Kirjoittaja Aihe: Tänään 70  (Luettu 24385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 70
« Vastaus #135 : 09.12.19 - klo:14:12 »
Apuani on tänään tarvittu kahdessa suunnassa. Tyttöjen äiti pyysi saada tuoda tytöt puoli kahdeksaksi, ja sai tietysti.
Sitten osottautui että Martta ei halunnut mennä kouluun kun siellä häntä on kiusattu. Oli pois jo perjantaina.
sialle on jo yritetty tehdä jotakin mutta opettaja ei tullut sovittuun tapaamiseen.
Jatkuu huomenna.

Ystäväni A on verenmyrkytyksen vuoksi kotona, kotisairaanhoito käy antamassa antibioottia suoneen. Puolisonsa on palvelutalossa sen aikaa kun omaishoitaja-A sirastaa.
Vein S:lle ruokaa. Sitä olenkin 'sattuneesta syystä' väsännyt montaa sorttia.
Tylleröistä toinen ei syö sitä soppaa mitä toinen syö. Tein kolme eri keittoa ja makaroonilaatikon. :114:-  pyyhkii hikeä otsalta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #136 : 13.12.19 - klo:13:16 »
Taas oli joulujuhla ja ensi viikolla samaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 70
« Vastaus #137 : 13.12.19 - klo:15:46 »
Joulu lähestyy, ei voi estää-

Hankkeissa ilmastopakolaisuus.  Etsitään Sumen pohjoisinta siililääkäriä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 70
« Vastaus #138 : 13.12.19 - klo:18:18 »
Inarissa näyttäisi olevan pohjoisin eläinlääkäri. Netistä ei selvinnyt hänen siiliosaamistaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #139 : 15.12.19 - klo:20:49 »
Joka toinen viikonloppu on takanapäin, joten Kankaalassa ollaan ja pirttikin on yötä varten lämmitetty. Sakemannisarja katsottiin, jossa on Hunold Isotakkinen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 70
« Vastaus #140 : 20.12.19 - klo:09:35 »
Lahjoja paperiin. 

Näen kuin siilit viihtyi älypeliensä äärellä viime yönä.  ;)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 70
« Vastaus #141 : 20.12.19 - klo:12:35 »
Hei, kerro nyt meille, mikä se on se siilien älypeli?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 70
« Vastaus #142 : 20.12.19 - klo:17:37 »
Hei, kerro nyt meille, mikä se on se siilien älypeli?

Annikka, sier olet h y v ä ihminen, sie sait minulle vedet silmiin, aivan totta.

…………………..

Siililn herkuimmat herkut asetellaan matonen kerrallaan varovasti --- meillä nautimme vain jo vainajamatoja --- koloseen, jonka päällä pyörii pallo.  Siili tuntee tuoksun, mutta sen on hoksattava tuupata palloa tarpeeksi jotta se pyörähtää syrjään ja herkuin herkku on saavutettavissa.  Toisessa on kaiverrettu mäntypuiseen laattaan kuoppia, joiden suhteen menetellään vastaavasti. Päälle on kiinnitetty toinen laatta kuin kanneksi ja se pyörii, mikäli hoksaa että se pyörii. Kantta on siirrettävä jotta pääsee kuoppien tykö ja saa matosensa.  Viime yö osoitti että pallopeli on ehkä liian helppo mutta siinä kahden mäntysiivun vipuamisessa on haastetta. Yksi kolo jäi löytymättä.

Tai Prinssi Magnus on laiskistunut ja tyytyi kahteen lottopottiin.

P.M. saa seuraavaksi pallon, jossa on matopiilo. Siinähän pyörittelee.  :)  :)  :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 70
« Vastaus #143 : 20.12.19 - klo:18:48 »
Tuo on varmaan tosi hauskaa katsottavaa. Tämä siili on minulle ihan uusi asia. Sellaisia ulkona eläviä villejä siilejä olen joskus ruokkinut. Kerran eräs niistä tuli sisälle, olin nuori tyttö silloin ja asuin vanhempieni kanssa. Äitini alkoi heti kovaan ääneen moittia minua, jotta olen tuonut sen siilin sisälle. En ollut tuonut, se oli vain livahtanut ulko-ovesta sisään. Tiesin, mitä tuli tehdä: laitoin teevadille sille ruokaa ja se alkoi syödä, sitten laitoin isän rukkaset käteen ja kannoin siilin pihalle.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 70
« Vastaus #144 : 21.12.19 - klo:16:27 »
Panin moottorikelkan hyrisemään ja ajelin Peipporämeelläkin lenkin. Lunta on reilut 30 cm, joten räme on pounikkoista ajella. Lumi oli märkää ja yritti paartaa telaston ja kelkan rungon väliin, silloin pitää panna urut auki ja ajaa täysillä asfaltin ääreen. Väsyttää, mutta lämmittelen meille saunaa, niin mielikin reipastuu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 70
« Vastaus #145 : 21.12.19 - klo:18:58 »
Siirrytään osaan 71
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi