Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 6  (Luettu 25594 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Sairauteni 6
« : 11.04.19 - klo:11:31 »
Eilen olin yhdessä elämäni kivuliaimmista tilanteista Hussissa kun molempien silmien yläluomet puudutettiin operaatita varten, toki sitten helpotti kun luomet puutuivat. Olisi tehnyt mieli huutaa tai tehdä jotain muuta typerää, sai koota kaiken itsehillinnän että pystyi alistumaan toimenpiteeseen.
Taxikuski katseli ihmeissään kun istuin vieressä ja verinorot valui silmistä, nyt löytyy jo huumoria ja katuuskottavuutta kun pandana tälä liikun.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #1 : 11.04.19 - klo:11:36 »
Minulla kipein operaatio oli, kun nenäni putoamisen jälkeen oikaistiin so reponointiin. Ei miehestä olisi synnyttäjäksi, sillä kivunsietokykymme on alempi kuin arvon naisilla. Mitenkähän on tulevaisuudessa tällä uudella sukupuolella das, kait sekin pyrkii synnyttämään. Tämä on vaikein asia ymmärtää, kun Luojalla jäi näitä tällaisia asioita välitilaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #2 : 11.04.19 - klo:14:07 »
Lääkärini soitti saatuaan röntgenlääkärin lausunnon. Mitään uutta ei polvissani onneksi ole tapahtunut, mutta näkyi että kulumat olivat melkoiset.
Sain lähetteen keskussairaalan ortopedille koska punktiossa oli verta.
Kipulääkettä 3 kertaa Paramax 1000 määrättiin. Olisin saamut Panacod -reseptin mutta en ottanut. Liikkua saan kipujen puitteissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #3 : 11.04.19 - klo:15:49 »
Lääkärini soitti saatuaan röntgenlääkärin lausunnon. Mitään uutta ei polvissani onneksi ole tapahtunut, mutta näkyi, että kulumat olivat melkoiset.
Sain lähetteen keskussairaalan ortopedille, koska punktiossa oli verta.
Kipulääkettä 3 kertaa Paramax 1000 määrättiin. Olisin saamut Panacod -reseptin mutta en ottanut. Liikkua saan kipujen puitteissa.

Polvileikkauksen jälkeen minulla oli vaikeuksia päästä Panacodista eroon. Olen näköjään herkkä opiaateille. Naureskelin, kun lääkäri ei antanut 94v äidilleni opiaattia, kun siitä voi tulla riipuvaiseksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #4 : 11.04.19 - klo:18:51 »
Kuvevikani leikattiin Raahessa, niin lääkäri tarjotteli noita Panacodeja, onneksi en ottanut. Minäkin pärjään 2-3 Paramax tonnilla päivä.
Olisihan kiva olla terveessä kehossa tietenkin, mutta kädessä olevilla korteilla on pelattava.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #5 : 18.04.19 - klo:13:47 »
Tuli kutsu traumatologian polille, mutta vasta 7.6. on aikani.
Olen lukenut Terveyskirjastosta polven nivelrikon ominaisuudesta ja hoidoista. Leikkaus tulee vasta kun on syönyt opiaattejakin eivätkä nekään enää auta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #6 : 28.04.19 - klo:06:04 »

   Yöllistä korvakipua ja siitepölyallergiaa

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #7 : 28.06.19 - klo:21:43 »
Olin tietokonetomografia-kuvauksissa 2 viikkoa sitten lymfooma on ollut parantuneena jo vuoden vaikka oli pahasti levinnyt. P. Löijä on sairastunut leukemiaan ja on aloittanut hoidot tänään. Ikävä kyllä en tiedä onko hänen syöpänsä agressiivisesti leviävää laatua. Isoisälläni joka oli körttipappi, todettiin leukemia n.50 vuotiaana ja hän eli 70-vuotiaaksi ja teki kokoajan töitä.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #8 : 08.07.19 - klo:19:48 »
Tuntuu mälsältä valittaa pelkästä kivusta.  Yx aamu heräsin vasen olkapää siinä kunnossa että eipä sitä paljon liikutella. Taisin nukkua kurjasti käsivarren päällä sohvan kulmaa vasten, nyt kun makuuhuoneessa majailevat siilit. Se on K i p e ä monetta viikkoa. Hyvin monetta.

Pitäis mennä lääkäriin kuulemaan luulen että siinä on revähtäny kieltäjäkalvosin.

Muistaako kukaan miten sitä piti hoitaa?

On tavallinen vaiva tietoni mukaan.


Olen iloinen saatuani hyvää uutista AkuAnkalta, paitsi Paulin leukemiaa, se taas onnistui järkyttämään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #9 : 08.07.19 - klo:19:57 »
Googlaan kaikessa Terveyskirjastoa. Tässähän tätä:

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01041#s6

Kyllä kai itse täytyy kokeilla ja valita hoitaako kuumalla vai kylmällä ! :017:

Minun kipuihin ei kuuma sovi. Parasetamolia 1000 yksikköä olen ottanut kolmatta kuukautta 2 -3 kertaa vrk. Aion kokeilla miten pärjäisin pienemmällä. Ei tosin muuta haittaa kuin hikoilua koska se panee veren kiertämään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #10 : 08.07.19 - klo:20:07 »
Oli vautsi, kiitos. Nyt ei tarvii kun soitan nuoruudenystävälle joka on jumppari.

Oon ottanu Buranaa ja aspiriinia, myös panadolia vähän tuntuman mukaan, mutta helpotti että kyl kotihoito on ihan jees. Ei mitään kirurgeja tähän. Liikkumatta se pysyy kun ei kärsi liikuttaa... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #11 : 08.07.19 - klo:20:12 »
Ei edes minun polviin vaikka traumaolille sain lähetteen sen polvilleputoamisen takia. En kuitenkaan enää voi polvistua. Hävettää seisoa ehtoollispöydässä.

Olen kokeillut nyt pumpulia korvaani kun usein on jänne korvasta niskaan kipeä. Tuntuu auttavan. :023:

Ensi viikolla laseroidaan silmä, ja se on viimeinen kerta sitä lajia. Pistot kyllä jatkuu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #12 : 09.07.19 - klo:09:38 »
Minua on nivelrikko alkanut kiusata. Oli vaikea saada sukkia jalkaan, kun peukalon nivel on niin kipeä. En saa syödä tulehduskipulääkkeitä muiden vaivojen vuoksi ei kysyn mistä olette löytäneet apua?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #13 : 09.07.19 - klo:09:43 »
Voltarenista, ja Paramaxista. Astman takia voin käyttää särkylääkkeistä vain parasetamolia.
Aptekkari kehoitti pyytämään reseptin särkylääkkeeseeni, tulee halvemmaksi.

Minulta menivät peukaloiden tyvet rikki jo kolmekymppiseä kun pesin mökillä pyykit järvessä. Kiertelin isot froteepyyhkeetkin käsin. Niissä ne !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #14 : 09.07.19 - klo:18:55 »
Minua on nivelrikko alkanut kiusata. Oli vaikea saada sukkia jalkaan, kun peukalon nivel on niin kipeä. En saa syödä tulehduskipulääkkeitä muiden vaivojen vuoksi ei kysyn mistä olette löytäneet apua?

Tuore inkivääri saattaa auttaa, lienee yksilöllistä. Olen käyttänyt ja jättänyt välillä pois, eli useamman kerran testaillut. Vaikutus on ihan selvä. Käytin taannoin muutaman kuukauden päivittäin, sitten jätin pois muutamaksi kuukaudeksi, kunnes taas alkoi tulla ikäviä tuntemuksia. Eli varmaankaan tässä tapauksessa ei tarvitsisi nauttia inkivääriä päivittäin, jos käyttäisi säännöllisesti jokusen kerran viikossa jatkuvasti.

Mitenkö käytän? Minusta helpoin ja tehokkain tapa on tehdä smoothie. Viipaloin inkiväärin (sormen, tai joskus melkein puolikkaan kämmenen kokoisen palan, jos on taukoa ollut) ohuiksi paloiksi, mukaan vettä, marjoja, puolikas avokado, ja sauvasekoittimella soossiksi. Koska maku on aika tiukka paljosta inkivääristä, lisään parisen tippaa steviaa, ei kuitenkaan niitä tavallisen kaupan sokeri-stevioita. Lisäksi joskus jokunen saksanpähkinä, tummaa kaakaojauhetta, viherjauhetta tms joukkoon. Jos avokado ei maistu, voi kokeilla banaania, jossa makeutus onkin sitten valmiina.

Moni on sanonut glukosamiinin auttavan.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa