Kirjoittaja Aihe: Joulu tulee. kestääkö hermot?  (Luettu 13898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #30 : 13.12.08 - klo:22:36 »
Ok.  Paimenna vaan.

 :D
Herra armahda.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #31 : 13.12.08 - klo:22:41 »
Viisveisaaja, minusta sanoit ihan selvästi että meidän tulisi tulla Jeesuksen kaltaisiksi. Jeesus nimenomaan vietti aikaansa syntisten kanssa, joi viiniä ja nautti ruoastakin. Miksi siis me emme saisi tehdä niin? Miten määrittelet ne asiat, joissa Jeesuksen kaltaiseksi tuleminen on toivottavaa, ja mistä päättelet missä asioissa emme saa toimia samoin kuin Jeesus?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #32 : 13.12.08 - klo:22:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
En koe, mutta eikö tämä ole keskustelufoorumi ja toisaalta, jos rakastaa lähimmäistä niin eikö jonkunlainen opastaminen ole oleellinen osa sitä.


Ruumiitahan siitä tulee jos sokea toista taluttaa. Mihin lie monttuun putoavat.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #33 : 14.12.08 - klo:12:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Atanasia"
Ok.  Paimenna vaan.

 :D


Kiitos vaan, mutta en paimenna. Sanon oman näkemykseni ja perustelen sitä.

Sarai  
Lainaus käyttäjältä: "Sarai"
   
LähetäLähetetty: 13.12.2008 23:41    Viestin aihe:
Viisveisaaja, minusta sanoit ihan selvästi että meidän tulisi tulla Jeesuksen kaltaisiksi. Jeesus nimenomaan vietti aikaansa syntisten kanssa, joi viiniä ja nautti ruoastakin. Miksi siis me emme saisi tehdä niin? Miten määrittelet ne asiat, joissa Jeesuksen kaltaiseksi tuleminen on toivottavaa, ja mistä päättelet missä asioissa emme saa toimia samoin kuin Jeesus?


Kyllä kirjoitin, että Jeesus oli syntisten ystävä ja seassa, mutta ei kai se tarkoittanut, että tulisi myös alkaa synninharjoittajaksi.

Asia oli niin, että paheksuin sitä kun joku viekoittelee ihmisiä kapakoihin musiikilla.
Totesin että pyhitys minusta on silloin menossa väärään suuntaan.

Elizzan kirjoituksesta en nyt oikein tajunnut. Jotain, jos sokea toista sokeaa kuljettaa, niin tulee onnettomuus.
Jos minä olen toinen sokea, niin kuka on toinen?

Sunnuntai,oispa ees tänään rauhaa. :roll:

Oikeesti hirveesti mietityttää, kun aikaisemmin kun kirjoittelin olin melkein kaikesta samaa mieltä, mutta nykyään tuntuu, että erimieltä kaikesta.
Ehkä kun emme keskustele foorumilla enään, nöyryydestä, pieneksitulemisesta ja Siionin virsistä ja muista sellaisista asioista, vaan keskustelut on kääntyneet, mikä on hyväksyttävää Raamatun valossa ja mikä ei. :roll:
Kaikki valta tekoälylle!

Lars Mikael

  • Vieras
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #34 : 14.12.08 - klo:14:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Kyllä kirjoitin, että Jeesus oli syntisten ystävä ja seassa, mutta ei kai se tarkoittanut, että tulisi myös alkaa synninharjoittajaksi  

Minun ei tarvitse alkaa, kun olen aina sitä ollut ja se takuuvarmasti jatkuukin elämäni lopuun saakka.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #35 : 14.12.08 - klo:14:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Kyllä kirjoitin, että Jeesus oli syntisten ystävä ja seassa, mutta ei kai se tarkoittanut, että tulisi myös alkaa synninharjoittajaksi  

Minun ei tarvitse alkaa, kun olen aina sitä ollut ja se takuuvarmasti jatkuukin elämäni lopuun saakka.

Viisveisaaja ehkä tarkoitti, että "alkaa" TIETOISESTI.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #36 : 14.12.08 - klo:15:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Elizzan kirjoituksesta en nyt oikein tajunnut. Jotain, jos sokea toista sokeaa kuljettaa, niin tulee onnettomuus.
Jos minä olen toinen sokea, niin kuka on toinen?


Kuka tahansa toinen ihiminen tietty. Annetaan Jumalan kulettaa ja ollaan me vaan ystäväkansaa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
seppä syntyessään
« Vastaus #37 : 14.12.08 - klo:18:46 »
Ai ku kivasti.
Juu ystäväkansaapa hyvinkin,. Koitan olla.
Mulla vaan on titteleissä, muistelee sepän sanoja.

Ainut seppä jonka tiedän oli työmaalla ja se sanoi jotain, et eks tajuu tumpelosormi, mämmikoura peltiää pitää taivuttaa sieltä missä viiva menee ja jotain sellaista.
 :roll:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #38 : 15.12.08 - klo:00:43 »
Viisveisaaja (ja muutkin), suosittelen sinulle ihan oikeasti sitä Auri Hakomaan kirjaa. Et varmaankaan kaikkea siitä hyväksy, mutta saat varmasti pohdittavaa. Kyseiseen kirjaan on koottu Hakomaan kirjoittamia kirjoituksia netmissionin keskustelufoorumilta. Lukaisepa kirja ja pohdi Hakomaan tekstiä juuri pyhityksen näkökulmasta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #39 : 15.12.08 - klo:01:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Samuli"
Viisveisaaja (ja muutkin), suosittelen sinulle ihan oikeasti sitä Auri Hakomaan kirjaa. Et varmaankaan kaikkea siitä hyväksy, mutta saat varmasti pohdittavaa. Kyseiseen kirjaan on koottu Hakomaan kirjoittamia kirjoituksia netmissionin keskustelufoorumilta. Lukaisepa kirja ja pohdi Hakomaan tekstiä juuri pyhityksen näkökulmasta.

itsekään en ole vielä sitä lukenut mutta tässä taustaa kirjoittajasta:
http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2004/2004-09-22/henkilokemiaa/kasvot1

ja itse kirjasta:
http://www.kotisatama.net/kauppa/?sid=30003&tuoteid=7075&luokkaid=86&from=%2Fkauppa%2F%3Fsid%3D30000%26luokkaid%3D86%26a%3D20
Tosin loppuunmyyty siellä eli muutkin lukeneet?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kestää, siis hermot
« Vastaus #40 : 15.12.08 - klo:12:47 »
Järjestämäni joulut ovat tulleet nyt tiensä päähän. Eka kerran pääsen maistelemaan poikani tyttöystävän (lähes avovaimon) laittamia jouluruokia ja nauttimaan perheen läsnäolosta.

Ainoa asia, joka puuttuu, on lastenlapset, joille farfaari vois tuoda joululahjoja. Joulu ei enää raasta hermoja eikä kokintaitojani. Ainoa tehtäväni on viinin hankkiminen ja senhän tämä poika osaa.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #41 : 15.12.08 - klo:13:00 »
Ollaanko tässä joukolla lytätty Viisveisaaja maanrakoon?
   
    Joulurauhaa erilaisille näkemyksille.Eikö körtit olekin avarakatseinen
    joukko!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #42 : 15.12.08 - klo:14:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Ollaanko tässä joukolla lytätty Viisveisaaja maanrakoon?
   
    Joulurauhaa erilaisille näkemyksille.Eikö körtit olekin avarakatseinen
    joukko!


Niin ja tienes-2, joka kuin kuin Viisveisaaja. Hämmästyttävää kyllä!

Minulla on tilaisuus olla kuulemassa perinteinen joulurauhan julistus Turus. Ensimmäinen kerta sekin.

Joulurauhaa! Joulurauhaa kaikille uskoon, näkemyksiin, ikään tai sukupuoleen kattomatta.  Joulurauhaa!
Acta, non verba.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Joulu tulee. kestääkö hermot?
« Vastaus #43 : 23.12.08 - klo:00:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Ollaanko tässä joukolla lytätty Viisveisaaja maanrakoon?
   
Joulurauhaa erilaisille näkemyksille.Eikö körtit olekin avarakatseinen joukko!

pysytään näennäisen avarakatseisina, kun häädetään muut pois  :-?  :( sen sijaan, että mietittäisiin, että mikä on hyvää ja minkä voi ohittaa olankohauksella.

Lainaus käyttäjältä: "Salis"

Minulla on tilaisuus olla kuulemassa perinteinen joulurauhan julistus Turus. Ensimmäinen kerta sekin.

Joulurauhaa! Joulurauhaa kaikille uskoon, näkemyksiin, ikään tai sukupuoleen kattomatta.  Joulurauhaa!

itsekin olen kerran päässyt Turun rauhanjulistukseen. tosin melkein myöhästyin, kun en meinannut löytää parkkipaikkaa. Mutta silti, parasta Turussa: "Tienviitta Tampereelle!"  :lol:
Joulurauhaa!

B.H.S

  • Vieras