Kirjoittaja Aihe: Nyt 17.  (Luettu 26276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #45 : 25.09.18 - klo:10:32 »
Ruoho oli kuurassa, kun menin hommiini. Tyhjäsin "ekologisen laatikon" perunamaalle, siis maatuvan jätteen laatikon. Ilman Zetoria se olisi ollut miltei tekemätön paikka, koska olemme sitä täyttäneet kolme vuotta. Painoi kuin syntini samalle ajalle, mutta liinoilla ja takakauhalla se siirtyi sinne, minne halusinkin. Painepesurilla puhdistin sisältä ja ulkoa, kun ensin ei meinannut tulla kaunista jälkeä, niin hain Telimax-ainetta ja bulbutin sitä desin ja annoin vettä paineella päälle, niin värit tulivat esiin.
Vein laatikon sijaansa ja jätin Zetorin pihalle ja tulin itse pirttiin vaihtamaan kuivat vaatteet. Kyntöhommat teen Zetorin pukilla istuen, joten ei auta olla ylpeä ja pitää märkiä vaatteita, sillä se tietää flunssaa.

Paikalla seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #46 : 25.09.18 - klo:10:48 »
Tuulilasi oli jäässä etelässäkin, kun en jaksanut viedä autoa laiskuutani lämpimään halliin, vaan jätin sen pihapaikalle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33751
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #47 : 25.09.18 - klo:11:43 »
Matti tuli curlingista. Syötiin ja nyt hän nukkuu ruokaperäisiä Kerää voimia lähteäkseen Kuhmoisiin auton helmapeltejä maalauttamaan.

Minun on oltava paikallani kun polvi kovasti kipeytyi oman kuntolaitteen kanssa. Se on jo vanha, Matin 50-vuotislahja tyttäriltä. Siihen ei voi säätää vastuksen painomäärää kun 'pikkukätöset' ovat se rempanneet omanlaisekseen.

Olen kahden vaiheilla, lopetanko kuntosalilla käynnit kun nykyinen tällä viikolla loppuu. Ja koetanko pärjätä omillani. On tasapainolauta, kuminauha, käsipainoja ja tuo Tunturi jossa jotakin voi tehdä kunhan varoo eikä intoile.

Minulla on nyt polvituki joka on ilmestynyt meille jostakin, emme tiedä mistä. Se on kyllä hyvä apu, ja ollut tarpeen viimeaikoina.
Polvi ei ärsyynny jos en sitä vaivaa, mutta kun kuulema pitäisi vaivata. :017:

Keppikävely sujuu, mutta en siitä ihan tykkää, muuten kuin maisemia katsellen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #48 : 25.09.18 - klo:12:45 »
Tuulilasi oli jäässä etelässäkin, kun en jaksanut viedä autoa laiskuutani lämpimään halliin, vaan jätin sen pihapaikalle.
Saat asua aika väljästi, kun on autollekin kaksi paikkaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #49 : 25.09.18 - klo:12:56 »
Riitta-Mummille tuumailen, että onhan teillä iso paikka asua ja siinä ns hyötyliikunnallisia hommia riittävästi.

Sain syyskyntöni  :003: tehdyksi, oli sitä niin paljon, ettei se Kaarinan hameenhelman alle jäisi. Mökissä on mökin määrä hommia. Isännäksi itse itseäni kutsun, niin on hyvä.

Täytyy todeta, että punainen Zetori on elämänsä ehtoopuolella, sillä kaikki rajoittimet ovat niin kuluneet, että 10 cm klappia oli puoleensa. En saanut virhesilmääni hivelevää kyntöä aikaiseksi, mutta ei se haittaa, sillä keväällä kynnös on karhittava ja ulkonäkö muuttuu tasaiseksi maaksi ennen kylvöjä.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33751
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #50 : 25.09.18 - klo:13:55 »
Olet oikeassa veli-veneheitto, on vielä. Kiva jos saan tukea , kun olen alkanut epäillä kuntosalin olevan miulle liian raskastekoista hommaa. Kivaa ja sosiaalista kyllä, mutta polvivaivat seuraa, sekä luulen myös jatkuvien VTI-oireiden johtuvan niistä salin penkeistä, koska ne alkoivat pian sen jälkeen kun aloitin.

Nytkin taas tuli pian sen jälkeen kun innostuin kuntopyörällä sotkemaan.

Eiköhän sitä tässä iässä hyötyliikunta ja hautausmaa- ja Prismakävelyt riitä.

Vähitellen Mattikin alkaa suopua ajatukseen pienempiin tiloihin siirtymisestä.
Hiljalleen hyvä tulee." Jahka tässä räknätään ", sanoo padasjokinen jahkailu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #51 : 25.09.18 - klo:14:18 »
Hyvä, ettet tykänny huonoa, kun olin "jotakin mieltä". Itse en enää voisi ajatella näitten isännänhommien jälkeen, että pitäisi vielä mennä salille treenaamaan, en kaupunkiaikananikaan. Siellähän käyn korkeintaan kirjastossa ja vähän muita kävelyitä. Sen verran annan myöten, että talvella pitäisi Kaarinan kanssa pystyä hiihtämään edes jonkun verran. Olen laistanut niistä hommista ja nyt ensi talvena yritän olla hiihtäjäkin, joskus,

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33751
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #52 : 25.09.18 - klo:14:22 »
Hei, taidan alkaa pehmetä vanhukseksi. Siitä on muitakin merkkejä. Nyt minulle kelpaa apu ja neuvo ja taluttajat. Sisua piisaa, mutta vastaanpaneminen ei ole ' se ykkösjuttu', enää.

Herra kanansa kynii.   :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #53 : 25.09.18 - klo:14:42 »
Ole hyvä, jos kerta niin ajattelet. Tarkoitit tietysti isoa Herraa.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33751
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #54 : 25.09.18 - klo:15:08 »
Tietysti.

Matti tulikin jo. Ei autolle vielä mitään tehty, vain alustava työsopimus. Jakuu lokakuun puolivälissä.

Minulle ei auton asioita etukäteen kerrota, en niihin saa puuttua. Siivota saan. :003:

Siskonmakkarasoppa on syöntivalmis.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #55 : 25.09.18 - klo:15:23 »
 :039: Tiedämme kumpikin, mitä kertoo "kelpo vaimon ylistys" VT:ssa.

Paikalla seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #56 : 25.09.18 - klo:16:43 »
Saat asua aika väljästi, kun on autollekin kaksi paikkaa.

Minulla on paikka naapuritalon lämpimässä hallissa ja inva-paikka oman talon pihalla. Kunhan pikkuisen vielä kylmenee, niin siirryn halliin taas talveksi ja käytän pihapaikkaa vain lyhytaikaisesti. Lämmin auto on aina mukavampi, mutta sinne on 70m pidempi kävely.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #57 : 25.09.18 - klo:19:22 »
Foorumin yleisilme on hieman muuttunut, pianhan tähän taas tottuu.
Helppoutta on kun pääsee hissillä lähes auton viereen, mutta parasta on se ettei tarvitse kiertää korttelia ja etsiä vapaata paikkaa, eikä autoa peitä talvella hanki.
Tänään kävin "lenkkeillemässä" Redissä. Paljon näyttää tulevan lunta tupaan sekavuudesta ym kehnosta suunnittelusta. Vielä en ole nähnyt kommentteja parkkihallin tukkoisuudesta, on tolppia ym esteitä joihin voi vahingossa perutella. Parkkiruudut sinäänsä vaikuttaisi olevan hiemann leveämpiä mihin muissa vastaavissa on saanut tottua. Ekan kerran kun sielä kävin autolla niin hallissa hortoili pari pariskuntaa joista kumpikin oli kadottanut autonsa, etsivät kai väärästä kerroksesta. Sekava vaikutelma Redistä jää kun on vielä kahdessa rakennuksessa. Kannattaa painaa tarkkaan mieleen jos autolla tulee, mihin sen jättää ja mistä nousee kerroksiin, hissit tulee olemaan ruuhkaisia eikä niiden kapasiteetti riitä alkuunkaan. Mainostavat että vielä Lokakuu olisi ilmaista parkkiaikaa, sen jälkeen maksaa.
Sain kyllä kaiken mitä hain yhdellä kertaa, olisin saanut alakerran Ssästäkin tosin, ostin paketin Torino makaroonia, kertaostos oli 0,28€, ei se K-kauppiasta kyllä elätä. Saa nähdä kaataako Redi SRVn, eivät varmaan ole parhaalla osaamisalueellaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #58 : 26.09.18 - klo:11:13 »
Kirjoitin lyhyen jutun sateisesta hommastani pomppulinnan "pehmeiden" osien purkamisesta. Kun sen sitten lähetin, niin tuli tieto, että nettiyhteys po kohtaan on katkaistu. Ja olihan se, sillä tarinani meni jonnekin pilveen, näkymättömiin. No, olkoon niin. Pommpulinnan jousien kanssa, 80 kpl, ei kannata esiintyä väkevänä miehenä, sillä ne todella ovat voimaa vaativat asentaa paikalleen ohjeidenkin mukaan. Lapset muutamia kertoja aina käydessään pommppusilla olivat pyytämättä/käskemättä, kun tuli tieto "ei ole mitään tekemistä". Vitsinomaisesti sormella näytin, että onhan siellä se linna.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #59 : 27.09.18 - klo:10:35 »
Sain tiedon, että loka-auto tulee ensi viikolla. Sateen vuoksi ei Kankaalassa oikein voi tehdä mitään tuottavaa hommaa, joten lähdemme Ouluun. Olen pakannut tavarani peräkärryyn. Meillä on lauantaina taloyhtiön talkoot, johon olen lupautunut katkomaan pensasaidat, joten sen sortin tavaroita on mukana. Pyhänä, jos sää suosii, on Kaariinalla nuotiojuttunsa. Siihen varasin klapeja, että makkarat käristyvät.
Leivinuunissa on tulet, että pirtti ei kovin kolistuisi siihen mennessä, kun palaamme.