Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2021  (Luettu 11753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #30 : 05.06.21 - klo:20:40 »
Kyllä olen samaa mieltä Thomaksen kanssa, että Sivullista on käsitelty silkkihanskoin. Hänet on oikein tervetulleeksi toivotettu. Pitäisi osata etsiä hänen ja Penan kirjoittelu Israelista, se oli siinä ja siinä, että oli vihaa. Pena tajusi, että nyt pitää lopettaa.

Jaha, jos näin on, niin voin aivan hyvin lähteä (taas) melkein samassa oven avauksessa kuin tänne äsken tulinkin. Israel on EHDOTTOMASTI Apartheid-valtio, joka käsittelee palestiinalaisia äärettömän huonosti. Se siitä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #31 : 05.06.21 - klo:20:44 »
Jaha, jos näin on, niin voin aivan hyvin lähteä (taas) melkein samassa oven avauksessa kuin tänne äsken tulinkin. Israel on EHDOTTOMASTI Apartheid-valtio, joka käsittelee palestiinalaisia äärettömän huonosti. Se siitä.

Miksi lähtisit, kun kaikki tukevat sinua ja ovat samaa mieltä, paitsi 1944 ja minä? Minut on jo nujerrettu täysin. Jos en olisi ystävällisesti kääntänyt mitään, olisin ehkä yhtä suosittu kuin sinä. Täällä ne jotka tekevät saavat naamaansi, ja ne jotka eivät tee mitään saavat rehennellä. Sinulla on kenttä avoinna. Olen jo luvannut, etten laita tänne enää mitään Malmivaaran virsiä. Saat olla rauhassa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #32 : 05.06.21 - klo:20:46 »
Pienellä anteeksipyynnöllä olisit saanut olla kokonasi rauhassa nytkin. Sinusta on vaan hauskempi seisoa sanojesi takana kuin myöntää pahoja tekojasi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #33 : 05.06.21 - klo:20:49 »
Kirjoita rauhassa vain, hyvä sivullinen. En täällä paljoakaan enää liiku, enkä ole kirjoittanut moneen päivään mitään, jos minulta ei ole pyydetty. Jatkakaa vain. On sääli, että olen saanut palkinnoksi kääntämisestäni niin paljon vihollisia. En olisi arvannut. Nyt tiedän. Tämä on sinun paikkasi eikä minun.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #34 : 05.06.21 - klo:21:04 »
Tahtoopa taas kääntyä siihen, että yhteiskunnalliset mielipiteet (poliittiset) ratkaisevat asian. Sivullinen on oikeata mieltä foorumin "esivallan" mielestä, eikä hän osaansa ymmärrä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #35 : 05.06.21 - klo:21:14 »
Tahtoopa taas kääntyä siihen, että yhteiskunnalliset mielipiteet (poliittiset) ratkaisevat asian. Sivullinen on oikeata mieltä foorumin "esivallan" mielestä, eikä hän osaansa ymmärrä.

En ole täällä paljoakaan poliittista mielipidettä välähtänyt, viime aikoina en ollenkaan. Oletuksia tehdään, niin kuin ylhäällä persuista. Sitten toimitaan oletusten mukaan.
Olisin vain toivonnut, että ystävällisempi tapahtumaketju olisi ollut näkyvissä. En tarvitse ainakaan oletusten perusteella toimia. Olen jo nähnyt sitä epäkristillistä vihaa minua kohtaan, kun erehdyin kääntämään Malmivaaran virsiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #36 : 06.06.21 - klo:03:18 »
Uutena asiana nyt otettu esille jos ulkomainonta lopetettaisiin, taulut näyttää joutuvan
jatkuvasti ilkivallan kohteeksi.

Mitähän virkaa niillä tauluilla tosiaan on? Katsooko joku niistä oikeasti ehdokkaansa, eikä mistään muualta pysty löytämään? En varmaan koskaan ole käyttänyt. En myöskään väärinkäyttänyt, eli piirrellyt ehdokkaalle Hitler-viiksiä tai pusuhuulia tai muuta kivaa.

Yhden kerran vuosia sitten olin vaalipaikalla avustajana. Yksi äänestäjä minulta kysyi, että hei voisitko kertoa näistä puolueista jotakin, kun en oikein tiedä. No, en voinut.  :003: Ihan siihen asti ei avustaminen ulotu. Mutta eipä hän siis ainakaan ulkomainonnasta ollut viisastunut päätöstä tehdäkseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #37 : 06.06.21 - klo:07:33 »
En ole täällä paljoakaan poliittista mielipidettä välähtänyt, viime aikoina en ollenkaan. Oletuksia tehdään, niin kuin ylhäällä persuista. Sitten toimitaan oletusten mukaan.
Olisin vain toivonnut, että ystävällisempi tapahtumaketju olisi ollut näkyvissä. En tarvitse ainakaan oletusten perusteella toimia. Olen jo nähnyt sitä epäkristillistä vihaa minua kohtaan, kun erehdyin kääntämään Malmivaaran virsiä.
Kirjoitin epäselvästi, en Sinua tarkoittanut. Mea culpa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #38 : 06.06.21 - klo:08:22 »
Kirjoitin epäselvästi, en Sinua tarkoittanut. Mea culpa.

Päin vastoin, minä kirjoitin epäselvästi. Tarkoitukseni oli vahvistaa mitä kirjoitit.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #39 : 06.06.21 - klo:09:49 »
Hehee, ympäri käydään ja yhteen tullaan, suomalainen sananlasku, jos tällä saan vastata.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #40 : 06.06.21 - klo:10:52 »
Hehee, ympäri käydään ja yhteen tullaan, suomalainen sananlasku, jos tällä saan vastata.

Sananlasku on hauska.
Minäkin saan äänestää kuntavaaleissa. Täytyy äänestää sukulaisuuden mukaan eikä politiikan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #41 : 06.06.21 - klo:19:38 »
Kävin iltapäivällä äänestämässä sivullisen iloksi vasemmistoliittoa. Oli hauskaa. Piti ovellä desinfioida käsiä. Sitten näyttää henkilötodistus. Sitten hakea kopista kortti ja kirjoittaa siihen numero. Sitten mennä hyvin miellyttävän nuoren miehen luo saamassa leima ja panemassa kuoreen. Kysyin äänestinkö oikein, muttei hän ottanut kantaa. Sanoin hänelle, että hän on amerikkalaisempi kuin minä, kun hänellä oli sellainen paita. Hän oli hämmentynyt, mutta tuli pieni hymy. Piti desinfioida käsiä lähtiessä. Olipa hauskaa. Tuli hyvä mieli.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #42 : 07.06.21 - klo:11:45 »
Pienenä minulla oli vasemmistoa kohtaan jonkinlaist tunnetta, että sitä pitää karttaa ja että he ovat väärällä asialla.
Edelleen minulla on vasemmistoa kohtaan psyykessä joku vieroksuva tunne, vaikka heidän asialistallaan on paljon sellaisia asioita, joita itsekin arvostan - ja joita itseasiassa kaikki muutkin puolueet arvostavat.

Onnistuin tosin selättämään tuon tunteen mm. joskus kauan sitten äänestämällä SKDL:n Kalevi Kivistöä pressan vaaleissa.
Jonkun haastattelun kuullessani huomasin, että hän ei olekaan mikään kartettava vaan koin hänen asiaa puhuvan, joka yllätti minut.
Toinen syy hänen äänestämiselleen taisi olla myös jonkinlainen nuoruuden kapinamieli.

Muutoin olen aika hyvin pysytellyt KD:ssä, kun vaaleissa olen äänestänyt.
Tietysti presidentin vaaleissa ei aina ole KD-mahdollisuutta, jolloin sitten äänestän jotakuta toista.

Taisi olla ensimmäiset eu-parlamenttivaalit tai jotkut tuollaiset, jotka jätin väliin protestimielialalla ja tietoisesti.

Aina, kun joku poliitikko puhuu hyvää jostakin toisen puolueen edustajasta tai kehuu toisen puolueen ohjelmaa, minulle tulee hyvä mieli.
Sellaisia toivoisin kuntiin ja edustkuntaan enemmän.
Luultavasti joka puolueesta  (KD:stä ja sitä suuremmista puolueista) löytyy tunnettuja poliitikkoja, jotka ovat tehneet minuun hyvän vaikutuksen.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #43 : 07.06.21 - klo:11:54 »
^
Olen myös äänestänyt Kivistöä pressanvaaleissa ja Keski-Suomessa eduskuntavaaleissa. Seuraavista presidentinvaaleista tulee jännittävät, koska nykyinen ei voi olla enää ehdolla. Tosin eihän presidentillä enää onneksi ole paljonkaan valtaa. Valtaa kovasti käyttävä presidentti tässä maassa on nähty.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #44 : 07.06.21 - klo:12:37 »
Mä koen välillä muutamat henkilöt "korkeampana ja fiksumpana" kuin puolueet.
Juurikin tuo Kalevi Kivistö ja varsinkin Claes Andersson.