Kirjoittaja Aihe: Positiivisten asioiden ketju vol. 6  (Luettu 36820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« : 25.09.08 - klo:22:16 »
On taas leipää ja voita pöydässä.  :smt083

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #1 : 25.09.08 - klo:22:35 »
Vaihdoin työpöytää. Selkä tykkää seisomatyöpisteestä.

Mt

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #2 : 26.09.08 - klo:13:42 »
Olin työasioissa sähköpostiyhteyksissä Kauhajoen kunnanvirastoon ja sain toivotettua sinne hyvää viikonloppua ja tsemppiä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

hm

  • Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #3 : 28.09.08 - klo:14:19 »
Hyvä oli olla juhlimassa Kuukauslehteä. Messun aloitusvirrestä "Ah, herää sydämeni (toisinto Sortavalasta) seurojen päätösvirteen "Herraa hyvää kiittäkää" kaikki oli pelkkää hyvyyttä ja armoa.

Paljon kuuli mielenkiintoisia asioita lehden taipaleelta ja räväkämpikin seurapuhe kuultiin.

Kiitos.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #4 : 28.09.08 - klo:15:21 »
Ankean kesän jälkeen tuli kaunis ja kuulas syksy!

hm

  • Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #5 : 01.10.08 - klo:17:10 »
Onnea on: istuskella korkean vaaran laella eväitä syöden kauniiden hanhimuodostelmien lentäessä yli tuoden terveisiä kaukaa.

eikka

  • Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #6 : 03.10.08 - klo:11:51 »
hei hm!
Tuosta muutama päivä sitten mainitsemastasi räväkämmästä seurapuheesta. Kertoisitko siitä enemmän?

hm

  • Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #7 : 03.10.08 - klo:13:33 »
Lainaus käyttäjältä: "eikka"
hei hm!
Tuosta muutama päivä sitten mainitsemastasi räväkämmästä seurapuheesta. Kertoisitko siitä enemmän?


Mitä nyt enää muistuu mieleen niin edellisen puhujan Kuukauslehden hyvyyttä ylistävän puheen jälkeen kontrasti edelliseen tuntui erikoiselta. Näin sen mielestäni pitääkin mennä. Mielipiteitä on monia.

Puhuja sanoi, ettei lue enää ko. lehteä. Hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Edellisen puhujan sanoihin viitaten hän totesi, että puheessa mainitut tunnot ovat kaikille kristityille yhteisiä. Ei ne ole vain körttiläisten tuntoja. Näistä tunnoista vaan en enää muista höykäsen pöläystä!

Jotain sellaista se oli, että kun joku porukka on "me" niin se sulkee osan automaattisesti pois. Ne ovat sitten "he".

Näitä jaotteluja olisi kai syytä välttää, mutta minkäs teet. Itse ainakin olen kova lokeroimaan ihmisiä.

Itse tunnen kyllä olevani ulkopuolinen ja sivullinen kaikesta kuin lumiukko kuutamolla. Olen huomannut kaksi paikkaa, joissa voin  ja saan olla oma itseni: kapakka ja lintutorni.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #8 : 03.10.08 - klo:14:51 »
Uskonnollinen puhe voi olla joko eksklusiivista, pois sulkevaa, tai inklusiivista, mukaan ottavaa. Edellistä olisi vaikka puhe 'piskuisesta laumasta' ja jälkimmäistä puhe 'iloitsevasta luomakunnasta'.
Luomakuntaan pääsee varmaan mukaan lintutornissa ja kapakassa kai siellä kokoontuvaan piskuiseen laumaan.

Poissa Rheespu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #9 : 05.10.08 - klo:18:06 »
Meidän pöytäkone toimii taas! Veli vei sen täysin mykkänä viikko sitten mennessään ja toi tänään takaisin, eikä edes körttifoorumin kirjanmerkki kadonnut matkalla. Virtalähde vaihtui ja muistiakin oli laittanut lisää. On se ihanaa välillä, että saa olla mitään ymmärtämätön pikkusisko ja vaan kiitellä nohevia veljiään. Riemuvanhempien (unkarin tulevia appivanhempia tarkoittavan sanan suora suomennos)vanhaan läppäriin olinkin jo tuskastunut.

Olen ylpeä myös tädistäni, jonka luulen tunnistavani edellä keskustelua herättäneen räväkän puheen pitäjäksi.
Hän nosti selkäänsä paperisiivet
-ja lensi pois

hm

  • Vieras
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #10 : 05.10.08 - klo:18:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Rheespu"


Olen ylpeä myös tädistäni, jonka luulen tunnistavani edellä keskustelua herättäneen räväkän puheen pitäjäksi.


Hän se oli. :wink:

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #11 : 11.10.08 - klo:11:16 »
Tulin ostaneeksi eilen kaupasta reilun kaupan pussiteetä, varsin kohtuuhintaista vieläpä - ja se on hirmu hyvää.

jUHOMA4

  • Vieras
Ei nyt niin psitiivinen
« Vastaus #12 : 11.10.08 - klo:20:05 »
Karjalaisen Kyösti :
Onko sinulla sen ikkunan putsauksessa niin kiire, ettet jouda enää foorumille ollenkaan.   :?: Hesasta kuului sellaista, ettei tekstit enää vaihdu ja ikkunakin on aika kurainen.   Olisko niin  :?:     :D

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Ei nyt niin psitiivinen
« Vastaus #13 : 11.10.08 - klo:21:42 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Hesasta kuului sellaista, ettei tekstit enää vaihdu ja ikkunakin on aika kurainen.   Olisko niin  :?:     :D


Minusta tuo kuitenkin kuulostaisi enemmän negatiiviselta kuin positiivisten asioiden ketjun asialta. Siitä huolimatta, että myönnän itsekin yhä hakevani suhtautumistani siihen, että karjalaisenkyösti pyrkii liittämään körttiläisyyden ikkunasanatoimintaansa ja pelkään ennemminkin toiminnan negatiivisia vaikutuksia (aiheuttaako ahdistusta tavan ihmisille, lisääkö uskonnollisten kuvioiden vieroksuntaa). Mutta karjalaisenkyöstille toivon hyvää.

Positiivista itselläni, että sain kaivettua aika ison osan koristevadelmapensaan juurista maasta ja ensi kesänä siihen ehkä pystyy istuttamaan jotain vihanneksentynkää. Reilun tunnin työ oli huhkittavana. (Siellä oli melkoisen isot puuvartiset juuret, ilman voimasaksia ei olisi sujunut.)

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Positiivisten asioiden ketju vol. 6
« Vastaus #14 : 12.10.08 - klo:18:12 »
Perustettiin uusi bändi, jee. Eka keikkakin on jo tiedossa.