Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3  (Luettu 34167 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #135 : 22.08.14 - klo:17:07 »


 Sovitaanko, että tasapeli tälle haavaa. Eihän tällainen kivaa ole.



   Sovitaan, ettei tule enempää haavoja. Mutta eihän lopeteta keskustelua. Siirtyisimmekö pelaamisesta painiin? Lapualaas-nurmoolainen Juhani! Toimisitko erotuomarina?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #136 : 22.08.14 - klo:17:35 »
Olisi minulle kelavannu pieni häviökin, kun enhän minä asiassani ole vielä voittanut  :003:. Minulla oli kavereina poikasiässä  Veljekset Kari ja Kassu, ne aina paini, oikestaan tappeli. Ei voinu väliin mennä, koska tuli sitä luuvitosta kummaltakin, vahingossa. Olen vähiinsä painia seurannut, mutta ei nyt enää.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #137 : 22.08.14 - klo:21:19 »
 :)
Itse aiheeseen politiikkaa :)

Laura Räty taas osoitti kuinka kaukana jotkut poliitikot ovat tavallisesta kansasta.
Hänen mielestään harva täällä Suomessa tienaa alle 2600 euroa kuussa.

Vaikka itte tienaankin enempi, niin puolimiljoonaa elää alle tuon tulotason.
Jotenkin nyt taas kun vaalit lähestyy, niin kellä tässä ääni taitaa mennä vasemalle, vaikka en nyt niin tykkää siellä muista kuin Arhinmäestä poliitikkona.

Stub on meitä viemässä NATOon ja se on kai ainoa hyvä asia Kokoomuksessa, mutta kyllä se muuten on niin vieraantunut tavallisten ihmisten arjesta, kun eihän siinä puolueessakaan ole ketään työläistä.
Niinistö on sieltä ainoa lahja Suomenmaalle.
Hän tuntuu muuttuneen ihan kansalaisten ja varsinkin vähosaisten asioita esiinottavaksi.

No onhan tässä vielä aikaa vaaleihin, mutta meikä tässä jo alkaa junttaamaan.
Sillä kovat tulee olemaan ajat, jos ei Venäjäkauppaa saada elvytettyä :)
« Viimeksi muokattu: 22.08.14 - klo:22:29 kirjoittanut seppos »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #138 : 23.08.14 - klo:07:50 »
:)
Itse aiheeseen politiikkaa :)

Stub on meitä viemässä NATOon ja se on kai ainoa hyvä asia Kokoomuksessa, mutta kyllä se muuten on niin vieraantunut tavallisten ihmisten arjesta, kun eihän siinä puolueessakaan ole ketään työläistä.
Niinistö on sieltä ainoa lahja Suomenmaalle.
Hän tuntuu muuttuneen ihan kansalaisten ja varsinkin vähosaisten asioita esiinottavaksi.

Maistereita näyttää tuolla vasemmistossakin olevan jonninverran. Työntekijöitä ne toimihenkilötkin ovat, jotka ovat Kokoomuksen kannattajajoukon ydintä. Tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä, jonkin verran huonommin ansaitsevia kuin duunarit.

Tunnen Kokoomuksen kannattajista yrittäjiä, jotka ovat nousseet ääriköyhistä olosuhteista, voittaneet ennakkoluulot ja vastoinkäymiset. Pääministerin poliittinen sihteeri on lähtöisin sellaisesta talosta, jonne ei tullut sähköä eikä vettä. Nämä ihmiset ovat valinneet Kokoomuksen aatteellisista syistä. Niin minäkin.
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #139 : 23.08.14 - klo:08:29 »
 :)
Ihan hyvä varmasti sinulle.
Pitäisikö kirjoittaa, kuten psykologit aivopestylle, että, uskon, että uskot sen olevan noin, kun joku selittää psykologille vaikka ufoista :)

No ei viitsi olla ilkeä varsinkaan näin aamusta.

Voinee olla, että Kokoomuksella on hyvät aatteet, koti, isänmaa ( Amerikka? ) ja uskonto, mutta politiikka sitten onkin ihan muuta.
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #140 : 23.08.14 - klo:08:41 »
Kotia, uskontoa ja isänmaata ei mikään yksittäinen puolue voi omia itselleen. Tärkeitä ne ovat minullekin, vasemman laidan kulkijalle. Natosta voisi järjestää kansanäänestyksen niin nähtäisiin, mitä mieltä ihmiset todella ovat. Kansanäänestyksissä on se huono puoli, että ne mittaavat vain juuri sen hetkisen mielipideilmaston ja muutaman vuoden päästä äänestystulos voisi olla toinen. Itse en kannata Natoon, enkä mihinkään puolustusliittoon liittymistä.

Aattellisuutta ja ihanteellisuutta minustakin löytyy ja siksi kuulun vasemmistoliittoon.

https://www.youtube.com/watch?v=aT0gwz1L8FY

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #141 : 23.08.14 - klo:10:44 »
:)
Ihan hyvä varmasti sinulle.
Pitäisikö kirjoittaa, kuten psykologit aivopestylle, että, uskon, että uskot sen olevan noin, kun joku selittää psykologille vaikka ufoista :)

No ei viitsi olla ilkeä varsinkaan näin aamusta.

Voinee olla, että Kokoomuksella on hyvät aatteet, koti, isänmaa ( Amerikka? ) ja uskonto, mutta politiikka sitten onkin ihan muuta.


En ole koskaan rakentanut mitään luulemisen tai luulottelun varaan. Minä rakennan tiedon varaan. Olen ollut Kokoomuksen jäsen niin pitkään, että tunnen puolueen kuin omat sormeni. Ei minulla ole mitään nykyistä vasemmistoa vastaan. Vasemmistoliitossa toimii mukavia ihmisiä. Aate vain on eri. Mutta 70-luvulla stalinismin aikaan kyllä vastustin tiukasti. Monet stalinistit ovat sittemmin kääntyneet paitsi kaikken kovapäisemmät.
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #142 : 23.08.14 - klo:10:52 »
Ei minulla ole mitään nykyistä vasemmistoa vastaan. Vasemmistoliitossa toimii mukavia ihmisiä. Aate vain on eri. Mutta 70-luvulla stalinismin aikaan kyllä vastustin tiukasti. Monet stalinistit ovat sittemmin kääntyneet paitsi kaikken kovapäisemmät.

Minäkään en tykännyt stalinisteista. Muistan, kun yksi tuttuni kuului silloisen SKDL:n sosialisteihin ja häntä stallarit suorastaan vainosivat. Haukkuivat revisionistiksi ja vaikka miksi. Alkoi tuntumaan, että kaikkein eniten he inhosivat juuri niitä "sosialisteja", kuten esim. Ele Alenius, kuin porvaripuolueita? Nämä SKDL:ään kuuluvathan olivat myös Moskovan epäsuosiossa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #143 : 23.08.14 - klo:20:15 »
Maistereita näyttää tuolla vasemmistossakin olevan jonninverran. Työntekijöitä ne toimihenkilötkin ovat, jotka ovat Kokoomuksen kannattajajoukon ydintä. Tavallisia keskiluokkaisia ihmisiä, jonkin verran huonommin ansaitsevia kuin duunarit.

Tunnen Kokoomuksen kannattajista yrittäjiä, jotka ovat nousseet ääriköyhistä olosuhteista, voittaneet ennakkoluulot ja vastoinkäymiset. Pääministerin poliittinen sihteeri on lähtöisin sellaisesta talosta, jonne ei tullut sähköä eikä vettä. Nämä ihmiset ovat valinneet Kokoomuksen aatteellisista syistä. Niin minäkin.

salis perustelee hyvin :)

Varmastikkin on yrittäjiä ja ehkä jokunn työläinenkin tullut kokoomuslaiseksi.

Itse asia, että aate olisi muuta käytännössä kuin arkipolitiikka, niin jos kokoomus ministeristä esimerkiksi vain harva tienaa alle 2600 euroa, niin eikähän olla vieraannuttu todellisuudesta?

Ihmettelen sitä Stubiakin ihan rehellisesti, vaikka hyvänpäivän tuttuja ollankin, kai pitäisi kysyä suoraan, että miten on ukko muuttunut valtaa saadessaan, niin että ei viitsi tulla kuultavaksi vaikka tekee isoja päätöksiä Suomen puolesta EU,ssa?
Sanoo vaan että hän ei rupee pikku porukoille, että sit vasta kun koko hallitus on koolla. Oppositio nyt vaan on jotain mitä pitää sietää..

Taas katkes ajatus kesken kaiken,,mikähän mulla oli pointti?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #144 : 23.08.14 - klo:20:23 »
salis perustelee hyvin :)

Varmastikkin on yrittäjiä ja ehkä jokunn työläinenkin tullut kokoomuslaiseksi.


Taisto Sinisalon veljellä Taunolla oli täällä pieni sähköasennusliike ja yrittäjänä näki mitä elämä todella on ja ensin erosi SKDL:N valtuustoryhmästä ja sitten sanoi pitkät muullekin vasemmistolle. Tauno oli oli mukava mies ja hymyili toisin kun veljensä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 3
« Vastaus #145 : 23.08.14 - klo:20:26 »
Siirrytään osaan 4
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi