Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset paholaisia?  (Luettu 36214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #15 : 21.12.15 - klo:13:23 »
En aivan tiedä kirjoitatko vakavissasi. Sossu oli erityisen jonkinlainen, eli kai sieltä sai jo aikaisemmin niitä kunnan jauhoja köyhimmät, ja ainakin meillä sai koulussa anoa kenkäavustuksia. Niitä sai niin moni työläiskaupungissa, ettei se edes kiinnittänyt ikävää huomiota. Katkaisi tunnin mukavasti kun joku sosiaalitoimija tuli mittaamaan lasten jalkoja.

Ja nuo valtion järjestämät työmaat hajottivat perheet, järjestyi aina jotain jossain jonne sitten matkusti isä tai äiti pätkätyöhön, mutta niihin parakkeihin ei voinut viedä lapsia mukaan, eikä katkaista koulunkäyntiä.sitähän kai toivottaisiin takaisin.

Sikäli kyllä kirjoitan vakavissani, että toimeentulon edellytykset nykyisillä elintasosurfareilla taitavat olla jotain tuollaista tasoa. Joku perheenjäsen pitää lähettää kauas pois varakkaampaan maahan tienaamaan toimeentuloa perheelle. Romanialaiset perheenäidit lähtevät piikomaan Sveitsiin tai Saksaan, ja niillä tuloilla perhe sitten elelee. Syyrialaiset perheet kaiketi lähettävät niitä poikiaan tänne. Eivät surfanne elintasoa vain itselleen, vaan sille äitimuorille kanssa, vaikka kuinka olisivat jo täysi-ikäisiä.

Nuo kenkäjutut muistan itsekin, omilta kouluajoiltani.



Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #16 : 26.12.15 - klo:18:44 »
Minä vain en osaa tuntea, että tämä Suomeksi nimetty maapläntti elintasoineen kuuluisi minulle sen enempää kuin kenelle tahansa maapallon asukkaalle. Mitä minä olen tehnyt sen ansaitakseni, mitä tuo toinen ei; valinnut oikeat vanhemmat? Tietysti itsekkäänä pidän kynsin hampain kiinni siitä, mitä minulla on, mutta en pidä toimintaani oikeutettuna.

Suomesta kun on lähtenyt puoli miljoonaa elintasosurfaajaa eri puolille maailmaa, niin on vuoro joskus ottaa vastaankin. Ja lähteehän väkeä täältä nykyäänkin, nuoria ja koulutettuja ennen muuta. Ihan vain parempien ansioiden perässä.

Olen miettinyt tätä, ja sitä kohtaa mikä mielestäni pudotti vähän kuiluun.

Kyllä kai paremman elintason perässä täytyy saada muuttaa halutessaan vaikka nyt saadakseen lapsilleen paremman koulutuksen.

Sen sijaan tänne ei voi, eikä saa tulla siksi, että täällä maksetaan oleskelusta kenelle hyvänsä. Se on muuta, kuin tarjota työpanostaan. Sitä on taidettu tarkoittaakin ja jossakin määrin on erehdytty, leimattu koko turvapaikanhakijajoukko tällä yhdellä leimasimella:  Tulevat rahan perässä ja rahan tähden. Siis nimen omaan saadakseen rahansa tekemättä työtä.  Se ei ole totta.

Tähänastinen kokemus on:  Siinä määrin kyllä, että avustuksen suuruus vaikuttaa kohdemaan valintaan. Ja  kyllä, kotona toivotaan että jokunen euro liikkuu poispäin meiltä sinne, mistä se poika lähti. Valitettavasti tämä ei ole riittävän hallittu ja realistinen tapa auttaa ketään, varsinkaan, koska ensin on tuettava ihmissalakuljetusta ja kansainvälistä rikollisuutta. Ei, tällä tavalla asiat eivät saa mennä. Kyse ei ole oikeudesta saada olla suomalainen vaan siitä realiteeteista, ettei valtio voi olla lypsylehmä täysin tuntemattomalle lypsäjälle. Okei, synnyin tänne, sain sairaseläkkeen. Mutta valtio tietää ja valvoo joka ikistä senttiä joka tililleni kilahtaa. Lisäksi eläke, kuten siihen sidottu lupa ansaita ei nouse elinkustannusindeksin mukaan. Mutta tästä on kirjoitettu.

Näistä asioista kirjoitetaan kaiken aikaa arabian, farsin ja muiden lähtömaiden kielellä, joten jokainen artikkeli ja täällä lausuttu sana valtiovallan päätöksistä puhumattakaan on luettavissa, ja ratkaisut on mahdollista siis tehdä, ei umpimähkään vaan ajankohtaisen poliittisen tilanteen perustella.

Se ei kuitenkaan ole ainoa vaikutin. Se poika on lähetetty tänne tietyistä syistä, joista yksi on perheenyhdistämispyrkimys tulevaisuudessa. Valtiot suhtautuvat tähän varsin eri asentein.  Toivoisin, että Siomeen voisi tulla, kuten muuan maahanmuuttaja totesi, Finnairin lennolla, joka on huomattavasti halvempi kuin rikollisten masinoima hengenvaarallinen seikkailu.

Siinäpä se!  Tätä tarkoitan itse, kun totean meidän osaltamme maksavan siitä, ettemme aikanaan piitanneet Syyrian kriisin pitenemisestä, presidentin diktatorisista vaikutteista, jotka ilman muuta siellä(kin) aiheuttavat sisäistä levottomuutta ja mahdollistavat ääri-islamistien liikehdinnän. YK järjesti kyllä pakolaisleirejä lähinnä Turkkiin, muttei kiinnostunut jatkosta, eikä kiinnostunut kukaan toinenkaan.  Viisi vuotta telttamajoituksessa erittäin koleissa oloissa, ilman lasten koulutusta, kelvollisia asuinoloja jollainen parakki olisi ollut, vailla muuta tekemistä kuin odottaa! Sieltä olisi aikanaan tullut huolehtia vähitellen ja rauhallisesti lapsiperheet turvaan. Esimerkiksi näin, mutta ketä kiinnosti?

Ei Suomen evl kirkon Ulkomaanapua. Antti Pentikäinen oli fb-kaveri jotta sain kysyttyä eikö voisi ja miksi ei! Hän tahtoi vain palestiinalaisasiaa, jota tahtoi koko muualla kehitetty eappi-järjestelmä. Tärkeä asia, mutta sitä jo hoidettiin -  maailman " ainutta kansaa ilman valtiota!"  Mitä nyt unohtuivat kurdit, mutta mitäs kristityistä.  On jotenkin in kumartaa Mekkaan.

Ja tiedustellessani kuinka Romanian, Moldovan ja muiden järkyttävän siivoon jääneiden entisten kommunistidiktatuurien avustus:  Me emme avusta Eurooppaa, jaha tietääkö hän kuka?

Ei kukaan.

Niin makaa kuin petaa. Ellei nyt auteta järkevästi, ei täällä elä kymmenen vuoden kuluttua kukaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #17 : 26.12.15 - klo:21:23 »
Eikös kirkon ulkomaanapu halua ostoboikottia israelilaisille hedelmille, koska niitä tuotetaan arabialaisella maaperällä. Mutta tällä hetkellä siellä on vain yhden valtion rajat. En enää lahjoita ulkomaanavulle.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22065
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #18 : 26.12.15 - klo:21:53 »
Eikös kirkon ulkomaanapu halua ostoboikottia israelilaisille hedelmille, koska niitä tuotetaan arabialaisella maaperällä. Mutta tällä hetkellä siellä on vain yhden valtion rajat. En enää lahjoita ulkomaanavulle.

Arabialaisella maaperällä? Ei nyt sentään! Onko Palestiina kuulunut ikinä mihinkään Arabiaksi kutsuttuun valtakuntaan? Täman tekstin löysin Kirkon ulkomaanavun sivuilta: "Israelin siirtokunnat ovat kansainvälisen oikeuden vastaisia. Sekä YK että EU ovat tuominneet siirtokuntien olemassaolon."

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #19 : 27.12.15 - klo:05:18 »
Pena, kirjoittamasi organisaatiot ovat kirjoittaneet monia muitakin Israelin vastaisia julkilausumia. Onkohan kirkon ulkomaanavun johto antijuutalaisia vai peräti antisemitistejä?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22065
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #20 : 27.12.15 - klo:08:15 »
Olemme joka tapauksessa Suomen kansalaisina tiiviisti mukana kummassakin organisaatiossa. Oliko profeetta Aamos antisemitisti julistaessaan: Minä tein hampaat joutilaiksi kaikissa kaupungeissanne ja vein leivän kaikista asuinpaikoistanne. Silti te ette palanneet minun luokseni. Tämä on Herran sana. "Samoin minä pidätin teiltä sateen, kun oli vielä kolme kuukautta elonkorjuuseen. Yhdelle kaupungille minä annoin sadetta, toiselle en. Yksi pelto sai sadetta, mutta toinen, joka jäi ilman, kuivui. Silloin ihmiset hoippuivat kaupungista toiseen juomavettä hakemaan, mutta eivät saaneet janoaan sammumaan. Silti te ette palanneet minun luokseni", sanoo Herra. "Minä turmelin teidän viljanne ruosteella ja nokitähkällä ja annoin puutarhojenne ja viinitarhojenne kuivua. Teidän viikunapuunne ja oliivipuunne söi heinäsirkka. Silti te ette palanneet minun luokseni", sanoo Herra. -- Minä lähetin teidän keskuuteenne ruton, Egyptin ruton. Minä tapoin sotilaanne miekalla, teidän hevosenne vietiin sotasaaliiksi. Ruumiiden löyhkä nousi teidän sieraimiinne omasta leiristänne. Silti te ette palanneet minun luokseni, sanoo Herra. -- Minä kylvin tuhoa teidän keskuuteenne niin kuin Sodoman ja Gomorran hävityksessä, niin että te olitte pelkkä tulesta siepattu kekäle. Ja silti te ette palanneet minun luokseni, sanoo Herra. -- Sen tähden, Israel, minä teen sinulle vielä jotakin. Koska sen sinulle teen, valmistaudu kohtaamaan Jumalasi, Israel!

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #21 : 27.12.15 - klo:09:01 »
...
Onkohan kirkon ulkomaanavun johto antijuutalaisia vai peräti antisemitistejä?

Ei toki tarvitse olla mikään antisemitisti, vaikka Israelin harjoittamaa siirtokuntapolitiikkaa kritisoikin. Samoja ääniä alkaa pikkuhiljaa nousta myös israelilaisten itsensä keskuudesta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #22 : 27.12.15 - klo:09:29 »
Aamos oli Juudeasta, mutta vaikutti Israelissa. Tätä taustaa vasten ymmärrän  hänen julistustansa jotenkin. Israel, siis pohjoinen osa sortui ennen Juudaa. Israel on demokratia, koska siellä pidetään salaiset vaalit sovitulla tavalla. Opposito tietysti kritisoi. Arvotan ihmisiä sen mukaan miten Israel otetaan huomioon. Kirkon piirissä pitäisi, mielestäni, pitää Raamattu omalla paikallaan. Meillä on valtion kirkko, joten esim piispatkin ottavat julistuksessaan liudentuneen kannan verrattuna vapaisiin suuntiin, että "palkkarahat" ovat varmat. Meno on joskus villiä. Piispa tekee aviorikoksen ja joutuu eroamaan, mutta "pelastuu Erkki-puolueeseen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22065
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #23 : 27.12.15 - klo:10:52 »
Aamos oli Juudeasta, mutta vaikutti Israelissa. Tätä taustaa vasten ymmärrän  hänen julistustansa jotenkin. Israel, siis pohjoinen osa sortui ennen Juudaa.

Aamoksen julistus on yksi esimerkki siitä, että Jumalan omaisuuskansalla ei ole oikeutta toimia miten tahansa. Se on pikemminkin erityisasemansa vuoksi tarkemman arvioinnin alla kuin mikään muu kansa. Näin näyttää oilevan vieläkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #24 : 27.12.15 - klo:15:22 »
Israel on monikulttuurinen, että vaikea siellä on Tooraan kaikille vedota. Aamos oli varmaankin kova mies Israelin Betelissä julistaessaan oikeudenmukaisuutta. Kulttihenkilöiden vaimoja hän tympeissään nimitteli Baasanin lehmiksi. Juudan puolella hänen aikalaisensa oli ehkä Jesaja, ainakin lyhyen aikaa. Aamos tuli talonpoikien joukosta, mutta Jesajan arvellaan kuuluneen ylimystöön. Israelhan sortui muutama kymmentä vuotta Aamoksen julistamisajan jälkeen. Aamos karkoitettiin Betelistä, koska häntä ei ollut yläluokan kiva kuunnella.
Todellakin, Israel on suurennuslasin keskiössä, maailman maallisillekin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22065
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #25 : 27.12.15 - klo:16:57 »
Israel on monikulttuurinen, että vaikea siellä on Tooraan kaikille vedota.

Pidänkin YK:n päätöksiin sekä kansainväliseen lakiin ja sopimuksiin vetoamista asiallisempana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #26 : 27.12.15 - klo:18:17 »
Viime Israelin matkallani matkan johtajamme ja oppaamme kertoivat järkyttäviä YK:n äänestystapauksia. YK:n suojauksessa Israel tulisi työnnetyksi Välimereen. Esim " Itkumuuri ei ole juutalainen rakennelma". Arkeologia on estetty aina, kun mahdollista.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22065
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #27 : 27.12.15 - klo:20:43 »
Viime Israelin matkallani matkan johtajamme ja oppaamme kertoivat järkyttäviä YK:n äänestystapauksia. YK:n suojauksessa Israel tulisi työnnetyksi Välimereen. Esim " Itkumuuri ei ole juutalainen rakennelma". Arkeologia on estetty aina, kun mahdollista.

Suhtaudun näihin oppaisiin vähintään yhtä varauksella kuin 1944 Kirkon ulkomaanapuun. Tuollaisille väitteille pitäisi esittää pitävät todisteet.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #28 : 27.12.15 - klo:22:25 »
Urpo Karjalaisen nimeen nyt muistelen, että silleen. Lopetan taas tällä kertaa tähän.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #29 : 27.12.15 - klo:22:26 »
Niin...  Aivan niin...   

mutta juuri nyt minä vain halusin että olisi kiinnostuttu vähän muusta siis siellä Ulkomaanavussa, kun se tietty pakolaisleiri olisi ollut niin hyvä kohde eikä YK siitä olisi tuohtunut.

Eikä ainoa.

Itse ajattelin vaikeutta luottaa tässä pienten alkujen päivään, siihen, että yhdessä nurkassa toimiva olematon suomalainen apu olisi mitään auttanut.  Kyllä se olisi. YK on jo organisaationa valtava, pyörittää huikeaa virkamieskuntaa ja siellä euro äkkiä, valitettavasti, myös sulaa sentiksi.

Kun siis AnttiP julkaisee vain eappijuttuja, kuvia itsestään muslimiystäviensä seurassa illallisella ja lärpättää kuin toista uskontoa tiettyä poliittista kantaa Israelin asiassa, jota kumpikin nyt edustalta joskin vastakkaista. Te voitte sellaisen ottaa, kumpikin omanne, Pena ja 1944,  samoin APentikäinen yksityishenkilönä, KUA:n johdossa laaja-alaisempi, neutraalimpi ja paljon mielikuvitusrikkaampi ote olisi ollut välttämätön.

Kerran Herättäjäjuhlilla jossain sattui niin, että AP oli oikein keuhkonnut yhtäsamaa niin sattui että iäkkäämpi täti,  kun kolehtia koottiin kommentoi minulle, vieraalle naapurille, ettei jaksa niitä juttuja eikä siis  auta kirkon kautta ennen kuin yksipuolisuus päättyy ja muut avun tarvitsijat huomataan. Yllätyin sillä en edes yrittänyt kaivaa kuvetta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.