Kirjoittaja Aihe: UudenVuodenLupaukset  (Luettu 6120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #15 : 10.01.11 - klo:10:50 »
Muistin illalla nukkumaan mennessäni nämä veisattavat virret. Minulla on yöpöydällä Siionin virret, mutta täytyy sanoa, että veisasin ne mielessäni, kun en hirvennyt enää siinä vaiheessa alkaa ääneen veisaamaan. Seuraavat virret ovat sitten 25 ja 28.

Virren 25 kohdalla perusteluissa sanotaan mm. "Uudistustyössä karsitaan Jeesuksen suuhun laitettuja sitaatteja (perustelu 4 b)." ja tässä asiassa olen minäkin samaa mieltä uudistustoimikunnan kanssa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Muukalainen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 34
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #16 : 12.01.11 - klo:22:04 »
Hyvä,kun sain seuraa tähän virsikuukauteen!Olen vähän hätiköinyt,veisaillut ylimäärän.Mutta huomasin,että suotta olin sitoutunut arkkikonservatiiviksi.Saa sieltä poistaakin,joitakin.Näin olen keltaiseen korttiini merkinnyt. Mutta sen sijaan on yksittäisiä säkeistöjä...että Ei,eihän tällaista voi poistaa: "Ei lapsi koske tulta uudellensa/Jos kärventyy hän vuoksi tuhmuutensa/Vaan minä raukka liekkiin lankean/Kun synnin viettelystä noudatan..." (SV 93;4)...ja muutamia muita... :icon_eek:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #17 : 13.01.11 - klo:04:05 »
Annan täyden tukeni asiantuntijoille, jotka on palkattu uudistamaan rakkaita Siionin virsiämme.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #18 : 13.01.11 - klo:07:20 »
jännä juttu... siellä on jotakin virsiä, joita en ole ikinä veisannut...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #19 : 13.01.11 - klo:08:20 »
...mitä siitä pitäisi ajatella?
Ehkä joku on veisannut.
Mutta nyt tietysti pitäisi ola kyse minusta. Mitä minä haluan säilyttää, muuttaa tai pitää entisellään? Ilman veisaajan osallistumista - mikä on mahdottomuus; kyllä moni on jo osallistunut, mutta kaikkien toki toivotaan tulevan mukaan uudistustyöhön - asiantuntijoiden työ jää paljolti tyhjän päälle ja osoittaa, että Siionin virret eivät olekaan rakkaita?!
Mutta jos uudistustyöhön, päivitystehtävään valitut ovat rakkaita? He ovat luottamuksemme arvoisia. Heidän tietotaitoihinsa luotetaan!? Eivät he silloin tyhjiössä työtään tee.

Voidaan kuvitella, että työ jää kesken, koska tehtävänanto ei saa tarpeeksi ilmaa sipiensä alle. Uskon puute yllättää?!
Mikä siellä on tilanne? Mikä täällä on tilanne? Missä mennään?
Luin uusimmasta Hengellisestä kuukauslehdestä Samulin (Korkalainen) Siionin virsien uudistuksesta -selostuksen. Hän on Siionin virsien uudistustoimikunnan (SVUT) sihteeri. Raportin loppu miellytti erityisesti:
   "Keskeistä on ollut pohtia myös niitä virsien teologiseen sisältöön liittyviä painotuksia, jotka ovat nykyherännäisyyden näkökulmasta vieraita. SVUT on suhtautunut kriittisesti virsiin, jotka ovat ylhäältä päin osoittelevia ja uskonnolliseen omahyväisyyteen tai toisten tuomitsemiseen taipuvia; joissa Jeesuksen suuhun on laitettu suoria sitaatteja; jotka sisältävät voimakkaan "maailman" ja "uskonyhteisön" jaon korostamalla ulkoisiin muotoihin liittyvää syntikäsitystä tai joiden sanomassa oma syntisyys ylikorostuu.
   Tarkemmat perusteet löytyvät yhdistyksen verkkosivuilta."

(Samassa lehdessä muuten Riitta-mummi komeili sivulla 4!)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #20 : 13.01.11 - klo:09:04 »
jännä juttu... siellä on jotakin virsiä, joita en ole ikinä veisannut...

Minulla suurin osa :icon_wink:.

Kävin kaikki läpi ja nämä on puhutelleet syystä tai toisesta: 1, 5, 71, 80, 82, 84, 87, 89-93, 100, 101, 106, 107, 111, 124, 156, 161, 162, 173, 174, 176, 177, 185, 197, 199, 208, 218, 220, 236, 239, 252, 254, 261.

Lisävihko: 277, 279, 281, 282.

En ole kaikkia virsiä varmaan edes kuullut. Lisävihkossa oli pari uutta joihin ihastuin ensi kuulemalta, mutta en muista niitä enää. Kun käy vähän seuroissa niin ei voi tietää kaikkia virsiä ja sitten jos niissä veisataan ne samat entiset niin ei voi oppiakaan muita.

Toisaalta en kovin montaa virttä itselleni tarvitsekaan.

Sitäpaitsi pitkäaikainen tupakointi vei äänen. :icon_wink:  :kahvi:.

myyrä

  • Vieras
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #21 : 14.01.11 - klo:19:56 »
Rikottu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #22 : 14.01.11 - klo:20:08 »
Elä, ja anna muidenkin elää!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #23 : 14.01.11 - klo:20:14 »
Lainaus
Rikottu.
   :icon_eek:

onko myyrä rikkonut uudenvuodenlupauksensa!

vaivaset 14 päivää  :018:
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #24 : 14.01.11 - klo:20:26 »
No ei niitä paljon ollutkaan. :icon_cool:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: UudenVuodenLupaukset
« Vastaus #25 : 30.01.11 - klo:12:57 »
Rikottu.

Ihan miten sen nyt ottaa, hieman jos näin vaalien alla politikoi, ei myönnä eikä kiellä vaan kiemurtelee ja selittelee parhain päin  :069:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)