Kirjoittaja Aihe: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...  (Luettu 8455 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« : 16.06.09 - klo:12:38 »
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

Kerran huomasin oikein konkreettisesti tämän loppuosan pitävän paikkansa. Kaipa minulla oli silloinkin yhtä aikaa monta rautaa tulessa eikä kaikki mennyt, niin kuin olin suunnitellut. Silloin minulta pääsi "Jumalauta" ja heti säikähdin, että apua, mitä tuli sanottua.

Pian sen jälkeen meni yksi projekti niin mahdollisimman pieleen kuin pieleen voi mennä.

Ihan konkreettisesti tulin siihen tulokseen, että tässäkin asiassa Jumala pitää lupauksensa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #1 : 16.06.09 - klo:13:36 »
Se on varmaan parempi, että Jumala näpäyttää heti. Ei tarvitse sitten viimeisillä käräjillä joutua tuostakin vastuuseen. Esi-isäni oli vouti. Hänelläkin oli kuulemma tuollainen armollinen vaihtoehto: - Otatko kepistä nyt, vai mennäänkö syksyllä käräjille.

Isoissa asioissa on sitten pakko turvautua Kristuksen pelastustyöhön, muuten käy huonosti itse kullekin.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #2 : 16.06.09 - klo:14:20 »
Nykykatekismuksessa lausemuoto on muuten "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä." Itsekin olen käskyt oppinut noilla vanhemmilla versioilla. Täällä muutkin käskyt: http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html   

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #3 : 16.06.09 - klo:14:48 »
Nykykatekismuksessa lausemuoto on muuten "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä." Itsekin olen käskyt oppinut noilla vanhemmilla versioilla. Täällä muutkin käskyt: http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html   

Jep. Ja Raamatussa tuon jakeen alaviitteen kohdalla sanotaan:
20:7 *
Sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.» Osassa myöhempää perinnettä käskyn on katsottu kieltävän Jumalan nimen turhan tai halventavan käytön. Alun perin kielto koski kuitenkin väärää valaa (vrt. Matt. 5:33).
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #4 : 16.06.09 - klo:15:13 »
Se on varmaan parempi, että Jumala näpäyttää heti. Ei tarvitse sitten viimeisillä käräjillä joutua tuostakin vastuuseen. Esi-isäni oli vouti. Hänelläkin oli kuulemma tuollainen armollinen vaihtoehto: - Otatko kepistä nyt, vai mennäänkö syksyllä käräjille.

Isoissa asioissa on sitten pakko turvautua Kristuksen pelastustyöhön, muuten käy huonosti itse kullekin.
Samoin pienemmissäkin asioissa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #5 : 16.06.09 - klo:19:09 »
Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
"Jumala, särje sydämeni niillä asioilla, jotka särkevät sinun sydämeesi".
Jumalani on rakastava Isä, opettava, kurinalainen, vapauttaja, nöyryyttäjä, pelastava, armahtava, ohjaava,…
Hän on Isä, Hänellä on oikeus ja velvollisuus rangaista minua, eikä hän sitä jätä tekemättä. Sillä enhän minä pikku perkele oppisi koskaan, vaan aina käyttäisin hyväksi Hänen armahdusta.
 Ilman Hänen Poikansa Kristuksen ristiin naulitsemista ei minulle mitään, ei mitään mahdollisuuksia saada armahdusta omista rikoksistani ja se lista pitenee jatkuvasti, mutta niin tulee tutaakin joka päivä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

"Suurilla synneilläni Ansaitsen vihasi"
SV.95

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #6 : 16.06.09 - klo:19:29 »
Benkulla se on varma vastaus valmiina asiaan kuin asiaan. Valitettavasti en vain aina jaksa lukea niitä. Keskittymiskyvyssäni lienee jo aika paljon puutteita.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #7 : 16.06.09 - klo:19:57 »
Benkulla se on varma ... Keskittymiskyvyssäni lienee jo aika paljon puutteita.

Ei ole varmempaa minun suhteen kuin epävarma ihminen, siis minä, ihan itse.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #8 : 17.06.09 - klo:19:19 »
Benkulla se on varma vastaus valmiina asiaan kuin asiaan.

Rintaa puristaa … kun osaisin olla vaiti, enkä päästäisi suustani mitään ”viisauksia”.

”Ei ole ketään , joka etsii Jumalaa.”

Vaikka minä kuvittelenkin etsiväni Jumalaa, totuus on, että en sitä tee. Uskonnollisuudessakin minä etsin itseäni, omaa kunniaani, vanhurskauttani ja omaa etuani, sen sijaan että etsisin Herraani.

Siksi en myöskään näe teitä ihmisiä, vaan pelkästään itseni. Toivoisin ymmärtäväni että pahuus on kuin takiainen kiinni minussa. Siksi minun olisi aloitettava alusta joka päivä ilossa ja surussa, rukoilemalla:

”Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki”
Parannukseni päättyy vasta kuolemassa.

Kiitos,vaivattu sielu.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #9 : 20.06.09 - klo:22:49 »
” Minä olen ollut helvetin susi, mutta älkää minua katsoko, vaan seuratkaa Sanaa”

Siinäpä taitaa olla tämän armon vuoden loppu puoliskolle ohjeet minulle, kunhan vain malttaisin …

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #10 : 20.06.09 - klo:23:02 »
Raudaskylän opistossa Toivo Ruotsalainen opetti filosofiaa ja tämä tyttö sai siitä kympin. Siitä huolimatta minulla menevät nämä viimeiset tekstit yli hilseen että pölisee. Koettakaa kestää! :icon_eek:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #11 : 20.06.09 - klo:23:05 »
Raudaskylän opistossa Toivo Ruotsalainen opetti filosofiaa ja tämä tyttö sai siitä kympin. Siitä huolimatta minulla menevät nämä viimeiset tekstit yli hilseen että pölisee. Koettakaa kestää!  

:eusa_silenced: / tarkoitan itseäni.
« Viimeksi muokattu: 20.06.09 - klo:23:07 kirjoittanut Benkku »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #12 : 20.06.09 - klo:23:32 »
Raudaskylän opistossa Toivo Ruotsalainen opetti filosofiaa ja tämä tyttö sai siitä kympin. Siitä huolimatta minulla menevät nämä viimeiset tekstit yli hilseen että pölisee. Koettakaa kestää! :icon_eek:
Pirskatti sentään.
Ai Pirska on tyttö?
Näistä nimimerkeistä kun ei saa selevää.
Annaa luulin mieheksi, kuten Sanneliakin.
Eva Kaisasta en ollut varma-
Viisveisaaja voi olla mitä vaan.
Tää virtuaalielämä on niin sekasta. :002:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #13 : 21.06.09 - klo:08:02 »
Virhe!
Et voi raportoida omista viesteistäsi valvojille, koska siinä ei ole mitään järkeä!

Aij jaa.
Oisin vaan pyytänyt poistamaan, koska eilen kirjoitin sekavammin kuin yleensä.
Tarkoitin tossa ylläolevassa, että enempi miesmäisesti.
Miksi omia viestejä ei voi poistaa`?
Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sillä Herra ei jätä rankaisematta...
« Vastaus #14 : 21.06.09 - klo:08:37 »
minulla menevät nämä viimeiset tekstit yli hilseen että pölisee.
:eusa_think: