Kirjoittaja Aihe: Naispappeus vol.2  (Luettu 60263 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uskova

  • Vieras
Naispappeus vol.2
« : 20.11.06 - klo:00:03 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Miksi minulle kerta toisensa jälkeen tulee yhä ahdistuneempi ja kiusaantuneempi olo uskova:n kommenteista? Vaikka yritän nähdä niissä suuremman filosofisen ja hengellisen aspektin, en siihen nyt kykene ja minua kiukuttaa tuollaiset naista alistavat kommentit, varsinkin kun niihin vedotaan yksittäisten Raamatun jakeiden perusteella. Kas kun uskova ei vaadi naisia pitämään merkkiä (huivia?) päässään vallanalaisuuden merkkinä. Sehän lukee samaisessa luvussa (1. kor. 11:10) [nykyisessä käännöksessä muuten seuraavasti: "Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia"]. Samaisessa luvussa sanotaan, että "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" (11:14). Saivartelua, tiedän kyllä, mutta tarkoituksella. Miksi pitää ottaa yksittäiset jakeet niin vakavasti ja kirjaimellisesti? Ikään kuin miehillä olisi sukupuolensa vuoksi valmiina joku taivaskanava, johonka naiset pääsevät osalliseksi vain olemalla kuuliaisia ja vallanalaisia vaimoja. En voi sille mitään, mutta minulle tulee ikävä olo uskova:n kommentteja lukiessa ja se (ikävä olo) on minulle harvinaista täällä körttifoorumilla.


Olen pahoillani, en tarkoittanut näin enkä edes naista alistavia kommentteja laittaa. En vaadi mitään keneltäkään, sanon sen vain mitä Jumala on ilmoittanut palvelijoidensa kautta.

Onhan mieskin vallanalainen: Jeesuksen Kristuksen.

Jos myöskin luit, mitä kirjoitin viimeisessä viestissäni:

Lainaus
Toivon, ettei kukaan loukkaannu tekstistä, en vihjaile että nainen olisi alempiarvoinen kuin mies vaan sanon tietyt totuudet suoraan. Tarkoitan tässä samanlaista asiaa hengellisessä tapauksessa kuin fyysisessä tapauksessa sanotaan totuus siitä, että mies on ruumiinrakenteensa tähden kelvollisempi raskaaseen fyysiseen työhön, vaimo taas on parempi lasten synnyttämisessä ja imettämisessä kun mies Smile

Eli ei mitään tasa-arvon rikkomista, kerroin vain sen, että tietyillä alueilla mies on parempi kuin nainen, jätin mainitsematta hengellisestä puolesta vain sen, että nainen on sielunhoidon alueella parempi kuin mies herkkyytensä tähden. Useimmiten myös naiset ovat profetaalisuuden alueella useimmassa tapauksessa puhtaampia kuin miehet, koska osaavat ilmaista profetian suullaan niin, että toinen saa paremmin otettua sen vastaan eikä aseta suojamuuria suoruuden tai hassun ilmaisun takia Smile


Näin. Miehellä ja naisella on eri ominaisuudet. Sitä tarkoitin. Jumala on antanut eri ominaisuudet miehelle ja naiselle. Mies on huonompi joissain ominaisuuksissaan kuin nainen, nainen taas huonompi joissain kuin mies. Esimerkkinä miehen fyysinen voimakkuus verrattuna naiseen.

On vain näin, niin kuin sanassa on ilmoitettu. Tietyt asiat ovat ns. luonnon sääntöjä, Jumalan luomia. Esimerkiksi että mies on tarkoitettu naiselle ja nainen miehelle, eikä mies miehelle tai nainen naiselle. Luonto opettaa sen. Luonto opettaa myös että pitkät hiukset ovat häpeäksi miehelle.

Ei se, ettemme ymmärrä että miksi asia on näin, tarkoita sitä ettei asia olisi niin miten se on ilmoitettu. Kaikkea me emme ymmärrä. Mutta lapsi uskoo sen, mitä Isä on ilmoittanut vaikkakin palvelijoidensa kautta, tätä on lapsenkaltaisuus.

Sanotaanhan raamatussa tuo huivijuttu, niin kuin mainitsit. Onhan se soveliasta, koska raamatussa on päänpeittämisestä ilmoitettu.

Lainaus
11:13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
11:14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
11:15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
11:16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.

1Kor.

Lainaus
4:18 Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.
4:19 Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa;
4:20 mutta me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet."

Ap.t

Tuosta sukupuolen vuoksi valmiista taivaskanavasta:

Ei, meillä on samat pelastuksen edellytykset. Jeesuksen Kristuksen kuolema ja ylösnousemus, Herruus elämässämme. Usko Häneen, että Hän on, se joka Hän on. Jeesus on Jumala. Jumalan Poika, lihaantullut Jumala. Jumalan toinen persoona. Jumala, joka kantoi syntimme ja toi anteeksiannon. Hänen armonsa kautta myöskin kuuliaisuuden ja vallanalaisuuden. Kuuliaisuus Häntä kohtaan ja vallanalaisuus kuuluu armoon, ilman että meidän tarvitsee olla Lain alla.

Jeesus on Herra. Jeesus on Adonai. Hepreankielen sana "adon" tarkoittaa herraa siinä mielessä, kun miehestä puhutellaan kohteliaasti ja tämä on myös perheen pää. Adonai on Herra, herrojen Herra eli perheiden päiden perheen pää. Mies on kuuliainen Kristukselle ja tätä kautta pitää naista suuressa arvossa, suuremmassa arvossa kuin itse on. Samoin nainen on kuuliainen Kristukselle ja tätä kautta pitää miestä suuressa arvossa, suuremmassa kuin itse on. Myöskin nainen on kuuliainen miehelleen tätä kautta, että on kuuliainen Kristukselle. Tällöin ei synny toisen alentamista tai syrjimistä, koska mies  rakastaa vaimoaan niin kuin raamattukin kehoittaa.

Eikä miehen ruumis ole hänen omassa vallassaan vaan vaimon, samoin myös vaimon ruumis on miehen vallassa raamatun mukaan. Näin on oikeanlainen tasa-arvo. Tämä on se mitä raamatussa lukee ja mitä tarkoitan.

Tuosta naisen opettajuudesta ja paimenuudesta vaan sen verran, että naisessa olevat ominaisuudet eivät ole niin soveliaat noihin virkoihin, kuin miehen. Nainen taas monilta osin on soveliaampi sielunhoitotehtävään ja muihin virkoihin.

Eikä mikään virka ole toista virkaa "alempi" tai hyödyttömämpi, koska Kristuksen ruumiissa kaikkia jäseniä tarvitaan, yksikin puute tuo suuren vaikeuden.

Itse asiassa naisella on parempi osa, kun häntä on kielletty opettamasta ja paimenen tulee olla mies, koska nuo ovat vaikeimpia virkoja seurakunnassa ja evankelioinnin lisäksi noilla viroilla usein on todella suuret kärsimykset. Opettajaa solvataan ja vainotaan jopa oman seurakunnan keskellä usein, ja ulkopuoleltakin tulee vainoja ja solvauksia. Opettajan pienikin virhe koituu kohtalokkaaksi usein. Jos opettaja tekee virheen, ihmiset huomaavat sen virheen, alkavat he syyttää ja solvata harhaoppisuudesta ja vääristä opetuksista. Jos taas ei huomata, on tuo virhe opetuksessa kuulijoille huono koska se vie heitä joko harhaan tai hidastaa hengellistä kasvua.

Paimen taas joutuu suurimpien paineiden alle seurakunnan keskellä, koska hän vastaa seurakunnan hallitsemisesta ja joutuu olemaan isähahmo seurakunnalle, kaitsemaan lampaitaan ja lapsiaan. Lapset tulevat sitten valittamaan vuoron perään toisten virheistä, järjestelykysymyksistä, omista ongelmistaan ja paimenen niskaan kaatuu syytökset koko seurakunnan asioista.

On naisillekin kyllä vaikea tehtävä ja raskas, evankeliointi. Siinä joudutaan vainojen alle väkisinkin jos se on Jumalan mielen mukaista evankeliointia ja Pyhän Hengen voimassa toimivaa, koska sosiaaliset, poliittiset ja ruumiilliset vainot kohdistuvat suoraan evankelistaan. Evankelista on koko ajan hengenvaarassa. Nykyajankin evankelistat saavat tappouhkauksia päivittäin, johtuen siitä että perkele pelkää heidän toimintaansa, koska Jumala vaikuttaa sen.

Jopa uskonveljet ja sisaret rupeavat haukkumaan ja ottamaan itseensä hyvänä tarkoitetut ja jopa Jumalalta tulleet asiat. Tätä tapahtuu paimenen, opettajan, profeetan ja evankelistan viroissa eniten, sielunhoitajatkin saavat osansa.

Eikä kaikki tuo vaino ja solvaus johdu heidän virheistään, vaan siitä että Jumalan sota-asuun kuuluva Hengen miekka, joka on Jumalan sana, osuu heihin eivätkä he nöyristy sen alla, antaen miekan hakata heistä vääriä asioita pois.

Lainaus
11. Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
12. Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
13. vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
14. Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
15. Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16. mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
17. Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
18. Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

19. Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

1Piet.4[/b]

uskova

  • Vieras
Naispappeus vol.2
« Vastaus #1 : 20.11.06 - klo:00:11 »
Anteeksi tuplapostaus, selvennyksen vuoksi vain:

Lainaus
Minä taas en ole jaksanut lukea, kun on niin pitkiä tekstejä. Myönnän itse syyllistyväni usein samaan, että jaarittelen asioita, mutta en voi sille mitään. Jo äidinkielen opettajat huomauttelivat minulle aina siitä. Ei ole siksi oikein muodostunut kunnollista kuvaa uskovan teksteistä, varmaan ihan fiksuakin tekstiä väliin, mutta kuitenkin aika erityylistä tekstiä kuin usemmat muut meistä kirjoittavat, siinä olen Anna kanssasi samaa mieltä. Veikkaan, että olet uskova lähtöisin jostakin muusta piiristä, kuin körttiläisyydestä alunperin?


Sukujuurissa körttiläisyyttä, olen Paavo Ruotsalaisen sukua kait alenevassa polvessa ihan.

Luterilainen, Jumala ohjasi minut helluntaiseurakuntaan jossa sain hieman kasvua ja oppia mutta Hän näytti minulle helluntailaisuuden huonot puolet heti kun olin imenyt itseeni kaiken hyvän, mitä sieltä löytyi ja sen jälkeen Jumala johdatti minut city-seurakuntaan joka tuntuu olevan kotini :) perhe-ilmapiiri täynnä Jumalalta tulevaa rakkautta ja armoa, sitten kuitenkin Hengen miekalla pistelyä joka on rakennukseksi rikkoen vääriä asioita. Herätystä tuolla on myöskin ja kun Pyhä Henki toimii voimallisesti tuolla kokouksissa, muuttuu tavallisen karismaattisen ja lämpimän seurakunnan meno saman kaltaiseksi kuin se oli alkuseurakunnassa, aina vain lähemmäs :)

En halua olla sidottu mihinkään kirkkokuntaan, vaan olla vapaa yli kirkkokuntarajojen koska siellä missä Herran Henki on, siellä on vapaus. Kirkkokuntarajat eivät ole Jumalan tahto, eihän Paavo Ruotsalainen tai Martti Luther ole ristiinnaulittu kenenkään meidän puolesta eikä meitä ole kastettu heidän nimeensä. Sanoohan raamattukin tästä asiasta, että heti kun alkoi ilmaantua noita "paavalilaisia" ja "apolloslaisia", Paavali nuhteli heitä kovasti.

Näin ei saa olla :S ei seurakuntarajoja, ei alkuseurakunnassakaan ollut. Oli vain alueellisia seurakuntia, kaikki apostolien alla ja apostolit Kristuksen Jeesuksen. Näissä alueellisissa seurakunnissa tuli oppikiistoja ja erottautumista, tällöin Paavali nuhteli heitä ja sai aikaan järjestystä. Joten raamatun mukaan ja Jumalan tahdon mukaan, on monta oppia ja monta tulkintaa vähän väliä, muttei ole kuin yksi evankeliumi ja yksi oppi. "Ja he kaikki pysyivät apostolien opetuksessa".

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Naispappeus vol.2
« Vastaus #2 : 20.11.06 - klo:08:57 »
Mutta tämä on vain sinun tulkintasi Jumalan tarkoituksesta. On ties mitä tulkintoja Raamatun sanomasta, samalla palavalla varmuudella toistettuna. Osan niistä on pakko olla vääriä koska ne ovat usein ristiriitaisia. Raamatun teksti ei ratkaise ihmisen puutteellisuuden ongelmaa - vaarallisimmillaan ihmiset ovat kun kuvittelevat puhuvansa Jumalan suulla, silloin kun omivat absoluuttisen oikeassaolon siltä ainoalta, joka voi olla absoluuttisesti oikeassa. Eli vajavainen tulkinta on meille väistämätön tilanne. Raamatun kieli ei ole teologian kieltä, osin se on hyvin konkreettista, osin hyvin symbolista, vain pieneltä osin voidaan sen opetuksia suoraan soveltaa teologian ja dogman kielelle. Emme siis vain voi paeta tulkintaa ja vajavaisuutta. Elle jokin henkilö ole tälläistä nöyryyttä omaksunut, on hänen sanoihinsa suhtauduttava suurin varauksin, kokemus on opettanut että ne useimmiten lyövät, eivät keskustele tai hoida.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Naispappeus vol.2
« Vastaus #3 : 20.11.06 - klo:11:34 »
Ensin tekee mieleni taas saivarrella. Miten luonto sanoo, että miehelle on pitkä tukka häpeäksi? Aiheuttamallako miehille kaljuuntumista? Sikhille on häpeäksi leikata hiuksensa ja partansa, onko se luonnotonta?

Ainoat erot, jotka myönnän sukupuolien välille, liittyvät lisääntymiseen. Mies siittää, mutta ei synnytä eikä imetä. Leveillä hartioilla on nykyisin olematon merkitys perheen puolustamisessa. Joskus on ollut. Ruokkimiseen lihasvoima ei ehkä ole liittynyt koskaan. Inuiteja lukuunottamatta ihmiset syövät elääkseen enimmäkseen naisten hankkimaa kasvisruokaa. Niin sanottu miehekkyys kukoistaa urheilukentillä.

Jeesus opetti usein joukkoaan luopumaan miehille tyypillisestä kilpailusta ja arvojärjestyksestä. Miekkaan tarttuminenkin, vapaan miehen oikeus, sai tuomion. Sakramentit ovat muodoltaan hyvin äidillisiä, pesua ja ruokkimista. Miksi niiden jakaminen olisi miesten etuoikeus?

HeinoM

  • Vieras
Naispappeus vol.2
« Vastaus #4 : 20.11.06 - klo:11:53 »
Eikös VT:ssä ollut joku äijä, joka leikkasi pitkän tukkansa ja voimat meni. :wink: Tosin samainen jehu tarttui muistaakseni siitä tukastaan kerran kiinni puuhun. Eihän se vaan Simson ollut?

uskova

  • Vieras
Naispappeus vol.2
« Vastaus #5 : 20.11.06 - klo:13:19 »
Joo Simsonilla oli pitkä tukka :)

Tuosta raamatun tulkinnasta, voin sanoa että järjellä tulkinta menee pieleen mutta kannattaa lähteä siitä, että lukee historiaa juutalaisten käyttämien sanojen merkityksestä, lukea raamatun käännöstä joka mahdollisimman lähellä "alkukieltä".

Sitten lukea vanha testamentti ja uusi testamentti, parhaiten uutta testamenttia voidaan "tulkita" vanhan testamentin läpi ja päinvastoin. Ennen ns. ristiriitaiset asiat muuttuvat sellaisiksi, ettei niissä ole ristiriitaa. Näin kannattaa :) sitten alkaakin Jumala toimimaan voimallisesti omassa elämässä niin että tuo toiminta vaikuttaa jo muihinkin, kun lukee raamattua itseään suurempana auktoriteettina, Jumalan puheena palvelijoidensa kautta.

Apostolitkin sanoivat, että on hyvä pysyä heidän opissaan. Haluan pysyä apostolien opissa, koska he ainakin tiesivät mistä puhuivat :D he olivat itselleen kuolleita.

Ja yksi tärkeä asia: olemme vajavaisia niin. Mutta heikkoudessa Jumalan voima tulee täydeksi, sanoo raamattu. Raamattu sanoo myöskin, että Jumalan hulluus on suurempi kuin ihmisten viisaus:

Lainaus
1.Korinttolaiskirje:
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.


Lainaus
18. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20. ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".

1Kor.3

Näin. Jumala kehoitti minua kuukausia sitten luopumaan niinsanotusta fiksuudestani, koska se oli esteenä Jumalan työlle ja raamatun lukemiselle. Rukoilin, että tulisin tyhmäksi. Seuraavana aamuna huomasin, miten vähän oikeasti tiedän ja rupesin janoamaan ylhäältä tulevaa viisautta.

Vajavaisuudestamme: Kumpi on suurempi, meidän vajavaisuutemme vai Jumalan täydellisyys? Jumala on ELÄVÄ JUMALA. Tämä tarkoittaa sitä, että Hän toimii aktiivisesti. Hänen aktiivinen toimintansa taas korjaa meidän vajavaisuutemme Hänen täydellisyydellään, hetki hetkeltä enemmän. Me voimme hyvällä omallatunnolla kerskata heikkoudestamme, että Jumalan voima asettuisi asumaan meihin. Näin teki Paavali.

Kuollaan itsellemme :) kuoletetaan Hengellä itsekäs minämme, niin että "en enää elä minä, vaan Kristus minussa". Tällöin meidän vajavaisuutemme jää enemmän ja enemmän, päivä päivältä enemmän sivuun ja Jumalan täydellisyys ottaa sijaa.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Naispappeus vol.2
« Vastaus #6 : 20.11.06 - klo:13:47 »
Lainaus käyttäjältä: "HeinoM"
Eikös VT:ssä ollut joku äijä, joka leikkasi pitkän tukkansa ja voimat meni. :wink: Tosin samainen jehu tarttui muistaakseni siitä tukastaan kerran kiinni puuhun. Eihän se vaan Simson ollut?


2.Sam. 18:

9. Absalom, joka ratsasti muulilla, osui vastakkain Daavidin miesten kanssa. Kun muuli tuli suuren tiheäoksaisen tammen alle, Absalom takertui hiuksistaan puuhun ja jäi riippumaan taivaan ja maan välille, ja muuli hänen altaan meni menojaan.


Mullakin on pitkä tukka ja usein kun leikkaan nurmikkoa omenapuun alta hiukset tarttuu puuhun. Onneksi jalat on maassa.

Poissa hupa

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Naispappeus vol.2
« Vastaus #7 : 20.11.06 - klo:15:02 »
Tämä menee nyt vähän sivu suun: oletko uskova itse mies vai nainen?

uskova

  • Vieras
Naispappeus vol.2
« Vastaus #8 : 20.11.06 - klo:15:08 »
Lainaus käyttäjältä: "hupa"
Tämä menee nyt vähän sivu suun: oletko uskova itse mies vai nainen?


Mies

Poissa hupa

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Naispappeus vol.2
« Vastaus #9 : 20.11.06 - klo:15:11 »
Arvasin oikein.

Poissa de profundis

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Naispappeus vol.2
« Vastaus #10 : 20.11.06 - klo:15:27 »
Laukaus pimeässä maallikolta:

mieleen tulee hakematta parikin jokafoorumilaisen historiallista tuttavaa pitkillä hiuksilla. Tarkoitan vakavastiotettavia miespuolisia uskonnollisia vaikuttajia.
Nkosi sikelel iAfrika

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Naispappeus vol.2
« Vastaus #11 : 20.11.06 - klo:17:27 »
Mahtaakohan Luoja olla iloinen, jos hänen fiksuksi luomansa ihminen ripustaa aivonsa naulaan ja suostuu uskomaan mitä tahansa?

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Naispappeus vol.2
« Vastaus #12 : 20.11.06 - klo:19:06 »
Kukapa osaisi sanoa? Mutta itselleni vaikuttaa siltä, että lähes poikkeuksetta näissä oman persoonallisuuden integraatioissa on keskeinen se oma persoonallisuus, ei Jumala. Jumala on vain väline, jota käytetään saamaan aikaan ratkaisu ongelmiin. Yhtä hyvin tilalla voisi olla poliittinen ideologia, jokin aivan muu uskonto, luonnonsuojelu, kansalaisliikkeet jne. jne. Jos hyvin käy, integrointi tapahtuu ja ajan myötä yhdistyvät myös hellyys, lämpö ja inhimillinen ymmärrys heikkoudesta omaksuttuun varmuuteen. Useimmiten ei vain hyvin käy.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Naispappeus vol.2
« Vastaus #13 : 20.11.06 - klo:19:36 »
Jos saisin jotenkin vaikuttaa tämän ketjun kulkuun, niin julistaisin raamatunlainauskiellon just nyt.

Tuntuu, että jollain kansanosalla on käsissänsä joku lainausgeneraattori, joka syytää noita sopivia pätkiä joka väliin.


SEARCH FOR: nainen AND huonompi AND pappi
.
.
.
DID YOU MEAN: se mitä jalkojen välistä löytyy ei osaa opettaa tai olla hyvä pappi
.
.
.
[NO]
.
.
.
FOUND 57653 matches



---> ja näin löytyy hyviä jakeita, joilla voi mieleksensä perustella vaikka jäätelön syönnin joka ilta


5. Pör. 7:

34. Ja silloin Paavali puhui kansalle, joka häntä oli saapunut kuulemaan, " Hei, se on ihan ok syödä jätskii joka ilta" Kansa oli ihmeissään, ja he kuiskivat keskenään. "Kuka tuo mies oikein on? Kuinka hän uskaltaa puhua noin?" Mutta Paavali huomasi tämän kaiken, ja tarjosi kansalle Bravon banaanisuklaajäätelöä, koska se on halvinta joka synagogassa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Naispappeus vol.2
« Vastaus #14 : 20.11.06 - klo:20:11 »
Minun hakukoneeni vuosimallia 1873 antoi hakusanalla ice seuraavan jakeen:

Katoaako lumi koskaan Libanonin huipulta?
Juoksevatko koskaan kuiviin kaukaa virtaavat raikkaat vedet?

Tämä on siis profeetta Jeremiaan pirtelöresepti (18:14)