Kirjoittaja Aihe: Tarve kuulua joukkoon  (Luettu 15653 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Tarve kuulua joukkoon
« : 16.12.08 - klo:21:36 »
Iltaa! :smt039

Olen lueskellut ahkerasti sivustoanne jo usean kuukauden ajan,mutta nyt vasta uskallan tulla sanomaan hei. Epäilen olevani körtti...ajatusmaailma passaa paraaten yksiin...olen kuitenkin Etelä-Karjalasta ja ehkä osa syy siihen miksi körttiys ei ole siellä kovin vallalla on myös se kuuluisa etelä-karjalainen sanonta "Ilo pintaan vaik syvän märkänis!"  :wink:  mut joo kuten Maslow-setä sen totesi, on ihmisellä tarve kuulua joukkoon ja oon täällä Kotkassa melko orpona körttiyteni kanssa. Seuroja on kerta kuuhun, paitsi ei kesällä eikä joulukuussa, ja kun siellä seuroissa ne kaikki on miuta vähintään 3 kertaa vanhempia...ei se oikiastaan muuten haittaa, mutta jään sielläkii siis vähän orvoks, kun toiset haastaa kuinka kivaa oli viimeks veteraanien virkistyspäivillä jne...

Mutta joo...halusin vaan tulla sanomaan hei, koska haluan kuulua joukkoonne, ettei tarvis enää haastaa: "kun hyö.." vaan: " kun myö..." ja ettette vallan häkelly, jos jotain kommentoin...  :D

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #1 : 16.12.08 - klo:21:46 »
Tervetuloa, Tiitiäinen!

Eppäilys on jo vahva, kun tänne palstalle kirjoittaa! Jos se eppäilys osoittautuu oikiaksi ja jos körttiläisyys on parantumatonta, niin sitä kannattaa yrittää hoitaa seuroissa, vaikka orpona ja vanhemman porukan joukossa.

Jos ne lääkkeet ei kesään mennessä oo auttanut, niin sitten kannattaa vakavasti harkita menemistä Seinäjoen herättäjäjuhlille hoidettavaksi.

arvelee Mauno

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #2 : 16.12.08 - klo:22:50 »
Teretulemast!
Ollaan vähän niinkuin samoilta suunnilta täältä kaakkois-itäsuomesta.
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #3 : 17.12.08 - klo:07:58 »
Huomenta tiitiäinen !

    Täältä Lahdesta ( Lahesta ) Satupuusta tykkäävä mummi on ollut
     evakkomatkalla Luumäellä Suur-Inkeroisen talossa 1 vuoden ikäisenä.
     
    Tulitpa nätisti mukaan foorumiin,itse en huomannut olla noin nöyrä,
    tuuppasin vain ensimmäisen juttuni esiin.Se on sitä karjalaista impulsii-
    visuuttani.Tuntuu tänne kuitenkin kaikenlaiset körtit  saavan tulla.Ole tervetullut
    minunkin puolesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Heta A.

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #4 : 17.12.08 - klo:13:34 »
Moip vaan sulle Tiitiäinen!! :smt039
Mukava tietää et uusia ihmisiä löytää tiensä tännekin :D Ja se ett tunnet kuuluvasi joukkoon, sillä viihtyminen on tärkeää.

Ongelmasi o tuttu mullekin, sillä ei täälä Varkaudessa(kaan) ole kehuttavasti seuroja ollu; kerran kuussa tääläkin. [Ikuinen positiivisuuden yrittäjä sanoo olkani takana JOPA kerran kuussa.  :D Asiat vois olla huonomminkin :wink: ]

Se miksi tilanteesi kiehtoo minua erityisesti, on se että olen H-Y:n nuorisotyön Etelä-Savon,  Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueyhteyshenkilö. [Pitkä nimike....  :neutral: ] Joka tapauksessa; asiani on mm. tiedottaa alueella/alueilla olevista nuorten tapahtumista. Siksi toivoisin (jos haluat) voit antaa mulle yhteystietosi (nimi, email riittävät) jos haluat tietoa mahdollisista tapahtumista... Varoitan kuitenkin, ettei niitä kovin runsaasti näillä alueilla kuitenkaan ole... ikävä kyllä.

Mutta mukava kun olet löytäny tiesi körttifoorimiin.  :D

Ps. Jos joku muukin asuu edellämainituilla alueilla, voi rohkeasti ottaa yhteittä!  :D
Ja nytkö sen vasta näen, en ole ihmeellisempi kuin sinä
sinä jota olen aina vihannut, halveksinut ja pelännyt
me vierekkäisiin narunnokkiin ripustetut ressukat
ja sätkittyämme aikamme meidät kuoppaan heitetään
[A. W. Yrjänä]

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #5 : 17.12.08 - klo:15:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Heta A."
Se miksi tilanteesi kiehtoo minua erityisesti, on se että olen H-Y:n nuorisotyön Etelä-Savon,  Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueyhteyshenkilö. [Pitkä nimike....  :neutral: ] Joka tapauksessa; asiani on mm. tiedottaa alueella/alueilla olevista nuorten tapahtumista. Siksi toivoisin (jos haluat) voit antaa mulle yhteystietosi (nimi, email riittävät) jos haluat tietoa mahdollisista tapahtumista... Varoitan kuitenkin, ettei niitä kovin runsaasti näillä alueilla kuitenkaan ole... ikävä kyllä.

Mutta mukava kun olet löytäny tiesi körttifoorimiin.  :D

Ps. Jos joku muukin asuu edellämainituilla alueilla, voi rohkeasti ottaa yhteittä!  :D


Hiano käänne! Hyvä Veeran-ja-Juhon-pikkusisko Heta! (arvasin kai oikein...?)  Ja tervetuloa Tiitiäinen!  :xmassmile:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #6 : 17.12.08 - klo:15:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Heta A."
Se miksi tilanteesi kiehtoo minua erityisesti, on se että olen H-Y:n nuorisotyön Etelä-Savon,  Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueyhteyshenkilö. [Pitkä nimike....  :neutral: ] Joka tapauksessa; asiani on mm. tiedottaa alueella/alueilla olevista nuorten tapahtumista. Siksi toivoisin (jos haluat) voit antaa mulle yhteystietosi (nimi, email riittävät) jos haluat tietoa mahdollisista tapahtumista... Varoitan kuitenkin, ettei niitä kovin runsaasti näillä alueilla kuitenkaan ole... ikävä kyllä.

Mutta mukava kun olet löytäny tiesi körttifoorimiin.  :D

Ps. Jos joku muukin asuu edellämainituilla alueilla, voi rohkeasti ottaa yhteittä!  :D


Hiano käänne! Hyvä Veeran-ja-Juhon-pikkusisko Heta! (arvasin kai oikein...?)  Ja tervetuloa Tiitiäinen!  :xmassmile:


Kun näitä lukee tulee ihan jouluinen olo.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Heta A.

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #7 : 17.12.08 - klo:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Hiano käänne! Hyvä Veeran-ja-Juhon-pikkusisko Heta! (arvasin kai oikein...?)  Ja tervetuloa Tiitiäinen!  :xmassmile:


Jep. :smt045 :D (Ja Miikan isosisko)    :P

Asikaisia riittää.... :wink: näin ainakin väittävät  :lol:
Ja nytkö sen vasta näen, en ole ihmeellisempi kuin sinä
sinä jota olen aina vihannut, halveksinut ja pelännyt
me vierekkäisiin narunnokkiin ripustetut ressukat
ja sätkittyämme aikamme meidät kuoppaan heitetään
[A. W. Yrjänä]

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #8 : 17.12.08 - klo:20:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Huomenta tiitiäinen !

    Täältä Lahdesta ( Lahesta ) Satupuusta tykkäävä mummi on ollut
     evakkomatkalla Luumäellä Suur-Inkeroisen talossa 1 vuoden ikäisenä


Hoo...täälä eikäkö siellä(miten niin en halua mieltää, että asun kotkassa)Luumäellä on paljon Suur-Inkeroisia, Suurinkeroisia ja Pieninkeroisiakin...tunnenkin monia. Ja jossain keskustelussa mainihtit niistä Haajoista ym. sukunimistä kovin oli tuttuja itelleni.

Ja Tiitiäisestä on vakiintunu jonkinlainen lempinimi, koska oon pieni, näytän monesti menninkäiseltä tai muulta metsänhengeltä ja opiskelenkin vielä mettäalaa...ja Satupuu on loistava   :D

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #9 : 17.12.08 - klo:22:33 »
Kotkan körttiläiset kokoontuvat seuroihin joka kuun kolmantena sunnuntaina kello 15 Kymin seurakuntakeskukseen Karhulaan. Seuraavan kerran veisataan 18.1. Siionin virsiä saa lainaksi, ellei omia ole. Tervetuloa! Joukko on toki aika iäkästä, mutta miksi sen pitäisi haitata?

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #10 : 17.12.08 - klo:23:15 »
Olen niin tyytyväinen, kun täällä keskustellaan seuroista ja muista lämminhenkisistä asioista, vaihteeksi. Itsekin meinaan rohkaistua käymään ensimmäistä kertaa Hgin Seuratuvalla, joko 4.1. tai viimeistään 24.1. Samulin synttäreillä, jos mahtuu. Onkohan ne isotkin tilat?

Kerran olen jo käynyt pe-illan seuroissa Espoonlahden kirkolla, ja se oli rakentavaa. Täällä pk-seudulla riittää seuroja, konsertteja ym. herännäistapahtumia vaikka monta samalla päivälle - tosin nyt joulun seudulla näkyy olevan taukoa.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pasi

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #11 : 18.12.08 - klo:08:19 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Olen niin tyytyväinen, kun täällä keskustellaan seuroista ja muista lämminhenkisistä asioista, vaihteeksi. Itsekin meinaan rohkaistua käymään ensimmäistä kertaa Hgin Seuratuvalla, joko 4.1. tai viimeistään 24.1. Samulin synttäreillä, jos mahtuu. Onkohan ne isotkin tilat?

Kerran olen jo käynyt pe-illan seuroissa Espoonlahden kirkolla, ja se oli rakentavaa. Täällä pk-seudulla riittää seuroja, konsertteja ym. herännäistapahtumia vaikka monta samalla päivälle - tosin nyt joulun seudulla näkyy olevan taukoa.


Kirjoitanpa nyt ensimmäistä kertaa tänne, koska mamin viesti olisi melkein voinut olla omani. Tasan yhden kerran olen myös käynyt pe-illan seuroissa Espoonlahden kirkolla. Nyt pitäisi vain rohkaistua käymään muuallakin... Körttikoti voisi olla luonteva paikka näin nuorena aikuisena, vaikka itse en enää opiskelekaan, mutta vaimon opintojen varjolla vaikka sitten :)
Mies voi lähteä Lahesta, mutta Lahti ei lähe miehestä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #12 : 18.12.08 - klo:08:22 »
Huomenta taas Tiitiäinen !

   Kiitos vastauksesta.
   Koska olin 1 vuotias silloin evakossa ollessani,en oikein muista olivatko
   Suur-Inkeroisia,Suurinkeroisia vai pien.....Äidin keromuksissa olimme sen ison talon pihalla,kun saksalaiset sotilaat tulivat juottamaan hevosiaan pihakaivosta.Hevosilla oli kuulemma valtavankokoiset kaviot.Minulle olivat
antaneet suklaata.Voiko 1-vuotias sen muistaa?

Jos olet sukua Haajoille, voit olla minunkin suvun sukua.Olisihan se mukavaa
kun ei körteissä ole ketään niin läheisiä.
Herätysliike ei koskaan levinnyt tietääkseni Karjalan Kannakselle eikä Kymenlaaksoon,paitsi Valkealaan ,joten olemme ilman omia joukkoja
verrattuna Pohjois-Pohjalaisiin tai Savolaisiin.Ei tästä tarvitse tulla kuiten-
kaan maakuntakateutta.Toimintaa löytyy varmasti ympäri Suomen.
Ja tämä nettikörttiys on antanut ihan uutta mahdollisuutta kuulua yhteen.

Rauhallista Joulunodotusta Sinulle,ja kaikille nettituttaville.
Tänä aamuna ei tuoksu muu kuin aamukahvi ja kynttilänhaju!

                                           Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #13 : 18.12.08 - klo:14:50 »
Riitta-mummi, en olettanutkaan että muistaisit, mutta halusin vain kertoa, että Luumäellä asustelee todellakin Suurinkeroisia (kaikilla mahdollisilla kirjoitusasuilla)  :D  Sekään ei mikään kovin yleinen sukunimi kait ole... Haajat eivät ole sukua, mutta tunnen muutaman...Luumäki on kyllä eräs niitä kuntia, joissa lähes kaikki ovat sukua keskenään. Äitini on muualta lähtöisin, joten Etelä-Karjalassa ei ole sukua hänen puoleltaan. Isänkin puolelta sukua on vain vähän ja nekin isän äidin puolelta...eli osa Saaritseista on sukua (kuten edesmennyt Sulo)...mutta älä Riitta-mummi huoli,täällähän myö kaik ollaan enemmän tai vähemmän sieluiltamme sukua, osa sisaruksia osa serkuksia...  :D

Ja Pena, kävin jo marraskuussa Karhulassa seuroissa ja aion käydä vastakin! Viihdyin todella...tammikuussa on vain menoa samana viikonloppuna, enkä vielä tiedä ehdinkö seuroihin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #14 : 18.12.08 - klo:15:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Tiitiäinen"
Riitta-mummi, en olettanutkaan että muistaisit, mutta halusin vain kertoa, että Luumäellä asustelee todellakin Suurinkeroisia (kaikilla mahdollisilla kirjoitusasuilla)  :D  Sekään ei mikään kovin yleinen sukunimi kait ole... Haajat eivät ole sukua, mutta tunnen muutaman...Luumäki on kyllä eräs niitä kuntia, joissa lähes kaikki ovat sukua keskenään. Äitini on muualta lähtöisin, joten Etelä-Karjalassa ei ole sukua hänen puoleltaan. Isänkin puolelta sukua on vain vähän ja nekin isän äidin puolelta...eli osa Saaritseista on sukua (kuten edesmennyt Sulo)...mutta älä Riitta-mummi huoli,täällähän myö kaik ollaan enemmän tai vähemmän sieluiltamme sukua, osa sisaruksia osa serkuksia...  :D

Ja Pena, kävin jo marraskuussa Karhulassa seuroissa ja aion käydä vastakin! Viihdyin todella...tammikuussa on vain menoa samana viikonloppuna, enkä vielä tiedä ehdinkö seuroihin.


Tervetuloa toivotan puolestani. Olen puoliksi varsinaissuomalainen ja puoliksi helsinkiläinen. Meitä on kotipaikkakunnallani Salossa yhteensä 7 tai 8 körttiä tai saattaa olla enemmänkin, mutta siis Herättäjäyhdistyksen jäseniä on tuon verran. :) Seuroiksi meistä ole ja sen takia pyrinkin Helsingin ja Espoon seuroihin pääsemään silloin, kun ehdin.
Acta, non verba.