Äänestys

Aiotko äänestää tulevissa kuntavaaleissa?

Kyllä
26 (92.9%)
En
0 (0%)
En tiedä
0 (0%)
Olen ehdokkaana
2 (7.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 25

Äänestys päättynyt: 03.10.08 - klo:16:06

Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit-08  (Luettu 20270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hm

  • Vieras
Kuntavaalit-08
« : 03.10.08 - klo:16:06 »
Ajattelin joutessani ja uteliaisuuttani laittaa tällaisen.

Itse tulen melko varmasti äänestämään ensimmäistä kertaa ulkomaalaistaustaista henkilöä. Olen tuntenut hänet aika kauan. Hän näki tämän kaupungin skiniboomin ja joutui kärsimään siitä itsekin.

Foorumilaisia tiedän olevan kaksi ehdokkaina, mutta varmaan paljon enemmänkin löytyy.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuntavaalit-08
« Vastaus #1 : 03.10.08 - klo:21:38 »
Toki äänestän - en vaan tiedä vielä kuka saa ääneni. Pikkukaupungissa aikoinaan oli mahdollisia ja potentiaalisia äänen saajia runsaasti, ja äänestys oli siksi vaikeaa. Isossa kaupungissa en sitten aina ole tuntenut kovinkaan montaa ehdolla olevaa ( tiennyt toki ihmisiä, ja neljännestuttuja moni, mutta... ) ja äänestys on siksi ollut toisinaan hankalaa. Eli että kuka ehdokkaista...

   Presidentinvaaleissa sekä eduskuntavaaleissa olen kokenut äänestämisen helpoksi aina.

Poissa LeenaSisko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 48
Kuntavaalit-08
« Vastaus #2 : 04.10.08 - klo:18:18 »
Juu äänestän siitä periaatteesta, että olen vastaan äänestämättömyyttä. Eli vaikka en syvällisesti ehdokastani tunnekaan, niin äänestän.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Kuntavaalit-08
« Vastaus #3 : 04.10.08 - klo:21:14 »
Tervehdys!

Minulla on tarkoituksena äänestää kunnallisvaalissa. Olen ehdokkaana Lahdessa. Aikaisemmin olen ollut kunnanvaltuustossa lapsuuden kotipitäjässä Sievissä ja osallistunut myös Lahden kaupunginvaltuuston toimintaan, lautakuntatyöskentelyyn ja toiminut kaupungin vammaisneuvoston puheenjohtajana useita kausia.

Aikanaan Kalistaja hämmästeli tuossa viereisessä kuvassa olevaa päähinettäni. Vaalikuvaa varten olen paljastanut pääni.

Oma vaaliroknoosini eli ennusteeni on, että Lahdessa Kokoomus ja Perussuomalaiset saavat vaalivoittoja - loppukuusta näkyy, menikö roknoosi lähelle!

T. Mauno

jUHOMA4

  • Vieras
Kuntavaalit-08
« Vastaus #4 : 05.10.08 - klo:11:32 »
Tulipa aivan mielenkiintoista seurattavaa ,  miten Sievinpojalle käy      :lol:

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Kuntavaalit-08
« Vastaus #5 : 06.10.08 - klo:22:02 »
Toki äänestetään. Olen aina äänestänyt, nyt on jo toiset kunnallisvaalit. ;) Edellisestä kerrasta jäi harmittamaan, kun ehdokkaani pääsi läpi ja oli sitten lakkauttamassa kyläkouluja. Nyt tiedän siis, ketä en ainakaan äänestä. Olisin halunnut äänestää kristillisdemokraatteja, muttei meillä ole oikein minulle sopivaa ehdokasta, niin pitänee taipua jälleen keskustan puoleen. Siellä minulla on yksi hyvä tuttu ehdokkaana, vieläpä alle 40-vuotias. Saattaapa vielä mennä läpikin, kun keskustan listoilla riitti viimeksi muistaakseni parikymmentä ääntä ja tällä on käsittääkseni tuttuja aika paljon.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuntavaalit-08
« Vastaus #6 : 13.10.08 - klo:19:29 »
Saavuin Ikaalisten kautta lyhyelle syysvisiitille Etelä-Pohjanmaalle. Näin Lapuan Sanomista, että körttifoorumiaktivisti Mörtti-Martti on ehdokkaana kuntavaaleissa. :wink:

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Kuntavaalit-08
« Vastaus #7 : 13.10.08 - klo:20:40 »
Yllättävän kova äänestysprosentti meillä!
Varsinkin kun tuntuisi kyllä, että muuten saattaisi tänä vuonna jäädä aika alas; paljon kuulunut kommenttia, ettei aiota äänestää.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Kuntavaalit-08
« Vastaus #8 : 13.10.08 - klo:21:13 »
Minä äänestän, tottakai, mutta ehdokas ei ole vielä perillä. Yksi körttituttu olisi vihreissä. Hänellä on paljon hyviä teemoja, mutta en kannata kuitenkaan täysin ilmaista julkista liikennettä enkä myöskään ruuhkamaksuja. Ja äänen antaminen vihreille ei ole oikein minun juttuni... katsotaan nyt, kehen päädyn.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuntavaalit-08
« Vastaus #9 : 13.10.08 - klo:21:37 »
En ihmettele lainkaan yllä havaittua äänestyshalukkuutta. Heränneet ovat olleet a i n a yhteiskunnallisesti aktiivisia ja toimeliaita. :lol:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kuntavaalit-08
« Vastaus #10 : 14.10.08 - klo:10:36 »
Kokoomuksella on paljon hyviä ehdokkaita Uudessa Salossa. Valtuustoon valitaan 75 jäsentä siksi, että 10 kuntaa yhdistyy.  Aion kuitenkin äänestää nuorta ehdokasta.
Acta, non verba.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Kuntavaalit-08
« Vastaus #11 : 14.10.08 - klo:11:34 »
Minäpä oon aikoonaan äänestäny yli pualuerajojen nimim. Kalistajaa kun hän oli Lapualla kokoomuksen kunnallisvaalieherokkaana.  :sunny:
Harmi, kun nuarenmiähen äänisaalis ei riittäny valtuustopaikkahan, olis voinu vaikka  jäärä Lapualle aktiiviseksi toimijaksi. :roll:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Kuntavaalit-08
« Vastaus #12 : 14.10.08 - klo:13:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Minäpä oon aikoonaan äänestäny yli pualuerajojen nimim. Kalistajaa kun hän oli Lapualla kokoomuksen kunnallisvaalieherokkaana.  :sunny:
Harmi, kun nuarenmiähen äänisaalis ei riittäny valtuustopaikkahan, olis voinu vaikka  jäärä Lapualle aktiiviseksi toimijaksi. :roll:


Näin muuten on, että puoluerajat eivät ole merkittäviä silloin, kun on tuttu ja hyvä ehdokas. Eduskuntavaaleissakin pruukattiin Salossa äänestää demaria tai kokoomuslaista sen mukaan, kummalla oli paremmat mahdollisuudet päästä eduskuntaan. Nyt ei oo enää huolta, kun sekä salolainen kokkari että demari on kansanedustajia.
Acta, non verba.

hm

  • Vieras
Kuntavaalit-08
« Vastaus #13 : 14.10.08 - klo:17:01 »
Tuli käytyä sanomalehti Karjalaisen vaalikoneessa. Tulos pisti vielä miettimään ehdokasta. Kymmenen kärkeen mahtui porukkaa neljästä puolueesta, joskin heistä kuusi oli odotetusti viheriäisiä. :wink:

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Kuntavaalit-08
« Vastaus #14 : 16.10.08 - klo:21:13 »
Ehdottomasti äänestämään mennään. Turussa on myös kiinnostavaa seurata saadaanko muutos vihdoinkin aikaan. Täällä on 30 000 opiskelijaa, mutta valtuuston keski-ikä on silti 54 vuotta. Nyt on ainakin yliopistot ottaneet asiakseen pitää meteliä tästä. Aion äänestää ja nuorta ehdokasta.

On raivostuttavaa, kuinka piittaamattomia ihmiset ovat kuntavaalien suhteen. Se on suorin kanava vaikuttaa lähiseudun asioihin. Presidentinvaalit, jotka vaikuttavat kansan keskuudessa suosituimmalta ilmeisesti, koska ne tuntuvat suoremmalta vaikutuskanavalta, sitä eivät ole. Äänestyspakkoa kannattaisin tähän maahan. Status quohan on se joka hyötyy äänestäjien passiivisuudesta.