Kirjoittaja Aihe: Seurustelu ei-körtin kanssa?  (Luettu 30364 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kauhanen T

  • Vieras
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #15 : 11.05.06 - klo:13:18 »
Ollaan taas iloisen kaukana aiheesta, mutta että inttämisenne saa arvoisensa lopun: Johannes puhuu "kristinuskon jumalasta" Jumalana ja "islamin jumalasta" Allahina. Pena puhuu "Jumalasta" ja "Allahista" saman käsitteen  erikielisinä termeinä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #16 : 11.05.06 - klo:14:32 »
Myönnän, että kauas karattiin. Anteeksi! Tästä kai näkee, miten pienessä maailmassa elämme. Isovanhempamme kokivat isona kysymyksenä herätysliikkeet ja ehkä suomalaiset heimorajatkin. Seurustelu satakuntalaisen rukoilevaisen kanssa oli kenties savolaiskörtin mielestä yhtä uskaliasta kuin nykysuomalaiselle shintolaiseen japanilaiseen ihastuminen.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #17 : 11.05.06 - klo:18:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Kauhanen T"
Ollaan taas iloisen kaukana aiheesta, mutta että inttämisenne saa arvoisensa lopun: Johannes puhuu "kristinuskon jumalasta" Jumalana ja "islamin jumalasta" Allahina. Pena puhuu "Jumalasta" ja "Allahista" saman käsitteen  erikielisinä termeinä.



Juupelis, noinhan se taitaa olla. Tarvittiin vain kolmas osapuoli selventämään se, että puhumme eri asiasta....kiitoksia!  :smt023

Ps. Mistäs sitten väitellään, kun tämäkin on käsitelty loppuun... *tykkää väitellä* ....  :lol:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Körttiläisyys on uskonnotonta uskoa
« Vastaus #18 : 11.05.06 - klo:23:11 »
"Jumala on Suuri ja ihminen on pieni", sanoi muuan sinunkaltaisesi. PRuotsalainen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #19 : 12.05.06 - klo:10:19 »
Rakkaus on suuri ja herätysliike pieni, kun se oikea väärän porukan jäsen tulee vastaan.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #20 : 12.05.06 - klo:10:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Rakkaus on suuri ja herätysliike pieni, kun se oikea väärän porukan jäsen tulee vastaan.


Eikä vain pieni vaan suorastaan ahdas... Muistan, kun roudasin heilani ensimmäisille herättäjäjuhlille Järvenpäähän (oltiin deittailtu pari viikkoa). Paavo-setä, jota tapaan ohimennen noin kerran kesässä (emme siis ole niin läheisiä, että aito huoli olisi ollut kysymyksen motiivina) kysyi äijältäni esiteltäessä ensimmäiseksi: "No, oletkos sinä kristitty?" Minä kihisin kiukusta moisen tungettelun takia, mutta mies vastasi tyynesti - ja teologisesti erittäin pätevästi: "Kuulun kirkkoon."

Silloin ajattelin ensimmäisen kerran, että tuossahan olisi ainesta körttiläiseksi. Viime kesänä äijä liittyi körttifirman jäseneksi, ja kun minä riemuitsin, että nyt me molemmat ollaan jäseniä, kävikin ilmi, että MINÄ en ollut - oli jäänyt jäsenmaksu väliin eikä nimi ollutkaan nk. Kirjassa. (Firman työntekijänä hävetti kovasti silloin.) Tälläkin tapahtumalla on minusta oma salattu, teologinen merkityksensä.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #21 : 12.05.06 - klo:13:26 »
Kuinka ahdasta olisi, jos oikeasta porukasta tuppautuisi joku ihan väärä liian lähelle? Vieläpä Paavo-sedän myötävaikutuksella?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #22 : 12.05.06 - klo:23:37 »
olen aviopuoliso, mutta minulla on kaikista parasta aikaa kevät... naiset vähentää vaatteita!!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #23 : 13.05.06 - klo:22:01 »
Ai että voiko körtti olla suhteissa ei-körtin kanssa?

Joskus voi, joskus ei. Eihän sitä kokeilematta tiedä.


(Suoraan sanottuna olisi tyttöparoilla vaihtoehdot vähissä, jos ahis-pojista pitäisi valita. Uskonnollinen harrastaminen kun on näemmä kaikissa ikäluokissa enemmän tyttöjen juttu.)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #24 : 13.05.06 - klo:23:05 »
Ahis-pojat sana antaa uusia merkityksiä termille ahistaa.

Urospuolisten vähyys lienee tyypillistä ihan mille kristillisen harrastuksen lajille tahansa pyhäkoulusta kultaisen iän kerhoon. Tyttöjen pitää löytää riittävän jumalisia jätkiä muualta tai kasvattaa niitä vähän jumalattomammista. Vai miten on?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #25 : 14.05.06 - klo:00:16 »
ujoja nämä pojat on
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #26 : 14.05.06 - klo:08:30 »
Rakkaus ei rajoitu oman kerhon piiriin. Tietysti se on suuri yhdistävä tekiä, mutta ei mikään kumoamaton ehto.
En ollut osannut sitä noin edes ajatella.

Eli tietysti voi.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #27 : 14.05.06 - klo:13:20 »
Ei ollut ikinä tullut mielenkään, että pitäisi pienentää metsästysreviiriä sen takia, että voisi seurustella vain körttien kanssa.

Tietenkin voi ottaa huomioon sen, että olen hyvin olemattomasti tekemisissä körtti-ihmisten tai körttitapahtumien kanssa, joten metsästys vaatisi suunnattomasti vaivannäköä.
Mutta jos ajatellaan että voiko seurustella ihmisen kanssa, joka ei jaa samantyylistä (körttityylistä) ajattelutapaa uskon asioista.
Kyllä voisin. Mahdollisia vastakkaisia mielipiteitä löytyy varmaan sitten muistakin kuin uskonnosta kasoittain, ja mikäli kumpikin pystyy elämään toisen outojen mielipiteiden ja niihin littyvien tekemisten kanssa, en ymmärrä miksei voisi. Tietenkin jos löytyy jotain kynnyskysymyksiä joista ei voi sopia, niin... Mutta sama pätee kaikkiin muihinkin kuin pelkästään uskon asioihin.
Kaikkea ei voi jakaa. Kuinka kauan pitäisi etsiä, että löytäisi toisen samanlaisen, joka tykkää kylmästä maksalaatikosta ketsupin kanssa?

Tästä tietenkin heijastuu käsitykseni siitä, että uskomiseni ovat aika lailla yksityisasiani.
On eri asia, jos tahtoo, että usko on parin yhteinen, ehdoton,  jaettava asia.

Luulen, että moni täällä pystyisi seurustelemaan ei-körtin kanssa, kuten viesteistä on luettu,  mutta kiinnostaa tietää, pystyisittekö seurustelemaan ei-uskovaisen kanssa, tai ehkä vielä tarkemmin ateistin (agnostikon, ignostikon jne.) kanssa?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #28 : 14.05.06 - klo:13:46 »
Mulle ehkä passais ateisti paremmin ko joku käännyttäjätyyppi.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Seurustelu ei-körtin kanssa?
« Vastaus #29 : 14.05.06 - klo:16:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Mulle ehkä passais ateisti paremmin ko joku käännyttäjätyyppi.


uurghh :shock:  hui.. hirvitys.. miksi ihmeessä??