Kirjoittaja Aihe: Nyt 17.  (Luettu 25784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #15 : 28.08.18 - klo:15:42 »
Tuasha mie roskista maalasin...hidas kun oon niin kestää...alkaa jo tymppimään ja
kolottamaan...keskenhän tuo vielä jäi...kun onneksi tuli sade ja keskeytti.
Vaikka onhan siinä jopa kattokin, maalipönikkä vaan joutui olemaan sateen tihkussa,
mutta vesiohenteistahan se...että keskeytykseni syy oli tekosyy...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #16 : 28.08.18 - klo:16:30 »
Hehheh, kukas sitä nyt räystästipussa haluaa maalata.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #17 : 01.09.18 - klo:10:14 »
Olin ulkona hommissani tasan 2 tiimaa. Tein niitä entisiä asioitani ja nyt tiedän, että liiteriimme mahtuu tämän syksyn klapeja vielä kolme mottia. Kaariina nostaa pottua ja saan kirjoittaa, että laatu on hyvää.

Naapurin väki on näköjään yökunnissa jossakin, kun pihasta puuttuu punainen Dacia ja koirat ovat vähän levottomia, haukkuvat ajankulukseen, mutta sellainen ääni ei minua häiritse. Tälle kesälle sinne tuli uutena koirana  mäyräkoiraneiti ja sille on vissiin opetettu  :003:, että aina kun naapurin isäntä väikkyy pihallaan, pitää naskuttaa kuuluvasti reviirin rajat. Minä olen leikkiin taipuvainen tinkihittinen luonne ja lyön vastaavasti kämmeniäni yhteen ikäänkuin häätäisin harakoita herukkapensaista. Mäyris saa pienen sätkyn ja haukkuu kahta kovemmin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #18 : 02.09.18 - klo:17:03 »
Vasemman jalkani pohjanahka ei tykännyt, kun laitoin "hyvän tuulen ristikko-lehdestä" kumisaappaaseen hikeä imevää paperia. Siitä tuli pahan tuulen ristikko-lehti. Taittelin väärin, tai survoin liikaa lehteä, että keskeltä pohjallisen virkaa hoitava paperi nousi terävästi koholle. Minulla on tärkeitä hommia heti aamusta, että yön aikana vaivan olisi syytä poistua. Hyvän tuulen ohjelmia on kyllä televisiossamme iltasella Berliinistä ja Ruåttista.

Olen iät ja ajat käyttänyt kotioloissa sanomalehteä kumisaappaissa. Maalla asuessa saapas kuminen tai nahkainen on helpoin kenkä käytössä. Fancylooking nauhamaihareita on oikeastaan voi hyväksyä. Sanomalehteä ei meille enää tule, että ristikkolehden käyttö johtui siitä syystä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #19 : 02.09.18 - klo:17:42 »

Olen iät ja ajat käyttänyt kotioloissa sanomalehteä kumisaappaissa.

Tuo olisi ollut hyvä lisä pari vuotta sitten kirjoittamaani yleisönosastokirjoitukseen. Silloin muuttui tääläpäin postinkanto. Posti tuli monesti puolen neljän ja neljän välillä iltapäivällä. Posti jakaa täälä haja-asutusalueella myös päivittäiset sanomalehdet. Moni lopetti lehden tilauksen. Lehti puolusteli, että nettilehden voi tilata. Minä kirjoitin paperisen sanomalehden puolustustuksen. Mainitsin sielää lämmpöneristyskääreet, esim. pakasteita kuljetettaessa. Kukkien suojakääreen. Sanomalehdistä taitellut bioroskispussukat kuin myös taimenkasvatus potit ym., ym. Eipä siitä tietsikasta tai tabletista ole kumisaappaaseenkaan lämmikettä.  :003:

Nuoruudessani naapurinsetä ajeli kesät talvet töihin mopolla. Hän laittoi housunlahkeisiin, takin sisälle ja hihoihin sanomalehteä ajoviiman suojaksi. Silloin ei ollut niin monenlaisia suojavaatteita kuin nykyisin. Sitäpaitsi kierrätyshän on nyt taas noussut ihan uuteen muotiin.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #20 : 02.09.18 - klo:17:47 »
Hienoa, että otit kantaa kaksi eri kertaa :039:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #21 : 02.09.18 - klo:17:57 »
Tulimme juuri seuroista. Matti ehti nähdä Formula-kisan palkintojen jaon.

Seuroissa ehdotin puheen päälle sv 165, mikä onkin oikein hyvä virsi. Mauno oli ajatellut samaa virttä , mutta minä ehdin ensin. En toki hötäissyt heti, vaan kun oli mielestäni minuutti oltu hiljaa, niin sitten sanoin koska se oli ikäänkuin annettu virsi.
En sitä entuudesta tuntenut, mutta tämä se on:

     SV165            Katso meihin, Jumalamme


1. Katso meihin, Jumalamme,
kodeissamme
anna toivo huomiseen.
Uupumuksen painaessa,
murtaessa
astu tyhjään huoneeseen.

2. Lupasithan siunausta,
lohdutusta
suoda meille päivittäin.
Älä salli erehdyksen,
pettymyksen
peittää toivoamme näin!

3. Yhdessä me rukoilemme
itsellemme
mieltä armoon suostuvaa.
Rakkauden jos menetämme,
elämämme
vailla pohjaa vajoaa.

4. Luoduillesi eksyneille,
väsyneille
anna päivän voima vain.
Yhteyden Henki anna,
meitä kanna
käsin rakkain, voimakkain.

Anna-Riitta Pellikka 2000
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #22 : 02.09.18 - klo:19:41 »
On hyvät sanat tuossa SV 165:ssä!!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #23 : 04.09.18 - klo:15:40 »
Ajattelen Leena-ystävääni. Hän on taas jotunut sairaalaan. Hän ei ota muuta kuin palliatiivista hoitoa ja kipulääkitystä.

 :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #24 : 06.09.18 - klo:12:53 »
Pitää lähteä uudelle reissulle Peipporämeelle, koska unohdin kettingit sinne viimeiselle pysäkilleni. Nyt ne vielä sieltä löydän. En halua hunöörireissua tehdä, siis turhaa, vaan otan tankatun sahan joukkohon ja vesipullon. Iltasella voi maallinen majani olla vähän väsyksissä, mutta on se ollut sitä ennenkin.
On vapaus lähteäkin, koska Kaarina on marjassa, eikä  soiluamassa ainaista puunajoani.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #25 : 06.09.18 - klo:15:26 »
Voipólla miunkii ruoto huomen kipiä, kosk mätkähin ojan pohjaan kun tavotin kaunista haapasientä, enkä pääst ylähä enne´ku Matti kuul miu huutoin ja tul nostamaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #26 : 06.09.18 - klo:16:20 »
Voipólla miunkii ruoto huomen kipiä, kosk mätkähin ojan pohjaan kun tavotin kaunista haapasientä, enkä pääst ylähä enne´ku Matti kuul miu huutoin ja tul nostamaa.

Jotta ojan pohjalle mätkähit...voi sinnuu, ihan sääliks käöp

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #27 : 06.09.18 - klo:18:44 »
No niin käi. Ja huusin ko rantapiru. Näin kyllä Matin, mut hänel on kuulo huonontunt jot piti käyttää koko rekisteri. Sain siit huuvettuu jot : Tuu rauhallisest ei sattunt pahast.
Mut ylös en pääse näil kipijöil polvil ilman appuu.

Nyt on niin hyvä olla ko on kaik työt tehtynt,  ja käyty suihkus pesemäs pois hirvikärpästen haamu-tuntemukset . Mitäpä täs yhtee päivää muuta tarvihtoo !
Paitsi niitä hirvikärpäsii ei tarvitsis olla. Mut onhan ne hyvä merkki hirvimiehelle, jot on hirvii lähistöllä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #28 : 06.09.18 - klo:18:56 »
Piti tuota rantapirua googlailla. Se taitaa tarkoittaa 'rantojen miestä' joka orpona piruna ulvoo yksinäisyyttään. Onhan tuokin laji tullut Kotkassa tutuksi.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #29 : 06.09.18 - klo:19:00 »
Piti tuota rantapirua googlailla. Se taitaa tarkoittaa 'rantojen miestä' joka orpona piruna ulvoo yksinäisyyttään. Onhan tuokin laji tullut Kotkassa tutuksi.

Täällä pääkaupunkiseudun rannoilla on myös monen moista rääkyjää.
Aika kirjavaa sakkia ja milloin millaista draamaa olen nähnyt Töölön rannoilla.
Tik toc.