Kirjoittaja Aihe: Kumpaan joukkoon kuulut?  (Luettu 5911 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #15 : 07.10.10 - klo:09:49 »
Ahneus se kai pahin ja kavalin synneistä nykyään on, mustasukkaisuuden ohella, joka sekin on usein ahneutta. Ilmoittaudun ahneeksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #16 : 08.10.10 - klo:09:02 »
Kyllä hetkessä elämistä on pitänyt ihan opetella tietoisesti. Asiat on suhteellisia. Pari vuotta sitten vietin loppukeväästä kurssilla auringonnoususta auringonlaskuun metsässä kulkien ja aistitehtäviä tehden. Sattui sade alusta loppuun. Välillä tihkuttaen välillä saavista kaataen. Kun on nukkunut päiväunet jäkälän päällä ja seisten koivun runkoa vasten kaatosateessa niin sen jälkeen sade ei ole tuntunut enää missään. Ja tästäkin kokemuksesta olen tosi onnellinen! Omille lapsillekin olen alkanut esitellä elämän juhlahetkiä; ruskan värejä puiden lehdillä ja eväiden syömistä sieniretken lomassa. Pysähdytään huomaamaan pieniäkin asioita. -No ei munkaan elämä ihan aina näin naivin ihanaa ole ;)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #17 : 08.10.10 - klo:09:32 »
Tottumus on toinen luonto - sanotaan.

Minun on aika vaikea tottua, kun 1-2 viikon vaellukset Lapin erämaissa erä- ja latuoppaana ovat vaihtuneet "vaelteluksi" makuuhuoneen ja olohuoneen välillä. 

Eikä sekään ole aina helppoa, kun huomaa menettäneensä monia ominaisuuksia itsessään, muisti pettää, yöuni pätkii, hajamielisyys kumpuaa esiin jne.
-----------------------
Huruntologi Jyväskylän maisemista

Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #18 : 10.10.10 - klo:21:22 »
Mää oon havainnut puolityhjässäkin lasissa positiivisen puolen. Jos lasi on puolityhjä, siitä on jo juonut puolet eli ei ole enää jano.

Just nyt ei tuu mieleen mitään asiaa joka ois itellä huonosti. Jos joku tahtoo lainata omaa huonosti olevaa asiaansa niin mielelläni otan vastaan. Syyspäiväntasaus oli äskettäin, tasataan murheitakin?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #19 : 10.10.10 - klo:21:30 »
Niin kai se sääntö meni, että surut jaetaan ja ilot kerrotaan.
Onko tämä sitten sitä integrointia?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #20 : 10.10.10 - klo:22:03 »
Meikäläinen on tällainen "vähän onnellinen" - laulaen sateessa - tyyppi. Ja mitäkö sitten laulan....Pieniä ihmeitä täynnä on maailma, pieniä ihmeitä pullollaa....    :039:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #21 : 11.10.10 - klo:18:03 »
Rankkasade on oikeasti aika rauhoittava ja se puhdistaa paikat kivasti.
 :-\
Aurinkokin on ok, mutta kunnon hirmumyrskyä ei voita mikään.
Hullujahan kiinostaa kaikki mikä pyörii. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Lauri

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #22 : 12.10.10 - klo:20:55 »
Hirmumyrskyt on tosiaan parhaita.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #23 : 12.10.10 - klo:21:27 »
Liika on liika säissäkin. Hirmumyrsky on niin tuhoisa, että siitä on ilo kaukana. Talvella 1947 oli vähällä, ettei hirmumyrsky paiskannut kolmeakymmentä suomalaista lähetystyöntekijää tuusan nuuskaksi Orkney-saarten kallioihin. Siinä olisi mennyt minulta sekä isä että äiti, pari kummiakin.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Kumpaan joukkoon kuulut?
« Vastaus #24 : 12.10.10 - klo:23:59 »
Olen luonteeltani perusnegatiivinen tyyppi. Joskus huolehdin turhista, etukäteen. Kun oppis iloitseen etukäteen - eikä kuten aina, murehtimaan.. :) Osaan kyllä olla onnellinen elämän pikkujutuista, mut joinain elämän hetkinä tuppaan vaivautumaan synkkyyteen tyyliin "mitä väliä tuolla tai tuolla, kuollaanhan sitä kumminkin.. " Sen kun oppis itestään karsimaan pois niin ois hyvä. Tai ainaki parempi.
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)