Kirjoittaja Aihe: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut  (Luettu 7169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #15 : 30.03.14 - klo:10:52 »
Olen Sepon kanssa samaa mieltä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #16 : 01.04.14 - klo:16:11 »
Ei tarvitse pitää sanaa vakan alla, mutta foorumilla ei hyväksytä ilmaisuja suuren joukon puolesta jne vaan ainoastaan omasta puolestaan saa kirjoittaa henkilökohtaisia mielipiteitään.

Ihan oikein ja toivottavasti se on näin ainakin mun kohdalla. Huh ja huh jos joutuisi puollustelemaan jotain omaa kirkkotunnustustaan, vaikka aina välillä siihen tulee otettua kantaa voimakkaasti täällläkin :)

Mörtin kanssa kyllä ihan samaa mieltä, että kiva kun tulee kritiikkiäkin, tai siis ei hän niin kirjoittanut, mutta että vastaansanomisiakin saa tulla.

Itte muistan nuoruudestani, sen minkä dementialtani ja muuten vaan tyhmyydeltäni muistan, kun olin kesätöissä YWAM kristillisessä kirjakaupassa töissä nuorena kundina.
 Se oli sellainen yhteiskristillinen kauppa tai jotain, eihän me teinit mistään oikein mitään tiedetty.
 Olin tiskin takana ja tuli milloin helluntai ja milloin vapaakirkolisia ja adventisti ja ties mitä pappeja ja saarnaajia ja maallikkoja väittelemään mun kanssa.
Nuorena idealistina kaikkien yhteisestä Isästä ja uskosta sitten väittelin päivästä toiseen ja välillä ajattelin, et himpe ku oon ihan nuori ja tyhmä oisimpa lukenu jonkun teologisen, niin osaisin laittaa vastaan näille voimakashenkisille ihmisille.

Jotenkin silloin mulle tuli mieleen, että ala luterilaiseksi ja älä lähde koskaan pois. Se oli joku Enkeli ilmestys suunnilleen kun tuli.
Jotenkin nykyään on tullut rakkaaksi luterilaisuuden liberiaalein suuntaus herättäjä yhdistys.
Kummallista.

Ei mulla ole ketään uskovaa tai kiihkouskovaa tai mitään muutakaan Evaa tai muuta vastaan mitään, mutta enään ei jaksa väitellä, se kuului siihen nuoruuteen.

Nykyään kun on kirkoissa ns. hiljentymistä varten aikoja ja näkee siellä mummoja ja muita pitkiäkin aikaa hiljaisessa rukouksessa tai muuten vaan hiljaa, niin kyllä se jutska sopii mun sielulle parhaiten.
Ilman että olisin vastaan kriitikoita ja hihhuleita.
« Viimeksi muokattu: 01.04.14 - klo:16:14 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #17 : 01.04.14 - klo:18:48 »
Oletpa saanut nuorena hyvää elämänkoulua, etkä väistellyt.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #18 : 01.04.14 - klo:19:44 »


Umpiluupää sillä pärjää.

Evan väitteisiin toivoisin myös yhteneviä mielipiteitä, toi äänestyskäyttäytyminen mietityttää.

Helsingin herroilla on tietysti väkimääränkin puolesta helpompi saada edustajansa läpi.

Pooh, jotenkin on huono omatunto, että toivottavasti en minä millimetrin verran ole vaikuttanut tähän liikkeeseen.
Tai tämä foorumi.
No ei kait.
« Viimeksi muokattu: 01.04.14 - klo:19:50 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #19 : 01.04.14 - klo:20:04 »
Älkäämme Viisveisaaja luulko itsestämme liikaa. Luulkaamme vain sopivasti. Meistä ei ole mielipidejohtajiksi. Foorumihan on kokoontumisajoihin verrattava tapaus. Eri-ikäiset, erimalliset ajopelit kolaroivatkin  näissä välillä.

Luin äsken kertaalleen uusiksi Herännäisyydestä Paavon kuoleman jälkeen. Itä-Suomessa tyyli oli toisenlainen kuin Pohjanmaalla. Itä-Suomessa oli
usko yksilöllistä ja pukeutuminen vapaa. Lännessä oltiin körttipuvuissa ja "omas joukoss".
Anekdootti kertoo arkkipiispa Martti Simojoen nuorena poikana  sanoneen seuroissa ( kun puhuttiin parannuksenteosta ), kääntyneen toisten poikiain puoleen ja kysäisseen; " Mites se on pojjaat, teheräänkö parannus ? ".
(Muuntelin hiukan murretta, kirjakieltä mehevämmäksi )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #20 : 01.04.14 - klo:20:17 »
Älkäämme Viisveisaaja luulko itsestämme liikaa. Luulkaamme vain sopivasti. Meistä ei ole mielipidejohtajiksi. Foorumihan on kokoontumisajoihin verrattava tapaus. Eri-ikäiset, erimalliset ajopelit kolaroivatkin  näissä välillä.

Luin äsken kertaalleen uusiksi Herännäisyydestä Paavon kuoleman jälkeen. Itä-Suomessa tyyli oli toisenlainen kuin Pohjanmaalla. Itä-Suomessa oli
usko yksilöllistä ja pukeutuminen vapaa. Lännessä oltiin körttipuvuissa ja "omas joukoss".
Anekdootti kertoo arkkipiispa Martti Simojoen nuorena poikana  sanoneen seuroissa ( kun puhuttiin parannuksenteosta ), kääntyneen toisten poikiain puoleen ja kysäisseen; " Mites se on pojjaat, teheräänkö parannus ? ".
(Muuntelin hiukan murretta, kirjakieltä mehevämmäksi )

Ihan totta.
Samaa mieltä, että aina on ollut kaikenlaisia painotuksia ja tyyppejä.

Oma vaellus ja armonkerjäläisyys omalle kohdalle se riittää kyllä mulle.
Muitten jutut menköön mitä suuntaa tai taistelua kohden, ei oikeasti niin hirveästi jaksaa heistä välittää.

Oma kapea polku, siinä on ihan tarpeeksi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #21 : 02.04.14 - klo:21:35 »

Oma kapea polku, siinä on ihan tarpeeksi.

Se on körttiläistä mm. sen takia, että siellä ei ole lakia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33762
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #22 : 03.04.14 - klo:08:10 »
Kapeaankin polkuun tulevat ilmaisina, ihastuttavat maisemat, solisevat purot, kukat, perhoset ja linnut. Välillä taivas on pilvessä, mutta kirkkaita päiviäkin riittää. Ja silloin astutaan iloiten katse ympärille suunnattuna, ei vain polun kiviin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Eva Salomäki ja Herättäjä-Yhdistyksen palkatut
« Vastaus #23 : 03.04.14 - klo:08:36 »


 Kapeaankin polkuun tulevat ilmaisina, ihastuttavat maisemat, solisevat purot, kukat, perhoset ja linnut. Välillä taivas on pilvessä, mutta kirkkaita päiviäkin riittää. Ja silloin astutaan iloiten katse ympärille suunnattuna, ei vain polun kiviin.



   Onko kauniimpaa ja tunnelmallisempaa kuin metsäpolku! Ei ole.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024