkeen kävimme pitkähkön ajan tympeätä sanan vaihtoa ja itse olin toisella puolella yksin. Tämän sorttiset asiat on sittemmin virallisesti tutkittu ja mm TV 1 esitti tutkinnasta saadaut tulokset. Kuulun siis suomalaiseen enemmistöön, mutta piti kirjoittelu lopettaa merkinnällä "annan viranomaisten hoitaa", kun toiset yhdessä jaksoivat enemmän. Tämän tutkimuksen tuloksena uskallan käyttää esim sanoja suvakki ja vassari. Todistettiin hyvin tärkeä enemmistöä koskeva kanta, vaikka yleisessä mediassa todistellaan toisin.

Ylläpito on toiminut asiallissesti. Kaikkia virallisia elimiä en tunne, siis en tiedä, että onko joku "valittu" hoitamaan jotakin sektoria, vain MT:n ulostulon olen lukenut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #33 : 11.08.17 - klo:17:25 »
Eikö vielläkään ymmärretä, että lähes kaikesta, ellei aivan kaikesta ihmiset jakautuvat. On kaksi suurta linjaa; puolesta ja vastaan. Ne taas jakautuvat jakautumistaan miljooniin eri mielipiteisiin.
Mielipiteen ilmaisu on demokratiaa, se meillä Suomessa ja tällä foorumillakin on lain mukaista ja suotavaa.

Kun ilmaisee  o m a n  näkemyksensä, ei siitä toisin ajattelevan tarvitse  ' ottaa hernettä nenäänsä'.  Ei pidä myöskään v a a t i m u k s e n  hengessä painostaa muita ajattelemaan omalla tavalla.

Näin eläen ja kirjoittaen, ja ymmärtäen, maailma, uskonelämäkin ( ehkä ) avartuu.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #34 : 11.08.17 - klo:18:05 »
Foorumin kermaksi sanoisin sellaisia henkilöitä, jotka osallistuvat kirjoitteluun, mutta  eivät anna periksi koskaan, vaan tiukan paikan tullen saavat joukkovoimaista apua tutuiltaan.  Tällä tavalla kirjoittelu saadaan  toiselle osapuolelle raskaaksi, jopa mahdottomaksi. Esim Steal ja Pirskakin. Olen kokenut samaa kirjoittelua itsekin, mutta haluan olla lojaali Herättäjlle ja tälle, monelle henkilölle tarpeelliselle, alustalle kirjoittaa kerta on tarvetta ja aikaa. Jouduin aikoinaan koville Israel-myönteisyydestäni Gazan sodan aikana. Toisen kerran, kun kirjoitin Kölnin saksattarien, monta sataa muuten, joutumisesta kourinnan kohteiksi uuden vuoden juhlinnan yhteydessä enimmäkseen maahan muutaneiden toimesta. Tämän jälkeen kävimme pitkähkön ajan tympeätä sanan vaihtoa ja itse olin toisella puolella yksin. Tämän sorttiset asiat on sittemmin virallisesti tutkittu ja mm TV 1 esitti tutkinnasta saadaut tulokset. Kuulun siis suomalaiseen enemmistöön, mutta piti kirjoittelu lopettaa merkinnällä "annan viranomaisten hoitaa", kun toiset yhdessä jaksoivat enemmän. Tämän tutkimuksen tuloksena uskallan käyttää esim sanoja suvakki ja vassari. Todistettiin hyvin tärkeä enemmistöä koskeva kanta, vaikka yleisessä mediassa todistellaan toisin.

Ylläpito on toiminut asiallissesti. Kaikkia virallisia elimiä en tunne, siis en tiedä, että onko joku "valittu" hoitamaan jotakin sektoria, vain MT:n ulostulon olen lukenut.

Ehkä sana kerma oli voimakas sana ilmaistuna tämän asian piirissä. Mutta nyt kun otitte asian esille uudestaan, niin minun on pakko todettava että mainitsemanne nimimerkit eivät kyllä kuulu siihen vertauskuvalliseen ryhmään. Siitä uskon että olemme samaa mieltä ja jos näin ei ole, sille en sitten voi mitään. 
Mainitsette myös lojaalisuutenne Herättäjäyhdistystä kohtaan kunnioitan sitä, mutta eikö rivi körtti lojaalisuudesta huolimatta saa arvostella yhdistyksen päättäviä elimiä.  Hieman aristan myös mainitsemaanne lojaalisuutta eli kenelle olette loppujen lopuksi lojaali? 

Olette myös tuonut monta kertaa ylläpidon esille vastauksissanne. Minun täytyy näin lopuksi kysyä kuinka monta kertaa tämän Körttifoorumin keskustelukulttuuri viestiketjussa on arvosteltu ylläpitoa ja yleensä muutenkin. Minulle tulee hyvin negatiivinen vaikutelma jos on pakko tuoda esille useaan kertaan, tässä tapauksessa foorumin ylläpito.

ps. Kunnioitan teitä koska olette ilmeisesti palvelleet kotimaatamme Lähi-idässä, mutta koen että se ei liity mitenkään tämän ketjun otsikon alle.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22086
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #35 : 11.08.17 - klo:18:21 »
Mainitsette myös lojaalisuutenne Herättäjäyhdistystä kohtaan kunnioitan sitä, mutta eikö rivikörtti lojaalisuudesta huolimatta saa arvostella yhdistyksen päättäviä elimiä.

Mistä yhdistyksen päättäviä elimiä sitten voisi tai tulisi arvostella? En ole juurikaan hahmottanut selkeitä asioita, joihin arvostelun voisi perustaa. Viittaan edellä (klo 15:26) esittämiini kysymyksiin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #36 : 11.08.17 - klo:19:02 »
Niin kuin totesin jo aikaisemmin, äänestys prosentti oli todella alhainen, miksi?

Puhuit vastakkainasettelusta. Myönnän että sellainen voi olla. Minulle toista mieltä olevana ei äänestyksessä ollut vaihtoehtoja, joita äänestää. En ihmettele, jos en ollut ainoa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #37 : 11.08.17 - klo:19:06 »
Eikö vielläkään ymmärretä, että lähes kaikesta, ellei aivan kaikesta ihmiset jakautuvat. On kaksi suurta linjaa; puolesta ja vastaan. Ne taas jakautuvat jakautumistaan miljooniin eri mielipiteisiin.
Mielipiteen ilmaisu on demokratiaa, se meillä Suomessa ja tällä foorumillakin on lain mukaista ja suotavaa.
Kun ilmaisee  o m a n  näkemyksensä, ei siitä toisin ajattelevan tarvitse  ' ottaa hernettä nenäänsä'.  Ei pidä myöskään v a a t i m u k s e n  hengessä painostaa muita ajattelemaan omalla tavalla.
Näin eläen ja kirjoittaen, ja ymmärtäen, maailma, uskonelämäkin ( ehkä ) avartuu.

Laista en nyt tiedä foorumin kohdalla, muuta kuin sen mihin esimerkiksi viha puhe voi johtaa tälläkin foorumilla.
Säännöt taas olen tunnistanut, mutta ne eivät kuulu lain piiriin.

Minusta teillä monella on aivan väärä näkökulma tähän koko asiaan, keskustelukulttuurin foorumilla.

Esitän kysymyksen:

Onko mitenkään mahdollista unohtaa edes kahdeksi päiväksi YouTube käyttö siinä määrissä mitä se on foorumilla ja onko se ainoa tapa ilmaista itseään nykyisin viesteissään? ”

Jos en pystyisi ilmaisemaan itseäni muulla tavalla kuin YouTuben avulla, pidän itseäni silloin uusavuttomana. Toisaalta kaikki on nykyisin tehty helpoksi, digitalisoitunut jopa ihmisten vuorovaikutus.

Kuka sitten  vaatii ja kuka ei vaadi, taitaa olla että molemmat osapuolet vaati. Tästäkin asiasta Sadetta viesteissään mainitsi, eri sana muodolla.

Yksi asia on myös ominaista tälle foorumille. Jos joku avaa uuden ketjun mikä koskee vaikka herännäisyyttä. Niin ei mene kauan kuin viesti ketju on aivan muussa aiheessa missä se oli alun perin, tässäkin ketjussa se tulee ilmi hyvin.

On myös tuotu esille mitenkä uskonelämä tulee foorumilla esille tai mitenkä yleisellä puolella keskustelut ovat vähitellen menneet kevyeksi.
Minä koen tämän hetkisten tilanteen että niin yleisen keskustelu alueen tai seuratuvan puolella olevat keskustelut. Eivät tuo minulle ymmärrystä maailmasta tai että viestit avartaisivat minun uskon elämää, poikkeuksiakin kyllä löytyy seuratuvan puolelta.

Minusta on valitettavaa että ei kestä kauan kun tämä Körttifoorumin elävyys hiipuu ja hiipuu ja tulee tiensä päähän, kuin tiimalasissa oleva hiekka.

ps. Olette varmaan huomannut avartani. Se kertoo siitä että minä koen todellakin itse vieraaksi. Joten hyvää elonkorjuun aikaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #38 : 11.08.17 - klo:19:29 »
Paljon vääriä käsityksiä näyttää syntyvän kun luettua ei ymmättetä kuten kirjoittaja on sen kirjoittaessaan tarkoittanut.

Toinen kysymys on kuinka voisin foorumilla kertoa kokemuksistani musiikin parissa paremmin kuin linkittämällä ihailemiani taiteilijoita. Itse en laula enkä soita, joten käytän tulkkeina esim. Klas Hoffmania, enkä vain yksin häntä. :002:
Jos luet minua musiikkimakuni kautta, niin ymmärrät että se kertoo tuskasta, kaipuusta , rakkaudesta ja vapaudesta. Samoista joista juutalaiset ovat aina laulaneet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #39 : 11.08.17 - klo:19:32 »
Joku lukee mitä riveillä lukee.
Joku taas lukee kaikki rivien välit. ;)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #40 : 11.08.17 - klo:19:33 »
Ja tulkinnat ovat sen mukaiset.
Joko osuu ja uppoaa...tai sitten menee ihan mehtään, ellei ihan ojasta allikkoon.

Kaikkea ei tarvitse yrittääkään tulkita.

Kumpa osaisi olla vilpitön.

Minä en aina osaa olla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #41 : 11.08.17 - klo:19:48 »
Leikittely on terapiaa aikuisille, lapsille se on työtä.

Huumorintaju kertoo paljon kokijastaan. :taistelu:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #42 : 11.08.17 - klo:19:52 »
 :icon_biggrin:

Aivan !

Matti Jurva - Ihminen Älä Hermostu

https://www.youtube.com/watch?v=ptEBLN8Y_3I&spfreload=5

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #43 : 11.08.17 - klo:19:53 »
Upsista keikkaa...musiikkia lensi tähänkin ketjuun, kuinkas muuten, mutta laulussa on hyvät sanat, etten sanoa pätkäyttäisi.
Ja sanoinkin jo.  :kahvi:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Körttifoorumin keskustelukulttuuri
« Vastaus #44 : 11.08.17 - klo:20:21 »



Tämän viesti ketjun alla olen pyrkinyt esittää mielipiteeni asioista niin, ettei viestin sisältö kohdistuisi kenenkään foorumilla esiintyvään nimimerkkiin. 
Paljon vääriä käsityksiä näyttää syntyvän kun luettua ei ymmättetä kuten kirjoittaja on sen kirjoittaessaan tarkoittanut.
Toinen kysymys on kuinka voisin foorumilla kertoa kokemuksistani musiikin parissa paremmin kuin linkittämällä ihailemiani taiteilijoita. Itse en laula enkä soita, joten käytän tulkkeina esim. Klas Hoffmania, enkä vain yksin häntä. :002:
Jos luet minua musiikkimakuni kautta, niin ymmärrät että se kertoo tuskasta, kaipuusta , rakkaudesta ja vapaudesta. Samoista joista juutalaiset ovat aina laulaneet.
Joku lukee mitä riveillä lukee.
Joku taas lukee kaikki rivien välit. ;)
Ja tulkinnat ovat sen mukaiset.
Joko osuu ja uppoaa...tai sitten menee ihan mehtään, ellei ihan ojasta allikkoon.
Kaikkea ei tarvitse yrittääkään tulkita.
Kumpa osaisi olla vilpitön.
Minä en aina osaa olla.
Leikittely on terapiaa aikuisille, lapsille se on työtä.

Huumorintaju kertoo paljon kokijastaan. :taistelu:
:icon_biggrin:

Aivan !

Matti Jurva - Ihminen Älä Hermostu

https://www.youtube.com/watch?v=ptEBLN8Y_3I&spfreload=5
Upsista keikkaa...musiikkia lensi tähänkin ketjuun, kuinkas muuten, mutta laulussa on hyvät sanat, etten sanoa pätkäyttäisi.
Ja sanoinkin jo.  :kahvi:

On eräs sanonta joka viittaa uskomukseen, jonka mukaan äänekkäimmin syytöksestä valittava on syyllinen.

Valitettavaa on että tämäkin viesti ketju kokee päätöksen tällä tavalla.

Aika käy vähiin tiimalasissa.