Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2021  (Luettu 12232 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22105
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #90 : 09.06.21 - klo:16:11 »
   Pena hyvä, näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan kaikkialla.

Ei nyt sentään. Puolueuskollisia ’kunnon kokoomuslaisia’ tai ’luokkakantaisia työläisiä’ ei taida enää olla kuten ennen. Ovatkohan suomenruotsalaisetkaan enää samalla tavalla puolueensa takana?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #91 : 09.06.21 - klo:17:19 »
Olisin äänestänyt kristillisiä, vaikka liian oikeistolaisia, tai heillä ei koskaan ihan duunareita ole ehdolla.

Täällä kylällä Punkalaidun ei ollut ehdokkaita heillä, niin persuja sitten äänestin.
Tuollaista kiukkuisen näköistä naista kuvista valitsin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #92 : 09.06.21 - klo:23:34 »
Jäin miettimään noita kristillisten näkyvämpiä ehdokkaita, eikö tosiaan duunareita?
Naisissa on kyllä sairaanhoitajia, luulisin, he jos ketkään on nykyään duunareita.
Miehissä on vuosien varrella ollut ainakin metsänhoitajia, tekniikan tohtoreita, lentäjiä, opettajia...

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #93 : 09.06.21 - klo:23:55 »
Tästä voisi päätellä, että käsityksesi kyseisestä puolueesta perustuu johonkin muuhun kuin oikeaan tietoon sen kannattamista asioista.

Voihan se hyvinkin olla niin, että suurin osa heidän kannattamistaan asioista ovat minulle samantekeviä, joihin en osaa muodostaa mielipidettä.
Eikä sekään ole pois suljettu, vaikka olisi niinkin, että olisin heidän kanssaan enemmän eri mieltä yksitäisistä asioista, kuin keskimäärin muiden puolueiden näkemyksistä.

Kuulun maailmankuvaltani suhtellisen pieneen vähemmistöön Suomessa ja ymmärrän asian niin, että minulle ja muille saman vähemmistön edustajilla on tilaa hengittää, jos PSt saavat enemmän jalansijaa Suomessa. KD olisi minulle mieluisin, ja sitä on tarkoitus äänestää, mutta se on pieni tekijä tällä hetkellä Suomessa.

PSn vallan alla minua eikä muitakaan samaan vähemmistöön kuuluvia vietäisi käräjille eikä julki tuotuja näkemyksiämme tulkittaisi vihapuheeksi.
Kääntöpuolena sitten saattaisi olla mm., että Suomen ja nyt liian pieni kehitysyhteistyöbudjetti kutistuisi.
Joillain alueilla "suvaitsevaisuus" laajenisi ja toisilla alueilla "suvaitsevaisuus" supistuisi. "Suvaitsevaisuuden" summa kaiketikin olisi sama, kuin nyt, mutta sen vaikutusalue jonkin verran muuttuisi.

Ehkäpä 5-veisaajallakin on nämä samat ajatelmat, koska kun ei ollut KD:n ehdokkaita, niin äänesti sitten PSää.
PS:ssä on kieltämättä näkemykseni mukaan omat vaaransa, mutta ilman PS:ää vaarat ovat ehkä suuremmat.
KD:ssä en osaa nähdä vaaratekijöitä, mutta se on pieni tekijä.

Joku toinen näkee nämä asiat aivan toisin ja näkee punavihervasemmiston turvallisimpana vaihtoehtona, joku jonkun muun vaihtoehdon parhaana.
On hyvä, että meillä voi vielä kuitenkin nähdä asioita eri tavalla.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #94 : 09.06.21 - klo:23:57 »
Jäin miettimään noita kristillisten näkyvämpiä ehdokkaita, eikö tosiaan duunareita?
Naisissa on kyllä sairaanhoitajia, luulisin, he jos ketkään on nykyään duunareita.
Miehissä on vuosien varrella ollut ainakin metsänhoitajia, tekniikan tohtoreita, lentäjiä, opettajia...

Duunarimiehet ovat kait menneet Perussuomalaisiin.
Lähihoitajia kyllä löytyy KD:ltä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #95 : 10.06.21 - klo:02:17 »
Kuulun maailmankuvaltani suhtellisen pieneen vähemmistöön Suomessa ja ymmärrän asian niin, että minulle ja muille saman vähemmistön edustajilla on tilaa hengittää, jos PSt saavat enemmän jalansijaa Suomessa.

Millaista hengitystilaa käytännössä tarvitsisit enemmän? Miten kunnanvaltuusto voisi sitä sinulle asuinpaikallasi järjestää? Tai, jos myöhempiä vaaleja ajatellaan, eduskunta - siis millaiset lait sitä sinulle antaisivat?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #96 : 10.06.21 - klo:02:18 »
Mitä ne sellaiset duunarit ovat? Ilmeisesti kaikkia palkkatyöläisiä ei lasketa sakkiin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22105
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #97 : 10.06.21 - klo:06:33 »
PSn vallan alla minua eikä muitakaan samaan vähemmistöön kuuluvia vietäisi käräjille eikä julki tuotuja näkemyksiämme tulkittaisi vihapuheeksi.

Minä pelkään asian olevan aivan toisin. Jo nyt Perussuomalaiset hyökkäävät kiivaasti kanssaan toista mieltä olevia päin. Koen heidän vaativan ns sananvapautta vain omille viesteilleen voidakseen hyökkäyksillään vaientaa eri mieltä olevat.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #98 : 10.06.21 - klo:07:30 »
Jo nyt Perussuomalaiset hyökkäävät kiivaasti kanssaan toista mieltä olevia päin. Koen heidän vaativan ns sananvapautta vain omille viesteilleen voidakseen hyökkäyksillään vaientaa eri mieltä olevat.

Minusta ei tunnu ollenkaan tuolta, vaan ennemminkin tuntuu siltä, että nykyään vallalla oleva ns. suvaitsevaisuutta kannattavat tahot toimivat juuri kuvaamallasi tavalla.

Johtopäätös: Jos joku taho ei "hyökkää" minua/maailmankuvaani vastaan vaan sitä kannattaa, niin minusta tuo taho tuntuu "suvaitsevaiselta" ja hyvältä ja olen sokea kyseisen tahon "hyökkäyksille" toisin ajattelevia kohtaan. Sanan "minä" paikalle kukin meistä voi laittaa oman itsensä.

Kuinka muutoin olisi selitettävissä se, että tuo Penan teksti minun mielestäni sopii juuri nykyiseen puna-viher-liberalismiin eli tämän aatteen ominaisuuksiin ja Penan mielestä se sopii juuri Perussuomalaisiin?
Mielelläni otan vastaan parempia selityksiä tälle ilmiölle.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #99 : 10.06.21 - klo:07:52 »
Millaista hengitystilaa käytännössä tarvitsisit enemmän? Miten kunnanvaltuusto voisi sitä sinulle asuinpaikallasi järjestää? Tai, jos myöhempiä vaaleja ajatellaan, eduskunta - siis millaiset lait sitä sinulle antaisivat?

Eduskunta voi vaikuttaa siihen, että tällaista ei Suomessa tapahtuisi:
https://www.suomenuutiset.fi/professoreiden-kirje-esittaa-pakoitteita-raija-toiviaista-vastaan-suomen-syyttajalaitos-pakottaa-kansalaiset-valitsemaan-uskonnollisen-vakaumuksen-ja-vankeustuomion-valilla/

Kunnanvaltuuston vaikutusmahdollisuudet Suomen laajuisesti ovat pienemmät ja he voisivat vaikuttaa asioita niin, että ei esim. tehdä tämänkaltaisia avauksia kunnan taholta:
https://www.turku.fi/uutinen/2021-06-08_turkuun-suomen-ensimmainen-sateenkaarisuojatie

Jos yksityinen taho tuo nuo värit kaupunkikuvaan vaikkapa lippua kantamalla, hänellä on siihen oikeus ja häntä ei pidä haastaa käräjille, vaikka kyseinen teko saakin jonkun toisen vähemmistön näkemään punaista.
Todellinen suvaitsevaisuus on sitä, että siedämme toisiamme ja pyrimme olemaan ystäviä keskenämme, ei sitä, että siedämme vain samanmielisiä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22105
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #100 : 10.06.21 - klo:07:54 »
Kumpi taho uhkaa vastapuoltaan häpäisyllä, väkivallalla ja helvetillä? Kumpi vastustaa asiallisen keskustelun sääntöjä?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22105
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #101 : 10.06.21 - klo:07:59 »
Todellinen suvaitsevaisuus on sitä, että siedämme toisiamme ja pyrimme olemaan ystäviä keskenämme, ei sitä, että siedämme vain samanmielisiä.

Tästä tulemmekin kysymykseen, vaatiiko suvaitsevaisuus suvaitsemaan myös ankaraa suvaitsemattomuutta. Jeesus käski kääntämään toisenkin posken lyötäväksi, mutta se ei varmaankaan tarkoita, että saisimme katsoa sivusta, kun lähimmäisiämme piestään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #102 : 10.06.21 - klo:08:05 »
Minä pelkään perussuomalaisuudessa piilevää anarkismi-tarvetta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #103 : 10.06.21 - klo:08:07 »
Kumpi taho uhkaa vastapuoltaan häpäisyllä, väkivallalla ja helvetillä? Kumpi vastustaa asiallisen keskustelun sääntöjä?

Minun mielestäni Päivi Räsästä edustavat tahot pyrkivät avoimeen ja sivistyneeseen keskusteluun ilman kenenkään häpäisyä tai muuta sopimatonta käytöstä ja toivovat, ettei sananvapautta kavenneta.
Hänen suuhinsa tosin laitetaan kaikenlaisia ajatuksia, joita hän ei ole edes  lausunut.
Sinun mielestäsi asia on juuri päin vastoin.

Tämä erimielisyys pitää vain hyväksyä ja ymmärtää, että yhteisiä arvoja on paljon enemmän, kuin ei-yhteisiä arvoja ja näinollen sananvapautta ei tulisi kaventaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #104 : 10.06.21 - klo:08:10 »
Minä pelkään perussuomalaisuudessa piilevää anarkismi-tarvetta.

Ymmärrän omat pelkoni, mutta ymmärrän myös tuon Riitan pelon.

Yleensäkin näen avarakatseisena sellaisen ihmisen, joka ymmärtää mahdollisimman monin eri tavoin ajattelevien ihmisten pelkoja ja niiden syitä.
Toivoisin avarakatseisuuden lisääntymistä. Oli maailmankuva mikä tahansa, tämä ei ole mikään este avarakatseisuudelle ja tosiasioiden hyväksymiselle. Tosiasia on se, että asioista ajatellaan eri tavoin ja niitä nähdään eri tavoin.