Kirjoittaja Aihe: Tänään 23  (Luettu 21920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 23
« Vastaus #45 : 02.08.14 - klo:19:55 »
Minäkin löysin mustikoita. :) Omiksi tarpeiksi... vadelmiakin olisi ollut mutta huomasin ne vasta autoon noustessa ja päätin säästää seuraavaan kertaan. Ja tein perinteeksi muodostunutta rukiista mustikkapiirakkaa, koska tykästyin siihen vuosia sitten. Lisäksi muistelen unohtumatonta pyöräreissua elokuussa kuun paistaessa kun eväinä oli enää vaan vähän tuota kyseistä mustikkapiirakkaa ja kauhoin viimeisiä muruja nälkäisenä suuhun ja jatkoin matkaa... se oli rankka reissu se.
http://www.k-ruoka.fi/reseptit/rukiinen-mustikkapiirakka/  (vähensin ohjeen päällisestä sokeria, aika makea makuuni)

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tänään 23
« Vastaus #46 : 02.08.14 - klo:20:14 »
Laskeskelin, että olen "huonosta" mustikkavuodesta huolimatta jo ylittänyt viime kesän ennätyksen eli olen poiminut n. 70 litraa. Puolet käsin, puolet poimurilla. Poimurilla poimitut teen enimmäkseen mehuksi, niin ei tartte siivota. Olen 13.7. lähtien käynyt suunnilleen joka päivä mustikassa pari tuntia kerrallaan. Samalla se on rentoutumista ja metsästä nauttimista. Vadelmiakin olisi metsä pullollaan, mutta viime vuotisia on vielä pakastimessa. Ahneuttahan se metsään meno tietty lietsoo ja onko se körttiläiselle sopivaa.... :)
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 23
« Vastaus #47 : 02.08.14 - klo:20:35 »
Kuka sen tietää. Liekö oravalta lainaamista ?  Kunto on kova sinullakin, mutta just kun katsoin Hanna-Maari Latvalan juoksua Kalevan kisoissa, tulit mieleen jotenkin saman näköisenä ja oloisena. Kovia tyttöjä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #48 : 02.08.14 - klo:22:02 »
Minä myönnän katuvani hieman aamullisempaa kannanottoa. Oli itse asiassa hauskaa, Riitta Vainion juhlissa on aina. Nuorin enoni on just sama "menes ja käske Ulla" . Minä että tarttetteko äänirautaa, ettei kokonaista serkkua tartte etsiä.  "HAE NYT VAAN SE ULLA SIELTÄ JOSTAIN" !

Minähän hain.

Piano oli viritetty anno domini Vainion Vaari. Mutta oli hauskaa, saapui serkku jota en ollut nimittäin nähnyt koskaan, meistä yksi perhe haarautui Sveitsiin. Sieltä saapui ex-aviopari, ilmeisesti arvokas vanhahko herrasmies oli tosi kaukainen uussukulainen? Ent enonvaimon uusi kumppani tai jotain. Siellä oli tällaisia.  :023:

Laskettiin vanhukset, serkut, pikkuserkut ja siinä syntyi yleistä  sekaannusta valokuvausvaiheessa.

 Treenattiin yhden sveitsinserkun kanssa kieliä, minä saksaa ja hän suomea. Lopulta kyllä siinä hirveässä helteessä alkoi pyörryttää. Oli mukavaa kun nuorin polvi toi uusimmat aikaansaannoksensa näytille, kuten uusvävyt, ensivävyt, ensiminiöitä ei nyt esiintynyt paitsi tuo miniänuusvävy tai mikä hän on, mieluummin sanon näin kuin entinen. Meille kukaan ei ole liian entinen tai ylipäänsä entinen, Vainioille. Olemme kaikki suuresti Vainioita. Kaikki kelpaa.

Nuorimmalla serkulla oli kaksivuotias mutta toiseksi nuorimmalla taisi olla nuorempi. Lapsi siis. Puhuva sveitsinserkku oppi sanomaan " ensimmäinen suomalainen kohmelo" jota nyt potenee. Hän kai ne viinit sitten joi.
« Viimeksi muokattu: 02.08.14 - klo:22:10 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 23
« Vastaus #49 : 03.08.14 - klo:07:57 »
Näin juuri käy usein. Jokin meneekin toisin kun olen ajatellut.

Meillä on tänään pienimuotoinen sukutapaaminen. Kaksi pientä tyttöä tarvitsevat hoitopaikkaa. Siihen ajelevat sitten herttoniemeläiset
kahville samaan syssyyn. Näillä helteillä minäkään en tahdo jaksaa, jos on minun voimistani ja voinnistani kysymys. Aina olen  silti selvinnyt ja jaksanut. Rakkauden voima on minua suurempi.

Nyt jos aloittaisin vaikkapa ruoasta huolehtimisen, niin pää sanoisi: kaappi on tyhjä, en tiennyt varautua. Aina on kumminkin saatu pöytään pantavaa. Jos on vähemmän, on kuitenkin. Ja sitä mukavampaa on yhdessäolo.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 23
« Vastaus #50 : 03.08.14 - klo:13:54 »
Ajoin äsken Riitta-mummin lapsuuden maisemien halki (Kärkölä) mökiltä tullessa ja niin moni vainio oli aivan korjuukypsän näköistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 23
« Vastaus #51 : 03.08.14 - klo:15:21 »
Ajoin äsken Riitta-mummin lapsuuden maisemien halki (Kärkölä) mökiltä tullessa ja niin moni vainio oli aivan korjuukypsän näköistä.

Jos mökiltä palailet, voin kuvitella että oikaisit Kurhila-Hämeenkoski- Kärkölän kk-Järvelä-Marttila-Levanto reittiä. Joku hesalainen meidän mökiltä päin ( ent. kärköläläinen) ajelee sitä. Onko matkan pituudessa eroa, vai nostalgian vuoksiko, en tiedä.

Siinä on presidentti J.K. Paasikiven syntymäpaikan merkiksi pystytettu iso kivipaasi teksteineen. Taisi J.K:n äiti olla matkalla H:linnaan synnyttämään kun aika koitti H.l:n Koskella.
Se sijaitsee heti kohta kun käännytään Hämeenlinnan tieltä Kärkölän tielle sen pienemmän tien varressa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #52 : 03.08.14 - klo:17:23 »
niin moni vainio oli aivan korjuukypsän näköistä.

No sitä minä siinä katselin kun kahdeksasta enää viisi oli esitellä  :003: mutta olimme sangen iloisia kun nämä fyysisesti läsnäolevat ilmoittautuivat,  kolme viikatteen viemää laskimme läsnäoleviksi  :kahvi: :kahvi: :kahvi: kun kerran varttuneemmat olivat sitä mieltä.

Vainioita karanneita ei näkynyt kuulunut aineellisena eikä muutoinkaan, päin vastoin meillä oli nuo määrätyt erityiset uusvävyt.  :kahvi: :kahvi:  Olivat erityisen tervetulleita. Nyt muistan. Kyllä Knutschli oli Minttua nuorempi. Etäisempien pikkuserkusten kesken esiintyi lupaavaa silmänluontia ja telmimistä jota myös tutulla nimellä teerenpeliksi  kutsutaan. Minttu on kollegatädin kollegaserkuntytär. Anna sanoi ettei toivo Mintulle samaa kohtaloa. Minä niinikään. Hyvä, Anna. Minä tuumin lopettaa, ymmärsivät.
Olin niin ylpeä, meillä oli esitellä tuorein uusvävykand. Lapsi n:o Kolmen.

Tämä on jossakin määrin takerruttava suku. Mutta hauska.
« Viimeksi muokattu: 03.08.14 - klo:17:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 23
« Vastaus #53 : 03.08.14 - klo:17:28 »
Jos mökiltä palailet, voin kuvitella että oikaisit Kurhila-Hämeenkoski- Kärkölän kk-Järvelä-Marttila-Levanto reittiä. Joku hesalainen meidän mökiltä päin ( ent. kärköläläinen) ajelee sitä. Onko matkan pituudessa eroa, vai nostalgian vuoksiko, en tiedä.

Siinä on presidentti J.K. Paasikiven syntymäpaikan merkiksi pystytettu iso kivipaasi teksteineen. Taisi J.K:n äiti olla matkalla H:linnaan synnyttämään kun aika koitti H.l:n Koskella.
Se sijaitsee heti kohta kun käännytään Hämeenlinnan tieltä Kärkölän tielle sen pienemmän tien varressa.

Matkan pituudessa ei ole eroa kuin pari kilometriä, mutta ei ruuhkia, joita 24 tiellä oli jo yllin kyllin pani vaihteeksi ajamaan toista reittiä.-Emme tulleet Hämeenkosken vaan Sairakkalan kautta. Parin viikon päästä mennään sitten Hämeenkoskelle Riihiseuroihin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #54 : 03.08.14 - klo:20:50 »
Täydellinen laiskottelupäivä...tai epätäydellinen...kuinka sen nyt ottaa...
En jaksanut lähteä edes pyörällä uimarannalle...
Huominen kokous stressaa pahemman kerran...ei yleensä...mutta nyt sellaisia asioita..   :icon_sad:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 23
« Vastaus #55 : 03.08.14 - klo:21:11 »
Mahtavan hyvä päivä.  :eusa_angel:

Serkun poika pääsi ripille ja oli ihanaa tavata sukulaisia ja tuttuja ja kyläläisiä siellä.
Voi että...jotkut päivät vaan jäävät enemmän mieleen kuin taas toiset arkisemmat päivät vaikkei niissäkään mitään valittamista ole.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #56 : 03.08.14 - klo:21:14 »
Meillä myös "arvovieraita" pirtillinen, mansikkakesää, Oulujärvellä uimassa. Siis lapsen lapsia vieraat.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #57 : 04.08.14 - klo:17:19 »
Tänään taas liikunnallinen päivä.
Aamutuimaan parituntinen vatukossa ja iltapäivällä pyöräily uimarannalle, uintivesi jo vähän virkisti,
mutta hyvin siellä vielä tarkenee polskutella.
Nyt sitten kokous edessä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #58 : 04.08.14 - klo:19:04 »
Koko konkkaronkka retkellä Manamansalossa, mikä on Kainuun meren saari. Hieno sää, rusketuttiin terveellisen näköisiksi.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 23
« Vastaus #59 : 04.08.14 - klo:20:42 »
Kesävieraiden kanssa soljunut tämä päivä.
Asuntovaunulla tulivat ja päivä on kulunut mukavissa merkeissä ja nopeasti.
Uimassakin käytiin porukalla ja vesi tuntui taas (vielä) ihan linnunmaidolta...
Mukava päivä kaikenkaikkiaan.  :eusa_angel: