Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV  (Luettu 36517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33819
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #30 : 25.10.16 - klo:17:49 »
Kun juhani pilkahtaa foorumilla, sydämeni ilahtuu. Sana tai puolitoista riittää.  :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #31 : 25.10.16 - klo:17:55 »
Kun Herra Hugo juosta släpsläpsläpsyttää pyörässään. Kun pääsee liikkumaan. Nyt on taas rahat loppu mutta jospa diakoniatoimisto antais ainaki vastaanottoajan.  :icon_biggrin: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #32 : 26.10.16 - klo:09:10 »
Sisko poikkesi kylässä puolilta öin vaikka siis saapui puoliyö. Silmät sikkarassa yritin pysyä hereillä, ja vaikka nähtiin lyhyesti oli mukavaa Lapset 1 ja 4 eivät jaksaneet kömpiä autosta, kun tulivat Lapsi 4:n Noraksen soittoleiriltä tai joltain mestarikurssilta Sveitsistä. Tulivat heitä kotiin noutamaan.

Kuulin että linnut ovat levottomia heilläkin, ja sisar arveli tietävän lumitalvea. Olen kuulkaas ollut onnellinen tuosta raamattupiiristä jos vaiks tulis luettua taas itsekin. Tosin päiväannokseni ovat pienemmät, yksi psalmi ja noin.

Kaikki unelmat tekevät onnelliseksi. Minä voin ymmärtää että jollekin auto merkitsee statussymbolia josta ´Herran sietääkin riisua pröystäilijä, mutta minulle se tarkottaisi muuta. Helpotusta liikkumiseen, myös kaatosateessa, mahdollisuutta päästä vilkaisemaan rakkaita ihmisiä joiden tykö ei pääse muuten. Jos Herra vaikka pukis...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #33 : 26.10.16 - klo:20:10 »
Tänään tapahtui jotakin sangen suurta, merkillistä ja minulle oikeastaan ihmeteltävää. Varasin ajan diakoniatyöntekijäll ja aloin selvittää tuloja ja menoja ja ihmettelin, miksi hyvä tavaton minulta peritään kahta yhtiövastiketta!

Soitin pankkiin ja erittäin ystävällinen virkailija löysi huomautuksen jo kesäkuulta. En osannut poistaa e-laskua ja vastike hieman nousi. Olen maksanut taloyhtiölle nyt kesäkuulta marraskuulle kaikkiaan runsaasti yli 1000 euroa, jotka olen saapa takaisin. Sanoin pelkääväni sitä ihmistä joka isännöi koska kerta ei ole ensimmäinen, hän huusi minulle että ei ole varas yms kun eka kerran kävi näin.

Virkailija sanoi että hänpäs soittaa, sai sieltä kiinni ihmisen joka oli ilmeisesti eri, oli pyytänyt minun tilitietoni ja tämä pankkinainen sanoi, hän vielä soittaa että kaikki lähtee rullaamaan.

Minä ihmettelin sillä säästinsääsyinsäästin enkä ostellut mitään ittelleni, ja silti ei raha riitä!  Tuo tulee huojentamaan elämääni mutta koska kerta oli itse asiassa kolmas, tulee minun skarpata tiliotteen tarkastamisessa. Menen kumminkin sen nissan luo, nythän minä tarviin ruokaa vain muutamiksi päiviksi.  Jos hän antaisi sen kympin, ostaisin palasen broileria ja halpoja kalapuikkoja ja ehkä kananmunia.... Pirkkanoita jos riittää tai ehkä näistä jotain...... :109:
« Viimeksi muokattu: 26.10.16 - klo:20:14 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #34 : 26.10.16 - klo:22:02 »
Hävettää kolleegan puolesta.... :icon_sad:
Minäkin töpeksin, mutta en vastikkeiden perinnässä... :003:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #35 : 26.10.16 - klo:22:54 »
Kyllä tuo Leenan tarina ilahduttaa. Siis, että rahat palautuvat.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #36 : 27.10.16 - klo:07:11 »
Kyllä tuo Leenan tarina ilahduttaa. Siis, että rahat palautuvat.

Eikö! Ja että se virkailija pankis oli nyt niin kiltti, kun oli heltä kesäkuussa unohtunu tämä korjaus, eli kaikkea sattuu ja tapahtuu kun ihmisiä olemme, ja sain selityksen sille miksi elän yhtä pihistäen kuin ennenkin mutta raha ei vain riitä.

Toinen juttukin tuli mieleen eli epilepsiassa lääkkeiden pitäisi olla korvattavat kokonaan, miksei minun Lyrica ole? Mie tiijän että sitä käytetään muuhunkin jolloin sitä ei korvata, saattaa olla että tarvitaan lääkärinlausunto siihen että tämä ihminen käyttää sitä ihan totta pelkästään epilepsiaan, ja siihenkin oli kuin olis ajanu käärmettä pyssyyn kun tätä ihmistä ei ollut saada suostumaan että hän sitä tarvii, kun se oireet vie. Neurologi minulle vihastui, mutta oli terveellistä että hän ärtyi koska sai minut sillä sitä syömään. Kas kun sitä käytetään myös väärin, niin minä pelkäsin kaikkea. Jopa mitä kaveritkin siitä sanoo....  :icon_rolleyes:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #37 : 29.10.16 - klo:16:54 »
Kelan sivujen mukaan Lyrican korvattavuuteen pitää olla lausunto, kuka tahansa epilepsiaa sairastava ei korvausta saa, vain jos muut lääkkeet eivät tehoa tms. Lääkekorvauslausunto on muuten nykyisin tulkittu hoitoon kuuluvaksi eikä etuuden hakemiseksi eli on ilmainen!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #38 : 30.10.16 - klo:21:36 »
Pitkä reissu onnellisesti takana, vaikka kaikenlaista yksityiskohtaa olikin.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #39 : 30.10.16 - klo:22:49 »
Muistaakseni olen saanut tota Lyricaa parilla sairaalareissulla ja molemmilla kerroilla jotain ihmeellisiä hallusinaatioita. Aamulla hoitaja kysyikin yön sekoilujen jälkeen hymyssäsuin että missäpäin maailmaa luulen nyt olevani? Painajaiseni eivät onneksi ole yleensä olleet jälkeenpäin muistelluina ahdistavia, vaan niistä on selvitty toimimalla kuin elokuvissa ja voittajan puolella.
 Liekö asenne kysymys yleensäkin elämään.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #40 : 31.10.16 - klo:18:57 »
Sukat valmistuivat ja uutta sukkaa heti perään väkertämään.
Se on hauskaa aina välillä kun ei muuta hommaa.
Siinäkin ohessa voi kuunnella vaikka. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #41 : 31.10.16 - klo:20:39 »
Lukeminen on sujunut, flunssan oireet eivät ole pahentuneet.
Kiitollinen mieli.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #42 : 01.11.16 - klo:15:38 »
Ihan mukiin menevä päivä ja huomisen odottaminenkin.
Koska huomenna pääsen yökylään, eli pariksi päiväksi pojan perheen luokse ja saan olla pikku neidin kaverina.  :060:
Tosin poika on kyllä työnsä takia viikon pääkaupungissa, mutta miniä ja tyttö ovat kotona.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33819
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #43 : 01.11.16 - klo:15:57 »
Olen nykyisin tasaisen tyytyväinen. Onnen huippuja on harvassa.
 On kivaa kun on uusi kännykkä josta teksti näkyy ja jossa on kuuluva ääni. On kivaa kun käymme syömässä milloin missäkin. Ei tarvitse seisoa hellan ääressä, eikä tiskata.
On mukava olla kahden Matin kanssa, mutta on mukava kun paikallinen jälkikasvu käy sunnuntaisin syömässä. Sekin on mukavaa kun tylleröt kasvavat iässä, viisaudessa ja rakkaudessa.
On hyviä kirjoja, tv-ohjelmia joita katsoa, hyvää musiikkia YouTubessa, lehtiä postilaatikossa.
On kiva kun koti pysyy siistinä kun ei ole koirankarvoja. On mukava muistella Bussea, Bassoa ja Themistä, kuten myös jälkikasvun eläimiä, menneitä ja nykyisiä.
Minulla on hyvä hoitosuhde lääkäreihin, hoitajiin,hyvä asiakassuhde kaupan henkilökuntaa  ja naapuruussuhde naapureihin.

Kaikkein korkein ilo ja onni on olla yhteydessä Herraan, olla hänen palvelijansa.
Kirkossakäynti yhdessä puolison kanssa on ihanaa.
Näin ei ole ollut aina.

Osaan olla jo kiitollinen tästä kaikesta. Kiitos !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #44 : 01.11.16 - klo:17:15 »
Ihan mukiin menevä päivä ja huomisen odottaminenkin.
Koska huomenna pääsen yökylään, eli pariksi päiväksi pojan perheen luokse ja saan olla pikku neidin kaverina.  :060:
Tosin poika on kyllä työnsä takia viikon pääkaupungissa, mutta miniä ja tyttö ovat kotona.

Hyvää reissua mummolle, ja turvallista matkaa lumisateessa!   :039: