Kirjoittaja Aihe: Tänään 67  (Luettu 27704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 67
« Vastaus #30 : 18.07.18 - klo:23:58 »
^
Kirjoitan Oulun asunnossamme. Täällä on kuuma, hiottaa, en saa nukutuksi, joten olen foorumilla. Otin toisen tabun, Alkaa mela-tavuilla, eikä sitä ihan huoltoasemilla myydä. Käänsin taloyhtiön ilmanvaihdon kolmoselle, jospa kuuluvampaan hurinaan tulisi väsy.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 67
« Vastaus #31 : 20.07.18 - klo:11:42 »
Kävimme koko sakki hakemassa puita, sillä rasiin kaadetuista on niin nätty tehdä kuormaa. Minä pätkin, mummi ja Aaro heittelivät kärryyn ja Laura hoiti Nepiä. Jospa mummi palkka-asiat hoitaa. Itse olen nuukimmillani aina 20.pvä, sillä silloin saan palkkioni kohorttiajaltani. Mutta jos vastuulleni jäisi raha-asiatkin, niin tietysti ne hoitaisin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 67
« Vastaus #32 : 22.07.18 - klo:20:23 »
Vadelmia saatu jonniin verran vanhasta tutusta paikasta vielä.
Vaikka minun poimiminen on kyllä varsin huonoa.
Eilen kaaduin päistikkaa pusikkoon, kompastuin risukossa, onneksi ei kiviä
ja teräviä kantoja alla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 67
« Vastaus #33 : 23.07.18 - klo:08:29 »
Samaa helteen pakoilua, ilman urheilukisoja tosin. :icon_sad:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 67
« Vastaus #34 : 23.07.18 - klo:08:40 »
Meillä on vattuja omassa pihapiirissämme ja ne alkavt olla syötävissä. Samoin sokeriherneitä saa alkaa napsia suoraan maalta. Luoja tasaa ihmisen tarpeet, meille ainakin. Jos ei hilloja tullut, niin tulee muuta "maitoa ja hunajaa"

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 67
« Vastaus #35 : 26.07.18 - klo:18:46 »
Tultiin aamuyöstä mökiltä, ennen lähtöä kurkkasin veden lämpötilaa oli pinnassa 29c, ilma 28c. Ei se juuri enää virkistänyt mutta kyllä hiet sai pois pestyä. Alkuviikosta palaan saareen, kaupungissa on tukalaa, mutta muutama asia hoidettava ja sunnuntaina pikkumiehen 2v synttärit. Onneks lastenkutsuilla ei tarvitse ola kovat kaulassa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 67
« Vastaus #36 : 27.07.18 - klo:00:36 »
Tänään pitäisi johonkin aikaan yöstä (siis lähempänä lauantaita) alkaa joku päheä kuunpimennys. Mahdollisesti toimin soutajana paatissa, jolla sitä mennään katselemaan. Jos, niin toivon, että pimennyksestä huolimatta näen palattaessa rantautua. Tai että tähystäjä näkee kun minä soudan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 67
« Vastaus #37 : 27.07.18 - klo:11:15 »
Olikohan se 20 aikoihin kun kuunpimennys alkaa, sää pilvetöntä, ehkä näkyy.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 67
« Vastaus #38 : 27.07.18 - klo:12:18 »
Oulussa kuunpimennys alkaa 22.37, jolloin kuu nousee punaisena.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 67
« Vastaus #39 : 29.07.18 - klo:15:35 »
Tylleröt vanhempineen käväisivät mökiltä tultuaan kahvilla ja jäätelöllä. Olemme hyvillä mielin huomanneet kuinka perhe mökistä nauttii. Me emme enää välitä mökkeillä, mutta nyt vuorostaan kolmas ja neljäs polvi siellä puuhailee samoja juttuja kuin me aikanamme. Maalaavat rakennuksia, hoitavat pientä kasvimaata, marjastavat ja seikkailevat metsissä.

Nyt on metsään rakenteilla suvun voimin oma laavu tulipaikkoineen.  :109: Siinä on puolukka- ja sienimaat vieressä, jos nyt niitä tänä vuona saadaan. :017:

Saimme tuliasina pienten kätösten, ja isompien myös, noukkimia vattuja ja herukoita.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 67
« Vastaus #40 : 29.07.18 - klo:15:43 »
Oulussa kuunpimennys alkaa 22.37, jolloin kuu nousee punaisena.

Näitkö kuunpimennystä?
Minä yritin siikuroida, mutta en nähnyt, oli sen verran pilvistä.
Enkä lähtenyt omalta takaterassilta minnekään pidemmälle kävelemään.

Hienolta kuulostaa Riitan suvun mökki- ja laavujutut!


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 67
« Vastaus #41 : 29.07.18 - klo:16:06 »
Joo, kuulostaa hienolta, mutta tuon tapainen vaatii verta, hikeä ja kyyneleitä. Pikku-Martta kertoi kuinka häntä nokkoset polttivat kun hän noukki vaarille vadelmia.

Ennen, silloin kun lehmät laidunsivat kolmea sivua mökkitonttia, riitti paarmoja. Ja pphjoispuolen kuusikossa elivät hyttyset. Ne vaikuttivat terassilla. Oli poltettava aina hyttys-savuja.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 67
« Vastaus #42 : 30.07.18 - klo:22:50 »
Ensimmäinen työpäivä takana loman jälkeen. Onneksi oli melko rauhallinen päivä. Vähän vielä väsymys painoi reissun jäljiltä. Olin siskoni kanssa vajaan viikon matkalla Tanskan Aalborgissa. Kävin ensimmäistä kertaa tapaamassa siellä kummitätiäni, joka on asunut yli viisikymmentä vuotta Tanskassa. Hieno reissu. Tuli tehtyä rantaretki Blokhusiin ja uitua oikeassa meressä meduusojen ja taskurapujen seassa.  :023:

Paluumatkalla jouduttiin seikkailuun, kun lento Aalborgista Köpikseen oli peruttu. Bussilla yli viisi tuntia halki Tanskan. Sitten yöllä Köpiksessä taksikuskin avustuksella löydettiin lopulta hotelli, johon kaksi matkaajaa sai kallistaa päänsä. Paluu siis siirtyi aiotusta perjantai-illasta lauantai iltapäivään. Seikkailua ja matkustamista saatiin koko rahan edestä.  :023:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tänään 67
« Vastaus #43 : 31.07.18 - klo:06:40 »

   Hain siskon mökille. Vein tyttären ja lapset bussille.
Olin pakannut. Nostin katiskat kuivumaan liiteriin. Olin putsannut sadan metrin matkalta tien vieret. Huastellut naapurin kanssa. Kantanut professorin kanssa vaimonsa tavarat aittaan. Kaatanut hänelle kahvia puolitoista potallista ja sitten todennut: "Tästä jatketaan." En ehtiny livvaattoo perään, jotta näillä mennään. Yritin vilkuttoo, mutta perruittaissaan hiän kahto tuakseppäin eikä nuinollen olis nähnä, ja kiännettyvvään mersusa olj jo niin pimennossa ja taes katse hänellä olla jo etteenpäen kohti eksekeetikkojen konhverenssija Helssinkiin. Jotta jäe vilikutamiset tekemätä. Toesella kertoo sitte paremmalla onnella.

No älähämmittää ku minä huastan. Niät siitä sitten siirrynnii takasi kohtaan, jossa olin vienynnä lapsen ja lapsenlapset bussille. Ee muuta ku pakkomaa omia kampsuja ja nokka kohti tänne, kun olin ensin taputellut siskon. Ja mitä ku siitä sitte Miekankosken kaatta tänne. Se olj öölössäpäevänä. Tännää selevitellään piätä ja ommaesuutta. Huomenna näätellään  surevoo ommaesta Honkanummella. Siis näätellään nimenommaan ja kannetaan kuulema arkkua. Sihteerinj olj pongannu... eiku hänen työkaverisa olj pongannu sihteerinj ja sihteerinj minut elokuvantekkoon. Siitä se ura urkenoo kansaenvälisiin tehtäviin vilmialalla.

No älähämmittää. Tae ee mittää.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 67
« Vastaus #44 : 31.07.18 - klo:07:43 »
Tätä sammoo vuan.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)