Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4  (Luettu 32923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #30 : 26.08.14 - klo:11:31 »
Seuraavaksi odottelemme pipo-, tumppu- ja saapassukkadirektiiviä.  :077:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #31 : 26.08.14 - klo:11:40 »
Suomi on hyvin varautunut Ebola ja muihin tartuntoihin.  On hienot uudet tilat ja siellä on peräti kaksi potilaspaikkaa, joten ei mitään huolta, hyvin on varauduttu.    ;  )     :kahvi:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #32 : 26.08.14 - klo:20:49 »
Pienen yhtiöni tilikausi lähenee loppuaan. En ole vuoden aikana nostanut palkkaa, joten firman tilillä on hieman rahaa. Koska oman pussini pohja kohta paistaa, rahaa pitäisi siirtää yhtiön tililtä minun tililleni.

Vaihtoehtoja on kaksi: nostan osinkoa tai nostan palkkaa.

Minun tapauksessani yhteiskunnan saamat verotulot ovat suuremmat, jos nostan voiton "verottomina osinkoina". Jos nostan vastaavan summan palkkana, yhteiskunta saa vähemmän veroja ja minä vastaavasti enemmän.

Kumpi kannattaisi tehdä, jos olisin
a) julkisuuskuvaani ajatteleva poliitikko
b) ihminen, joka ajattelee lähinnä omaa taloudellista etuaan
c) ihminen, joka asettaa aina yhteiskunnan edun oman etunsa edelle

Mt
Verokikkailija in spe
« Viimeksi muokattu: 26.08.14 - klo:20:57 kirjoittanut mt »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #33 : 27.08.14 - klo:11:03 »
Kannattaa tehdä niin, että oma moraali kestää eikä tarvitse jälkeenpäin ajatella, että teinpä väärin.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #34 : 27.08.14 - klo:11:39 »
  Minä en alennu esivallan vahtikoiraksi.




Kyl minä rupeen.  :icon_biggrin:  enkä edes koe alentavana. Koiruutta se on äänestäminenkin, jos hoitavat huonosti tointaan äänestämme viisaammin.

Ja banderollin osaan tehdä kanssa, semmosen jota ei vie tuuli käsistä  :icon_biggrin:

Koiruuksien koiruus ja kaikki koiruus peliin, milloin esivalta kantaa miekkaa väärässä kädessä tai vallan sohii kuinka sattuu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33763
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #35 : 28.08.14 - klo:07:21 »
Olenkohan havainnut oikein, että yhteiskunta, seurakuntakin on alkanut valita vastuullisille, johtaville paikoille jonkin verran aiempaa iäkkäämpää väkeä. Poislukien nykyistä hallitustamme. :icon_wink:

Havahduin, kun myyrä linkitti Joensuun kirkkoherraksi valitun 57-vuotiaan miehen. Epävarmuus tulevista ajoista lienee taka-ajatuksena.
Näin voidaan odottaa joko parempia aikoja, tai valitun pikaista irtisanoutumista tai eläkeköitymistä.

Vai onko havaittu vanhemman väen kertynyt elämänkokemus. Toki on poikkeuksiakin valinnoissa.  Ajatus ja aprikointi syntyi aamun lehteä lukiessani. Lahteen haki nelisenkymmentä toinen toistaan koulutetumpaa ihmisiä avautuvaa sote-johtajan virkaan. Nyt nimettiin kuusi haastatteluun päässyttä.

Erikoisempaa lienee myös, että Sysmän ja Hartolan seurakunnat valitsevat yhteisen kirkkoherran.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #36 : 28.08.14 - klo:11:13 »
Kyllä siinä aikamoista turnauskestävyyttä pitää olla, että 57-vuotiaasta papista on toimivaksi kirkkoherraksi. Ei se Jumalan palveleminen raskasta ole, mutta ihmisten palveleminen vie viimeisetkin mehut.
Acta, non verba.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #37 : 28.08.14 - klo:13:22 »
Kyllä siinä aikamoista turnauskestävyyttä pitää olla, että 57-vuotiaasta papista on toimivaksi kirkkoherraksi. Ei se Jumalan palveleminen raskasta ole, mutta ihmisten palveleminen vie viimeisetkin mehut.
Totesi edesmennyt velivainajani, hän vaihtoi loppuajaksi katulähetystyöhön paikkansa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #38 : 28.08.14 - klo:15:28 »
Havahduin, kun myyrä linkitti Joensuun kirkkoherraksi valitun 57-vuotiaan miehen. Epävarmuus tulevista ajoista lienee taka-ajatuksena.

Tai sitten siellä on ajateltu, että kun kirkkoherra jää eläkkeelle, kenestä tulee seuraava Petri. Etunimihän ei muuttunut.

Eihän 57-vuotias näillä näkymin pääse eläkkeelle ainakaan kymmeneen vuoteen vielä.

Koetin etsiä uudesta khrasta jotain muutakin tietoa kuin harrastukset, googlepa heitti minulle jonkin deittisivuston mainoksen. Yhteiskuntaa sekin, kai.
« Viimeksi muokattu: 28.08.14 - klo:15:32 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33763
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #39 : 28.08.14 - klo:15:32 »
Sitä juuri. Ei tarvitse kovin kauan katsella, jos ei kelpaa.  Padasjokiset savustivat naispapin ( ensimmäisensä) vuodessa ulos.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #41 : 28.08.14 - klo:17:45 »
Kyllä siinä aikamoista turnauskestävyyttä pitää olla, että 57-vuotiaasta papista on toimivaksi kirkkoherraksi. Ei se Jumalan palveleminen raskasta ole, mutta ihmisten palveleminen vie viimeisetkin mehut.

Alleviivaan paksusti. Tämä on viisautta, sisaret ja veljet. Ihmisen palveleminen onnistuneesti,  niin että jokainen on tyytyväinen,  ei ole viranhoitoa. Se on ihme.    :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #42 : 28.08.14 - klo:18:23 »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014082618604885_uu.shtml   

(Eli tätä Räty-jauhantaa taas.)

Voihan sen niinkin nähdä, että se on sitä kyvykkyyttä, että onnistuu järjestämään omat ja kaverinsa asiat mallilleen. Vaikka se olisikin sitten vain rahan siirtelyä taskusta toiseen, eikä mitenkään edesauttaisi reaalitalouden tehokkuutta.

Uskon kyllä, että ministeri Räty oli ihan vilpittömästi huolissaan siitä, miten pärjäävät lapsiperheet, joissa huoltajilla on tulot vähän yli se 2600 euroa kuussa. Tai ainakin ajatteli, että tuollakin ihmisryhmällä on oikeus pärjätä yhtä hyvin kuin ennenkin, koska sentään yrittävät tehdä jotain toimeentulonsa eteen. Ja että vähintään sellaiseen tulotasoon pitäisi ihmisiä kannustaa  :kahvi:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #43 : 28.08.14 - klo:19:43 »
(Eli tätä Räty-jauhantaa taas.)

Voihan sen niinkin nähdä, että se on sitä kyvykkyyttä, että onnistuu järjestämään omat ja kaverinsa asiat mallilleen. Vaikka se olisikin sitten vain rahan siirtelyä taskusta toiseen, eikä mitenkään edesauttaisi reaalitalouden tehokkuutta.

Uskon kyllä, että ministeri Räty oli ihan vilpittömästi huolissaan siitä, miten pärjäävät lapsiperheet, joissa huoltajilla on tulot vähän yli se 2600 euroa kuussa. Tai ainakin ajatteli, että tuollakin ihmisryhmällä on oikeus pärjätä yhtä hyvin kuin ennenkin, koska sentään yrittävät tehdä jotain toimeentulonsa eteen. Ja että vähintään sellaiseen tulotasoon pitäisi ihmisiä kannustaa  :kahvi:.

Tuohon sen verran, että 2600€/kk Kannonkoskella, missä puut on omasta metsästä ja perunat omasta maasta, on ihan eri raha kuin jos asuu vuokralla Helsingissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #44 : 28.08.14 - klo:21:58 »
^Niinhän se on. Toisaalta Kannonkoskella voi tehdä tiukempaa saada ne 2600 euroa kokoon. -Vaan toisaalta eikös se ole oma valinta, missä asuu?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.