Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 5  (Luettu 35051 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #120 : 14.01.10 - klo:10:58 »
Anteeksi että vaivaan, sanoi Pyryharakka leipätaikinalle.  :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #121 : 14.01.10 - klo:11:20 »
Ei Riitta-koululainen tiennyt, että nauttii vielä joskus matikasta! Ihana matikka-keitto.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #122 : 14.01.10 - klo:12:02 »


Kotikirkkoni, Jyväskylän seurakunnan Kuokkalan uusi kirkko, alkaa valmistua. Kirkko vihitään käyttöön kynttilänpäivänä 7.2.10

Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #123 : 14.01.10 - klo:16:11 »
Oispa kiva jäädä kuuntelemaan vaikka Sibeliusta tai Tabermannia.... Mutta lähden jumppaan  ja sieltä suoraan seuroihin  :hiipia:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #124 : 14.01.10 - klo:16:16 »
Kuokkalan kirkko muistuttaa jonkinverran Mukkulan "piruntorjuntabunkkeria".

Kellotornin kaareva, ylöspäinkapeneva seinä kerää talvella kauniisti lumet.
Ristikin on vihdoin saanut valaisun.Kyllä se kestikin, rakenettiin jo 1993.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Fanni

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #125 : 14.01.10 - klo:18:12 »
 Komea tuo Kuokkalan kirkko, muistuttaa myös hieman oulussa olevaa Kastellin kirkkoa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #126 : 16.01.10 - klo:10:39 »
Ja nyt päivän puuhiin      Vaikka menishän se päivä tässäkin, sii juu  :039:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #127 : 16.01.10 - klo:11:32 »
Ja nyt päivän puuhiin      Vaikka menishän se päivä tässäkin, sii juu  :039:

Hähhää. Mä siivosin ja pyykkäsin jo eilen. Launtaina lekotellaan (ja käydään piiiiiiiiiitkällä lenkillä). :039:
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #128 : 16.01.10 - klo:12:10 »
Hähhää. Mä siivosin ja pyykkäsin jo eilen. Launtaina lekotellaan (ja käydään piiiiiiiiiitkällä lenkillä). :039:

Hähhää. Pääsin kuin pääsinkin pälkähästä. Tuli komento kummipojan 11vee-synttäreille. Yksi koneellinen ehti huristaa ja mä huristan nyt bussissa hieman etelämmäksi..... Tuli 'hiukan' kiire kun en ollut yhtään orientoitunut lähtemään mut tässäpä nyt nakotan  :eusa_angel:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #129 : 16.01.10 - klo:15:23 »
Oon yrittänyt salassa laihduttaa pari viikkoa. Aamulla menin puntariin kahden viikon tauon jälkeen, niin painoa oli tullut muutama kilo lisää!

Paskat! 

Mieli oli heti heti maassa ja ymmärrän, ettei paraskaan sykolooki saa minua piristymään. Minun tulisi vähetä, sanoo työterveyslääkäri, mutta minä vain enenen.

Viime pääsiäiseni hiihdin viimeksi, Lapissa. Tänään kaivoin vaimon ja minun sukset orsilta ja mentiin Pesäkallion laduille. Hiihdettiin yhdessä 12 km. Minä 6 km ja vaimo 6 km. Hyvä keli ja luminen metsä. Ei paskempi reissu.


Poissa Fanni

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #130 : 16.01.10 - klo:16:38 »
Mauno, ei kannata lannistua. Kokemukseni mukaan laihdutus onnistuu parhaiten, jos ei rääkkää itseä nälällä, sillä silloin elimistö menee säästöliekille ja varastoi kaiken mitä sitten saa koska se luulee että isäntä lopettaa syömisen kokonaan!!! Eli pieniä aterioita usein ja paljon sitä hiihtoa ja liikuntaa( näin aineenvaihdunta pelaa paremmin). Ei maitorasvaa ( kerma, juusto ym) tilalle rasvaton maito, rasvaton jogurtti ja rypsiöljypohjainen juusto. Wiinerit ja limsat ja sokeripitoiset pois ja tilalle usein, marjoja, hedelmiä. Hiljaa hyvä tulee. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #131 : 16.01.10 - klo:17:21 »
Moi Mauno, huomena tavataan, sittenpähän nähdään kuka on mitäkin mitoiltaan. Minua lapsettaa nyt ihan hirveästi, kuten kuvasta huomaat. Sinullakin on pieni sylissäsi usein, hippiäinen on pieni lintunen, myyrästä on vain hiutale jäljellä ja Benkku on palannut myös lapsuusaikaan.
Eikös näin olekin parempi. Lapsiksi jälleen! Paapan syliin!

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #132 : 16.01.10 - klo:22:52 »
Mie kävin tänään ensimmäistä kertaa tänä talvena ulkoiluttamassa suksiani. Tiitiäinen oll miull följys.
Hiihtämiseks en oikein omaa liikkumistani osaa sanoa. Ennemminkin se on suksien laahaamista ladulla. Parasta siinä on maisemat ja se, että saa koko kropan kippeeks.
Myö veikkailtiin Tiitiäisen kanssa, ett huomenna ollaan niin kipeitä kintuistamme, ettei meitä kukaan erota vanhoist mummoist ku huomeniss mennään Lappeelle Maakunnalliseen Herättäjä-Yhdistyksen kirkkopyhään.  :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa myöhänen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #133 : 17.01.10 - klo:07:41 »
Huomenta! Mauno, itse olen kokenut hyväksi vähähiilihydraattisen dieetin.
Suosittelen lämpimästi. Kaiken mahdollisen kokeilleena on mukava saada kiloja pois lihaa, juustoa, pekonia, kananmunaa yms. syömällä ja kahviin saa laittaa kermaakin  :icon_biggrin: . Ja kilot senkun vähenee - mies totesi jotta outoa että rasvaista ruokaa syömällä olen näin pieneksi päässyt.
Ja kantaa lisää pekonia kaupasta  :eusa_angel:.
" nyt kiitän Herra, kaikesta tämänkin päivän armosta"

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #134 : 17.01.10 - klo:08:55 »
Huomenta! Mauno, itse olen kokenut hyväksi vähähiilihydraattisen dieetin.
Suosittelen lämpimästi. Kaiken mahdollisen kokeilleena on mukava saada kiloja pois lihaa, juustoa, pekonia, kananmunaa yms. syömällä ja kahviin saa laittaa kermaakin  :icon_biggrin: . Ja kilot senkun vähenee - mies totesi jotta outoa että rasvaista ruokaa syömällä olen näin pieneksi päässyt.
Ja kantaa lisää pekonia kaupasta  :eusa_angel:.

Itse kukin on varmaan lihonnut Joulun jälkeen ja eikös talvella pidä olla vähän lihavampi, että kestää pakkasia?
Keväällä käydään ahkerasti lenkillä ja peruspaino saavutetaan?
Acta, non verba.