Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 12527 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 73
« Vastaus #15 : 17.08.20 - klo:21:38 »
Annikan kertomuksesta tulee mieleen vanha juttu. Äiti ihmetteli, miten lattioilla oli savisia jälkiä, vaikka kaikki jättivät kenkänsä kiltisti eteiseen. Sitten äiti näki veljeni savisen sukan pohjan. Veljellä oli kengän pohja puhki. Hän ei raaskinut käyttää palkkaansa uusien kenkien ostoon, ennen kuin äidiltä tuli nootti.  :003:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #16 : 18.08.20 - klo:11:07 »
Rakentelin laavuun, sen toiseen päähän tuleville uunipuille kolmen ja puolen motin varaston, kuivakoot rämeeltä tuodut puut siinä. Taikka pitää kirjoittaa konditsionaalimuodossa, jos onnistun.

Toista laavun puolta hallitsee haperäkärry ja siinä oleva moottorikelkkani. Yritän myydä kamppeet, jos minulle sellainen suodaan. Kait onnistunee, kun panen "nettiin". Moottorikelkalla on ajettu vain 2600 mailia, että ei se huono ole. Peräkärryn rakentelin aikoinani itse Kuopiossa asuessani Kaarinan veljelle, joka palautti sen minulle tarpeettomana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #17 : 18.08.20 - klo:13:34 »
Annikan kertomuksesta tulee mieleen vanha juttu. Äiti ihmetteli, miten lattioilla oli savisia jälkiä, vaikka kaikki jättivät kenkänsä kiltisti eteiseen. Sitten äiti näki veljeni savisen sukan pohjan. Veljellä oli kengän pohja puhki. Hän ei raaskinut käyttää palkkaansa uusien kenkien ostoon, ennen kuin äidiltä tuli nootti.  :003:
Kuulehan, ei ole ollenkaan ihmeellistä se, että joku pitää kamppeensa tarkoin. Ruukaan ostaa H&H:sta sellaiset siniset kumisaappaat vähän fiinimpään käyttöön, esim karavaaniretkilleni. Tiedän, että niiden käyttöikä on kovin lyhyt, koska ne alkavat perstua kummankin saappaan sisäsyrjästä, heti isovarpaan takaa. Viime viikolla hylkäsin nätin näköisen parin, kun niihin tuli sisään jo aamukasteenkin vettä, mikä näkyi sitten sukissa.
Miksi ostaa halpoja ja lyhytikäisiä kamppeita, se on henkilökohtainen kysymys suurelta osin. Kokemuksieni vuoksi haluan maksaa veroja valtiolle vain niin vähän kuin on pakko. Aina ostan tavaran, jos sellaista ilman on vaikea pärjätä, että ei minua ihan nuljuksen naulana voi pitää.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 73
« Vastaus #18 : 18.08.20 - klo:21:31 »
Kyllä meilläkin vaatteet pidetään tarkkaan. Diakoniaväki kerää käytettyjä vaatteita jakaakseen niitä tarvitseville. Mie aina valittelen, ettei meiltä jää mitään käyttökelpoista antaa. Ensin paikataan ja vastavsitten kun ei enää päällä pysy, viskataan.

Kumisaappaat ovat nykyisin kyllä kelvottoman heikkotekoisia. En tiedä vaikuttaako sekin, että meillä miehet pitää tuossa pihatouhuissa kumisaappaita talvellakin. Siis epäilen kylmän saavan ne helpommin murtumaan. Toisaalta ei auringon porotuskaan niille hyvää tee.  :017:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #19 : 19.08.20 - klo:14:38 »
^ :039:

Lämmintä, niin lähdin rämeellä käymään. Toin paksutuohisia koivuja laatikollisen. Minulla on sellainen kutina kainalossa, että en noita reissujani voine pitkään tehdä hirvikärpästen lisääntyessä. Pakkasten tultua sitten.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #20 : 20.08.20 - klo:15:07 »
Foorumi...  :022:
« Viimeksi muokattu: 20.08.20 - klo:15:13 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 73
« Vastaus #21 : 20.08.20 - klo:15:16 »
^ :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 73
« Vastaus #22 : 20.08.20 - klo:21:14 »
Foorumi...  :022:

On täällä foorumilla nyt jotain aivan kummallista, en ymmärrä mistä johtuu?
En usko että yksin minulla on peiliin katsomisen ja parannuksen teon paikka.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #23 : 21.08.20 - klo:13:22 »
On täällä foorumilla nyt jotain aivan kummallista, en ymmärrä mistä johtuu?
En usko että yksin minulla on peiliin katsomisen ja parannuksen teon paikka.

Todellakin foorumilla on nyt jotain kummallista kun yksi ihminen(luterilainen) on eriävien mielipiteidensä johdosta joutunut ajojahtiin nettitoimikunnan ja ylläpidon sekä kumpaneiden johdosta.

Uskon asiahan tämä ei ole, mutta olet kyllä oikeassa parannusta pitäsi tehdä.

Se voisi jopa johtaa uusien jäsenien saamiseksi foorumille.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tänään 73
« Vastaus #24 : 21.08.20 - klo:14:16 »
Todellakin foorumilla on nyt jotain kummallista kun yksi ihminen (luterilainen) on eriävien mielipiteidensä johdosta joutunut ajojahtiin nettitoimikunnan ja ylläpidon sekä kumpaneiden johdosta.

Kun on eri mieltä kuin muut, on totuttava siihen, että muut ovat eri mieltä. Se on keskustelua eikä ajojahtia.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #25 : 21.08.20 - klo:14:24 »
Todellakin foorumilla on nyt jotain kummallista kun yksi ihminen(luterilainen) on eriävien mielipiteidensä johdosta joutunut ajojahtiin nettitoimikunnan ja ylläpidon sekä kumpaneiden johdosta.


Kun on eri mieltä kuin muut, on totuttava siihen, että muut ovat eri mieltä. Se on keskustelua eikä ajojahtia.

 :icon_wink:

PS.Keskustelua...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tänään 73
« Vastaus #26 : 21.08.20 - klo:15:18 »
Pitääkö selittää, mitä keskustelu on? Se on ajatusten vaihtoa eikä letkauttelua. Vanha kaava on: väite - vastaväite - yhteenveto. Väitteet, joiden tueksi on esittää asiallisia perusteita, painavat keskustelussa enemmän kuin palopuheet.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 73
« Vastaus #27 : 21.08.20 - klo:15:37 »
Pitääkö selittää, mitä keskustelu on? Se on ajatusten vaihtoa eikä letkauttelua. Vanha kaava on: väite - vastaväite - yhteenveto. Väitteet, joiden tueksi on esittää asiallisia perusteita, painavat keskustelussa enemmän kuin palopuheet.

Nyt Pentti alkaa ohjaamaan miten pitää keskustella foorumilla.
Minusta täällä on erilaisia persoonia kuin on nimimerkkejäkin.
Kaikki eivät ehkä hallitse keskustelua niin kuin sinä tällä foorumilla.
Itse kuuluun näihin vähä osasiin jotka eivät ymmärrä aina mikä on a ja mikä on o.











Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 73
« Vastaus #28 : 21.08.20 - klo:16:56 »
Jos ei jotain ymmärretä, niin nostetaan hattua, hymyillään, ja jatketaan toisaalla.  :023:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tänään 73
« Vastaus #29 : 21.08.20 - klo:16:56 »
Itse kuuluun näihin vähäosaisin jotka eivät ymmärrä aina mikä on a ja mikä on o.

Älä turhaan vähättele itseäsi. Ymmärryksessäsi ei ole mitään vikaa. Tiedät senkin, että suurin osa tänne kirjoittelua on muuta kuin keskustelua. Siinähän ei ole mitään vikaa. Luterilainen taitaa olla ainoa, joka pyrkii keskustelemaan, mutta unohtaa usein, että siihen kuuluu myös eri mieltä olevien kuunteleminen.