Kirjoittaja Aihe: Uusi tulokas  (Luettu 17250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #15 : 15.04.10 - klo:09:22 »
Kiitos Riitta-mummi ja siunausta sinulle!!  :049:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #16 : 15.04.10 - klo:09:30 »
Seuroissa saa yleensä olla omissa oloissaan niin kauan kuin haluaa. Varmasti pyydetään ottamaan teetä tai kahvia, mutta en pitäisi sitä kovin henkilökohtaisuuksiin menevänä. Ne eivät ole jäsenhankinta tilaisuuksia eikä henkilökohtaisuuksien urkintaa harjoiteta. Joku voi sanoa jotakin, mutta se on vain ystävällistä puhetta, valta sen jatkosta on sinulla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #17 : 15.04.10 - klo:10:23 »
Savossa voi ilmetä henkilökohtaiselta urkinnalta vaikuttavaa small talkia, mutta siihen ei odoteta suoria vastauksia, vaan jotain 'suattaapi ollannii' -tyyppistä. Siitähän selviää yleensä ilman kipua tai tuskaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #18 : 15.04.10 - klo:10:50 »
Heippa miunkii puolesta kaikille uusille tulokkaille! Haluan kompata sepposta siinä, että seuroissa saa olla omissa oloissaan niin kauan kuin tahtoo. Itse koin olevani tervetullut ja sosiaalisena (osa voisi sanoa yltiösosiaalisena) tapauksena muodostin itselleni nopeasti seuratuttuja, joiden läheisyyteen tuli aina hakeuduttua...Kävin ensimmäisissä seuroissani Kotkan Karhulassa, koska siellä tuli opiskeltua. Olin siinä mielessä huomiota kiinnittävä tapaus, että muu porukka oli suunnilleen kolme kertaa itseäni vanhempia...perinteisin kysymysketju, joka miulle esitettiin uusien tuttavuuksien toimesta menikin suunnilleen näin: "Ootsiä seurakunnan työntekijä? Ai et.. Mutta olet lähtöisin Savosta? Ai et...Pohjanmaalta? Ai et..suku on? Ai ei...Mites siä tänne eksyit?  :017: :003: " siis tämä kaikki oli tosi ystävällistä utelua ja lähti liikkeelle omasta aloitteestani... Meitä körttiläisyyden pariin ihan itekseen tulla tupsahtaneita on...kuka minkäkinlaisten koukeroiden ja mutkien kautta...Ja itselläni marssijärjestys oli se, että ensin kuulin radiosta körttinuorten haastattelun ja hoksasin, että nuohan aattelee niinku mie, sit ajatus muhi pari vuotta ja sitten kirjoitin googleen körttiläisyys ja tässä ollaan...  :icon_biggrin:

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #19 : 15.04.10 - klo:11:04 »
Sydämelliset kiitokset teille kaikille. Otitte minut lämpimästi vastaan :)

Ikävöivän ajatuksiin vastaan, että vaikka olen mieleltäni innostuva ja nykyään hyvinkin sosiaalinen, niin tottakai hyväksyn myös omillaan olon ja hiljaisuuden sekä rauhallisemman lähestymisen ihmisten kesken. En itsekään ole vieraiden kanssa ihan heti suuna päänä, mutta ilahdun iloisista ja ystävällisistä ihmisistä! En siis luovuta helpolla.

Heti tunsin suurta iloa kun näin mariannen (ja monen muunkin) kirjoituksen- ahaa, en olekaan ajatuksineni yksin.

Minulla on kaksi pientä tyttöä, 1v ja 5½v. Herättäjäjuhlat mm. kiinnostaisivat kyllä, mutta kulkemista pitää miettiä, varsinkin kun mies ei innostu mistään hengellisistä tapahtumista. Se onkin vähän haastavaa kun näitä uskoon liittyviä ajatuksia ei voi jakaa puolison kesken kun pelkkä aihekin on vähän vaivaannuttava hänelle. Siksikin tämä foorumi on minulle mieluisa. ps. Riitta-mummille terveisiä: rouva olen, mutta Aallotar kuvastaa minua muuten vaan, ei sukunimenä ;)

 

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #20 : 15.04.10 - klo:12:17 »
Sepä täällä onkin juttu että saa olla aika tavalla oma itsensä. Oli ihanaa kun ei tarvinnut esittäytyä... ja tuo mitä sanot kulkemisesta on kyllä totta! Itselleni oli todella arvokasta päästä kertaalleen kotoa käsin Herättäjäjuhlille. Käsitän kyllä, että on tarkoituksenmukaista järjestää juhlia siellä missä on liikkeen juuret mene tiedä (mis on Kiuruvesi?) se on helppoakin, kun vapaaehtoiset talkoolaiset, järjestelyihin osallistujat on läheltä kotoisin. Järkisyin nämä valitaan ja varmaan mietitään vuosia ennen, ymmärränhän minä sen.

Mutta tiedättekö, kuin oli onnistunutta pitää ne kertaalleen Espoossa, se oli merkityksellistä meille, jotka emme herännäisyyttä oikeastaan tunne, ja asumme täällä pk-seudulla.  Jjospa ne joskus taas olis täälläkin, lähistöllä ainakin, kehä kolmosen tuntumassa.  Tätä olen hiljaksiin toivonut siitä saakka, kun niillä kävin Espoossa.

Taisi jäädä sieltä itämään jokin, jonka johdosta vähin erin tulin foorumille...menin seuroihin...tilasin Kuukausilehden...liityin jäseneksi Herättäjäyhdistykseen...olen kotonani...auttelisin jo mielelläni jos järjestelyissä täällä päin tarvitaan talkooväkeä.  

Ja mietin, moniakohan meitä on, joille sopisi sama nimimerkki kuin on itselläni. Kun täällä pk-seudulla asuu kohta puoli Suomea, huh.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #21 : 15.04.10 - klo:12:41 »
Sepä täällä onkin juttu että saa olla aika tavalla oma itsensä. Oli ihanaa kun ei tarvinnut esittäytyä... ja tuo mitä sanot kulkemisesta on kyllä totta! Itselleni oli todella arvokasta päästä kertaalleen kotoa käsin Herättäjäjuhlille. Käsitän kyllä, että on tarkoituksenmukaista järjestää juhlia siellä missä on liikkeen juuret mene tiedä (mis on Kiuruvesi?) se on helppoakin, kun vapaaehtoiset talkoolaiset, järjestelyihin osallistujat on läheltä kotoisin. Järkisyin nämä valitaan ja varmaan mietitään vuosia ennen, ymmärränhän minä sen.

Mutta tiedättekö, kuin oli onnistunutta pitää ne kertaalleen Espoossa, se oli merkityksellistä meille, jotka emme herännäisyyttä oikeastaan tunne, ja asumme täällä pk-seudulla.  Jjospa ne joskus taas olis täälläkin, lähistöllä ainakin, kehä kolmosen tuntumassa.  Tätä olen hiljaksiin toivonut siitä saakka, kun niillä kävin Espoossa.

Taisi jäädä sieltä itämään jokin, jonka johdosta vähin erin tulin foorumille...menin seuroihin...tilasin Kuukausilehden...liityin jäseneksi Herättäjäyhdistykseen...olen kotonani...auttelisin jo mielelläni jos järjestelyissä täällä päin tarvitaan talkooväkeä.  

Ja mietin, moniakohan meitä on, joille sopisi sama nimimerkki kuin on itselläni. Kun täällä pk-seudulla asuu kohta puoli Suomea, huh.

Kiuruvesi on Ylä-Savossa Iisalmesta länteen kohti Pyhäjärveä ja oikeita herännäisyyden ydinalueita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #22 : 15.04.10 - klo:13:47 »
Ajattelin ensin, että joku on nostanut esiin vanhan ketjun enkä edes lukenut. Nyt huomasin, että tämähän onkin ihan uusi. Niin että tervetuloa vain minunkin puolestani! Minä olen toisen polven körtti ja minua on viety pienestä pitäen körttiseuroihin ja kirkkoon. Niinpä kumpaankaan ei ole koskaan tuntunut olevan minkään valtakunnan kynnystä.

Niin että käyhän peremmälle ja ota tuosta kuppi kahvia.   :kahvi:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #23 : 15.04.10 - klo:14:18 »
Seppos puhhuu oikkeitten immeisten paekkakunnista, tänne päe vuaan !   ;  ) :039: :039: :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #24 : 15.04.10 - klo:15:32 »
Tervetuloa "munkin" puolesta. :039:
No en ole munkki, siis minun, vaikka jokunen on sanonut, että Markku se on ihan munkin näköinen ja oloinen. :-\

Siis on täällä tälläisiä ihan tavallisia ihmisiäkin kuten minä.

Immeiset on erikseen. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #25 : 15.04.10 - klo:15:50 »
Tiällä Savon ja pohojos pohojanmuaan raja muailla assuu meitä vähän tälläsiä  " löysillä suitilla ajettavia "  Iihha ha haa.
Joskus suaattaa vastuu siirtyä vaikka kuulijalle ;  )
Tulki mieleen juttu kun yks meistä löysillä suitilla ajettavista ol männy tohtorin kässiin ja sanonu jotta mää oon hevonen o ihan sellanen papurukko ruunan olo. Liääkär ol kysynyt jotta mistees asti se sellaselta on tuntunna ?
No varsasta asti sano potilas, iihahaa !  ; )     :039: :039: :039:

Pieni kevennys välliin, jos ei jänis niin hevonen kuitennii.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #26 : 15.04.10 - klo:16:32 »
Kiuruvesi on Ylä-Savossa Iisalmesta länteen kohti Pyhäjärveä ja oikeita herännäisyyden ydinalueita.
Sillai. Nyt osaa ruveta katselemaan kuin sinne menee liikennevälineitä ja huh huh, siellä taitaa olla kaikki majapaikat jo myyty.  

Pitäisköhän tällä saitilla olla jokin erillinen siivu aiheesta "kuinka suoriudun Kiuruvedelle, sieltä pois ja sillä välillä". Tunnen olevani hieman hukassa. Kuulin puhuttavan jostakin perhemajoituksesta mahdollisuutena, mutta kun oli vielä epäselvää milloin edes itsellä on loma ja sukulaistytön konfirmaatio...ei ei ei...ettei se ole juuri silloin.  Muten oltaisiin tultu kaikki ja vuokrattu joku asuntoauto ja se olisi ollut niin selvä. Tai jos ne ei pääse muuten. Mnun tarttis päästä sinne.

Varmaan muuten hyödyksi tulokkaille, semmoinen olen kyllä vielä itsekin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #27 : 15.04.10 - klo:17:39 »
Sillai. Nyt osaa ruveta katselemaan kuin sinne menee liikennevälineitä ja huh huh, siellä taitaa olla kaikki majapaikat jo myyty.  

Pitäisköhän tällä saitilla olla jokin erillinen siivu aiheesta "kuinka suoriudun Kiuruvedelle, sieltä pois ja sillä välillä". Tunnen olevani hieman hukassa. Kuulin puhuttavan jostakin perhemajoituksesta mahdollisuutena, mutta kun oli vielä epäselvää milloin edes itsellä on loma ja sukulaistytön konfirmaatio...ei ei ei...ettei se ole juuri silloin.  Muten oltaisiin tultu kaikki ja vuokrattu joku asuntoauto ja se olisi ollut niin selvä. Tai jos ne ei pääse muuten. Mnun tarttis päästä sinne.

Varmaan muuten hyödyksi tulokkaille, semmoinen olen kyllä vielä itsekin.

Täältä löytyy ohjeita http://www.kiuruvedenherattajajuhlat.fi/
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #28 : 15.04.10 - klo:21:34 »
Tervetuloa kaikki uudet jäsenet minunkin puolesta! :039: :039:

Olemme menossa Kiuruvedelle ja majoituksena teltta, joten teille jotka majoitusta pähkäilette, niin teltta autoon tai vaunu autonperään ja suunta Savoon. Siellähän niitä  "leirikeskusteluita" voi sitten jatkaa illalla seurojen jälkeen, kun pikkuväki toivottavasti jo nukkuu tai sitten ei.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #29 : 15.04.10 - klo:21:39 »
Tervetuloa kaikki uudet jäsenet minunkin puolesta! :039: :039:

Olemme menossa Kiuruvedelle ja majoituksena teltta, joten teille jotka majoitusta pähkäilette, niin teltta autoon tai vaunu autonperään ja suunta Savoon. Siellähän niitä  "leirikeskusteluita" voi sitten jatkaa illalla seurojen jälkeen, kun pikkuväki toivottavasti jo nukkuu tai sitten ei.

Tilaan on kuulemma siellä sun täällä, siis ei mitään hätää. Viimevuotisesta peruutuspaikasta otimme opiksemme ja ajaessamme kotiin Seinäjoelta varasimme majoituksen. Oulun juhlien 2011 majoitus on varattu tuttavilta jo muutama vuosi sitten.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi