Kirjoittaja Aihe: Sota  (Luettu 22080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sota
« Vastaus #120 : 10.03.22 - klo:08:52 »
Nämä johtajat hajottavat kirkkoa ja muodostavat sitten ympäriööensä uskollisten lauman.

Kirkkoa hajoittavat ne kirkon jäsenet, jotka eivät hyväksy apostolista uskon tunnustusta ja apostolista oppia ja opettavat vastoin Suomen luterilaisen kirkon virallista oppia.
Päivi Räsänen hyväksyy nämä, mutta moni hänen vastustajistaan ei.

Älkäämme kääntäkö mustaa valkoiseksi ja valkoista mustaksi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Sota
« Vastaus #121 : 10.03.22 - klo:08:53 »
Onko fundamentalisti-körteistä Päivi Räsänen uskonsodan marttyyri ?

Tähän viittasin kirjoittaessani, että vääriä todistuksia esitetään puolin ja toisin. Päivi Räsänen esitetään kansainvälisestikin ’uskonsodan marttyyrinä’ ja sananvapauden puolustajana. Oikeudenkäynti käsittelee kuitenkin laissamme määriteltyä rikosta, joka ei liity uskoon millään tavoin. Sananvapauteen liittyvästä vastuusta on toki kysymys.

Päivi Räsänen itse esiintyy roolissaan nähtävästi omasta tahdostaan ja kenties ihan mielellään.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sota
« Vastaus #122 : 10.03.22 - klo:08:57 »
Päivi Räsänen itse esiintyy roolissaan nähtävästi omasta tahdostaan ja kenties ihan mielellään.

Näen asian eri tavalla. Oikeusprosessit ovat raskaita.
Hänet on tuohon rooliin ja tuon kaltaiseen julkisuuteen aivan muut tahot sysänneet.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Sota
« Vastaus #123 : 10.03.22 - klo:09:12 »
Oikeusprosessit ovat raskaita.
Hänet on tuohon rooliin ja tuon kaltaiseen julkisuuteen aivan muut tahot sysänneet.

Oikeusprosessit taitavat muistuttaa monella tavalla niitä poliittisia kädenvääntöjä, jotka ovat jo vuosia muodostaneet Päivi Räsäsen arjen. Tuskin ne häntä sen enempää rasittavat. Julkisuuden käyttäjänä hän on myös ammattilainen.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sota
« Vastaus #124 : 10.03.22 - klo:09:17 »
Penan silmälasivalikoimaan taitaa kuulua valikoima hyvin erilaisia laseja.
Jotkut näistä laseista lienevät jo tulleet käyttöikänsä päähän.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Sota
« Vastaus #125 : 10.03.22 - klo:09:26 »
Penan silmälasivalikoimaan taitaa kuulua valikoima hyvin erilaisia laseja.
Jotkut näistä laseista lienevät jo tulleet käyttöikänsä päähän.

Silmälasit ovat kuitenkin silmälappuja paremmat.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sota
« Vastaus #126 : 10.03.22 - klo:09:32 »
Tämä on oikea osio kirjoitettaessa Penasta eräistä muista.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sota
« Vastaus #127 : 10.03.22 - klo:09:36 »
Silmälasit ovat kuitenkin silmälappuja paremmat.

Jos lasit vääristävät mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi, vastaa se lähes silmlappuja, joiden takaa arvaillaan ympärillä olevia värejä.
Silmälaput saattavat tosin olla hivenen parempi vaihtoehto, koska osa arvauksista menee kuitenkin oikein.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Sota
« Vastaus #128 : 10.03.22 - klo:11:39 »
Olkoon tämä nyt sana-sota:  Et taida tietää että olematta vainoharhainen, mikä on psykiatrinen termi, on ihmisiä jotka kokevat tietyissä tilanteissa ja tiettyjä ihmisä kohtaan antiapatiaa. Se ilmenee kritiikkinä, johon on syynsä.

Ihmisenä Päivi saa puolestani olla mitä vaan, ei se minua häiritse. Hänen fundamentti raamattykäsityksensä ja sen myötä opettamaan pyrkiminen , jopa painostus on minulle vastenmielistä.

Olen saanut sitä seurata KDn piirihallituksessa, puoluekokouksissa ja myös kirkoissa.
Hän on taitava käännyttämään ihmisiä omalle kannalleen, etenkin tietyn tyyppisiä ihmisä, jotka ovat alttiita seuraamaan johtajaa. Nämä johtajat hajottavat kirkkoa ja muodostavat sitten ympäriööensä uskollisten lauman.

Tätä minä inhoan.

Fundamentalismi on minulle vierasta. Siksi juuri luulin sopivani heränneiden joukkoon. Se oli erehdys, sillä ainakin Körttifoorumilla on hyvinkin paljon tilaa niille, jota inhoavat sitä ja tätä. Täällä kaikki kukat saavat kukkia tai toisin sanoin, viidakkolaki hallitsee.
Käänsin historiallisen tekstin. Sain kiitosta. Meni kuusi vuotta rauhassa. En inhonnut ketään enkä vastustanut mitään. Sitten inhoa harrastelijat rupesivat töihin, kun luulivat sellaisen olevan apaja, joka nöyrästi ottaa vastaan inhoa. Sopisi lakata inhon harrastamista Körttifoorumilla. Suotta Päivi Räsästä inhota. Teillä on ihan tarpeeksi ajateltavaa omasta takaa.
Siis KD:lla ei ole mitään monopolia. Joku voi syyttömänäkin kärsiä heräänneitten möhläyksistä.
Sodasta puheen ollen, Stalin oli ilmeisesti maailman viimeinen tilaisuus.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Sota
« Vastaus #129 : 10.03.22 - klo:14:26 »
Sopisi lakata inhon harrastamista Körttifoorumilla. Suotta Päivi Räsästä inhota.

Olen samaa mieltä. Suotta määritellä Päivi Räsäsen inhoamiseksi sitä, että näkee hänet sinä, mikä hän avoimesti on, poliitkkona.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Sota
« Vastaus #130 : 10.03.22 - klo:16:07 »
Suotta määritellä Päivi Räsäsen inhoamiseksi sitä, että näkee hänet sinä, mikä hän avoimesti on, poliitkkona.

Ainakin yksi sanoi inhoavansa. Vain se, että puolustauduin, kun kukaan muu ei osannut reagoida siihen, kun täällä sain nähdä miten kaikki körtit inhoavat Siionin virsiä ja niiden käännöksia tarkoittaa, ettei voi muuta kuin näpäyttää minua, kun huomautan miten inhottavia olette. Riitta sanoi inhoavansa. Hän on esittänyt pitkän listan, ketä hän inhoaa. Nuhtele häntä äläkä minua. Olen asunut seitsemässä maassa, opiskellut tai opettanut viidessä kielessä, käynyt ympäri maailmaa, mutta mistään en ole löytänyt niin kovia sydämiä kuin körttien parista. Missään en ole tarvinnut puolustaa itseäni siksi, että ystävällisin elein annoin arvokkaan lahjan. Tällainen käytös ei auta teidän mainettanne. Herännäisyys haisee teidän takianne. Voin olla eri mieltä Päivi Räsäsen kanssa, niin kuin olenkin, mutta osaan ainakin sanoa, ettei ole hauskaa olla körttien hampaissa. Olette tosi inhottavia inhoanne kanssa.
Hän on inhottava, kun on poliitikko. Minä olen inhottava, kun olen eläkkeellä oleva yliopiston myyrä, joka ystävällisesti käänsin teidän historiallisia tekstejä. Teillä on aina joku tekosyy, miksi saatte kohdella jotakuta epäinhimmillisesti, mutta jos joku vihjaakaan jotakin negatiivista teidän musaidoleista, niin olette heti sotajalalla. Ei mikään saa teitä häpeämään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Sota
« Vastaus #131 : 10.03.22 - klo:16:15 »
Huomautan vielä, että olen eri mieltä Riitan kanssa katolisesta kirkosta. Julistaa kokonainen kirkkokunta syylliseksi, niin kuin hän on täällä tehnyt, ei ole sopiva. Mutta hän ei ole vieläkään voinut pienelläkään sanalla paheksua sitä "kärpästä" kun käännökseni täällä julistettiin kamaliksi, täynnä pappis vihaa, yms. koska hän on niin asiallinen eikä kukko käskien laula. Voi olla joku körtti, joka on tietämätön asiasta, joka ei ole syyllisynyt. Mutta on satoja, jotka eivät sanallakaan minua puolustanut. Kiitosta en tarvinnut, mutta olette menettäneet kasvonne ja pahasti. Ja vielä kehtaatte haukkua koko katolisen kirkon. Ei häpeää, kun ei ole kykyä siihen. Kukko ei laula. Jos kokonainen uskonnollinen järjestö on syyllinen, paras ehdokas siihen olisi körtit eikä katoliset.
 :018: >:( :'( :102: :017: :018:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sota
« Vastaus #132 : 11.03.22 - klo:08:24 »
Murhanhimoinen puhe väliaikaisesti sallittua, kuolemaa saa toivottaa mm. Venäjän sotilaille.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/160562c3-e062-4663-9cbc-2e126693c84b
Mitä olet mieltä?

Oma näkemykseni on, että ihmisarvo ei riipu ihmisen teoista tai ominaisuuksista.
Ihmisen tekoja ja tekemättä jättämisiä pitää saada arvostella rajustikin ja täysin vapaasti, mutta onnettomuuden toivottamisen sallimisessa taidetaan olla jo vaarallisilla vesillä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Sota
« Vastaus #133 : 11.03.22 - klo:08:37 »
Murhanhimoinen puhe väliaikaisesti sallittua, kuolemaa saa toivottaa mm. Venäjän sotilaille.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/160562c3-e062-4663-9cbc-2e126693c84b
Mitä olet mieltä?

Oma näkemykseni on, että ihmisarvo ei riipu ihmisen teoista tai ominaisuuksista.
Ihmisen tekoja ja tekemättä jättämisiä pitää saada arvostella rajustikin ja täysin vapaasti, mutta onnettomuuden toivottamisen sallimisessa taidetaan olla jo vaarallisilla vesillä.

Totta, totta. Mutta piittaamattomuus sen edessä, että vanhojen Siionin virsien kääntäjää julkisesti haukutaan körttifoorumilla tekojensa takia perseennuolijaksi ja ei-toivottua heimolaiseksi kenenkään paheksumatta sitä, on liikkua vaarallisilla vesillä. On ainakin vaaraa omalle sielulle, sillä Jeesus erotti lampaat vuohista sen mukaan, miten kohdeltiin köyhää muukalaista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4821
Vs: Sota
« Vastaus #134 : 11.03.22 - klo:12:24 »
Murhanhimoinen puhe väliaikaisesti sallittua, kuolemaa saa toivottaa mm. Venäjän sotilaille.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/160562c3-e062-4663-9cbc-2e126693c84b
Mitä olet mieltä?

Oma näkemykseni on, että ihmisarvo ei riipu ihmisen teoista tai ominaisuuksista. Ihmisen tekoja ja tekemättä jättämisiä pitää saada arvostella rajustikin ja täysin vapaasti, mutta onnettomuuden toivottamisen sallimisessa taidetaan olla jo vaarallisilla vesillä.
Rukoilen Venäjän sotilaille ja Putinille sekä hänen sisäpiirilleen armon vilahdusta ja liittymistä tummaan heränneeseen ystäväkansaan. :eusa_pray: