Kirjoittaja Aihe: Näin elokuvan  (Luettu 38383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fanni

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #135 : 05.01.10 - klo:17:27 »
Niin ihanan itkettävää oli katsoa toistamiseen elokuva postia pappi Jaakobille  :kahvi:

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #136 : 06.01.10 - klo:15:42 »
Pena, kiitos tiedoista( aina täytyy tietää!, siis minun) Vai oli se sittenkin Tyrvään kirkko! Matti voitti 2-0, sillä hän oli sitäkin mieltä että sisäkuvat oli muualta.
Tyrvään kirkkoa on esitelty kai hiukan toisesta kuvakulmasta TV:ssä. Se vaikuttaa olevan korkealla kuivalla kankaalla. Tässä se oli veden äärellä, ikäänkuin letolla.

Muuten olen sitä mieltä, että ensi kesänä mennään sovittuna aikana porukalla niitä uusia maalauksia sinne ihailemaan. Onhan meitä keskisestä Hämeestäkin aika joukko, ja kulttuurimatkalle kannattaa tulla kauempaakin.

                                                     :109: :eusa_clap: :039:
se on tosiaan niemen nokassa, sinne mennään rakennusten välistä ahdasta reittiä. mutta ei ole ihan veden pinnan konrkeudella vaan pienellä mäellä. itse kävin siellä joku vuosi sitten talvella kun se oli avattu. uusia maalauksia en ole vielä nähnyt ja kun se avattiin viime kesänä, niin tietoisesti välttelin kuvien katselimista jotta "vau"-efekti säilyisi siihen kun näen sen :)

sastamalassa myös toinen vanha kivikirkko; Sastamalan kirkko jossa nykyään maapohja. se on nyky kulkuvälineiden kannalta sivussa mutta itse asiassa Rautaveden äärellä hyvässä paikassa eli sinnekin pääsee melomalla. Vammalan seudulla (nyky-Sastamalaan kuuluu paljon enemmän) on paljon nähtävää. ellivuorelta näkee maisemat hyvin jne.



Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #137 : 06.01.10 - klo:21:42 »
Myös Karkun vanha kirkko on ihan lähellä. Pitäjät ovat ennen vanhaan jatkuneet kauas eri suuntiin vesireittejä pitkin. Kolmen kirkon naapurina neljäntenä onkin sitten Pirunvuori.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #138 : 08.01.10 - klo:09:44 »
Onko joku arvoisa fooruminjäsen käynyt kattomassa avatar - elokuvan? Ajattelin kysyä etukäteen, kun huomenna meidän jengi (minä+pojat+tyttöystävät) ovat menossa leffaan.
Acta, non verba.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #139 : 08.01.10 - klo:11:46 »
Meilläkin laajasti tykättiin Postia pappi Jaakobille -elokuvasta. Kirkot ja pappilat selviteltiin esiin, mutta mitän vuotta mahdettiin elokuvassa elää?
Poliisin harmaat takit ja siniset suikat oli aika vanhoja, mutta joissakin kirjeissä oli postinumero. Postinumeroita alkoi kai ilmestyä -71, mutta mihin asti oli poliisilla harmaa takki.  :102:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #140 : 08.01.10 - klo:11:48 »
Meilläkin laajasti tykättiin Postia pappi Jaakobille -elokuvasta. Kirkot ja pappilat selviteltiin esiin, mutta mitän vuotta mahdettiin elokuvassa elää?
Poliisin harmaat takit ja siniset suikat oli aika vanhoja, mutta joissakin kirjeissä oli postinumero. Postinumeroita alkoi kai ilmestyä -71, mutta mihin asti oli poliisilla harmaa takki.  :102:

Tarkalleen ottaen menneisyyttä. Puvustaja on tuskin ollut kronologisen tarkka
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #141 : 17.01.10 - klo:17:04 »
Havukka-ahon ajattelija :eusa_clap:  Lämmöllä suosittelen  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #142 : 17.01.10 - klo:17:10 »
Kiva kuulla! Matti on Huovis-fani ja minulle on ikimuistoinen Mooses Pessi Lahden kaupunginteatterista Ola Johansson.
Täytyy pyytää Bassolta iltaloma. En muista milloin olemme käyneet yhdessä elokuvissa.

Oliko Kai Lehtinen roolinmukainen, vaiko ikuinen Raid?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #143 : 17.01.10 - klo:17:56 »
Lehtinen oli mielestäni todella huippuvalinta Konsta Pylkkäseksi, tosin en ole katsonut Raidia niin ei ole hänellä sitä 'taakkaa' mun taholta.

Tuli 'hinku' lukea kirjana ja Huovisen tuotannosta tykkään muutenkin. Hieno kirjailija.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Näin elokuvan
« Vastaus #144 : 17.01.10 - klo:17:59 »
Lehtinen oli mielestäni todella huippuvalinta Konsta Pylkkäseksi, tosin en ole katsonut Raidia niin ei ole hänellä sitä 'taakkaa' mun taholta.

Tuli 'hinku' lukea kirjana ja Huovisen tuotannosta tykkään muutenkin. Hieno kirjailija.

 :109: