Äänestys

Aiotko äänestää tulevissa kuntavaaleissa?

Kyllä
26 (92.9%)
En
0 (0%)
En tiedä
0 (0%)
Olen ehdokkaana
2 (7.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 25

Äänestys päättynyt: 03.10.08 - klo:16:06

Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit-08  (Luettu 20273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Kuntavaalit-08
« Vastaus #15 : 16.10.08 - klo:21:20 »
Minulle tuottaa ongelmia Jyväskylän ehdokkaiden suuri määrä, lähes 600 on aika paljon kahlattavaksi. Kuitenkin kun haluaisin saada kattavan kuvan ehdokkaista ja tehdä valinnan perusteellisesti. Nyt on hitusen hankala motivoida itseni tähän touhuun, mutta pakkohan se on jossain vaiheessa.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Kuntavaalit-08
« Vastaus #16 : 16.10.08 - klo:21:22 »
Itselläni on sama ehdokkaan valinta -ongelma. Puolueen nyt jos tietää niin se lienee kohtalaisen helppoa. Vaalikoneisiinkaan kun en oikein jaksa luottaa.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Kuntavaalit-08
« Vastaus #17 : 16.10.08 - klo:21:24 »
No joo, kun tiputetaan ehdottomasti ei -puolueet pois, helpottuu vähän - mutta silti jäljelle jää 300-400 ehdokasta. (Eli en ole hirveän puoluerajoittunut...)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Kuntavaalit-08
« Vastaus #18 : 17.10.08 - klo:08:57 »
Äänestin heti 15. päivä lounasreissulla ketäpä ja mitäpä muuta kuin kirkkovaltuuston puheenjohtajaa ja Suomen Keskustaa, joka ei petä eikä koskaan ole pettänytkään. Pettyneitä vain on jokunen ollut. Mutta hekin ovat varmaan jo unohtaneet.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Kuntavaalit-08
« Vastaus #19 : 17.10.08 - klo:09:36 »
Jos vaikka puolueen tietäisi noin parin-kolmen puolueen tarkkuudella, niin sitten tulee vielä kysymys kaupunginosista. Pitäisikö äänestää ihmistä, joka asuu samassa kaupunginosassa ja vetää kotiinpäin, kun päätetään tie-, puisto- ja uimahallirahoista? Hmmm. Tämä on tietty vain isojen kaupunkien ongelma.

Minä katselen vaaleja täältä tiskin (help-deskin) toiselta puolen eli oikeusministeriön ja järjestelmätoimittajan näkökulmasta. Mikä on ihan jännää, kun voi vaalipäivänä seurata ennakkoäänten jakautumista on-line, eikä vasta kertarysäyksellä klo 20. Tosin olen salassapitovelvollinen, joten turha kinuta tietoja tänne.  :D Mulla on myös vara-avaimet nk. sähk. uurnaan, mutta tuskin joudun niitä käyttämään.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kuntavaalit-08
« Vastaus #20 : 17.10.08 - klo:10:50 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Jos vaikka puolueen tietäisi noin parin-kolmen puolueen tarkkuudella, niin sitten tulee vielä kysymys kaupunginosista. Pitäisikö äänestää ihmistä, joka asuu samassa kaupunginosassa ja vetää kotiinpäin, kun päätetään tie-, puisto- ja uimahallirahoista? Hmmm. Tämä on tietty vain isojen kaupunkien ongelma.

Minä katselen vaaleja täältä tiskin (help-deskin) toiselta puolen eli oikeusministeriön ja järjestelmätoimittajan näkökulmasta. Mikä on ihan jännää, kun voi vaalipäivänä seurata ennakkoäänten jakautumista on-line, eikä vasta kertarysäyksellä klo 20. Tosin olen salassapitovelvollinen, joten turha kinuta tietoja tänne.  :D Mulla on myös vara-avaimet nk. sähk. uurnaan, mutta tuskin joudun niitä käyttämään.


Olet siis joko vaalit.fi tai om.fi osoitteessa! :roll:
Acta, non verba.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Kuntavaalit-08
« Vastaus #21 : 17.10.08 - klo:11:04 »
Vaalit.fi ja om.fi ovat asiakkaan itse ylläpitämiä juttuja, tosin dataa vaalit.fi -svuille menee meiltäkin. Noiden lisäksi on olemassa vielä OTTK:n vaalituki ja minä taas olen vaali.palvelu... mutta en kerro tarkemmin missä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

hm

  • Vieras
Kuntavaalit-08
« Vastaus #22 : 17.10.08 - klo:13:09 »
Äänestin myös ennakkoon jo 15.päivä.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Kuntavaalit-08
« Vastaus #23 : 18.10.08 - klo:18:21 »
Onneksi meillä ei ole ehdokkaita kuin noin 100, ja ylivoimaisesti suurimman osan tunnen/tiedän, niin valinta helpottuu hieman. Itse en ole yleensäkään vaaleissa kovin puoluesidonnainen. Vasemmistopuolueita en äänestä, vihreiden suuntaan en koske pitkällä tikullakaan ja kokoomus menee hätätilassa. Rkp taas on ulkona, kun sitä minulla on mahdollisuus äänestää ainoastaan presidentinvaaleissa, niin en ole edes miettinyt suhtautumista siihen. Jäljelle jäävät keskusta, kristillisdemokraatit ja perussuomalaiset. Näistä siis tällä kertaa keskusta, koska kristillisdemokraateilla (vaikka liityin kesällä KD-nuoriin tukijaksi) ei ole minulle sopivaa ehdokasta (2 kpl) eli kohtuullisen nuorta.

Mietin pitkään kahden Keskusta-ehdokkaan väliltä. Toinen on 18-vuotias, lukion oppilaskunnan hallituksen puheenjohtaja ja toinen alle 40-vuotias nainen. Taidan kallistua jälkimmäisen puoleen, kun toisen tiedän vain nimeltä ja kenenkä poika on. Tämä toinen työskentelee samalla alalla kuin itse olen opiskelemassa, ja tunnen muutenkin henkilökohtaisesti hyvin, niin äänestän häntä. Tosin toivon sydämestäni, että tämä nuori kaverikin saisi ääniä paljon, kun olisihan se hienoa saada meidän n. 20 paikkaiseen valtuustoon yksi 18-vuotias. Nyt tosin tehdään näitä vaaliveikkauksia, niin veikkaan, että tällä nuorella kaverillakin on hyvät mahdollisuudet päästä läpi. On oikean puolueen (keskustan) listoilla, niin riittää semmoiset reilu 20-30 ääntä ja ainakin lukiolla on alkanut kansanliike hänen puolestaan. Vain vihreissä on yksi vasta vähän yli 20-vuotias, niin nuorten äänet eivät jakaannu kovin monelle ja tällöin edes yhdellä on mahdollisuus päästä läpi. Katsotaan vaalien jälkeen, miten käy minun veikkauksen suhteen.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Kuntavaalit-08
« Vastaus #24 : 18.10.08 - klo:18:27 »
Unohtui... En ole vielä äänestänyt. Äänestän vasta vaalipäivänä. Niin olen tehnyt tähän asti joka kerta (muistaakseni 5 vaaleissa olen saanut äänestää mukaan lukien kirkollisvaalit). On se niin kiva mennä vaalipäivänä suomenlippujen hulmutessa kunnan valtuustosaliin. On siinä sekin etu, että ei tarte henkkareita...  ;) Siellä on aina kuitenkin joku tuttu valvojana, ainakin tähän asti on ollut. Ennakkoäänestyksessä Kuopion yliopistolla mua ei tuntisi kukaan. Noh, se on tosin vain kuriositeetti, en minä oikeasti sen takia vaalipäivään jätä. Muuten vain tykkään itse vaalipäivästä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

hm

  • Vieras
Kuntavaalit-08
« Vastaus #25 : 18.10.08 - klo:18:54 »
Onhan se toisaalta hienoa äänestää varsinaisena vaalipäivänä.

Muistan kun vanhempani lähtivät äänestämään. Ensin menivät tietenkin kirkkoon ilmeet vakavina. Tunnelma oli kuin hautajaisiin lähtiessä. Pois tullessaan kaikki oli muuttunut. Sieltä tultiin iloisen näköisinä ja hyväntuulisina. Sitten syötiin karjalanpaistia ja piirakoita. Mie olin paistivahtina. Lopuksi kahvia ja hyvää tummaa maustekakkua.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Kuntavaalit-08
« Vastaus #26 : 18.10.08 - klo:20:43 »
Sanokaahan mikä teköö näissä piiriis vaikiaksi äänestää vasemmiston erustajia. Ei duunarit mitään pakanoota oo, vaikka niin useen halutahan leimata. :cry:  Pohojanmaalla esimerkiksi toimii esim. Pohojanmaan tyäväen kristillinen jaosto, joka jäsenet matkaa vuasittain  Herättäjä-juhuliille. Mitä pahaa on siinä, jos toimii pualuees, joka on piänemmän ja heikomman erunvalavojana, kun yhteesiä veroeuroja kohorennetahan kunnan budjetis?
Puristus oikialta on kovaa. Meitä demarien 15 kunnallisvaalieherokasta ei esim. päästetty S-Marketin pihalle kahvittamahan kansaa, kauppias kiälsi.  Keskustan 45 ehdokasta oli myähemmin kyllä tervetullu kaupan pihaan. II- luakan kansalaaselta kyllä tuntui tämän jäläkehen pitkähän, mutta omapahan on häpiänsä ja ainakin mun asiakkuus ko kaupas loppui.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Kuntavaalit-08
« Vastaus #27 : 18.10.08 - klo:21:33 »
Solidaariset taisteluterveiset kaimalle! Jeesuskin oli rakennusmies.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Kuntavaalit-08
« Vastaus #28 : 18.10.08 - klo:21:58 »
Viälä teki miäli purkaa vaalipainehia. Kun miätin demarien eherokkahaksi ryhtymistä, niin mitään omanapaasta intressiä en onneksi löytäny. Lupasin ittelleni myäs , että jos valtuustohon pääsisin, niin kokouspalakkiot lahajoottaasin päihre- tai johonkin muuhun hyvähän tyähän. En aikonu tätä paliastaa ennen vaalipäivää, kun joku  vois pitää tätä ehkä halapana vaalitemppuna, mutta pitäköhön. Heikot on maharollisuuret tulla valituksi, mutta niin teen ku omatunto sanoo. Pelekkien mun miäleesten arvojen ajaminen kotikaupungin hyväksi riittää motivaatioksi.  Nuaret ei uskalla Lapualla yleensä tunnustautua julukidemariksi peläten ympäristön reaktioota ja tyäpaikkasyrjintää, vaikka arvot oikiaksi tuntisikin, vaan minä oon jo ohittanu tuallaaset hualet. :wink:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuntavaalit-08
« Vastaus #29 : 18.10.08 - klo:23:17 »
Vaikka kuu ei taida olla syrjällään, niin kumma boikottiaalto on nyt menossa: Moni körttifoorumisti sanoo ryhtyvänsä boikotoimaan foorumia, ja Mörtti-Martti boikotoi S-Marketia!! :wink:  :wink:

  LTU:n miehenä ( nelos- ja viitossarjaa lentopallossa 1970- ja 1980-luvulla ) sanon Mörtti-Martille ja vähän muillekin, että S-Marketin johto taisi nyt tehdä vähän tyhmästi, sillä siksi paljon työväenliikkeen miehiä ( ja naisia ) asioi nykyään S-marketissa, semminkin kun osa väestä lyö mielessään yhteen K-kaupan ja kokoomuksen.

  Ehkä ennen oli Lapualla helpompaa kun kaupungissa toimi massiivinen Laaja eli E-market. Ainakin demarit pääsivät tuolloin kahvittelemaan kaupan pihalle.