Kirjoittaja Aihe: Tänään 23  (Luettu 21865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 23
« Vastaus #120 : 11.08.14 - klo:21:10 »
Päivä on kulunut iltaan ihan normijutuin.
Ei mitään ihmeempiä mutta ihan hyvä päivä kuitenkin, kaikin puolin.  :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #121 : 12.08.14 - klo:01:39 »
Alkoivatko koulut, kun flunssa iski?
Kipeästä kurkusta sain parhaiten jäätelöä alas, nyt tietää vatsani sitä syöneeni.
Elämän käänteitä, velvoitteita ja ponnistelua mahdollisimman rehelliseen juupas vai eipäs-pohdiskeluun yritin, minkä pysyin hereillä. Vähänkin lämpöilyä niin nukuttaa. Sitten herää pikkutunneilla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 23
« Vastaus #122 : 12.08.14 - klo:07:20 »
Aamun aloitti sateen ropina. Onnellinen sade !

Aamun media kertoo tunnetun näyttelijä Robin Williamsin kuolemasta. Se on some:n puheenaihe, siispä osallistun tässä minäkin.
Tämä näyttelijä oli huipputaitava. Esim. Garpin maailma, Kuolleiden runoilijoiden kerho. Hänelläkin oli demoninsa. Ilmeisesti ne voittivat hyvät voimat.  :'(
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #123 : 12.08.14 - klo:08:31 »
Kiva että Lahdessakin on kaivattua sadetta.
Nyt lähdössä kotiseutuajelulle vaihteeksi, sadepäivän ratoksi.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 23
« Vastaus #124 : 14.08.14 - klo:07:50 »
Koetan saada ajan lääkärin vastaanotolle. Hellejakso on kai aiheuttanut jaloilleni jotakin . Neste lilluu polvien alapuolella ja suonikohjut pullottavat. Nivelkivut on melkoiset. Terveyskeskus ei tässä auta, täytyy yrittää yksityiselle.

Paljolla istumisella olen pilannut jalkani jo pankkityössä, nyt tv-tuoli on pahentanut oireilua. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #125 : 14.08.14 - klo:13:07 »
Paranemista Riitta-mummin jalkavaivaan.
Hiljainen ja rauhallinen mietintäpäivä.
Illalla ajatuksena Riihiseuroihin, ehkä toisella yrityskerralla onnistuu...


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään 23
« Vastaus #126 : 14.08.14 - klo:16:02 »
Niinpä kävi etten taaskaan pääse. Vietin kolme tuntia ensiapupolilla. Onneksi ultraäänessä ei todettu sitä mitä pelättiin.
Kyllä sielä monenlaista näkee. Meitä vanhoja oli paljon , monet helteisen aiheuttamin vaivoin. Niin minäkin.

Kiva kun vn pääsee Riihiseuroihin , on se sellainen kokemus, että suosittelen. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #127 : 14.08.14 - klo:16:17 »
 :eusa_angel: :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 23
« Vastaus #128 : 14.08.14 - klo:18:07 »
Hyvää iltaa ja siunattuja Riihiseuroja vn:lle !  :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #129 : 14.08.14 - klo:21:19 »
Kiitos  :039:

Todella hyvä seurakäynti oli  :eusa_pray:
Löysin paikan, väkeä oli, Sana kävi kohti, hienoa veisata sydämen kyllyydestä !!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 23
« Vastaus #130 : 14.08.14 - klo:21:21 »
Kiva kuulla että oli hyvät seurat.  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #131 : 15.08.14 - klo:10:44 »
Seuroissa on hyvä käydä, täällä vain on harvemmin mahdollisuus. Eilen pesin pikku jollan ja Yamaha-moottorin, sellainen 2 hv. Yhdistelmää ei ole käytetty 9 v:een, koska ei ole tullut hilloja (lakka/muurain). Ajeltiin aina yhden pienen Oudonjärven yli isoille soille. Pitää yrittää kamppeet myydä enemmän tarvitsevalle. Tänä iltana on metsästysyhdistyksen syyskokous, siellä ensi yritys ja sitten nettiin. Se on minulle vähän hepreaa, koska olen tällainen itseoppinut hightec-seniori.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #132 : 15.08.14 - klo:11:57 »
Tänään mietin, mitä tekisin syksyllä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 23
« Vastaus #133 : 15.08.14 - klo:19:57 »
Laiskottelupäivä...illan virsilauluharkat päivän piristys.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #134 : 15.08.14 - klo:23:14 »
Mietin jälleen kerran yhtä juttua.
Ruotsin kielen stolt ja högmod käännetään molemmat ylpeäksi hyvin usein, vaikka sävy on täysin toinen. Jos vanhempi on stolt över siitä että tenava ottaa ensimmäiset askeleensa, se on tervettä ja kuin olla pitää, mutta jos on högmodig vaikka no, melkein mistä tahansa, se useasti käännetään samoin ylpeäksi koska ylimielinen ei monessa yhteydessä vastaa sitä mitä tahdottiin sanoa. Ylimielinen kuulostaa kuin liian laimealta. Korskeaa ei nykykieli tunnista, kuten ei kalkkia kuin sellaisena mitä levitetään nurmikolle. Eniten minun on mieleeni jäänyt Penan kertomus palmikosta. Että se ei voi olla mitään naiseläjän tai miehenkään hiuksissa, kun ei hiuksissa ole koivikkoakaan.

Toisinaan tuntuu kuin en löytäisi kaikelle tarkoittamalleni sopivaa sanaa. Nöyryys on muuan niistä. Sen eteen ponnistelun voi jättää jos tietää, ettei sitä ikinä saavuta, tai sitten ei. Oikeastaan etsin sanaa, jolla kuvataan levollista rauhoittumista sen edessä, että minua nyt jollakin elämänalueella joku potkii ihan objektiivisesti arvioiden päähän, puhuu vääristeltyä totuutta, saa minut suuttumaan.

En ole aivan vakuuttunut siitä, ettei tällaisen huolettomuuden eteen olisi mahdollista kamppailla. Joskus tähän on heitetty raamatunlause, Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa". En ole itse ihastunut yhteydestä irrotettuihin pätkiin, sillä en tiedä saako niitä soveltaa itseensä. Samoin useimmat ikävyydet ja vääryydet jäävät oikaisematta ja korjaamatta. Mutta tuo oikaisun vaatiminen edes pienessä mielessään, anteeksiantoon kasvaminen, on sittenkin mahdollista.  Kyllä, ja sellainen vapauttaa muihin asioihin.

Tämän hyväksymistä, siis että minuthan voidaan vallan häväistä mutta näemmä, sellaista sattuu, minä nimitän nöyryydeksi. Se lienee sitten eri nöyryyttä kuin se pyhempien ihmisten nöyryys. Ja sille tarvittaisiin nimi.
« Viimeksi muokattu: 15.08.14 - klo:23:19 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.