Kirjoittaja Aihe: Kesäjuhlia  (Luettu 2595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Kesäjuhlia
« : 25.01.09 - klo:22:13 »
Nuorin tyttäreni soitti juuri äsken ja ilmoitti menevänsä naimisiin ensi kesänä. Vihkipaikkana Oulunkylän vanha kirkko. Juhlan tunnetta jo nyt. Onko se puheen pito pakollista? Jännittää jo nyt. Kun se sana ei ole hallussa.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Kesäjuhlia
« Vastaus #1 : 25.01.09 - klo:22:29 »
Minusta on ollut hienoa sellaisissa häissä, joissa morsiamen isä ei ole ollut mitään puhuja- ja esiintyjätyyppiä, on hän pitänyt lyhyen maljapuheen. Kysypä tyttäreltäsi, onnistuisiko se. Älä suotta jännitä, se on ilon juhla! Ja voihan puheen aina kirjoittaa etukäteen ja lukea vaikka paperilta. Tärkeintä on lämmin ajatus.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Kesäjuhlia
« Vastaus #2 : 25.01.09 - klo:22:49 »
Tyttäreni on ns. isän silmäterä, ja haluaisin ilahduttaa häntä tässä merkittävässä juhlassa, mutta..... Ajattelin kustannuspuolelta löytäväni jotakin"tilalle." Onhan tässä aikaa heinäkuulle asti miettiä kuinka mennään. On niin isoja herroja ilmeisesti tulossa hänen työpaikaltaan, että tavallinen maalaistolloisä potee rimakauhua. On näitä murheita, vaikka iloinen asiahan tämä on. Tunnen suurta ylpeyttä tyttärestäni, jonka vuoksi en haluaisi mokata siinä tilaisuudessa.

Poissa Pasi

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Kesäjuhlia
« Vastaus #3 : 26.01.09 - klo:08:04 »
Meidän häissä vaimon isä ei pitänyt puhetta, eikä kukaan sitä tietääkseni ihmetellyt. Itse asiassa vaimo toivoi, ettei isänsä edes alkaisi muistella vanhoja ja vetistellä.
Mies voi lähteä Lahesta, mutta Lahti ei lähe miehestä.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Kesäjuhlia
« Vastaus #4 : 26.01.09 - klo:08:36 »
Hei!

Minä olin kerran semmoisissa hääjuihlissa, että morsiamen isä ei siellä puhunut. Puhujana oli joku sukulaismies, joka selitti, että morsiamen isällä on sana hallussaan ja siellä hän sen haluaa säilyttääkin! Sen vuoksi puhui tuuraaja.

muistelee Mauno erästä juhlaa Hollolan Kunnantuvalla.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Kesäjuhlia
« Vastaus #5 : 26.01.09 - klo:23:41 »
Kiitokset muisteluistanne Pasi ja Mauno. Katsotaan nyt sitten kuinka sen asian kanssa käy sitten kesällä. An-nan kokemus oli lyhyt maljapuhe, sekin kai sopii. Liikuttava tapahtuma se varmaan minulle on, soittokin yllätti lähes täysin. Olin itse ajatellut, ettei tätä juhlaa ainakaan vielä tule. Ihanaa, että kesällä tulee.