Kirjoittaja Aihe: Itse Kehu  (Luettu 13164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Etelän hetelmä?
« Vastaus #15 : 21.01.09 - klo:18:00 »
Me Etelän miehet kehumme itteämme silleen ovelasti. Et enhän mä mitään oo vaikka olen sitä ja tätä.
Tai sit..Tiets se on sellanen, mut mä tekisin noin ja noin ja ...

Jotenkin kun täällä on kaikki niin kaupallista niin se kehu on sellaista kuin kaupallisuuskin, että tuotetta kehutaan piilovaikuttamalla?
Ollaan mukamas niin mukavia ja vaatimattomia, mutta samalla piiloviestitään itsestä mahdollisimman hyvää kuvaa.

Tää nykyinen körttien piirimestari tai joku aluesihteeri sanoi kun tuli tänne, niin ekoissa seuroissa suoraan, että omaahan tässä turha sitä on kieltää.
Pohjalainen suoruus ois tervetullutta Eteläänkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Itse Kehu
« Vastaus #16 : 21.01.09 - klo:21:37 »
Minä olen kahdenkin eri kollegan lausunnon perusteella Suomen paras psalmien kantilloija.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Itse Kehu
« Vastaus #17 : 21.01.09 - klo:21:53 »
Tuosta en tiedä juuri mitään, mutta kanttapalat ne on pullassakin parhaat.

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Re: Etelän hetelmä?
« Vastaus #18 : 21.01.09 - klo:21:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Tää nykyinen körttien piirimestari tai joku aluesihteeri sanoi kun tuli tänne, niin ekoissa seuroissa suoraan, että omaahan tässä turha sitä on kieltää.


Luin tämän hauskan ketjun vielä uudestaan ja vasta nyt rupesin miettimään, että puhuuko tuo Viisveisaaja minusta? Ainakin kuulostaa kovasti tutulta.

Minulla on ihan psykologin todiste siitä. Kun opiskeluaikana piti käydä psykologisissa testeissä, niin sieltä sai sellaisen paperin, jossa oli pisteytetty useita eri piirteitä. Muistan vain yhden: esillä olemisen tarve oli minulla asteikolla 1-16 täydet 16.

Juhani tuumasi tähän, että ei pidä paikkaansa. Totuus on nimittäin kuustoista ja puoli.  :lol:

Eero-piispallekin tämän kerroin ja hän vastasi näin: "Ei näyttelijäkään voi näytellä, jos rooli ei ole rakas."

Olikohan tämä nyt aitoa itsekehua? Kyseinen asia on nimittäin myös kipeä, vaikka sille naurankin.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Itse Kehu
« Vastaus #19 : 22.01.09 - klo:01:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiitiäinen"
hihii...miustapa tulikii mein koulun mannekiini tammi-helmikuun ajaksi! Eli jos jotakuta kiinnostaa kuka Tiitiäinen on niin saa käyä kurkkaamassa haastattelun osoitteesta www.kyamk.fi.

Huippua moinen. Vai että räjäyttäjäkurssi oli hauska :)
tuli mieleen Saaren ruskaretki kauan sitten, kun hikisesti revittiin yhtä kantoa irti. Dynamiitilla homma olisi ollut hetkessä ohi!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Re: Etelän hetelmä?
« Vastaus #20 : 22.01.09 - klo:06:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Samuli"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Tää nykyinen körttien piirimestari tai joku aluesihteeri sanoi kun tuli tänne, niin ekoissa seuroissa suoraan, että omaahan tässä turha sitä on kieltää.


Luin tämän hauskan ketjun vielä uudestaan ja vasta nyt rupesin miettimään, että puhuuko tuo Viisveisaaja minusta? Ainakin kuulostaa kovasti tutulta.

Minulla on ihan psykologin todiste siitä. Kun opiskeluaikana piti käydä psykologisissa testeissä, niin sieltä sai sellaisen paperin, jossa oli pisteytetty useita eri piirteitä. Muistan vain yhden: esillä olemisen tarve oli minulla asteikolla 1-16 täydet 16.

Juhani tuumasi tähän, että ei pidä paikkaansa. Totuus on nimittäin kuustoista ja puoli.  :lol:

Eero-piispallekin tämän kerroin ja hän vastasi näin: "Ei näyttelijäkään voi näytellä, jos rooli ei ole rakas."

Olikohan tämä nyt aitoa itsekehua? Kyseinen asia on nimittäin myös kipeä, vaikka sille naurankin.


Juu sama mies oli kyseessä.
Ihan kiva että pääkaupunkiseudulla on tollaista suoraan sanomistakin, eikä olla mitä ei olla.

 Saisitpa vielä körttituvalle enempi vipinää olis hyvä.
Mut siinä pitäis ehkä käyttää jotain itsekehua ja mainostaa enempi. Uskoisin ttä helposti sielläkin kävisi enempi väkeä jos sitä paikkaa ja seuroja enempi kehuisi?

Esim. Tänä iltana körttituvalla ja vain tänään, älä jää paitsi maailman paras körttiseura. Sopii kaikille. Tervetuloa. Parhaat puhujat, kahvitarjoilua, hyviä körttivirsiä ym. ja ei sinä vielä kaikki on myös muita mukavia körttejä ja eikä siiinä vielä kaikki, sanoma on sinulle mitä parhain matkaeväs..
Tule nyt, nyt on elämäsi tilaisuus...
Tästä hyödyt  ja saat elämäsi sellaista mitä muualta et saa.

Yai jotenkin noin. Mainos on tärkeä, jos on van ilmoitus: Seurat tyvallla, nin ei se oiken iske.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Re: Etelän hetelmä?
« Vastaus #21 : 22.01.09 - klo:08:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Esim. Tänä iltana körttituvalla ja vain tänään, älä jää paitsi maailman paras körttiseura. Sopii kaikille. Tervetuloa. Parhaat puhujat, kahvitarjoilua, hyviä körttivirsiä ym. ja ei sinä vielä kaikki on myös muita mukavia körttejä ja eikä siiinä vielä kaikki, sanoma on sinulle mitä parhain matkaeväs..
Tule nyt, nyt on elämäsi tilaisuus...
Tästä hyödyt  ja saat elämäsi sellaista mitä muualta et saa.

Liikaakaan ei pidä luvata. Kun olin ensi kertaa Helsingin Seuratuvalla seuroissa, joku vakiporukasta sanoi minulle että ei nämä ole kovin repäiseviä tilaisuuksia. Taisin todeta, että se on minulle just oikea tyyli. Ei ne kovin repäiseviä ole olleetkaan, joskus tuntui siltä että koko homma nukahtaa...

Noista mainoslauseistasi oikeastaan vain tuo "sinulle mitä parhain matkaeväs" on se mitä voidaan hyvällä omallatunnolla luvata. Niin ja se kahvitarjoilu. Puhujat on ihan tavallisia, virrenjollotus on monelle varmasti ihan sietämätöntä, hyviä seuroja on muuallakin, eikä me olla varmaan yhtään keskimääräistä mukavampia... Tulikos nyt varmasti kaikki kumottua?

Mutta siinä olet ihan oikeassa, että silloin tällöin kannattaa pohtia, onko seurakutsu ajan tasalla. Ja onko itse tullut sanotuksi niille, joita asia mahdollisesti koskee: Tervetuloa seuroihin.

Niin, tervetuloa Helsingin Seuratuvalle seuroihin, seuraavat ensi lauantaina 24.1. klo 18, ja niistä uskallan kyllä luvata, että veisuu on tavallista komeampaa. Ja puhujistakin voi ainakin siteerata hyvällä omallatunnolla Siionin virttä 179 "...niin kaukaakin tulevat kehottajat, he uskomme vahvistavat..."

Nähdään Seuratuvalla!

Mt

Poissa Seeker

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Re: Etelän hetelmä?
« Vastaus #22 : 22.01.09 - klo:14:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Samuli"
Minulla on ihan psykologin todiste siitä. Kun opiskeluaikana piti käydä psykologisissa testeissä, niin sieltä sai sellaisen paperin, jossa oli pisteytetty useita eri piirteitä. Muistan vain yhden: esillä olemisen tarve oli minulla asteikolla 1-16 täydet 16.
...
Olikohan tämä nyt aitoa itsekehua? Kyseinen asia on nimittäin myös kipeä, vaikka sille naurankin.


Jaa, toinenkin ääriekstrovertti foorumilla?
Terve vaan toiselta samanlaiselta.

Keskustelumme voisi olla kiintoisaa (toki sivistynyttä!), kun taidamme lisäksi edustaa melkein vastakkaisia maailmankatsomuksia.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Itse Kehu
« Vastaus #23 : 22.01.09 - klo:16:46 »
Luther sanoi taannoin englanninkielisessä käännöksessään, että minä (Luther) olen yksi läpipaska (suom.käännös). Luterilaisena olen ylpeä tästä ja yritän olla niin kuin Luther. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Itse Kehu
« Vastaus #24 : 22.01.09 - klo:17:21 »
Virsikirjan adventti virressä on sanat, jotka joka joulukuu kolhivat minua

Nöyryyttä, hiljaisuutta
Jumala rakastaa,
ei kärsi kopeutta,
ylpeitä vastustaa.

Virsi 7 3:s säkeistö

Ja myös Siionin virret jatkaa samaan tahtiin virressä 108

108

1. On vaatimattomuus
sanoa helppo suulla,
vaan työläs vaatimattomaksi tulla on.
Ei suuriluuloisuus
halua siitä kuulla,
vaan väistää Herran nöyryyttävän tuomion.

Aina meitä ekstroverttejä kolhitaan ja painetaan alas.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Itse Kehu
« Vastaus #25 : 22.01.09 - klo:18:05 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
1. On vaatimattomuus
sanoa helppo suulla,
vaan työläs vaatimattomaksi tulla on.
Ei suuriluuloisuus
halua siitä kuulla,
vaan väistää Herran nöyryyttävän tuomion.

Aina meitä ekstroverttejä kolhitaan ja painetaan alas.

Olkoon lohtunasi saman virren alkuperäiset sanat Laguksen Sionissa (117, osastossa Uskon yksinkertaisuudesta):

Ei yksinkertaiseks
niin helpost' tule sydän,
kuin yksinkertaisuutta mainitahan suull',
sill kukkoloiltans' täss
ei Adam lähtee pyydä
eik' syvään yksinkertaisuuden laaksoon tull'.

Mt

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Re: Etelän hetelmä?
« Vastaus #26 : 27.01.09 - klo:16:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Seeker"
Keskustelumme voisi olla kiintoisaa (toki sivistynyttä!), kun taidamme lisäksi edustaa melkein vastakkaisia maailmankatsomuksia.


Ihmisiä on kahdenlaisia: niitä, jotka etsivät Jumalaa ja niitä, jotka eivät pääse hänestä eroon.

Kuulun ajoittain kumpaankin ryhmään.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Itse Kehu
« Vastaus #27 : 27.01.09 - klo:17:08 »
Arkipäivän havainto tukisi valitettavasti myös kolmannen ryhmän olemassaoloa: ne, joita Jumala ei voisi vähempää kiinnostaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Itse Kehu
« Vastaus #28 : 27.01.09 - klo:18:13 »
95% lopputyöstä tehty atk-asentaja-linjalla 3. luokalla..
käyn sitten lisäksi räätälöitynä verkkoviestintää av-puolella,
koulun bändikurssia, oppilaskunnan hallituksen sihteerin virkaa bändikaveri toimii pj:nä,
kuoroa ja 1-2krt viikossa kuntoilua ja puolet viikosta poikaystävällä.
Huomenna on lopputyön esitys
powerpoint sivuja on n. 50 kpl..
muut ovat oppilaskunnanhallituksen illallisella,
kunminä nuokun koneen äärellä ja
YouTuben oma kirjasto
 www.youtube.com/user/ELINAELO lohduttaa..
Elämä on kemiaa.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Etelän hetelmä?
« Vastaus #29 : 27.01.09 - klo:20:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Samuli"
Minulla on ihan psykologin todiste siitä. Kun opiskeluaikana piti käydä psykologisissa testeissä, niin sieltä sai sellaisen paperin, jossa oli pisteytetty useita eri piirteitä. Muistan vain yhden: esillä olemisen tarve oli minulla asteikolla 1-16 täydet 16.


Ja tämä kommentti vain täydentää tätä tarvetta; henkilö, joka haluaa olla esillä, kertoo kaikille myös psykologin todistaneen sen ;)