Kirjoittaja Aihe: Uurna vai arkku?  (Luettu 7563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #30 : 18.04.13 - klo:19:15 »
Varaosiksi ottavat jos vaan kelpaa.
Lekurit sitten loppuosilla harjoittelee, ompahan leikkelemistä kuin k-kaupan Väiskillä, 191 / 120, siinä sitä palottelua ruhossa on.

Loppu tuhkataan ja mun saksanpaimenkoira on vieläkin uurnassa takan päällä olohuoneessa, se laitetaan sitten minun kanssa samalle mättäälle.     :kahvi:


Mutta eikös niitä ole pahviarkkujakin ?
Tuo arkun veistokurssi ois kyllä hyvä, mulla on jo tehtynä valmiiksi ja ihan omatekemä.
Sitä ei kuulema saa tervata  ?     ;  )              :kahvi:

Arkun tulee lahota 20vuodessa siksi hautausmaiden maaperän on oltava ilmavaa hiekka tai soramaata. Tästä syystä tervaaminen on kielletty. Olet muutaman sentin pidempi ja pikkuisen hoikempi kuin minä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #31 : 18.04.13 - klo:19:29 »
Ei ole mukava tulla elävältä haudatuksi, muttei myöskään elävältä poltetuksi. Sen takia olen edelleen sitä mieltä että pään poikki lyöminen olisi paras keino.

Pirskalle että en minä provosoi vaan olen oikeasti sitä mieltä. Jos kaikilta ihmisiltä lyötäisiin pää poikki, siististi ja arvokkaasti, ei siis niin että joku "punaniska tylsän kirveen kanssa" jne. vaan esim. hyvin terävällä giljotiinilla, niin ei se tuntuisi pahalta jos se tehtäisiin arvokkaasti ja kaikille, poikkeuksetta. Itselleni hyväksyisin ilman muuta, myös kaikille muille.

Eikä sitä päätä kainaloon tarvitsisi siellä arkussa laittaa, vaan oikealle paikalleen. Kainaloon laittaminen olisi pilailua vakavalla asialla.

Kivuton, yksinkertainen ja siisti menetelmä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #32 : 18.04.13 - klo:21:26 »
Minulle on ihan sama haudataanko arkussa vai tuhkataanko. Olen tavannut kysyä vävykokelailta, mikä on anopin ihannepaino. Se on 3,2 kg uurnan kanssa.  :003:
Ja kun olen kuollut, olen kuollut, kyllä sen lääkärit osaavat todeta. Pää saa pysyä paikallaan kunnes mätänen tai muutun tuhkaksi.
Muistatteko lukeneenne noin vuosi pari sitten uudesta kehitteillä olevasta menetelmästä. Ruumis pakastettaisiin huippuasteisiin ja ravisteltaisiin pölyksi. Olisi kuulema yhtä ekologista kuin tuhkaus. Molemmassa käytetään kyllä enemmän energiaa kuin arkkuhautauksessa.

Viime sunnuntaina oli Hesarissa persoonallinen kuolinilmoitus. Toivottiin että kukkien asemesta tuotaisiin kukkasipuleita, jotka sitten istutetaan vainajalle tärkeään paikkaan. Lopussa oli vielä ohje: Vaatetus mielialan mukaan.  :icon_cool:

Miulle vois pitää tämän tyyppiset hautajaiset: http://www.youtube.com/watch?v=Kz8PMXzMCbY
Pyryharakka

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #33 : 18.04.13 - klo:21:27 »
Arkku ja kauniit vaatteet. Ja hyvä meikki.  :icon_cool:
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #34 : 18.04.13 - klo:21:33 »
Arkku ja kauniit vaatteet. Ja hyvä meikki.  :icon_cool:

Minusta tulee varmaan niin ruma kalmo, ettei se vaatteilla tai pakkelillakaan parane. Kansi kiinni ja uuniin vain!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #35 : 18.04.13 - klo:22:29 »
Ajattelin vaan, että on parempi pitää luukku kiinni, ettei palava rasva roisku naamalle, kun majani tuhkataan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #36 : 18.04.13 - klo:22:51 »
Kylläpäs pojat  (pena ja seppos)nyt heittää herjaa  :icon_lol:
Herra armahda.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #37 : 19.04.13 - klo:07:33 »
Laihialla oli vanhaisäntä sanonut jotta kun kuolee pittää jokkaisen poikasa laittaa tonni arkkuun mukkaan.
Niihän siinä kävikin kolme pojista laitto jokkainen setelit arkkuun, mutta kun neljäs tuli arkun kohalle, niin kirjoitti neljäntonnin shekin ja nappas vaihtorahat.     :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #38 : 19.04.13 - klo:07:36 »
Laskekaa Levolle äidin ja isän hautaan arkussa. Isä kuoli v. 1974, siinä on kai jo kolmannelle tilaa. Veljenkin hauta on siinä lähellä. Toisaalta ei näillä kuoleman jälkeisillä ole paljonkaan merkitystä. Ehkä jälkeenjääville  vähän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #39 : 19.04.13 - klo:07:57 »
Äiti kuoli toissasyksynä.
Laiton sellasen luonnonkiven.
Työstetty vain kohta johon tuli teksti.
Pieni kivi mutta kyllä siihen vielä yks nimi mahtuu.

Tällä kylällä on sellainen kivikoulutuspaikka josta voi tilata työstöjä ja jos on suhteita voi itekkin tehä. :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #40 : 19.04.13 - klo:08:39 »
Ei ole mukava tulla elävältä haudatuksi, muttei myöskään elävältä poltetuksi. Sen takia olen edelleen sitä mieltä että pään poikki lyöminen olisi paras keino.

Pirskalle että en minä provosoi vaan olen oikeasti sitä mieltä. Jos kaikilta ihmisiltä lyötäisiin pää poikki, siististi ja arvokkaasti, ei siis niin että joku "punaniska tylsän kirveen kanssa" jne. vaan esim. hyvin terävällä giljotiinilla, niin ei se tuntuisi pahalta jos se tehtäisiin arvokkaasti ja kaikille, poikkeuksetta. Itselleni hyväksyisin ilman muuta, myös kaikille muille.

Eikä sitä päätä kainaloon tarvitsisi siellä arkussa laittaa, vaan oikealle paikalleen. Kainaloon laittaminen olisi pilailua vakavalla asialla.

Kivuton, yksinkertainen ja siisti menetelmä.




Lutteerus olisi halunnut samaa kuin Jampe. Pää pois!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uurna vai arkku?
« Vastaus #41 : 19.04.13 - klo:08:43 »
Mites se Jönni, oliko kahdesti kuollut ja myrkyn joi ?