Kirjoittaja Aihe: Joulu tulee. kestääkö hermot?  (Luettu 13896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Taas se vänkä alkaa?
« Vastaus #45 : 26.12.08 - klo:10:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Siis oonko tosissaan ainut, kun pidän oluen juontia ja kapakassaistumisia ja sinne porukkaa vetäviä syntinä?
´

Olet. Ehdottomasti olet. Kapakkoja on tietysti olemassa, mutta itse juon viiniä sekä kotona että ravintolassa. Erityisesti punaviiniä. Voin suositella jopa laadukkaita punaviinejä. Oluista en tiedä mitään, mutta josku tulee sauna jälkeen juoduksi.  Jeesus muuten muutti veden viiniksi. Onko Jeesuskin syntinen, kun joi viiniä?
Acta, non verba.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Taas se vänkä alkaa?
« Vastaus #46 : 26.12.08 - klo:15:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Siis oonko tosissaan ainut, kun pidän oluen juontia ja kapakassaistumisia ja sinne porukkaa vetäviä syntinä?
´

Olet. Ehdottomasti olet. Kapakkoja on tietysti olemassa, mutta itse juon viiniä sekä kotona että ravintolassa. Erityisesti punaviiniä. Voin suositella jopa laadukkaita punaviinejä. Oluista en tiedä mitään, mutta josku tulee sauna jälkeen juoduksi.  Jeesus muuten muutti veden viiniksi. Onko Jeesuskin syntinen, kun joi viiniä?

Synnistä en tiedä, mutta monipuolisen käsityksen aktiivisten foorumilaisten alkoholinäkemyksistä saa vuoden takaisesta kymmenen sivun mittaisesta ja ajoittain varsiin kiivaasta juhliminen & alkoholi -ketjusta.

Asiaa ei tosin käsitelty syntisyysongelmana vaan lähinnä terveydellisestä ja sosiaalisesta näkökulmasta. Ehkäpä kaikki arvioivat olevansa riittävän syntisiä selvinkin päin...

Omasta puolestani en pitäisi ravintoloitsijan ammattia sinänsä syntinä, käynhän itsekin anniskeluravintolassa joka ainoa työpäivä. Sen verran on oma lehmä ojassa, että olen anniskelutoimintaa harjoittavan yhteisön etuja nauttiva jäsen, siis tavallaan ravintoloitsijan osanen ja siten muiden osuuskaupan jäsenten kansssa täysin jäävi tässä keskustelussa.
Mt