Kirjoittaja Aihe: Turha joukko?  (Luettu 10098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #15 : 23.11.18 - klo:15:35 »
Jees! Muistin yhtäkkiä, että  minullahan pitää olla luvattu jätkän tulikin kuormassa huomiselle reissulle. Jemmassani on sellaisia kuivuneita kelopöllejä, joissa ei ole valitettavasti tervasrosoisia paikkoja, mutta palavat silti. Haalasin yhden ulos, sellainen 160 sm pitkä ja vajaat 30 sm halkaisijaltaan. Kumpikin pää oli vino, ettei pölli pysynyt kunnolla pystyssä. Muistin tilanteen, että miksi olin tehnyt vinopäitä. Tyvellä oli osittain sisään jäänyt kivi, ja se veti hampaat toiselta puolelta terää. Koska olin onnistunut taiteilemaan SiniZ:lla kannolle asti, en voinut keskeyttää arpeetia, vaan sahasin puoltavalla sahallani kelon pätkiksi.
Kaiken tavaran kuljettimeeni mahtuu isokin puu, kunhan sen pienii. Nyt pudotin sahapukissani toisesta päästä vinon pois ja keikautin juhlakalun oikeinpäin pystyyn ja sahasin ylhäältä alas ristin. Tähän ristiin valutan sitten riittävän ajoissa sytytysnestettä ja oikealla ajalla krapsautan Veripalvelun isolla tikulla sinne ristin väliin liekin. Tuli leimahtaa ja vapaan, pimenneen taivaan kannen alle leviää hieno savun aromi Oulujoen rannassa.
 

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #16 : 23.11.18 - klo:17:32 »
 :eusa_angel: :eusa_angel: :eusa_clap: :eusa_clap: :023: :039:

Tuollaista tekstiä ei kyllä synny muilta kuin veli veneheitolta!!1

Meikämannellekin tuli hymy suupieliin...ja tässä ketjussa....  :eusa_angel:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #17 : 23.11.18 - klo:23:16 »
Oletko 1944 spr:n verenluovuttaja? Itse kävin pokkaamasa jonkun prenikan tai pystin kun tuli 200 kertaa täyteen. Siihen n.201 kertaan loppui luovutus kun pumppu rupes oireilee, syy ei ollut suinkaan verenluovutukessa vaan muissa jutuissa. Nyt en enää kelpaa luovuttajaksi, mihin sitä vanha kehäraakki nyt enää kelpaisikaan?
« Viimeksi muokattu: 23.11.18 - klo:23:22 kirjoittanut donpate »

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #18 : 24.11.18 - klo:07:27 »
Hei!

Minä en voi allekirjoittaa Kalistajan pohdiskelua siitä, että Körttogoorumin porukka olisi turha joukko.

Kalistajan tunnetta en eppäile, tunteet on mitä on. En kuitenkaan koe, että hallituksessa olisi sellaista henkeä, että foorumilaisten tulisi olla pahalla mielellä.

Ystävällisesti tervehtien Mauno, hallituksen yksi jäsen

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #19 : 24.11.18 - klo:12:21 »
Luovutinhan minä verta jotain 160 kertaa. Aikanani se oli byrokratian kyllästämää eli, kun olin ollut ulkona Yk-hommissa tuli karenssia kuukausikaupalla. Almanakassa minulla oli merkki 63 vrk:n välein, ettai olisi jäänyt pitkiä välejä. Olin motivoitunut luovuttaja.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #20 : 24.11.18 - klo:18:02 »
Hei!

Minä en voi allekirjoittaa Kalistajan pohdiskelua siitä, että Körttogoorumin porukka olisi turha joukko.

Kalistajan tunnetta en eppäile, tunteet on mitä on. En kuitenkaan koe, että hallituksessa olisi sellaista henkeä, että foorumilaisten tulisi olla pahalla mielellä.

Ystävällisesti tervehtien Mauno, hallituksen yksi jäsen

Minun mielestähän tämä foorumistien ryhmä ei ole lainkaan turha joukko....

Anteeksi, jos toistan: Muistan mainiosti sen asian, jota pidän tärkeänä - en unohda niitä asioita joita tärkeinä pidän.

Kari Tapio muisti ja tajusi pelin hengen. Tuota en mielestäni turhaan ottanut esille. Kari Tapion havainto on sovellettavissa...

Mutta mikäpä tässä. Tätä kirjoittaessaani on lämmintä, ruokaa riittää - ja jälkiruokaa. Siis konkreettisesti. :kahvi:

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33709
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #21 : 24.11.18 - klo:19:58 »
Kiva jos noin koet kuin sanot. Että  ollaan tyytyväisiä siihen mitä olemme ja miten meillä menee.

On minullekin sanottu jotenkin näin: Mitä sinä siellä foorumilla, sehän on ( vaan ) sellainen !

Se mikä meille eräille on hyvää, ja laatukin riittävä, on joillekin jotakin arveluttavaa.
Tuntui niin pahalle, kuin olisi rakasta lasta moitittu.

Turha joukko, turhat sanat, turhaan suuttumiset, turhuutta ne ovat kaikki.

Yksi on eliittiä, Jumalan rakkaus syntistä ihmistä kohtaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #22 : 27.11.18 - klo:20:31 »
 Keri Tapion, kun näin viimeksi tallinanlaivalla, taisin murista sille, että ei se oo mikään Leila Leila, vaan Hanko Hanko.
Siis hän sjungas jotain outoa valssia väärin sanoin.

No se että foorumia pidetään jonain, jota on parempi pitää piilossa on vaan hyvä.
Mulle se sopii erinomaisesti.
Olenhan ihan pohjasakkaa ja maanmatonen.

Joskus täällä kirjoitti vaivainenmato.
Minulle sellainen sopii hyvin.
Se jos tämä olisi joku viisastelu tai opettajan opetushuone, niin silloin voisin pikkaisen ärähtää, mutta kun tämä on sitten körttien mikä lienee johtokunnan mielestä " ei mainitsemisen arvoinen juttu" niin siitä olen hyvin iloinen ja toivoisin, että niin jatkossakin olisi.

Paavo oppi Isämme voisi olla kyllä mieltä eri.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #23 : 28.11.18 - klo:01:48 »
Hei!
Minä koen Körttifoorumin hyväksi jutuksi. Yritin jo aikaisemmin kirjoittaa, etten koe tätä turhaksi enkä toisarvoiseksi.
Tuntuu pahalta, kun huomaan, että en osannut kirjoittaa ymmärrettävästi. Ja loukkaavaksi, kun koko johtokunta, yhdistyksen hallitus, nostetaan foorumia vähätteleväksi porukaksi. Kun en itse ole hallituksessa havainnut sellaista henkeä!

Ystävällisesti tervehtien
Mauno

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #24 : 28.11.18 - klo:07:53 »
Missä nuoriso on? Entiset nuoremme ovat toki aikuistuneet ja löytäneet parempaa tekemistä, mutta olisi piristävää saada uusia mukaan. Onko tällainen keskustelu muodoltaan niin vanhanaikaista, ettei heitä kiinnosta?  :017:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #25 : 28.11.18 - klo:19:28 »
Hei!
Minä koen Körttifoorumin hyväksi jutuksi. Yritin jo aikaisemmin kirjoittaa, etten koe tätä turhaksi enkä toisarvoiseksi.
Tuntuu pahalta, kun huomaan, että en osannut kirjoittaa ymmärrettävästi. Ja loukkaavaksi, kun koko johtokunta, yhdistyksen hallitus, nostetaan foorumia vähätteleväksi porukaksi. Kun en itse ole hallituksessa havainnut sellaista henkeä!

Ystävällisesti tervehtien
Mauno

Sen kerroin mitä omin korvin kuulin, ja sen kerroin mitä omin silmin näin. Tosin. Olihan meitä muitakin heinäkuisessa jäsenkokouksessa Kalevan kirkossa.  Sitä tapahtumaa ja tilanteita siellä ei voi pyyhkiä yli. Mikään ei muuksi muutu, vaikka Mauno kirjoittaisi asiasta kolmannen kerran. :kahvi:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #26 : 29.11.18 - klo:06:01 »


  Herättäjä-Yhdistyksen jäsenkokouksessa Tampereen herättäjäjuhlien yhteydessä Kalevan kirkossa viime heinäkuussa yhdistyksemme johto otti yhdessä vaiheessa puheeksi myös mediat ja kaikenlaiset kanavat, joissa körttiasia ainakin aika ajoin kulkee. Eturivissä istunut johtoryhmä unohti tämän Körttifoorumin. Tästä foorumista tuli puhe vasta sitten kun yksi H-Y:n rivijäsenistä otti asian ja tämän foorumin esille. Tuo johdon unohdus tai "unohdus" tuntuu sitäkin kummallisemmalta kun tämän foorumin pääylläpitäjä Seppo Samila on vuosikymmenien ajan ollut mahdottoman lojaali ja uskollinen Herättäjä-Yhdistyksen toimivalle ydinryhmälle eli palkatuille ihmisille ja muille vastuuhenkilöille.

Aika ajoin tuo tilanne muistuu mieleeni.  Se kummittelee siellä. Olemmeko me tosiaan turha joukko, me jotka tätä foorumia luemme ja jotka tänne kirjoitamme? :kahvi:


   Kirkko etsii yhtä, joka on kadonnut.

Luuk. 15:4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #27 : 29.11.18 - klo:09:37 »
Minulla on sellainen mielikuva, että körttiperheessä lapsi hoidetaan kasteelle ja aikanaan myös rippikouluun. Äidin ja isän "velvollisuuden" ei oikein enempään tarvitse riittää. Lopusta huolehtii salattu Jumala.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #28 : 29.11.18 - klo:10:23 »
Körtit puhuvat usein veisaavista vanhemmistaan ja varsinkin isovanhemmistaan. Omaa sieluaan näin hoitavat ovat siinä sivussa hoitaneet myös 'velvollisuuttaan' kasvattajina. Salattu Jumala tämänkin on vaikuttanut.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Turha joukko?
« Vastaus #29 : 29.11.18 - klo:13:26 »

   ... veisaavista ja rukoilevista ...

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024