Kirjoittaja Aihe: Korvataanko rypälepommit veisuulla?  (Luettu 22474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #60 : 29.09.08 - klo:15:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Minä jo laitoon nimeni tähän aseistariisunta adressihin.  
  http://www.aselakimuutos.net/index.php
Ittellä ei oo ollu ikää minkäänlaasta miälenkiinoa pyssyyhin.


Ka, kiitos linkistä! Sinne meni minunkin nimeni.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #61 : 29.09.08 - klo:17:03 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Minä jo laitoon nimeni tähän aseistariisunta adressihin.  
  http://www.aselakimuutos.net/index.php
Ittellä ei oo ollu ikää minkäänlaasta miälenkiinoa pyssyyhin.


Ka, kiitos linkistä! Sinne meni minunkin nimeni.


En allekirjoita. Yksinkertaisesti siitä syystä, että addressi on vaatimuksiltaan köykäinen ja ampuma-aselakiin tulee joka tapauksessa tuliasepöytäkirjan ja EU:n asedirektiivin sekä itse hallituksen edellyttämät muutokset. Muutos tehdään kahdessa vaiheessa. Ensimmäinen koskee käsiaseiden lupamenettelyä. Lakiesitys siitä tulee jo ensi keväällä. On todennäköistä, että muutokset ovat suurempia kuin addressissa esitetään. Tämä addressi on köykäisyydessään samaa luokkaa kuin ilmastolakivaatimus.
Acta, non verba.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #62 : 29.09.08 - klo:17:52 »
Vai on köykäänen adressi, jos yksityysiltä henkilööltä kiälletähän käsiaseiren halluspito? Ministeriä ja virkamiähiä on moitittu Jokelan tapahtuman jäläkeenen, kun mitään tiukennuksia ei oo tehty. Syyksi tähän on sanottu EU:n asedirektiivin muutoksen orottelu, joka on ollu turhaa, kun se on vaan minimivaatimus laiksi. :paaseina:
Adressis oli hyvin perusteltu miksi käsiaseet tulisi kiältää.
Ensi kevääsehen on pelottavan pitkä aika. :smt100
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa pirttikööri

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #63 : 29.09.08 - klo:21:31 »
Saliksen kanssa samoilla linjoilla kysyisin mm. Eikalta oliko esim. sota, jolla liittoutuneet lopettivat juutalaisten, mustalaisten, homojen etc. pahaan vauhtiin päässeen joukkotuhoamisen pahaa tai väärin (siis se sota) vai olisiko sillä ollut väliä, jos juutalaisten ym. joukkotuho olisi jatkunut viimeiseen juutalaiseen ym. asti. Uskoakseni esim. tätä pahuutta (i.e. juutalaisten, mustalaisten, homojen tappamista)ei olisi voitu pysäyttää passiivisella vastarinnalla, rauhanmarssilla tai veisuulla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #64 : 29.09.08 - klo:21:43 »
Tiesivätkö liittoutuneet, että olivat pysäyttämässä suunnitelmallista 'erilaisten ihmisten' joukkotuhoa? Tiesivätkö länsiliittoutuneet mitä 'puhdistustoimia' itäinen kumppaninsa omilla maillaan harjoitti? Sodan voi selittää etukäteen jaloksi taisteluksi pahaa vastaan ja todeta jälkikäteenkin saaneen jotain ratkaisevan oikeudenmukaista aikaan. Silti se on aina kamala onnettomuus.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #65 : 29.09.08 - klo:22:33 »
Natsisaksan puhuristusoperaatio toimi Suameskin suamalaasten avustamana.  http://areena.yle.fi/toista?id=1546429
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #66 : 30.09.08 - klo:10:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Natsisaksan puhuristusoperaatio toimi Suameskin suamalaasten avustamana.  http://areena.yle.fi/toista?id=1546429


Asiaa ei kannattaisi suurennella. On syytä muista, minkälaisissa oloissa oltiin toisen maailman sodan aikana. Suomi pyysi länsiliittoutuneilta apua. Pieni Suomi ei kiinnostanut. Sehän kuului myös sodan jälkeen sovittuun Venäjän etupiiriin. Suomi oli pakotettu liittoon Saksan kanssa. Jouduttiin tekemään ilkeitä myönnytyksiä, muttei niin paljon, että asiastä pitäisi hurskastella.
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #67 : 30.09.08 - klo:12:22 »
kyllä Mörtti-57:n näkökulma on sietämättömän oikea. :-?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #68 : 30.09.08 - klo:13:14 »
Silloin kun aletaan puhua "oikeasta näkökulmasta" mennään pahasti metsään. Näkökulmia on aina monta, ja jokaisella on oma katsojansa.

Menneisyyteen en ota kantaa, mutta itse en ikinä ottaisi puolisoa, joka ei olisi valmis tarvittaessa puolustamaan perhettään aseellisesti.

eikka

  • Vieras
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #69 : 30.09.08 - klo:13:23 »
Pirttiköörin minulle tekemä kysymys sisältää sen asian, jota olen yrittänyt kaiken aikaa sanoa. Sodan monikerroksisen pahuuden. Se pahuus tappaa meissä jokaisessa asuvan lapsen. -Sodan syttyessä kaikki ylipäälliköt ovat olleet oikeutettuun sotaan ryhtymässä.
Siitä johtuen edelleenkin mietin muita vaihtoehtoja. Rauhanmarssit nuoruuteni jälkeisinä vuosina olivat hyvä juttu. -Ovatko nyt körttiläisten rauhanveisuut ?
Elämä näyttää. Toivottavasti 2030-luvulla ei enää tarvitse kenenkään minua nuoremman kalisuttaa sapeliaan vaan miekat on jo taottu auroiksi tai vesipumpuiksi kuivuuden vaivaamille seuduille.
Kuka on jo miettinyt valmiiksi virsiä veisattaviksi rauhanveisuissa?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #70 : 30.09.08 - klo:14:25 »
Tarkoitatko, Sarai, perheen puolustajalla puolustusvoimien mukana valtion ase olalla marssivaa vai oman tuvan ikkunasta omalla pyssyllä roistoja tähtäävää puolisoa?

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #71 : 30.09.08 - klo:15:03 »
Pena: Tarvittaessa kumpaakin. Jos ajat olisivat niin levottomat, että kirjaimellisesti kotia tarvitsisi puolustaa, niin kyllä, meillä olisi ase ja olisimme valmiita puolustautumaan. Ja ehdottomasti myös kotimaan puolustus kuuluu minusta miehen velvollisuuksiin. Ainoastaan fyysinen tai psyykkinen sairaus on pätevä syy kieltäytyä asepalveluksesta.

Ja ennen kuin kysytään: en ole käynyt armeijaa, koska olen nainen. Jos olisin mies, olisin ilman muuta käynyt sen. Minä tulen olemaan perheessämme se joka synnyttää (jos Luoja meille joskus lapsen suo) ja miehelläni on miehen tehtävät.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #72 : 30.09.08 - klo:19:11 »
Sotilasvalan oon minäkin vannonu, mutta kuinkahan vaan pualustaminen onnistuu, kun on tällääsiä vastas: http://www.youtube.com/watch?v=HPdPKkZS6Pk
Seuraava isoompi kahakka tuloo olemahan ihimiskunnalle kammottava koittelemus. Venäjä, Venäjä, Venäjä on Suamen suurin kauppakumppani, notta on paree vaan yrittää kaikkien naapurien kaas tulla toimehen.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

eikka

  • Vieras
Korvataanko rypälepommit veisuulla?
« Vastaus #73 : 24.10.08 - klo:20:36 »
Tämän päivän kunniaksi kaivoin vanhan rauhankyyhkyseni esille ja hyräilin itsekseni:

SV 30 opeta tällaisena...
pääsin tunnelmaan, virsi kuulosti peililtä, jossa voi katsoa itseään silmiin tai tuijottaa omaa napaansa toisesta suunnasta kuin yleensä.

SV 263 Jumala ompi ...
merkittävä virsi. Viime vuosina sen veisuuta kuunnellessa olen aistinut jopa lievää uhoa, sopii Jumalan mennä veisaajien selän taakse turvaan. Hyräilin virren purkaakseni sen "vaarattomaksi". Jumala on se, joka meitä puolustaa eikä päinvastoin.

SV 281 minä vaivainen ...
kuolemahan se tähän elämään liittyy tavalla, jos toisella. Ajatusteni ja vakaumukseni myötä isänmaatani outona etsin. Tokko löytänen?

SV 191 sävyisä paimenemme ...
ponnekkaasti hyräilin: opeta veljenämme jokaista pitämään. niin, mutta mistä löytyisi se rohkeus

SV 306 Herra kuule ...
meni siihen samaan ajatusrykelmään. uskallanko pyytää: sido kiinni köyhimpiin. Jos, niin olisiko meillä silloin mitään menetettävää. olisiko mitään niin tärkeää, että pitäisi miettiä tehokkainta tapaa listiä hengiltä toisia, olisiko mitään syytä sotia?

SV 314 viimeisen laulun
eipähän siinä muuta voinut kuin pyytää meitä siunaamaan. sen verran raadollinen kuitenkin olin ja toivoin, että jääkööt tykit ja pommit siunaamatta.